30 RegioPanterů, všechny linky s novým označením „M“. Co přinese nový jízdní řád v Olomouckém kraji
Třívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhy
Provoz na některých tratích bude kvůli následkům povodní obnoven až příští rok.
A nebo také zavření několika opraven kolejových vozidel….
Opravte si chybu. Odjezd ze Sobotína nikoli 12:26, ale až 13:06 !
To je ale fakt důležité, Dave:-)
To byla prelepka.
Kdyz ma Olomoucky kraj oznaceni linek “M”, proc nema Zlinsky kraj oznaceni “Z”? Ptam se, protoze teto politice vubec nerozumim 😀
Přesně tak, Zlínský Z, Jihomoravský B, Jihočeský C, Vysočina J, Pardubický E, a pokud T používáme na turistické linky, můžeme Moravskoslezkému přiřadit třeba A
Olomockému kraji sebrat M aby se to nepletlo s Metrem v Praze! 😀
Jak kdyby si kraj nemohl vybrat sám.
Tak vybrat si sám určitě může, a většinou je shoda těch písmenek úplně jedno, akorát by to bylo hezký xd. Jediný případ, který si dokážu vybavit jsou Hranice na Moravě, kam jezdily dvě linky S3, jedna z MSK a jedna ze ZLK, ale to už je teď taky minulost
a) Stojí u peronu 2 vlaky, oba mají napsány cílovou stanici na pragotronu.
b) Stojí u peronu 2 vlaky linky S3, oba mají napsány cílovou stanici na pragotronu.
Netuším, kde u případu b) problém a co tam není jednoznačné. Totéž se může stát na Hlavním v Brně, dva vlaky linky S3 a každý má svou cílovou stanici na Pragoronu.
Je to rozhodnutí kraje. Některé se rozhodnou pro své vlastní písmeno (Plzeňský – P, Královéhradecký – V jako Východní Čechy, L – Liberecký, U – Ústecký a nyní M – Olomoucký), jiné po vzoru S-Bahn (Praha a Středočeský, Jihomoravský, Moravskoslezský, Zlínský a Jihočeský). Jen teda takový detail, S se používá k označení linky, kterou lze v krajském městě využít s jízdenkou MHD, a to v Českých Budějovicích není, takže tam by si S mohli odpustit.
Hlavně působí celkem vtipně jezdit „s-bahnem“ na šumavských nebo beskydských lokálkách
Jen Pardubický si vlaky neoznačí nijak a radši si místo toho koupi bardotku.. no,snad nám to IREDO to V časem vnutí..
Ještě Karlovarský kraj žádné číslování nezavedl, přestože (nebo protože) těch linek mají pět a půl. Třeba to tam časem dospěje.
To spíš budeme doufat, že dřív ten šmejd jménem IREDO pošleme do míst, kam slunce nesvítí.
Souhlas, IREDO je fakt něco příšerného. Pan Koleta a pan Jarolím by ho měli nejlépe zrušit a zavést nový IDS, a nebo alespoň překopat, když se Červíček za posledních 8 let (první čtyři roky z pozice 1. náměstka hejtmana Štěpána) neměl k tomu, aby vůbec nějakým směrem IREDO posunul. Místo toho se vymýšlely způsoby, jak pro zisky z pokut nachytat cestující, co si slušně zaplatí za jízdenku, např. zkuste jet Přelouč – TnO přes Choceň, časově nejkratší trasa, ale IREDO tam přes Choceň neplatí (do Chocně jízdenka dražší, než do TnO). Zlatý PID, kde si sice musím zjistit počet pásem,… Číst vice »
No, v oblasti kam zajíždí v Budejcich MHD lze jezdit na předplatné i vlakem a Linkovými busy, byť je fakt že to je využíváno minimálně (osobně vím o pár lidech co tak jezdí z Hodějovic na nádraží v ČB vlakem.
Já spíš nerozumím vymýšlení nějakých linek a jejich názvů. Je to matečná zbytečnost navíc.
Vlaky mají svá čísla, podle nichž se pozná v jakých úsecích tratí se pohybují. Takhle to funguje už milióny let.
Mě jako cestujícího nezajímá jaké číslo má vlak v 14:15 či v 14: 45, ale abych se jednoduše zorientoval, kterým vlakem pojedu. Stejně jako bus linky mají tri číslice, místo abych si pamatoval šestimístné číslo linky a konkrétního dopravce, podle toho zda jedu v 14:20 či 14:49.
No spíš linku a spoj. U vlaků je teda zajímavé to, že je číslo spoje určuje konkrétní spoj jednozačně (i když samozřejmě narozdíl od autobusů je v něm uveden i typ vlaku).
Já jsem doufal, že budeme mít linku M19 xd
Vážně miliony roků? To je pak nanic, když si člověk pamatuje hromady a hromady čísel vlaků, ale někam mu uletěl letopočet o 4 řády.
Snažit se na jedné straně o absolutní přesnost a zakončit to takovým přeháněním…
Vážně trapnej. A už dlouho. Radobyodborne reagovat na všechna témata, všech typů dopravy to chce vážně moc hroší kůži:-(
Pojedete linkou M4.
nebo
Pojedete vlakem směr Nezamyslice ale pozor přes Prostějov a ne přes Přerov. (Případně směr Šumperk přes Uničov a ne přes Zábřeh.)
Co z toho je zbytečné a matoucí?
Jojo, na Hané je to ostré. Obzvlášť, když oba mají na displeji výchozí stanici (muší bejt, na to je glejt!), ale „přes“ úplně chybí.
Takže vidíte na nádražní budově nápis Nezamyslice, na vlaku nápis Nezamyslice-Olomouc, na druhém vlaku Nezamyslice-Olomouc a pragotron je v čekárně.
Víte, že jste v Nezamyslicích, vlak ukazuje, že je v Nezamyslicích, ten druhý taky ukazuje, že je v Nezamyslicích (tak asi ano, když ho tady vidím) … ale kterým do Prostějova a kterým do Přerova?
Tady se někdo nezamyslel a místní jsou v tom nevinně!
To je stejná magořina jako na budovu nádraží ze směru od města napsat Nezamyslice a ne Nádraží. Jako kdybych nevěděl když jsem v Nezamyslicích že odjíždím z Nezamyslic, ale kde je nádraží a která budova to je vědět nemusím. Logika železniční středověk.
Jednoduchá poučka: osobáky přes Prostějov jezdí z první koleje vlevo a mají kromě nějakých časných ranních a pozdních večerních cílovou stanici Kouty. Osobáky přes Přerov jezdí většinou z třetí nebo druhé koleje a mají cílovku většinou Šumperk nebo Uničov, některé Přerov. Odjezdová tabule je opravdu jen v čekárně, hlášení ale většinou je
Cestující je z toho třeba přezkoušet a neúspěšné vyhnat, ať jedou autem.
Nejlepší je, že osobní vlaky do Nezamyslic (přes Přerov či Prostějov) odjíždí často ze stejného nastupiště a v některé roky i v na minutu stejný čas. Už jsem se parkrát setkal s lidmi, co ve spěchu nastoupili špatně. A to nejsem průvodčí, ale jen cestující…
A co Nezamyslice-Vyškov? M2 nebo S71? Tenhle úsek obsluhuje olomoucký kraj, ale platí zde IDSJMK. 🙂
Až na to, že drtivá většina cestujících čísla vlaků vůbec nevnímá (max. těch dálkových, když má místenku), ale zato linka se pamatuje celkem dobře.
Nemluvě o tom, že pražské S linky mají často několik úplně odlišných číselných řad vlaků, protože se střídají dlouhé a krátké spoje.
Naopak nechápu, proč se SŽ stále obtěžuje s hlášením čísel u osobáků, když je to jen balast navíc.
Ani nemluvě o tom, že číslo vlaku se za rok klidně několikrát změní, protože výluka, při které se o minutu posune čas odjezdu z nějaké stanice.
Třeba Orient Express. Jasně.
Co si budeme nalhávat většina běžných cestujících vůbec netuší že to má nějaké označení. Takže je úplně jedno jaké mají písmeno a vůbec je netrápí že je stejný označení i na druhé straně v republiky.
Dokonce ani v Německu, kde je provozů S-bahn hromada.
Netuším v čem je problém. Na zastávkovém osobáku dřív nebývalo absolutně nic a kdo chtěl znát číslo vlaku, tak musel nastoupit a najít vlakvedoucího. K orientaci naprosto k ničemu.
A jestli má někdo problém poznat město, protože tady taky jezdí tramvaj č. 5, tak … má opravdu problém.
Ve Zlínském kraji se totiž rozhodli navázat s označením na Jihomoravský kraj, kdy zachovali linku S6 Veselí nad Moravou – Staré Město, na kterou navázali linkou S5 Staré Město – Bylnice, která v JMK neexistovala, aby mohlo dojít k jejímu částečnému zaintegrování i do IDS JMK (úsek Staré Město – Kunovice). A zbytek linek je tedy očíslován analogicky.
Moc nechápu to M, ale ok, Když nejde O, tak by šlo použít H jako Holomóc. Co se týče linky Olomouc – Otrokovice – Staré Město u Uherského Hradiště, není náhodou objednávaná Zlínským krajem? Nebudou to jezdit Zlínští Panteři? Proč na jednom páru bude 1. třída placená, na zbylých třech přeznačená na druhou?
tak M má olomoucký kraj na spzkách.. tak asi proto
Navíc nikdo soudný v podobných označeních nepoužívá O a I, protože se to vizuálně plete s číslicemi.
M mají i SPZ, nevidím problém
Na tech s „placenou“ prvni tridou bude ocividne panter, na ostatnich zustavaji sharky.
Za chvilku budou ve všech krajích jezdit moderní vlaky jenom ve Středočeském budou jezdit ty největší šroty. Nejhorší jsou vlaky Praha – Vrané Čerčany a Čerčany – Zruč nad Sázavou a Arriva Praha – Tanvald a Praha – Bakov – Rumburk
Na trati do Rumburka jezdí na Os vlacích desira…
Já bych si na Středočeský kraj nestěžoval 🙂
Nesouhlasím. Ultimátní šroty jsou na 340 Uherské Hradiště – Brno.
Koženkové Honeckery, případně rakev která 5 krát cestou umře, tohle je trať 340
Víme, píšete to do úplně každé diskuze.
Trať 172, stále 810tky. Nevím jestli od nového grafikonu budou Regíny.
Nové RegioFoxy a RegioPantery jsou taky šroty?
Tož tady máte turnus: http://sledovani.55p.cz/olomouc_801_2024/
814 a 810
Ještě letos tam v elektrické trakci řádila řada 460 a proti tomu je středočeský CityElefant z jiného světa.
https://zdopravy.cz/hrib-ohrozuje-vcasny-nakup-novych-vlaku-pro-pid-schvalovani-obri-zakazky-nabralo-dalsi-zpozdeni-227044/
Co si kraje objednají to mají… navic u nás v Olomouci ještě nedávno jezdil šrot z Prahy v podobě Tornád a lety i žabotlamů…
Sníží se i turnusova potřeba stadleru GTW, tak aby jezdily aspoň pravidelně?
Nebo opět budou zaskakovány 814
Pořád budou na rychlících Brno – Olomouc – Jeseník jezdit největší vraky?
Zatím se nic nemění, ale za to kraj nemůže
Na tom sp místo saryka panter.. dobře.
Do Lipové Lázní
V Lipové Lázních
Je to vesnice Lipová
Ve které jsou (mn.) Lázně
Samotná obec se pak jmenuje jinak než nádraží – „Lipová-lázně“, holt drážní a poštovní názvy.
Dolní Lipová.
Cením, že si zvolili jiné písmeno než S.
To je asi to hlavní proč to měnili, aby nebylo S
Proč?
Doplňující dotaz:
Pokud jsou linky Olomouckého kraje nápaditě označovány jako „M“, proč je ve dvou případech použito R? (R12 a R13)
Protože se to pro cestující chová stejně jako linky MDČR, má stejnou zastávkovou politiku a v případě R12 to dokonce jede část trasy spojené. Úplně stejně to funguje se zajištěním R13 placeným krajem na jihu Moravy nebo R17 do Železné Rudy v Plzeňském kraji. Důležitý je srozumitelný produkt, ne to, kdo to objednává.
Cestujícím je to jedno.
Takže jestli jsem to dobře pochopil, se tedy v těch dvou případech R12 a R13 jedná o vlaky, které z původní objednávky MD nově přešly na kraj. Když už jste zmínil „srozumitelnst produktu“ bez ohledu na to kdo objednává, tak mně zaujalo následující: – M1: jednociferné značení – courák, obsluhující Olomouc – M10: dvouciferné značení – linky vyššího segmentu Naproti tomu dosavadní značení dálkových linek ČD je např.: – Ex 7: jednociferné značení – vyšší segment – Jížní Expres do Lince – R 17: dvouciferné označení – nižší segment – „vymeták“ Lužnice do Velenic Princip nově zavedeného značení linek v… Číst vice »
Ještěže nemáme žádné krajské město, jehož jméno by začínalo písmenem „R“.
Reichenberg?
Nepochopil jste to dobře, jedná se o nové vlaky navíc, které objednává kraj v časech, kdy nejezdí MD objednávané rychlíky, ale pro cestujícího se to chová stejně jako ony, takže stejné linkové označení.
S smí být pouze v StČ kraji. Brno by mělo mít linky B. Olomouci přísluší M. I osobákové linky musí být v rámci státu unikátní, aby nedocházelo k záměnám.
Pro interní potřeby máte stále čísla vlaků a pro orientaci cestujcících … nastoupit do pražské S3 a skončit v Brně … asi jako autobus 108 PID ve Znojmě.
Jj, a číslo 1 může mít jenom šalina z Bystrce do Řečkovic, protože se to bude jinak plést s tou z Petřin na Výstaviště. 😉
O tom, kde smí nebo nesmí být S, rozhoduje objednatel. Skové linky jsou v JČK, JMK, MSK, ZLK.