30 RegioPanterů, všechny linky s novým označením „M“. Co přinese nový jízdní řád v Olomouckém kraji

Třívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhyTřívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhy

Provoz na některých tratích bude kvůli následkům povodní obnoven až příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A nebo také zavření několika opraven kolejových vozidel….

David

Opravte si chybu. Odjezd ze Sobotína nikoli 12:26, ale až 13:06 !

Zdeněk

To je ale fakt důležité, Dave:-)

Litovel

To byla prelepka.

Hynek

Kdyz ma Olomoucky kraj oznaceni linek “M”, proc nema Zlinsky kraj oznaceni “Z”? Ptam se, protoze teto politice vubec nerozumim 😀

Hoermalmeister

Přesně tak, Zlínský Z, Jihomoravský B, Jihočeský C, Vysočina J, Pardubický E, a pokud T používáme na turistické linky, můžeme Moravskoslezkému přiřadit třeba A

Jiří Kocurek

Olomockému kraji sebrat M aby se to nepletlo s Metrem v Praze! 😀

Jak kdyby si kraj nemohl vybrat sám.

Hoermalmeister

Tak vybrat si sám určitě může, a většinou je shoda těch písmenek úplně jedno, akorát by to bylo hezký xd. Jediný případ, který si dokážu vybavit jsou Hranice na Moravě, kam jezdily dvě linky S3, jedna z MSK a jedna ze ZLK, ale to už je teď taky minulost

Jiří Kocurek

a) Stojí u peronu 2 vlaky, oba mají napsány cílovou stanici na pragotronu.
b) Stojí u peronu 2 vlaky linky S3, oba mají napsány cílovou stanici na pragotronu.

Netuším, kde u případu b) problém a co tam není jednoznačné. Totéž se může stát na Hlavním v Brně, dva vlaky linky S3 a každý má svou cílovou stanici na Pragoronu.

Traveller

Je to rozhodnutí kraje. Některé se rozhodnou pro své vlastní písmeno (Plzeňský – P, Královéhradecký – V jako Východní Čechy, L – Liberecký, U – Ústecký a nyní M – Olomoucký), jiné po vzoru S-Bahn (Praha a Středočeský, Jihomoravský, Moravskoslezský, Zlínský a Jihočeský). Jen teda takový detail, S se používá k označení linky, kterou lze v krajském městě využít s jízdenkou MHD, a to v Českých Budějovicích není, takže tam by si S mohli odpustit.

_mm

Hlavně působí celkem vtipně jezdit „s-bahnem“ na šumavských nebo beskydských lokálkách

218

Jen Pardubický si vlaky neoznačí nijak a radši si místo toho koupi bardotku.. no,snad nám to IREDO to V časem vnutí..

Twix

Ještě Karlovarský kraj žádné číslování nezavedl, přestože (nebo protože) těch linek mají pět a půl. Třeba to tam časem dospěje.

Dominik

To spíš budeme doufat, že dřív ten šmejd jménem IREDO pošleme do míst, kam slunce nesvítí.

Traveller

Souhlas, IREDO je fakt něco příšerného. Pan Koleta a pan Jarolím by ho měli nejlépe zrušit a zavést nový IDS, a nebo alespoň překopat, když se Červíček za posledních 8 let (první čtyři roky z pozice 1. náměstka hejtmana Štěpána) neměl k tomu, aby vůbec nějakým směrem IREDO posunul. Místo toho se vymýšlely způsoby, jak pro zisky z pokut nachytat cestující, co si slušně zaplatí za jízdenku, např. zkuste jet Přelouč – TnO přes Choceň, časově nejkratší trasa, ale IREDO tam přes Choceň neplatí (do Chocně jízdenka dražší, než do TnO). Zlatý PID, kde si sice musím zjistit počet pásem,… Číst vice »

Tomariero

No, v oblasti kam zajíždí v Budejcich MHD lze jezdit na předplatné i vlakem a Linkovými busy, byť je fakt že to je využíváno minimálně (osobně vím o pár lidech co tak jezdí z Hodějovic na nádraží v ČB vlakem.

SpitiPater

Já spíš nerozumím vymýšlení nějakých linek a jejich názvů. Je to matečná zbytečnost navíc.
Vlaky mají svá čísla, podle nichž se pozná v jakých úsecích tratí se pohybují. Takhle to funguje už milióny let.

M19

Mě jako cestujícího nezajímá jaké číslo má vlak v 14:15 či v 14: 45, ale abych se jednoduše zorientoval, kterým vlakem pojedu. Stejně jako bus linky mají tri číslice, místo abych si pamatoval šestimístné číslo linky a konkrétního dopravce, podle toho zda jedu v 14:20 či 14:49.

Frantík

No spíš linku a spoj. U vlaků je teda zajímavé to, že je číslo spoje určuje konkrétní spoj jednozačně (i když samozřejmě narozdíl od autobusů je v něm uveden i typ vlaku).

Hoermalmeister

Já jsem doufal, že budeme mít linku M19 xd

Jiří Kocurek

Vážně miliony roků? To je pak nanic, když si člověk pamatuje hromady a hromady čísel vlaků, ale někam mu uletěl letopočet o 4 řády.

Snažit se na jedné straně o absolutní přesnost a zakončit to takovým přeháněním…

Zdeněk

Vážně trapnej. A už dlouho. Radobyodborne reagovat na všechna témata, všech typů dopravy to chce vážně moc hroší kůži:-(

Twix

Pojedete linkou M4.
nebo
Pojedete vlakem směr Nezamyslice ale pozor přes Prostějov a ne přes Přerov. (Případně směr Šumperk přes Uničov a ne přes Zábřeh.)
Co z toho je zbytečné a matoucí?

Jiří Kocurek

Jojo, na Hané je to ostré. Obzvlášť, když oba mají na displeji výchozí stanici (muší bejt, na to je glejt!), ale „přes“ úplně chybí.

Takže vidíte na nádražní budově nápis Nezamyslice, na vlaku nápis Nezamyslice-Olomouc, na druhém vlaku Nezamyslice-Olomouc a pragotron je v čekárně.
Víte, že jste v Nezamyslicích, vlak ukazuje, že je v Nezamyslicích, ten druhý taky ukazuje, že je v Nezamyslicích (tak asi ano, když ho tady vidím) … ale kterým do Prostějova a kterým do Přerova?

Tady se někdo nezamyslel a místní jsou v tom nevinně!

Daniel Jablonecký

To je stejná magořina jako na budovu nádraží ze směru od města napsat Nezamyslice a ne Nádraží. Jako kdybych nevěděl když jsem v Nezamyslicích že odjíždím z Nezamyslic, ale kde je nádraží a která budova to je vědět nemusím. Logika železniční středověk.

Honza Gajdoš

Jednoduchá poučka: osobáky přes Prostějov jezdí z první koleje vlevo a mají kromě nějakých časných ranních a pozdních večerních cílovou stanici Kouty. Osobáky přes Přerov jezdí většinou z třetí nebo druhé koleje a mají cílovku většinou Šumperk nebo Uničov, některé Přerov. Odjezdová tabule je opravdu jen v čekárně, hlášení ale většinou je

Modré zábradlí

Cestující je z toho třeba přezkoušet a neúspěšné vyhnat, ať jedou autem.

JirkaJJ

Nejlepší je, že osobní vlaky do Nezamyslic (přes Přerov či Prostějov) odjíždí často ze stejného nastupiště a v některé roky i v na minutu stejný čas. Už jsem se parkrát setkal s lidmi, co ve spěchu nastoupili špatně. A to nejsem průvodčí, ale jen cestující…

Zdenal300

A co Nezamyslice-Vyškov? M2 nebo S71? Tenhle úsek obsluhuje olomoucký kraj, ale platí zde IDSJMK. 🙂

Juraj

Až na to, že drtivá většina cestujících čísla vlaků vůbec nevnímá (max. těch dálkových, když má místenku), ale zato linka se pamatuje celkem dobře.

Nemluvě o tom, že pražské S linky mají často několik úplně odlišných číselných řad vlaků, protože se střídají dlouhé a krátké spoje.

Naopak nechápu, proč se SŽ stále obtěžuje s hlášením čísel u osobáků, když je to jen balast navíc.

Pezos

Ani nemluvě o tom, že číslo vlaku se za rok klidně několikrát změní, protože výluka, při které se o minutu posune čas odjezdu z nějaké stanice.

Zlámalík

Třeba Orient Express. Jasně.

Francimorka

Co si budeme nalhávat většina běžných cestujících vůbec netuší že to má nějaké označení. Takže je úplně jedno jaké mají písmeno a vůbec je netrápí že je stejný označení i na druhé straně v republiky.

Jiří Kocurek

Dokonce ani v Německu, kde je provozů S-bahn hromada.

Netuším v čem je problém. Na zastávkovém osobáku dřív nebývalo absolutně nic a kdo chtěl znát číslo vlaku, tak musel nastoupit a najít vlakvedoucího. K orientaci naprosto k ničemu.

A jestli má někdo problém poznat město, protože tady taky jezdí tramvaj č. 5, tak … má opravdu problém.

Milda

Ve Zlínském kraji se totiž rozhodli navázat s označením na Jihomoravský kraj, kdy zachovali linku S6 Veselí nad Moravou – Staré Město, na kterou navázali linkou S5 Staré Město – Bylnice, která v JMK neexistovala, aby mohlo dojít k jejímu částečnému zaintegrování i do IDS JMK (úsek Staré Město – Kunovice). A zbytek linek je tedy očíslován analogicky.

Traveller

Moc nechápu to M, ale ok, Když nejde O, tak by šlo použít H jako Holomóc. Co se týče linky Olomouc – Otrokovice – Staré Město u Uherského Hradiště, není náhodou objednávaná Zlínským krajem? Nebudou to jezdit Zlínští Panteři? Proč na jednom páru bude 1. třída placená, na zbylých třech přeznačená na druhou?

Gregyros

tak M má olomoucký kraj na spzkách.. tak asi proto

Juraj

Navíc nikdo soudný v podobných označeních nepoužívá O a I, protože se to vizuálně plete s číslicemi.

Michal

M mají i SPZ, nevidím problém

Stadler

Na tech s „placenou“ prvni tridou bude ocividne panter, na ostatnich zustavaji sharky.

Petr

Za chvilku budou ve všech krajích jezdit moderní vlaky jenom ve Středočeském budou jezdit ty největší šroty. Nejhorší jsou vlaky Praha – Vrané Čerčany a Čerčany – Zruč nad Sázavou a Arriva Praha – Tanvald a Praha – Bakov – Rumburk

smasska

Na trati do Rumburka jezdí na Os vlacích desira…

Traveller

Já bych si na Středočeský kraj nestěžoval 🙂

Michal

Nesouhlasím. Ultimátní šroty jsou na 340 Uherské Hradiště – Brno.

Lukáš

Koženkové Honeckery, případně rakev která 5 krát cestou umře, tohle je trať 340

Twix

Víme, píšete to do úplně každé diskuze.

MilanSima

Trať 172, stále 810tky. Nevím jestli od nového grafikonu budou Regíny.

Jan Sůra

Nové RegioFoxy a RegioPantery jsou taky šroty?

Jiří Kocurek

Tož tady máte turnus: http://sledovani.55p.cz/olomouc_801_2024/

814 a 810

Ještě letos tam v elektrické trakci řádila řada 460 a proti tomu je středočeský CityElefant z jiného světa.

JirkaJJ

Co si kraje objednají to mají… navic u nás v Olomouci ještě nedávno jezdil šrot z Prahy v podobě Tornád a lety i žabotlamů…

Avlaky

Sníží se i turnusova potřeba stadleru GTW, tak aby jezdily aspoň pravidelně?

Nebo opět budou zaskakovány 814

Tonda

Pořád budou na rychlících Brno – Olomouc – Jeseník jezdit největší vraky?

Hoermalmeister

Zatím se nic nemění, ale za to kraj nemůže

Hask

Na tom sp místo saryka panter.. dobře.

TnM

Do Lipové Lázní
V Lipové Lázních

Je to vesnice Lipová
Ve které jsou (mn.) Lázně

jouda

Samotná obec se pak jmenuje jinak než nádraží – „Lipová-lázně“, holt drážní a poštovní názvy.

vjkm

Dolní Lipová.

Adam Ř

Cením, že si zvolili jiné písmeno než S.

Avlaky

To je asi to hlavní proč to měnili, aby nebylo S

Karl vB.

Proč?
Doplňující dotaz:
Pokud jsou linky Olomouckého kraje nápaditě označovány jako „M“, proč je ve dvou případech použito R? (R12 a R13)

smasska

Protože se to pro cestující chová stejně jako linky MDČR, má stejnou zastávkovou politiku a v případě R12 to dokonce jede část trasy spojené. Úplně stejně to funguje se zajištěním R13 placeným krajem na jihu Moravy nebo R17 do Železné Rudy v Plzeňském kraji. Důležitý je srozumitelný produkt, ne to, kdo to objednává.

Francimorka

Cestujícím je to jedno.

Karl vB.

Takže jestli jsem to dobře pochopil, se tedy v těch dvou případech R12 a R13 jedná o vlaky, které z původní objednávky MD nově přešly na kraj. Když už jste zmínil „srozumitelnst produktu“ bez ohledu na to kdo objednává, tak mně zaujalo následující: – M1: jednociferné značení – courák, obsluhující Olomouc – M10: dvouciferné značení – linky vyššího segmentu Naproti tomu dosavadní značení dálkových linek ČD je např.: – Ex 7: jednociferné značení – vyšší segment – Jížní Expres do Lince – R 17: dvouciferné označení – nižší segment – „vymeták“ Lužnice do Velenic Princip nově zavedeného značení linek v… Číst vice »

Vavrroch

Ještěže nemáme žádné krajské město, jehož jméno by začínalo písmenem „R“.

Modré zábradlí

Reichenberg?

smasska

Nepochopil jste to dobře, jedná se o nové vlaky navíc, které objednává kraj v časech, kdy nejezdí MD objednávané rychlíky, ale pro cestujícího se to chová stejně jako ony, takže stejné linkové označení.

Geralt

S smí být pouze v StČ kraji. Brno by mělo mít linky B. Olomouci přísluší M. I osobákové linky musí být v rámci státu unikátní, aby nedocházelo k záměnám.

Jiří Kocurek

Pro interní potřeby máte stále čísla vlaků a pro orientaci cestujcících … nastoupit do pražské S3 a skončit v Brně … asi jako autobus 108 PID ve Znojmě.

Jaaa

Jj, a číslo 1 může mít jenom šalina z Bystrce do Řečkovic, protože se to bude jinak plést s tou z Petřin na Výstaviště. 😉

smasska

O tom, kde smí nebo nesmí být S, rozhoduje objednatel. Skové linky jsou v JČK, JMK, MSK, ZLK.