30 km/h na hlavní trati do Prahy. SŽDC děsí novými pomalými jízdami

Koridorová trať v Praze. Foto: Jan SůraKoridorová trať v Praze. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce od roku 2019 kvůli špatnému stavu tratí výrazně zpomalit provoz na některých hlavních tratích

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka Panther

Vážení, historie se opakuje. V sedmdesátých letech soudruzi přišli na to, že železnici je třeba taky udržovat. Když jsem v roce 1986 nastoupil na dráhu, údržba běžela na plné obrátky – sic v kvalitě, kterou umožňovaly 6-8 hodinové výluky. Dělnickou třídu bylo třeba dovézt a odvézt z práce. Bohužel Plyšák přišel dříve, než se obnovil svršek na všech tratích a novodobí bolševici z ODS rekonstrukce zařízli, protože železnici jsme měli do roku 2000 zrušit a opravit jen 4 koridory. Povšimněte si v seznamu, že Karlovaráci uvádějí v tabulce rok vložení svršku. Dřevěný pražec (i starý betonový s dřevěnými hmoždinkami) má… Číst vice »

Petr Šinagl

Jaké to překvapení – co se na Mšence pro radost uřvaných magorů projebalo, to jinde chybí.

železničář v důchodu

Oni snad nějací „uřvaní magoři“ chtěli na „Mšence“ vysoká nástupiště místo (rekonstrukcí přitom stejně nezajištěného) zvýšení TR? Nějak jsem si toho nevšiml – stejně jako toho, že by někdo udělal hloubkovou kontrolu toho, kolik se na její údržbu formálně vykázalo za obnově předcházejících třeba 20 roků a kam ve skutečnosti ty finance šly, že pak byla najednou (k překvapení všech) nesjízdná! Tam je třeba hledat a za tyto lumpárny postihovat – a ne jen všechno svádět na Ťoka a ANO, nebo případně na „uřvané magory“!

petr

to už diagnostikují stím novým vagonem jak se tady psalo, že ho budou kupovat na 200km/h?

Aslanex

Dřív jsem si myslel, že je státní správce železniční infrastruktury nutnost, ale poslední dobou mám spíš pocit, že by soukromá konkurence prospěla i zde.

železničář v důchodu

To jako třeba, že by koridory koupil Chrdle a zkoušel si tam testovat svoje dálkové řízení vlaků přes družice? A obnovu svršku na nich by objednával u SŽDC, která by ji pak „outsourcovala“ třeba u Chládka a Tintěry? To chcete?

Jirka P.

Ani soukromník by nic neudělal, problémem je to, že jak tu někteří diskutující zmínili, celá 90. léta šly peníze maximálně na koridory, dalších tratí máme strašně moc a i když dnes jdou peníze i do těchto tratí, tak se to všechno nestíhá udělat a těch peněz není dost, protože světe div se, když chceme ty postavené koridory udržet alespoň na té rychlosti 160 km/h, kterou někde máme, tak to stojí o dost víc prostředků, než když tam byla 120…

Jenda z Prahe

No co, každý znalý ví, jak se údržba u SŽDC prakticky nedělá, takže se zhoršují GPK i další parametry (například profil hlavy kolejnic, protože se nebrousí pravidelně, nebo na většině tratí se nebrousily nikdy, takže jsou kolejnice ojeté a vlnkované => hluk, nízký součinitel adheze). Všichni o tom vědí, doposud to nikdo neřešil, zanedbaná údržba se nahrazuje předčasnými investicemi. Takhle to dál nejde. Takže je dobře, že to SŽDC natvrdo dává vědět, přestože způsob je podle mne chybný. Každopádně je třeba, aby si odpovědní, což je vedení SŽDC, MD a vláda uvědomili, že údržba infrastruktury se dělat musí a že… Číst vice »

Petr CDC

A rozprodala to těm ,které si teď musí objednávat 🙂

ApolloXI.

A kdo asi tu dráhu v devadesátkách tak pěkně rozdělil a vše lukrativní vyčlenil (TSS, AŽD ad.)? Bureš to pravda ANO nebyl. Titulek jinak dobrej, rozesmál mě. Děláte tu, jak kdyby PJ byla něco z jiné dimenze, nebo to překvapení, že ty koleje z před dvaceti lety nejsou navěky. A svědčí to i o tom, že zlaťáčků, pocházejících jen a pouze z domácích luhů a hájů zas tolik není.

Tom

Je to tu opět – SŽDC, ŘSD = největší brzdy národa. Být dopravci, požaduji od SŽDC výrazné odškodné… např. trať 171 ukázka za vše – mostek, který dříve vyměnili za 14 dnů letos potřeboval výluku ca. 3 měsíce a za rok se SŽDC rozhodne, že opraví ve stejném úseku další mostek a opět měsíce výluky… dementi

Viktor Nárožný

Bohužel , odškodné požadovat můžete , ale stejně nic nedostanete. SŽDC je státní organizace , chráněná státem.
Ale souhlasím s Vámi v tom , že by odškodné být mělo. I proto , aby se SŽDC snažila vycházet vstříc svým zákazníkům a organizovat a plánovat výluky tak , aby to jejich zákazníky co nejméně „bolelo“.

Pavel

Tak ono je něco jiného výměna ocelové konstrukce a něco jiného kompletní nová betonáž. Neříkám, že to nešlo rychleji, ale pokud se mělo vždy jezdit alespoň po jedné koleji, tak to asi tak moc urychlit nešlo. A co si budeme povídat, tak letos se na 171 udělalo docela dost. Podstatné je, že na většině úseků jsou nové kolejnice, a že se vyměnily izolátory TV. Jestli to k něčemu bylo zjistíme teď v zimě.

Jan

A dobrá je strana 269 v prohlášení o dráze. „Vlakový zabezpečovač“ Nevím zda je to komické nebo tragické. Spíš tragické.
Jako jednokolejky Brno Přerov. Boleslav. Jaroměř Turnov.

Zesp

Na to se nedá nic říct… Vždyť třeba ta trať z Klatov do Železné Rudy byla tak dlouho zavřená, dělaly se tam luxusní nástupiště ve stanicích a TK se neopravila… Teď tam budou znovu omezovat provoz??? Dělá se spousta pseudorekonstrukcí za miliardy, které ani žádné zrychlení nepřinesly a za rok -dva se tam zavádí pomalé jízdy z důvodu špatné koleje??? Tomu nerozumím…

Petr CDC

No jo, já také ne. Vítejme v 21. století 🙂

noerf

Podobně se dělají všechny rekonstrukce – vysoké nástupiště, výměna kolejí a výhybek ve stanici, ale co je mezi stanicemi se neřeší, pokud tam není přejezd. A mimo to se tahají kabely ke všemu podél celé tratě.

David

Ale na 2018 je plánovaná asi měsíční výluka mezi Boleslaví a Chotětovem. Tak mi neříkejte, že to při té výluce nedají do pořádku aby tam o rok později zas nemuseli dávat pomalou. A to si myslím, že nebude jediný příklad… Pokud to tak ale bude, tak ať se jdou vy****.

Jirka

Jako ministr dopravy bych okamžitě za tuhle zprávu vyhodil vedeni SŽDC a tahal je k soudu kvůli zanedbání svých povinnosti.

Viktor Nárožný

Praví viníci jsou již dávno a dávno pryč….nejvíce se zanedbalo za ministra pana Bárty..

Jiří Voseček

Bárta byl ministr dopravy ani ne rok, takze na něj bych to neházel.

Chachar Budvar

Klauzovy švindlzlodějské tlupy (vlády) kdy na postu dřepěl vykuk Stráský a před ním tuším Nezval. Všem přitom poraděnkoval na ministerstvu/ČSD/ČD v oblasti investic/údržby Žemlička. To je ta lampárna, kde si dnes můžeme stěžovat. Umolousaný Šíp jen uhvozřeně a lokajsky jezdil buzerovat řadové ajznboňáky.

michal

Je lepší varianta, že jsou blbí, nebo, že to dělají naschvál? 😀

zouhy

To je vlastnost, ne chyba…

Jan

Jojo, hlavně doufám, že zas budu poslouchat kecy o pár VRT na 350 km/h za 500 mld. Kladno 33 mld a pod. Je vidět, že zákon o korporacích, hospodář, trestní zodpovědnost, neomezené ručení jednatelů svým majetkem a spol dělá dobrou schizofrenii všude. Aneb kácení stromu km od trati a podobně. Že se 30 let po tom jezdilo a nic 🙂 A teď se mohou udiagnostikovat. Podle mě je špatně, že sždc vlastně nic nedělá ve vlastní režii. Ani základní opravy. Přitom v pokusné Anglii po privatizaci a následném střelhbitém znárodnění Railtrack to dopadlo tak, že si jejich státní Network Rail… Číst vice »

Vašek Henzl

Naprostý souhlas!

Thomas Andersen

Poricany Pečky je snad z 1997 takže 20let.
To se Vám zdá málo?

Jan

Tak oprava – není to ta nová část, ale evidentně prostě koridor má životnost cca 25 let.

Jan

Jo omlouvám se spletl jsem si to s Úvaly. Ale ukazuje to, že je nejvyšší čast projektovat Koridory 2, tentokrát bez přejezdů a místy na 200.
Tak jak se to mělo tehdy dělat.

Skeptik

Vidím to podobně, správce infrastruktury by měl mít k dispozici techniku i lidi, aby mohl síť aktivně udržovat a vylepšovat jako dobrý hospodář, pokud možno s využitím vlastních zdrojů. Nevidím důvod, proč by SŽDC s 18 tisíci zaměstnanci nemohlo mít týmy lidí, které připravují dokumentace a projekty a nebo vlastnit stroje na kompletní výměnu svršku. Jasně, že nebude stavět tunely a mosty, stačilo by, že nedopustí, aby se někde rok počítalo s pomalou jízdou, než bude možná náprava.

Jakub

Počernice – Vysočany 30 km/h? Vždyť je to nejdelší úsek na trati. To by mohlo znamenat v praxi zpomalení OS z 9 minut na 25 minut. Tím by se snad vyplatilo vystoupit v Počernicích a jet autobusem na metro.
Proč se už dávno nerozjela rekonstrukce? Toto je selhání SŽDC. Stejně jako úsek 80 km/h Děčín – Schöna apod.

Jan

No tak, za 30 let opravili možná 1500km koridorů ale dalších cca 7000 km sítě nic.

Jan

Tak Počernice Vysočiny jsou zoufale zastaralé bylo snad jasné všem. Ale stejně můžeme pokračovat Kolín Havlíčkův Brod. Havířov Český Těšin. Hranice na Moravě Půchov, Praha Beroun. Kolín Poděbrady Nymburk. Ústí – Karlovy Vary. Atd. Atd. Atd. A to jsou jen ty nejpáteřnější. A na spoustě těch tratí, kde se sice zaplatily miliardy, ale staré koleje se jen opravily, je otázka zda je to na 10 let.. Jako třeba Jaroměř Trutnov, Opava Krnov, Jaroměř Turnov.

Roman Srp

Není ta 80-ka na 090 jen pro náklady, resp. autovozy?

František Vaněk

To se dá okomentovat jedním slovem: BORDEL.

Otmar

Vše je to vizitka p. ministra Ťoka. Volili jste ANO? Tak si nestěžujte.

železničář v důchodu

Na Ťoka ani na ANO bych to všechno nesváděl – i proto, že ty problémy mají původ už dávno před jeho nástupem do ministerské pozice. Především ovšem platí, že SŽDC má svoje vlastní „kompetentní“ vedoucí zaměstnance a i referenty – zpracovatele, kteří přímo rozhodují o tom, na jaké nehorázné hovadiny se vyplýtvávají státní peníze místo toho, aby se za ně budovaly a udržovaly užitečnější záležitosti!