30 km/h maximum po městě. Španělé snižují plošně rychlost, více omezení čeká i Česko

Značka omezující rychlost na 30 km/h. Foto: Obecní úřad LidiceZnačka omezující rychlost na 30 km/h. Foto: Obecní úřad Lidice

Česko plošné omezení nechystá, podle odborníků by ale zón s nižší rychlostí mělo výrazně přibývat. I kvůli vysoké nehodovosti.

290 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek Zv.

Super trend, konečně.

Martin Hartmann

Kdo byl ve Španělsku, tak ví, že mají silniční síť narozdíl od nás kompletní a také naplánovanou podle jednotného schématu a hierarchicky. Zmíněná omezení na 30km/h se bude týkat pouze sekundární sítě ve městech, neboli rezidenčních ulicích, které mají primárně obslužnou funkci. Nelze tedy srovnávat se situací u nás, kde chybí obchvaty měst a místní ulice mají bohužel i funkci transitní a kde řidičská populace tedy opravdu i očekává vyšší rychlosti. Bohužel pořád sklízíme ovoce minulosti. Motivací je především bezpečnost provozu a také častější konflikty s e-scootery, elektrokoly atd. atd., jelikož druhá část vyhlášky upravuje jejich pohyb a zakazuje jejich… Číst vice »

Jirka B

Diiiiiky za vas prispevek 👍

Zdeněk

Jelikož u nás je silná tendence být papežštější, než papež, nadějeme se jistě třicítky i tam, kde to je naprosto zbytečné. Otevře se jen další prostor pro policejní buzeraci potažmo pro naplňování obecních kas za každou cenu. Jako bych ty policejní snaživce viděl: budou pérovat řidiče za čtyřicítku, zatímco skuteční piráti silnic jim profrčí za obzor dřív, než se hlídka probudí.

Petr

No to už bude asi lepší jezdit na kole… 🙁

medvěd

Když vybudovali dálnice kolem měst a pořádnou MHD , tak můžou. Ale u nás, kde silnice vedou pomalu středem měst to nejde !

žbluňa

u nás se na padesátce, je tam i ukazatel rychlosti a silnice je úzká, spousta výjezdů z ulic, jezdí běžně 90 oběma směry, do kopce i z kopce
třeba by se pak při třicítce jezdilo aspoň jen 60
za 2) vím, i spousta padesátek je dobrých akorát tak na pokutování

franzJosej

kecy

Johnny B Goode

Úvaha: Nevím, jak je to ve Španělsku se silniční daní, ale předpokládám, že podobně, jako u nás. Ze silniční daně se pak platí výstavba a údržba silnic. Jestli se toto opatření (omezení maximální povolené rychlosti ve městě na 30 km/h) dělá pro chodce a cyklisty, kolik ti ve Španělsku přispívají na výstavbu a údržbu silnic?

josef

Pokud to mají stejné jak v UK (což nejspíše mají) tak silniční daň platí každý občan vlastnící auto a nejen firma a k tomu ještě dálniční . Ty ceny v UK jsou tak vysoké , že by z toho češi měli několik let hrůzu a opupínkovali by se.

Martin Hartmann

Chodci a cyklisté určitě nezpůsobují tolik externalit jako vozidla. A na ty cyklostezky a chodníky také jistě část peněz z jejích daní jde.

Rosi

Jsem pro.Za jízdy budu klidně dřímat,nebo sledovat internet na panelu a řízení přenechám všemocným asistentům,se kterými musíme kupovat auta. Že někoho naberu ? No můžu já za to ? Měl to pohlídat asistent.

Tom

Jsem zvědavý, co to udělá s MHD.

pavel

A neni to mnoho, Antone Pavloviči…..?

Radek

Vidím to několik let v zahraničí 30km/h je super dýchat ten smrad a brzdný prach…

Jan

Nižší povolená rychlost znečištění nijak nezvyšuje.

Martin V.

S hybridem ne, ale obyčejné auto se spalovacím motorem má obvykle nejnižší spotřebu i exhalace všeho druhu na nejnižších otáčkách, kdy motor hladce jede na nejvyšší převodový stupeň, tedy 50-70 km/h. Při 30 km/h jedete při nejlepším na trojku a to už spotřeba leze hodně nahoru. A s tím samozřejmě i hluk a smrad.

A. Mikulka

Co to melete? Exhalace nemají nic společného se zařazeným převodovým stupněm. Takže to, co generujete na čtyřku při 50 km/h, budete generovat na trojku při 30 km/h.

Jirka B

A tou 30 ujedete stejnou vzdalenost v case jako tou 30????

Martin V.

Zrovna od tebe, s tvými bohatými řidičskými zkušenostmi, bych nečekal popírání zjevné pravdy. Podívej se na tento graf https://www.researchgate.net/figure/Relation-between-fuel-consumption-to-gear-change-of-a-manual-driving-car_fig2_262182035
Na jedničku 14 l/100 km (minimum pro 10 km/h), na dvojku 9 l/100 km (8-40 km/h), na trojku 6 l/100 km/h (30-40 km/h, pak mírně stoupá) a na pětku 3 l/100 km (42-60 km/h). Takže na pětku 50 km/h má poloviční spotřebu než na trojku 30 km/h. Moje osobní zkušenost (benzínová atmosféra) je dost podobná. Tím samozřejmě nepopírám význam ZÓNA 30 (viz můj příspěvek níže).

franzJosej

tady je to jeste horsi nez venku. ale hloupost dnesniho ducha doby si zada sve

Jan

Snižovat by se nemuselo, kdyby se to kontrolovalo.V době ranní kdy policie asi spí denně mě v obci předjíždí polský kamion nebo autobus tak odhadem od 60 do 70km/h A nebo poláci mají imunitu ?

franzJosej

60kmh je trochu pres 50kmh. vis?

libor

a co exhalace ty stoupnou při vyšších otáčkách

František Mlejnek

Leckde se mi to zdá zbytečné. Teď je ještě třeba i ty cyklisty možné na rovném úseku padesátkou předjet, pak už člověk nepředjede nikoho, kdo jede dvacítkou. A cotomu řeknou třeba taxíkáři, ti přece budou pěkně škodní…

LKB

Myslim, ze v CR je nutne nejprve zajistit dodrzovani rychlostniho omezeni na 50 km/h a teprve pote dava smysl snizovat rychlost na 30 km/h. Situace, kdy mnoho ridicu nedodrzuje ani priblizne 50 km/h, by vedla k vetsinove neucinnosti omezeni na 30 km/h…. Navrhuji se inspirovat v dalsich statech. Ale nikoli omezenim rychlosti, spise v dalsich s tim souvisejicich postupech! Napr. v kultivaci 10% nejhorsich ridicu – tim myslim ridice pachajici nejvice prestupku, majici nejvice nehod a kolizi apod.

Milan

Na řidiče s kterými jsou největší problémy naše zákony nemají. Na papíry to nejezdí a že mají pět zákazů ? Další den ho chytí znovu. Alkohol,drogy a zahraniční dělníci z ubytoven.., z těch nic nedostanou.

Vladimír

No ano, ale pro ty bude ta 30 naprosto irelevantní, zas to bude otravovat jen slušné řidiče.

A. Mikulka

To není pravda. Zahraničního dělníka z ubytovny stačí při zjištěném porušení vysloveného zákazu vyhostit. Oni si to mezi sebou rychle dají vědět, že přicházejí o chleba.
Drogově závislé je potřeba léčit, tam represe nepomáhá, to je podložené zkušenostmi z celého světa.
A ochlasty nad jisté stadium taky.
A hlavně brát řidičáky. Jenže kolikrát se sami policajti smilují, hlavně, když je to někdo zblízka – „vždyť je to táta od rodiny, bez papírů by byl odepsanej“ etc.

Martin

Svého času jsem jezdil přes Řeporyje, přes které byla zavedena na průtahu ul. Ořešská a Smíchovská 30km/h, tzn. úsek asi 3 km. Řeknu vám, že jsem pro přísné dodržování rychlostí, ale toto bylo i na mě docela silné kafe. A v praxi tam NIKDO tu 30 nedodržoval a NIKDO její dodržování ani nevyžadoval.
Možná by stačilo důsledně vyžadovat dodržování 50 km/h v obci, než vymýšlet nové restrikce, jejichž dodržování se bude vyžadovat pouze sporadicky.
Ale aspoň vidíme, že alibistický debilistán není jen v Česku…

Karel

To se pěkně zvednou emise! Na první rychlostní stupeň jezdit po městě.

Ondra

Jezdíte 30 na jedničku ? 🤣🤣

libor

stačí za 2 a otáčky jdou nahoru to značí vyšší spotřebu i exhalace

A. Mikulka

Ježíšikriste, to jsou tady řidiči.

Martin

No hlavne kdo si pak ma kupovat v bazaci ty zhuntovany auta…

Mvek

S Fabií III z roku 2018 s motorem 1.0 opravdu nejde 30 jet (ani opravdových 30 podle GPS či radarů) ani na 3ku, takže dvojka. 40ku bych přežil, ale toto bude asi znamenat koupi jiného auta, tedy další negativní dopad na životní prostředí, ačkoliv jinak jezdím na 4,5 l / 100 km. Při dvojce je to sakra jinde… No a 20 už skoro ani nejde s tím autem jet ani na tu 2ku. Nemluvě o tom, že při 30 na dvojku se dotknu trochu víc pedálu a hned se otáčky zvednou do výšin (tedy opět exhalace a hluk, případně i… Číst vice »

A. Mikulka

Další, co neumí řídit ale zato si pamatuje hodně z hospodských legend.

A. Mikulka

A 50 naopak na šestku, aby prokázal zlý vliv třicítky.

franzJosej

ve Spanelsku se jedna o vedlejsi ulice. v Praglu mame 30kmh pred kazdym prechodem jiz dnes. a pocet autohavarii nejvyssi v EU

A. Mikulka

Tebe tady pozoruji už delší dobu, jak tu bezostyšně lžeš, ty negramote.

Vavřinec

Jste z nejake Cirkve zyklisticke nebo jen zde trolite? Zadne vecne argumenty nepredkladate, jen napadate za nesouhlasne nazory.

TV.

Vše proběhlo bez problémů! řidiči reptají, ale kdo reptal moc, s tím zatočíme…..poté ekologové s hrůzou zjistily, že při této krásně pomalé jízdě se zvýšily emise o neskutečných 40%, a proto bude jízda zakázána zcela! (Protože při dalším zpomalení by se neakceptovatelný nárust zplodin ještě razantně prohloubil). A jelikož v následku nelze rozvést pečivo a základní potraviny, lidé vymetají komíny a musí si toto pečivo péct doma.
A budou potřeba katalyzátory na komíny a ekology pří zjištění, kam dotáhli čistotu ovzduší, tak je z toho klepne, a bude klid….

Vlk

Jak to asi ve městech bude vypadat, pokud by byla rychlost 30 km/h ?
To budou kolony úplně všude, MHD bude všude stát a bude to totální pohroma !
Omezit někde kde je to NUTNÉ, ale né celoplošně !

Karel

To myslíte vážně, že kolony jsou z důvodu „nízké“ rychlosti? Tím jako chcete říct, že pokud se jezdí rychleji, tak kolony nejsou? Zajímavá dedukce, tak teď mi vysvětlete, proč vznikají kolony na dálnici…..nebo je to snad proto, že tam je nízká rychlost….

Vladimír

No, to je úplně jednoduché – je to jako proudění vody v potrubí: při vyšší rychlosti vody jí proteče za časovou jednotku víc = ulice obslouží víc aut.

Jakub P

No, tak přesně tak to právě nefunguje. Molekulám vody celkem nevadí srážky, takže nepotřebujou mezi sebou bezpečnou vzdálenost tím delší, čím rychleji tím potrubím jedou.

Vladimír

S tím bych polemizoval – prostě to zvětšení bezpečné vzdálenosti ne vždy odpovídá navýšení rychlosti. Takže by to chtělo změřit a zprůměrovat. Selský rozum říká, že když se řada aut povleče ulicí 30, tak samozřejmě za tím špuntem vzniká kolona, protože auta dojíždí vyšší rychlostí a narazí na omezení.

Jakub P

Polemizovat s tím můžete, ale je to tak. Bezpečná vzdálenost bude při vyšší rychlosti vždycky větší. Případ, kdy by se bezpečná vzdálenost snížením rychlosti prodloužila nebo aspoň nezkrátila, neexistuje. To je poměrně jednoduchá fyzika. Jako minimum se uvádí rozestupy 2 sekundy, to je při padesátce 28 metrů a při třicítce 17 metrů. Ono se to zevnitř nezdá, ty úhly dost matou, ale auta kolem sebe pro bezpečnej provoz potřebujou opravdu extrémně hodně místa, což je ten důvod, proč jsou tak zoufale neefektivní pro dopravu lidí ve městech. A čím větší rychlost, tím toho místa potřebujou víc. Jasně, vstupuje do toho… Číst vice »

libor

Dálnice jsou na 130 a ne na 80.Ze 130na 80 musí vznikat kolony ne?

Kalanis

A pravidelně vznikají. Viz situace před rekonstruovanými úseky D1.

Martin

Vejde se do ulic vic aut (nizsi bezpecna vzdalenost)… nevim, spis by kolony ubyly, ale otazkou je, o kolik se zvysi znecisteni, kdyz bude vice aut v ulicich…

Jakub P

No dělaj to zejména proto, aby ty ulice byly bezpečnější a přívětivější pro chodce a lidi na kolech. Tedy aby nebylo nutný jezdit autem kvůli každý prkotině za rohem. Takže aut by mělo spíš ubýt. Plus pro ty, kdo autem budou stejně muset/chtít, by to mělo znamenat hladší cestu. Tedy celkově menší znečištění.

Martin

Kazdopadne…

Dorota

Jo zlatá sedmdesátá léta, kdy bylo v obci 60 a v noci 23:00 – 05:00 bez omezení a mimo obce bez omezení celý den.

franzJosej

jeste v 2000 byla magistrala 80kmh

Dorota

Já bych u nás ve městech nad 100 000 obyvatel, zakázal jezdit soukromými vozidly úplně.

Vlk

A co si od toho slibujete ?

Dorota

To je ironie na všechna tato nařizení, která lezou z naprosto dementnich tvorů.

Vladimír

Koňmo?

Pavel Q

Pokud není dostatek prostoru na bezpěčně šuroký chodník, je nejlepší dopravní režim obytná zóna.

andy

Nejlepší by asi bylo ty auta rovnou tlačit,v týhle pošahaný zemi.

Ondra

Vypadá to, že univerzálním řešením na skoro libovolný problém v silniční dopravě je retardér nebo třicítka. A to druhé je levnější.

Vladimír

A pak ještě teleportace ze Startreku…

Vašek

30 všude je naprostá blbost, jsou místa, kde je i 30 moc a naopak někde je přiměřená 80. Pamatuji ještě 60 v obci a tuším 23-05 bez omezení. Mělo to něco do sebe. To samé, jako limit mimo obec. Vznikl v době Octávií, tisícovek, Moskvičů, některé ani max. rychlost nedosáhly. 90 je málo a nepřekračuje ji jen Franta Borároš z Olšoviček.

Martin V.

Do kdy platila neomezená rychlost v obcích v noci? Vzpomínám si na to, ale ne jako aktivní řidič. To byl konec 70. let?

Martin

No, ano, melo to ale jednu nevyhodu, prakticky nikdo nechodil po 11h vecer ven, vsechno bylo zavreny a s detmi dokonce byl i problem vubec nekam v noci jet…
To je dnes nerealne, kdyz mate vsude nonstopy, lide se celou noc nekde bavi (nepocitam koronu)….

Martin V.

Samozřejmě, že dnes by to nešlo ani omylem. Jen tomu nedokážu přiřadit konkrétní rok, protože jsem ještě neměl řidičák.

Vašek

Ani já si přesný rok nepamatuji, mám ŘP od r, 1974 a to to ještě platilo. Samozřejmě by to dnes nešlo ve velkých městech, ale vesnice jsou po 23. hod. liduprázdné.

Bob

Omezení rychlosti jízdy v obci v noci neplatilo až do konce roku 1989. Ale do konce července 1979 neplatilo pro osobní a dodávkové automobily žádné obecné omezení rychlosti mimo obec.

Kalanis

A běžec s praporkem před auto…
To už tu bylo taky.
Zelenej nesmysl. Nebo ať nacpou tu 30 i autobusům a tramvajím – jak se to bude líbit?

Bob

Neříkejte dvakrát. V Praze je spousta míst, kde mají tramvaje v noci omezenou rychlost jenom kvůli snížení hluku.

Kalanis

Ani nemusí v noci. Některé tramvajové pomalé zavazí i za dne a ševci je musí protrpět.

Bob

Ševcům je to jedno, ti jsou placení od hodiny a ne od kilometru, a neurotičtí závodníci by neměli projít psychotesty.

Vojtěch

A tam kde není chodník vůbec?

Ondra

Pokud je úsek přehledný a s vyloučením chodců, tak není problém tam mít značenou vyšší povolenou rychlost, stejně jako to je teď. Samozřejmě pokud nejsou nějaké jiné důvody pro omezení, třeba úroveň hluku.

Karel

Rád bych zdůraznil, že u nás není v obci nařízená padesátka, ale jedná se o maximální povolenou rychlost! To znamená, že řidič MUSÍ rychlost PŘIZPUSOBIT podmínkám a to nejen technickým, stavebním, povětrnostním, ale také musí dbát na bezpečnost. Pokud řidič jede ulicí těsně vedle chodníku, kde jsou chodci, nemůže jet nejvyšší povolenou padesátkou, ale výrazně pomaleji. Zákon je napsán dobře, to jen řidiči si to někdy nechtějí přiznat a policie nikdy nepozve soudního znalce, který by v konkrétní ulici určil bezpečnou rychlost a následně by pokutovali právem toho, kdo v úzké ulici těsně kolem chodců jede třeba rychlostí 40km/hod.

pavel

Kristova noho !!!!!! Pojedeme 5 km/h, to je rychlost pesi chuze. A je to, hlavo pomazana.

Roman

A co chodc,i co když chodí příliš rychle blízko komunikace ? Co s tím ?

Bob

Nejen blízko komunikace, ale přímo po komunikaci. Chodník je součástí komunikace. Asi myslíte vozovku, ne?

Klokan35

A od zítra bude zákaz dýchat a žít. Vemena z EU a jím podobná

franzJosej

to neni o EU, ale o infantilnosti teto doby a populismu. dolinek a Scheinherr mohou vypravet. je to frustrujici jako Tok Matl a jejich Vision 0. proste 0 mrtvych na silnici, ale desitky mrtvych w tisice nemocnych ze stresu za volantem

Markus Aurelius

A zítra bych zakázal auta

Jiří

Zfetovanému to je jedno, bezmozci.

Ondra

A když dostane zákaz řízení, tak je mu to jedno taky. Dokud tady nebude funkční a adekvátní represe (smažka za volantem rovnou do krimu za obecné ohrožení), tak se problém neřeší. Alibistické preventivní opatření, jako plošné snižování rychlosti, řešením není.

Jirka

Je to jen další nesmysl tzv. dopravních odborníků . Proč se automobilky předhánějí ve zvyšování rychlostí svých aut? To nedokáže nikdo zarazit? Ale dělat z řidiče šneky na kolečkách, to by vám šlo.

Petr Rambousek

Nejbezpečnější rychlost je rychlost nulová,čili já bych motoristům nařídil eko běžce s praporkem. Až se běžec unaví,řidič bude muset zastavit a sníží uhlíkovou stopu. Abych nebyl takový sobec,na dálnice bych povolil místo běžce jezdce na bicyklu kde by tím pádem mohla za dodržení přísných kritérií rychlost vzrůst až na závratných 30km/h…ale to se bavíme opravdu jen o krajních možnostech a optimálních podmínkách……….Můžete mi někdo prosím říct co jsem udělal tak hrozného že musím žít v tak zvrácené době? To jistě třeba takový Hříb nezůstane pozadu a 30 bude i na obchvatu prahy. Další euroekozvrácenci se budou předhánět kde řidiče ještě… Číst vice »

franzJosej

toneni o EU.

náhodný kolemjdoucí

Ať na to Scheinherr ani nemyslí, dost by tím znehybnil MHD.
Tady už nejde jen o teoretické zpomalení „8min/10km“, ale o celkový vliv na návaznost spojů, časové rezervy, počet vozů v oběhu atd. atd.

A jaký má smysl 30 na úsecích, kde jsou všechny přechody pod semaforem? To vymyslel soudruh Lysenko?

Jakub P

Na takových úsecích nejspíš logicky počítaj s tím, že tam povolej značkou víc. Ono to nemá být 30 všude bez ohledu na cokoli. Ono to má být 30 jako základ, kterej se nemusí všude inzerovat tunou značek, a víc na hlavních ulicích, kde to dává smysl. MHD většinu času rozhodně 50 nejezdí, mimo ty hlavní tahy, kde by nejspíš zůstala 50 dost možná většinu času nejezdí ani těch 30 (nejsou to úplně nejobratnější vozidla v zatáčkách a musej brzdit/rozjíždět se nejen na semaforech, ale i na zastávkách) takže při rozumným výběru těch hlavních tahů, kde by zůstalo 50 nebo případně… Číst vice »

Martin

MHD se to prakticky vubec nedotkne…

Jakub P

Jen pro ilustraci, jak strašně závažné to je omezení, pro 10 km cestu po městě, kde by opravdu na celé trase klesla rychlost z 50 na 30 (a kde by předtím skutečně šlo jet celých těch 10 km padesátkou bez jakéhokoliv zpomalování, zastavování, poskakování v kolonách dalších aut, atd., tedy za naprosto extrémních předpokladů) je rozdíl v době trvání cesty brutálních a strašně důležitejch 8 minut… Reálně by mě dost překvapilo, kdyby to na konkrétní 10 km cestě po městě někde udělalo víc jak půlku, tedy 4 minuty.

Martin V.

Což je na pouhých 10 km docela velký časový rozdíl. Zóny 30 mají smysl tam, kde jsou takto označeny souvislé oblasti obytné zástavby bez tranzitní dopravy. Součástí takové zóny by měly být přednosti zprava – tedy odstranění spousty zbytečných značek. V ulicích s výraznou tranzitní dopravou bych postupoval striktně individuálně a hlavně bych chodce směřoval na dobře označené a osvětlené přechody a zastávky MHD. Tam pak má smysl lokální omezení rychlosti v kolizních bodech.

Jakub P

Na 10 km mimo město by to celkem výrazný časový rozdíl byl, 10 km ve městě je např. téměř přes půl Prahy, což ve špičce může při troše smůly trvat i přes hodinu a míň než 45 minut (s minimem rezervy) bych si na většinu takových tras po Praze ve špičce nevyhradil) a rozdíl je to naprosto zanedbatelnej. Brno, Ostravu, Plzeň a další větší města v podstatě během 10 km přejedete celý, a pochybuju, že na cestě přes celý město tam někdo bude řešit 5 minut (nemluvě o tom, že to často bude ještě míň). Ono je to někdy obtížný… Číst vice »

Martin

Zaroven pri nizsi rychlosti je provoz plynulejsi, pomalejsi, ale plynulejsi, aut se vejde vice, takze mene spuntu…

Roman

Hloupost čím vyšší rychlost tím plynulejší provoz a méně emisí. A chodci se naučí skákat a běhat jako srny a vzroste jejich fyzićka.

Martin

Tech hlavnich tahu je ale mnohem mene, takze kdyz na ne daji 50 a hlavni, tak muze byt v platnosti ta 30 a nemusi se vsude delat zony a les znacek,… Chodce bych smeroval… chodci v tom meste se chteji pohybovat normalne, ja nevim jak vy, ale ja si uzil prechazeni pres magistralu, hledani podchodu a prechodu, cekani,.. navic ten nesmysl, kdy potrebujete z jedne strany na druhou, ale misto jednoho prechodu musite pres tri, pac ctvrty chybi, zvlast, kdyz na druhe strane je nemocnice nebo skola… souhlasim, ale kulturne, musi byt dost prechodu a rozumne to resene i pro… Číst vice »

franzJosej

normalni clovek s mozkem prejde i bez prechu. a na co prechazet magistralu? dyt tam nic nenii

Jakub P

Pravděpodobnost smrti nebo vážného zranění je přitom ve chvíli, kdy vás jako pěšáka nebo cyklistu srazí auto jedoucí třicet je přitom několikanásobně menší, než když to auto jede padesát. Ale já vím, kdyby to mělo ušetřit jedinou minutu…

Petr

Nevím, možná, že ve Španělsku, kde mají všichni na všechno dost času, to tolik nevadí. Ale hlavně se mi líbí, jak jste taktně vypíchnul jen absolutní číslo ve formě těch 8 minut místo toho, abyste napsal, že délka cesty naroste o více než 50 %.

Jakub P

Jo, to jsem udělal, protože už těch 8 minut je hodně teoretickej extrém, kterej v praxi v podstatě nikdy nenastane. Aby se dala spočítat ta procenta (a aby skutečně vyšla přes padesát), musel bych do toho vnést další za vlasy přitažený předpoklady typu, že ten řidič na začátku už sedí v nastartovaným autě vyjetým z parkovacího místa, na konci nehledá parkování, ale přímo zajede na místo, kde cesta okamžitě skončí, nevystupuje a nikam z auta nejde. Odhad, zda mu tyto věci trvaj na každým konci minutu (to by bylo sakra rychlý i s garáží v baráku na obou stranách) nebo… Číst vice »

Karel

Přesně, při jízdě městem, kde křižovatku, přechody a parkování na krajích ulice máme v podstatě souvisle, tak dosažení rychlosti 50 km/h je pouze v rovině teorie, tak se dá celkem s jistotou konstatovat, že skutečný rozdíl se bude pohybovat tak kolem, do 1 min. a to nemluvě o tom, že při neustálém rozjíždění a zpomalování na 50 km/h vzniká zbytečně velké množství kolizních situací. Samozřejmě, když už „jen“ 30 km/h, tak pouze na potřebných místech a ne na celém zastavěném území obce. Další speciality co se v našich končinách začínají v obcích množit je zvyšování rychlosti na 70 km/h na… Číst vice »

franzJosej

za sekundu tady nemusis byt. minuta je dlouha doba na pruser

Jakub P

Jojo, přesně kvůli lidem, kteří nutně šetřej každou minutu na cestě, aby stihli začátek seriálu, supermegadůležitou poradu o barvě obalu nové příchuti limonády nebo fotbalový zápas na život a na smrt s vedlejší vesnicí, pak náhodní kolemjdoucí ztrácej týdny a měsíce léčením nebo v nejhorším případě i roky a desítky let života… Jedna rada – pokud je pro vás opravdu životně důležitý být někde včas (to se samozřejmě stává), naplánujte si cestu s dostatečnou rezervou. Provoz je do určitý míry nevyzpytatelnej a můžete v něm prakticky kdykoliv zkejsnout tak, že to nedoženete, i když se totálně vykašlete na všechny kolem… Číst vice »

Pavel

Tak to budu jezdit na kole v rychlém pruhu, protože jezdím rychleji 🙂

Vladimír

Tak další stupeň omezení motoristů ve městech je chlap s praporkem před každým automobilem. Při omezení na 20/hod. by to už dokázal uběhat. Já myslím, že by stačilo, aby se řidiči chovali tak jak mají. Každé tupé plošné omezení pouze strpčuje život slušným řidičům – pakliže to nemá politický cíl, a to vyhnat auta z města.

Slosor

Souhlas, navíc ve Španělsku by to vyřešilo tamní vysokou nezaměstnanost. A konečně nastane ráj na zemi.

johny

Přesně jak píšete: stačilo kdyby se chovali, jak mají. Jenže to se mnohdy neděje. Pro začátek by stačilo větší povědomí o tom, že pokud je někde v obci max rychlost 50, tak to automaticky neznamená, že je bezpečné jezdit 50. Ve většině „běžných“ ulic v zástavbě, kde je zeleň a zaparkovaná auta, je hranice bezpečné rychlosti někde mezi 30-40 km/h, i podle situace, stavu povrchu, výskytu dětí, počasí, apod. Ta plošná omezení jsou vlastně zlo, ale menší než zbytečně zmařené životy a zranění.

Vladimír

Já jsem to vpodstatě tak myslel: ve městě je sice povolena 50, ale evidentně tam, kde to z prostorových a bezpečnostních důvodů nejde, tak jedu samozřejmě pomaleji. Já mám pouze strach z plížívého omezování lidského života ve jménu „dobra“. Konkrétně v tomto případě to dopadne tak, že pod zeleným tlakem prostě zůstane v celém širším centru 30 a nikdo se už neopováží instalovat tabule 50 tam, kde by to bez problémů šlo. O to přesně v mém příspěvku i v té situaci jde. Strpčovat život i slušným řidičům, kteří se chovají jako já, aby raději už ve městě auto vůbec… Číst vice »

Joseph

No, jenže v Česku je silniční (i železniční) infrastrukturu nesrovnatelně jiná. Chybí obchvaty, důležité silniční tahy – dálnice. Vše tu trvá moc dlouho a draze. Tak proč ještě nesnížit rychlost. To lidi chce tenhle stát udržovat neustále nas**né?

Jiří Kocurek

Asi ano. Krom případů, kteří jsou přesvědčeni o správnosti regulace, pokud tato přinese více peněz na pokutách do státní/obecní kasy. Pro ně je asi cílem nemajetný občan.

Joseph

Na těchto pokutách stát nezbohatne. Nehledě na skutečnost, že bohatého pokuta nikdy netrápí. Udělal bych to jako v Německu, v obci 50 km/h, mimo obec 100 km/h. A podle podmínek regulovat. V obci zavést pravidlo pravé ruky, to by mnohým sundalo nohu z plynu.

Jiří Kocurek

Bohatého? Bohatý si zaplatí právníka. Chudý na právníka nemá, chydý se cukat nebude.

Jiří Kocurek

Pokud teda nežijete v bludu, že zákony porušují pouze bohatí a chudý člověk by na červenou nešel. Jestliže pokutu za rychlost dostane řidič v 15-20 roků starém autě, tak bohatý asi moc není, což? Podotýkám, že průměrné stáří auta v ČR je 19 roků a z průměrné mzdy nezbohatnete, abyste měl 30 roků staré Porsche na běžné ježdění.

Joseph

Řekl jsem snad, že porušují jen bohatí? Jen mezi řádky jste mohl pochopit, že bohaté to tolik „nebolí“.

Jakub P

Na to je fajn finskej systém pokut za závažný dopravní přestupky procentem z příjmu. Rekord dlouho držel jeden z šéfů Nokie, kterej kdysi platil 116 00 Euro za rychlost na motorce, ale trumfnul ho loni hokejista z NHL, kterýmu to spočetli na 120 000. Právníci jim očividně nepomohli a dovolit si je tipuju mohli.

Bolb

Možná to ten hokejista s právníkem ani neřešil. Proč by to dělal? Kvůli 110.000 Eur? Pokud bere ročně 1 mio dolarů nebo dokonce víc, tak je mu 110k celkem u prdele. V jeho situaci bych to bral taky jako drobné a nezatěžoval se tím. Prostě daň za nepozornost, že se nechal chytit.

hovnocuc

To, že se nezatěžujete s pokutou ve výši 10 % ročního příjmu asi vysvětluje, proč jste chudý…

Jan Mrzout

Jakou souvislost mají údajně chybějící dálnice a obchvaty s tím, že ve městech lidi (jako vy?) jezdí jako hovada?

Greta

Záležet bude vždy na lidech, pokud většina podpoří politiky, kteří omezí rychlost, jde o demokratické rozhodnutí a menšina ho musí akceptovat, i když bude nasr.. ná. Když většina takové politiky nepodpoří, pak to neprosadí. Zcela jednoduché.

Vavřinec

Skoda, ze jste tak demokraticky selektivni jen v oblasti dopravy. Postrehl jsem, ze naopak v jinych oblastech udava ton mensina a vetsina se musi prizpusobit, ale to uz presahuje oblast zamereni tohoto webu.

Jakub (easydrink)

A vy jako máte nějaké indicie, že by tady někdo něco takového chystal?

Zdrasa

Nevím tedy, jak je to přesně v tom Španělsku, ale podobný záměry sleduju delší dobu. A třeba tuším v Kodani to bylo tak, že obecně max 30, ale na hlavních ulicích zvýšená, takže reálně ten rozdíl nebyl takový. Nevim, jak ostatní, ale já se teda ve městě k té 50 dostal vždy až na hlavních, v běžné ulici vás dřív něco donutí zpomalit a tou 50 jedou jen šílenci.
Ale to by se nehodilo do zde zjevně oblíbeného názoru, že západ=zlo…

Jakub (easydrink)

Pekarová, Fiala a podobní šašci jsou schopni tohle prosazovat.

Lumiere

Zóna 30 je úplně skvělá pro diesely. Nechám zařazenou jedničku, jedu předpisově 30 a za dvě minuty mám vyhnaný všechny pavouky z motoru.

Jiří Kocurek

Kdepak, lepší je to prokvaltovat až na čtverku (volnoběh těch 30 zvládne) a pak zkvaltovat zpátky k jedničce. Pokud víte, jak funguje regulace výkonu dieslu, tak je vám jasné, že tohle znamená maximalizaci emisí sazí i NOx. A hluku.
Normální člověk by jel plynule, aby mu to zbytečně nežralo. Mnozí se snaží výše uvedené špatné chování prosadit silou.

BND 30

Pokud mají nařizovači a omezovači pocit, že vládnou fyzikálním zákonům…

Leden

Až budou mít města obchvaty vyvádějící z nich tranzitní dopravu, tak ať si „svým“ dělají takovou pakárnu, jakou jim voliči zastupitelstva schválí. To je vše, co se k tomu dá říct. Mě nebaví jezdit skrz Ostroměř, Olbramovice nebo Želetavu ani třicet, ani padesát, nebaví mě to vůbec a těm lidem to nezávidím.

Greta

Tak tam nejezděte, není to povinnost.

nedulezite

Souhlas, ani žít není povinnost. Vyvodíte z toho osobní závěr k minimalizaci vlastní uhlíkové stopy?

Jiří Kocurek

Práce taky není povinnost (zatím, a doufejme, že nebude). Taky není povinnost vozit do Prahy jídlo (zatím a doufejme, že lidi to zařídí tak nějak sami sobě).

Jiří Kocurek

Mínusáři by asi rádi nucené práce a rekvírování veškerých potravin.

Projektant

Na průjezdních úsecích silnic a komunkacích třídy A, B by to nedávalo smysl, ale na komunikacích třídy C (obslužné, tj. obyčejné městské ulice) proč ne.

Ta 30 má význam hlavně ve zmírnění následků nehod, smížení úmrnosti o 90% je podle mě reálné – liské tělo je prostě stavěno na provoz rychlostí cca do 30 km/h (rychlost běhu), tomu odpovídá i odoslnost proti nárazu.

Zdrasa

Ono to tak v řadě těch zemích i je. Obecně se zavede 30 a na hlavních se nechají 50. Ale říct, že na západě zas vymýšlí kraviny a nehledat k tomu víc je jednodušší…

Označník

No vida. A v tu samou chvíli je staronový radní Plzeňského kraje Čížek nachytán, kterak to v obci sviští přes devadesát 😃

BND 30

Pokud to bylo bezpečné…proč ne.

Označník

Bezpečně kilem přes vesnici? No pan náměstek přes dopravu to před fízlama zbrzdil na 93, to na bezpečnou reakci teda moc nevypadá.

BND 30

Tak asi je důležité, kde ho konkrétně změřili, jestli byla cedule začátek obce někde v poli, jak bývá zvykem, tak s tím fakt problém nemám.

Jakub P

Měla by to být vesnice Vlkov a ta má podle panoramy cedule na obou stranách vzorně u prvního baráku.

Řidič z povolání

Úplná blbost ty třicítky, u nás to stejně nikdo nedodržuje …

2084

Tak když na každém rohu budou policajti měřit rychlost, tak kázeň řidičů bude větší

MLB

Možná v centrech velkých měst, ale plošně je to hovadina. Minimálně dokud nebudou dokončeny obchvaty obcí na silnicích I. třídy a vytíženějších II. třídy.

Jan Mrzout

Zkuste si ten článek přečíst, pak sám sebe opravte.

kanafasik

nejbezpečnější rychlost je rychlost 0km/h.

Jiří Kocurek

Nejbezbečnější je být mrtvý. To už se vám nic nestane.

...

Ale třeba i stane. Jen už vám to nebude vadit.

Jiří Kocurek

Znáte někoho, kdo by osobně protestoval proti vlastní exhumaci? Já ne. Naštestí.

BND 30

Asi nevěříš na zombie, viď 😅

Vlad

V Opavě před nedávnem snížili maximální rychlost v celém centru ze 40 km/h na 30 km/h.

Slosor

V souvislosti s „logikou“, která se děje okolo covidu je to správný krok. A nezůstal bych jenom u obcí, 30km/h plošně, dobře, na dálnicích 50km/h. I kdyby to mělo zachránit jeden lidský život. Kdo nesouhlasí je sobec a vrah staré babičky na přechodu.

koleyy

Já bych na dálnicích zakázal auta úplně. Jeden pruh pro cyklisty, druhý pro kolečkové brusle a tam, kde jsou tři, poslení pro koloběžky.
Silnice 1. a 2. třídy pro pěší a povozy tažené voly.
Zbytek obyvatel zpět na stromy!

BND 30

A kvůli tomu, že jedete rychle, tak někde umře malé koťátko…

Tuzemák

Já tohle třeba četl na úplně jinou činnost. 😀

Kalanis

Domácích koček jsou mraky. Nemám problém.

Bob

„Rychlost jízdy v uzavřených osadách nesmí býti nikdy větší nežli 15 kilometrů za hodinu (rychlost lehkého rychlého povozu). Mimo uzavřené osady jízdná rychlost nesmí býti stupňována přes 45 kilometrů za hodinu. Nikdy rychleji nežli 6 kilometrů za hodinu (tempo koně v kroku) nesmí býti ježděno: když mlhavé počasí zamezuje rozhled do dálky, jakož i na takových místech, kde silnice nemůže býti přehlédnuta, jako zejména na křižovatkách, při silných záhybech silnice, při vjíždění do vrat, vyjíždění z domů, pak na mostech, v úzkých ulicích, kde dva vozy nemohou vedle sebe jeti, při kromobyčejné živosti cesty a při velikém nahromadění lidu.“ Nařízení… Číst vice »

Václav

Pěkná připomínka. Ale je třeba také připomenout, jakou měla tehdejší auta brzdnou dráhu.

Bob

Po vzoru dopravních značek „Cyklisto, veď kolo“ by se na frekventovaná místa měla dát značka „automobilisto, tlač auto“. Povolil bych i přenášení, na řekách se to osvědčilo.

BND 30

A co státní postrková služba. Ta by nedovolila vyšší než povolenou rychlost…

Jan

Jako napadá dobrý, alespoň se bude více využívat MHD a bude na ulicích méně aut.

kanafasik

naivní představa.

kanafasik

kdyby se jen třetina lidi co ted jezdi autem rozhodla pro MHD, tak ta zkolabuje. Už teď brečí DPP, ze nemaji dostatečné kapacity. centrum Prahy (Lazarská, Spálená) je na propustnisti tramvajove linky. Víc vozů tam už v určitou část dne nedostanete. Tak nevymýšlejte blbosti, ktere se ve finále obrátí proti funkčnosti MHD.

MLB

Tak zrovna do Lazarské a Spálené už teď jezdí autem jen ti, co musí…

Jiří Kocurek

… ale i svoz komunílního odpadu se dá vyřešit cyklisticky.

BND 30

Viděl jsem i reklamu na cyklo karavan, cena jen asi 2.000 éček 🙂

sch

Kdbyy třetina lidi, co jezdí v Praze jezdila MHD, tak by se nic nestalo. V MHD by přibyla tretina cestujících, to není málo, ale problém kapacity je lokálnía týká se jen tramvají v okolí Václavského náměstí, kde byla nešťastně zrušena trať. Alespoň by se to pohlo a ty koleje by se na Václavák vrátili. Ono tam totiž místonich je dodnes jen záhon a u Václava dlažba. I výstupy z metra jsou připravené.

Bob

Pro MHD to omezení na 30 km/h nemá platit?

Jiří Kocurek

To už je příliš hluboká myšlenka.

Alibaba

A ta MHD nebude muset jezdit 30?

Alibaba

Tak doufám, že tenhle mor v podobě celoměstské 30 km/h k nám nedostane. EU si s tím může víte co…
Jsem schopen pochopit různé (obytné, nákupní,…) zóny v centrech a na sídlištích, ale tohle vnímám jako prasečinu.

Jan

Co má s tím co společného EU?

Jako na jednu stranu je to správný přístup.

Jakub W

co je ze „západu“ tak za to může vždy EU. jedno že Oslo není v EU

MLB

Oslo v EU sice není, ale myšlenkově do ní zapadá daleko víc, než celá střední a východní Evropa dohromady… (v tom negativním slova smyslu)

koleyy

Proto se to jmenuje Oslo, od slova osel.

Tomáš Gottschalk

A odkud lezou ty hoězí nápady na start stop systém a dotovanou elektromobiitu? Přístup je to naprosto dementní, pak se zjistí, že ve 30 km/h auta víc žerou a smrdí, tak se zakážou úplně. Postupně vařená žaba.

BND 30

Přesně, přeci neuznáme chybu a neuděláme krok zpět…

Alibaba

Cituji z článku: Evropská rada pro bezpečnost (ETSC) doporučuje dlouhodobě snížit rychlost ve městech na 30 km/h.

kanafasik

ještě by to chtělo běžce s červeným praporkem před každým automobilem.

Jan

Snad si tenhle článek nepřečte Scheinherr, jinak to tu budeme mít do roka všude…

Martin

Čím dál více dobroseru se dostává ke slovu ve všech oblastech života, asi nejlépe, co se týče svobody bylo v 90 letech minulého století, jsem rád, že jsem to prožil. Dovede si někdo představit dnes Alles Gute v ČT ?

Tady na Moravě

Radeji dobroser nez zapskly padesatilety pitomiovec.

Jiří Kocurek

Lidem, kteří zažili 90. léta může být od 35 do 100 let. Což je asi tak polovina populace ČR. Jen dobroser by „se zbavil“ poloviny národa, aby bylo líp.
Mimochodem výměnu populace chtěla ledasjaká ideologie, ještě žijí pamětníci 2. světové.

Tomáš Gottschalk

Nebyls taky vítat obohacovače z Afriky?

K.S.

😀 😀 😀 😀 😀

Tak ten se podařil! Obohacovač z Afriky, to mne nikdy nenapadlo. A není on i inženýr?

Tady na Moravě

Ne, pouze rad nakopu zadnici nackovi.

Martin

Uhlí se posmívá popelu, mladíku ?

K.S.

Otázka jestli by prošla reklama na prací prášek, ta je tak na hraně, „nové“ Alles Gutte se natáčelo někdy před deseti lety, nějak se to nechytilo. Každá věc má svou dobu a myslím že takový druh humoru už není to pravé co by lidé chtěli, stejně jako zašly Izerovské pořady. A některé by zase neprošly přes politiky kteří ve skutečnosti politickou korektnost milují, ale jenom když se jim hodí, aby je nikdo nemohl kritizovat, ale sami všechny uráží a štvou lidi proti sobě.

Martin

V te dobe to fakt bylo dobre, dnes to rada lidi nepochopi… Ja si Ceskou sodu pamatuji, ale s o 20 let mladsim clovekem, vubec nechapal Skodu Henlein…

kanafasik

je to tak. devadesátky byly krásné roky, neotravene politickou korektností, LGBT a podonym nesmyslem. Svobodně se dýchalo a svět byl hezké místo k žití.

K.S.

A vy jste byl mladý…

Bob

Je fakt, že LGBT slepenec ještě neexistoval, ale Hromadovo SOHO působilo právě v letech 1990–2001. Ale jinak to byly jistě roky svobody, například v dopravě úspěšný JUDr. Jan Hofmann – škoda, že veškerá dokumentace týkající se náhlého zázračného snížení ceny klíčovského ČSAD těsně před oceněním pro privatizaci zcela zanikla kvůli prasklému vodovodu, takže ji Nejvyšší kontrolní úřad nemohl prozkoumat. 🙂 Ale jinak hezká léta, například Orlická přehrada nebyla nikdy tak populární jako v devadesátkách.

kanafasik

ale no tak. myslel jsem devadesatky obecne. ne jen nas pisecek. a svinarny co ucelove vypichujete secdeji porad. v devadesatkach jsem mel pocit, ze mi nikdo nerika co si mam myslet a jak se mam chovat. dnes parta dobroseru se snazi urcovat co je spravne a co si mam myslet. a nuti me pokleknout i kdyz zrovna treba nechci.

Jiří Kocurek

A taky tady řádila ukrajinská a ruská mafie. Pokud jste dobrovolně nezaplatili, mohl vám zloděj zcela náhodně ukrást auto. Hodně podnikatelů skončilo, protože buď měli na mzdy, nebo na výplané, nikoliv ale na obojí. A tak zkrachovali, za jásotu závistivé sebranky.

Zdrasa

Prosimvás v čem omezuje vaší svobodu LGBT? Fakt nerozumím tomu, co je tak hrozného na tom, že i lidi, co neměli takový štěstí, aby se narodili jako heterosexuálové, mohli žít normálně. Asi byl svět hezké místo k žití jen pro vybrané, ke kterým jste zrovna patřil.

K.S.

Já myslím že jim jenom závidí ty pochody, buď příležitost chodit s holým zadkem, nebo vyrýsované tělo. Nuž obé může dělat taky, jen co se otevřou posilky a nudapláže. 😉

robert

Pochodů jsem se se ženou účastnil vždy a holé zadky jsem neviděl. Asi jsem neměl příležitost je mezi těmi 30 tisíci lidmi zahlédnout.

K.S.

Trochu sranda z obrazu pride parades v kolektivním podvědomí.

2084

Já jsem devadesátky nezažil, takže pro mě je to období, kdy tu vládla mafie a poslouchala se prapodivná hudba.

Martin

Jo, nikdo nezakazoval žárovky, silné vysavace a černoch byl prostě černochem … elekromobilova lobby chodila do MŠ a v Zanzibaru v Harcově zněly Drobný za hurá …

robert

Tehdy LGBT nebylo, ale gayové existovali pořád. To, co požadují, dává smysl, protože nemají takové možnosti jako heteráci.

K.S.

Prosím, co to je ten dobroser?

noerf

Opak zlojeda.

Bob

Dobroser je člověk odhodlaný konat dobro za každou cenu bez ohledu na to, jaké škody tím může napáchat. Dost takových je všude od levice až po pravici.

nedulezite

drobné upřesnění: … konat to, co za dobro považuje… Nějak se nám vytratilo : „Žít a nechat žít“

Vladimír

Ano, to je přesné. Ale já chápu dobrosera jako člověka, který mi říká, jak mám žít.

K.S.

A neříká se tomu tchyně?

Vladimír

Tu už bohužel nemám, zbyli mi jen dobroseři, kteří to „se mnou myslí dobře…“

Kalanis

Občas bývá i tchýně rozumnější.

Jiří Kocurek

Ikdyby to mělo zachránit jediný život! Za trest ho zastřelte, že šel mimo přechod pro chodce.

BND 30

Cesta do pekla bývá dlážděná dobrými skutky…

Jan Mrzout

Dobroser je jedinec jako třeba Bob: pomýlenec, který své koníčky v zájmu domnělých vyšších hodnot (tůrovat škodovku celou dědinou) nadřazuje potřebám ostatních.

Greta

Já jsem 90ky zažil a jsem rád že jsem je ve zdraví přežil, jsem rád že jsou pryč a je jiná doba.

Tady na Moravě

Pokud do zony 30 neumístite co 150 metru retardery, tak na ni v pepikstanu kazdej kasle. Protoze mereni tricitky je to posledni, co nasi neviditelni organi zavreni na sluzebne delaji.

Šejdr

A pokud nasekáte do vozovky retardéry každých pár metrů, tak nezapomeňte dát na přechodech širší nájezdy na chodníky, protože část řidičů si nebude chtít ničit auto a začne po chodníku jezdit. A já budu jedním z nich..

Tomáš V.

Napodobne. Nikdy jsem nepochopil, proc se vsude rovnou nedavaji radary, zatimco ja si mam kvuli zavodnikum nicit podvozek. Takovejch pospichajicich blbecku se mi lepi na zadek dost, ale je mi lito, ja mam svy auto rad a kdyz se mesto rozhodlo sekat vsude retardery, muzou si pockat, az si to prehopsam. Na problik dalkacema doporucuju zadni mlhovku:-)

Bob

Než se zaváděly první retardéry, tak byly propagovány v té ideální podobě, že ve vozidle jedoucím povolenou rychlostí by to zhoupnutí ani nemělo být cítit, a kopnout by to mělo jen toho, kdo rychlost překračuje.

Tady na Moravě

Tak bud tak laskav a pro dobro spolecnosti a dobro svoje bez vratit ridicak. Protoze na to evidentne nemas mozek.

MLB

Hlavně při přejíždění špatně viditelného retardéru v nočních hodinách nezapomínejme dávat výstražné znamení klaksonem, aby o něm ostatní řidiči věděli. Na několika místech už podobný postup pomohl místním pochopit, že vlastně vůbec retardéry nepotřebují 🙂

BND 30

To rád dělám na náhle padajících červených na Vysočině, kterým záhadně chybí přechod. Je třeba upozornit na nebezpečí…

kanafasik

z Vašeho příspěvku čìiší jen touha a radost z toho škodit druhým. Nemám problém s 30 v exponovaných místech, kde má smysl. Ale nařídit to plošně v obci, je debilita neskutečná.

Tady na Moravě

A chapete se zvysenou rychlosti muzeze skodit vy? Napriklad hlukem.

noerf

Hlavní hluk se vytváří při změně rychlostí (zrychlování, brzdění). Plynulá jízda tvoří hluk minimálně.

Tady na Moravě

Ted tu o karkulce prosim.

Jiří Kocurek

Jaká zvýšená rychlost zase?

A každý rozjezd na tom vašem skvělém retardéru, to je co? Nehledě na to, že při tomnhle „zklidňování“ narostou emise na troj- až pětinásobek. Takže kho tady plynuje koho?

MichalN

Dejte řeč s řidiči autobusů MHD, co po komunikacích plných retardérů a skokánků jezdí. Některé pražské linky jsou „za trest“ i z tohoto důvodu. Pošlou vás nejspíše k čertu s takovým „návrhem“. Ale je fakt, že na dodržování třicítek se z vysoka kašle. Z jednoho prostého důvodu: ne vždy dávají smysl (pomineme-li smysl buzerační a záměr v daném místě zvyšovat emise z provozu). Dodám, že bydlím poblíž komunikace s třicítkou, kde omezení smysl zatraceně má a kde by rakouské/švýcarské odchytávání hříšníků bylo žádoucí (prudké dlouhé klesání, nepříliš dobré rozhledové podmínky při výjezdu z vedlejších, autobusová zastávka a blbě umístěný přechod,… Číst vice »

2084

Nebylo by nejlepší, kdyby se v zájmu bezpečnosti zakázala motorová vozidla a dopravovat by bylo možné jen pěšky či na koni.

Zrzek

Kůň tě může pokopat, splaší se může někoho srazit. Jen pěšky, jízdní kolo je taky nebezpečné, chůze taky, zakopnes a blbě spadnes a jsi tuhý.
Svět je nejnebezpečnější místo na světě, ale nic lepšího není a nebude.

Tady na Moravě

Stacily by psychotesty na ridicak. To by eliminovalo vsechny agresivni egomaniaky co maji pocit, ze auto je svate pravo a silnice patri jenom jim.

Anonymas

Jde vidět, že jsi nikdy žádné psychotesty neabsolvoval. Tebe by psycholožka vyrazila už ve dveřích.

K.S.

Psychotesty nic neřeší, lze je obejít, tedy takové co by se daly používat běžně na takovouto věc. Je to jenom papírový test, ten oklamete pokud jste dost chytrý. Pokud je znáte a víte co se čeká, na co si dát pozor, tak tam vypíšete to co je očekávaná odpověď. Když řeknu blbě, je tam obrázek rysováčků a vedle tři obrázky, krabička rysováčků, přibíjení plakátu a rysováček na židli. Lidi i kdyby se neskutečně bavili tím že je dají někomu na židli, tak zakroužkují buď krabičku, nebo plakát, jenom protože se to tak nějak čeká, respektive zvolí něco jiného co ví… Číst vice »

Lukáš F.

Přesně tak! Řidič, který nenajezdí alespoň 50 tisíc km, by měl mít zakázáno za ten volant vůbec sedat, pak akorát zdržuje provoz, zmatkuje a vytváří nebezpečné situace.

Jiří Kocurek

Nejhorší jsou vychovávači. V obci jede 30, mimo obec 70 a když ho začnete předjíždět, tak na to šlápne a najednou se nestydí vás předhánět zprava. Jednoho takového jsem zažil, měl motorku 🙁

kulhán

Psychotesty jsou k ničemu, je to alibismus.
Třeba Vídeň už nedělá ani pilotům co žádají medicl I. třídy na dopraváka.
Vlastně Česko je jedna z mála zemí co to dělá. Testy staré 40 let… Fraška…
Magora neodhalí.

Tomáš Gottschalk

Nejzbytečnější povolání je psycholog.

nedulezite

Mínus ode mne máte kvůli nedostatečným znalostem. Nápověda: problémy s koňským trusem, řešené velkými městy v dřívějších dobách. Ano, a lidé nafasují osobní vakuáč nebo se síť veřejných záchodků konečně zahustí?

BND 30

Kůň je buržoazní přežitek. Za to volů je dost.

2084

Vůl ale vypouští více metanu než kůň, takže bude zakázán, neboť nebude plnit emisní normy EU.

Martin

Další level bude, že před každým autem půjde poučená osoba s červeným praporkem ..

Bob

Poučená? Nebylo by lepší, aby musela mít speciální průkaz, jehož platnost by byla půl roku a k obnovení by bylo třeba absolvovat kurs a zaplatit manipulační poplatek?

Petr

Tak jsem to změřil, dnešní stav cesty 39,4 km dlouhé mezi okresními městy.
90km/h = 15,8km, 70km/h = 2,7km, 60km/h = 1km, 50km/h = 19,4km a 30km/h= 0,5km. Takže podle jejich nápadu by se jelo víc jak 50% trasy 30km/h.

David

0,5 km z 39,4 km je víc než 50%? Jak jste to počítal?

Zrzek

No po zavedení výše uvedeného by se z 0,5km v=30km/h stalo 19,9km s v=30km/h, které je doposud s v=50km/h.

Tomáš

Tam kde jel teď 50 (19.4 km) by jel po snížení 30

petr 5

Mezi dvěma okresními městy je uzavřená obec? Odkud jste? Z Bohnic?

Bob

Znáte nějaká dvě okresní města, mezi kterými není žádná uzavřená obec?

Petr

Příbram-Beroun, po bývalé I/30 dnes II/118

Jiří Kocurek

Obvykle jich je tam víc než jedna.

Jakub P

A rozdíl v době trvání cesty (za dost nepravděpodobných předpokladů, že a) skutečně na všech těch nynějších padesátkách bude třicítka, ani kousek nebude stát jednomu z těch měst za to, aby tam šoupli padesátkový značky) b) celých těch 19,4 km dnešní padesátky a budoucí 30 můžete jet skutečně 50/30, ani jednou za tu dobu nemusíte zastavit a znovu se rozjíždět, zpomalit do ostré zatáčky, dát někomu přednost, atd.; ve městě tedy spíš nedosažitelné maximum) mi vychází na 15 minut. V reálných podmínkách tipuju, že by to takovou cestu prodloužilo možná o 5, maximálně o 10 minut, podle hustoty provozu v… Číst vice »

Petr

Dnes 50 minut. Ne většinou nemusíte zastavit a když tak jedině před přechodem, což je opravdu max dvakrát za těch 40km, jedu předpisově, ale pokud to jde (a na té silnici je takové místo na třech místech, většinou v obci, tak mne vždy někdo předjede. Omezení je spíš z té 90km/h, v obcích těch 50 je spíš problém udržet, díky dlouhým úsekům rovné silnice. Ostatně si to projeďte na mapách II/118 Příbram Zdice s Peáží dál po II/605 Zdice-Beroun. Ani poplatkem za tři km dálnice D5 (z Králováku na Beroun-střed je bez poplatku) moc nezkrátíte. Nejhorší je propad rychlosti u… Číst vice »

Petr

Takže zdržení by činilo 10 až 20% cestovní doby. No to opravdu nikoho nepotěší. Z těch 20km je 14 km v nácestných obcích, které se jen projíždějí, protože nemají obchvat. A tu 30 by rádi zavedli už dnes, protože se snaží zavést i zákaz tranzitu mezi D5 a D4.

Jakub P

Jasně, chápu. Ovšem docela hodně z těch 20 dělá na týhle trase intravilán Zdic, Králova Dvora a Berouna, kterej byste mohl za 5 minut objet po D5. (Počítám teda v Berouně cíl někde v okolí toho sjezdu Beroun-střed). Penalizovat časově trasu, kde je k dispozici souběžná dálnice mi přijde jednoznačně dobrý a rozumný. Nehledě na to, že ta II/605 v Berouně a Králově Dvoře by dost možná byla adeptem na zachování 50 ve většině délky. Taky obchvat aspoň pár vesnic po cestě v některých by asi šel těžko, jiný si o něj aspoň podle mapy dost říkaj, případně odstranění nešvaru… Číst vice »

Petr

Cíl je Beroun sídliště, tedy zhruba uprostřed sjezdů z D5. Po dálnici ušetříte nejvíc dvě minuty. Bohužel intravilán Zdic by šlo odepsat jen v případě, že by D5 opravdu fungovala jako obchvat (tedy v tomto úseku bez poplatku) jako je to v Berouně, který si stejně ještě nyní buduje jižní obchvat, kvůli neustálým kongescím na D5.. Řešil to tam i na místě ministr dopravy. Ohledně obchvatů obcí , již v 70. letech nabízeli tehdejší Uranové doly, výstavbu zcela nové silnice Příbram-Zdice, ale díky , k tomu nikdy nedošlo. Obce na trase , stále chtějí aby se s tím něco dělalo.… Číst vice »

fatman

Přijde mi to jako blbost – a to po městě víc nachodím, třeba do práce jdu raději pěšky nebo jedu MHD. Časová ztráta je malá, když se započítá hledání místa na parkování a popojížděni v koloně.

Petr766

CDV by se mělo konečně přejmenovat podle své skutečné činnosti. CPD. Centrum proti dopravě.

Petr

Tak hlavně by přes obce neměly procházet tranzitní silnice. Sice to odrovná místní podnikatele, ale zase tolik nebude vadit, že je tam 30 km/h.

Bob

K tomu ta třicítka pomůže, že přesměruje navigace na vhodnější trasy.

MLB

Jenže vhodnějších tras, kde by silnice neprocházely obcemi, je u nás strašně málo.

Petr

Ono už teď nabízí navigace vhodnější trasu, než přes obce, jenže ta vede zas přes Prahu a je dvakrát delší , ale jen o tři minuty pomalejší (bez provozu) Místo 40km 81km. 😀

noerf

Zajímalo by mne, kdy úřady začnou pracovat se skutečnými daty.
Tedy kolik nehod způsobila rychlost v obci 50 km/hod, kolik způsobila rychlost nad 70 km/hod, kolik špatný technický stav vozidel, nepozornost řidičů, chodců a bezohlednost u všech v silničním provozu.

Petr766

Kde vládne aktivismus tak se data nehodí nebo jen ta správná. V česku ještě občas vladne rozum. Naštěstí. Chudáci Španělé.

Zrzek

Tabulku se udělá podle potřeby, to samé je se spracováním dat stanoví se jednotlivé kategorie podle toho jak je potřeba, aby to vyšlo.

K.S.

Také by mne to zajímalo, nicméně tu může hrát roli ještě jedna věc, zcela jiné parametry měst ve Španělsku.

Jenda

Ono se to liší město od města, ale obecně bych řekl, že španělské ulice mají stavebně ty parametry lepší než české, ale jsou totálně dojebané podobnými nesmysly. V roce 2017 jsem byl asi na měsíc ve Valencii a brzy jsem se naučil chodit pěšky všude tam, kam nejezdilo metro. I po třech letech mi tečou nervy, když si vzpomenu na cesty autem nebo autobusem. Těch třicítek bylo už tehdy všude plno a do toho doslova na každém rohu semafory, kde 90 % času svítila červená. Pamatuju si jednu tříkilometrovou trasu, co jsem chodil pravidelně, kde cesta autobusem trvala 40 minut… Číst vice »

jkjk

Nejde o počet nehod způsobených rychlostí, ale o zmírnění následků nehod, zvláště u chodců a cyklistů.

Oran Gutan

Ve svý podstatě se to blíží tý vizi nula, bude to 0 km/h = 0 nehod.

Jiří Kocurek

Pořád může aktivista vzeky nakopnout tažné zařízení a přerazit si tak nohu.

Petr

A když sníží maximální rychlost na 10 km/h, tak podle této logiky nehod ještě ubude.

Nebo to bude tak, že i u třicítky budou řidiči častěji koukat do telefonů a jinak se nevěnovat řízení.

kulhán

To já už teď při průjezdu Prahou vyřídím všechnu poštu, to jestli se bude jezdit pomaleji tak to se stihnu za jízdy i namalovat 😁

mikiqex

Mám cestou do práce 30 km/h zónu. Pokaždé z toho kvetu, to se fakt nedá… 🙂 Problém je, že místo zvýšené pozornosti se člověk časem začne spíše rozptylovat – kouká, co se změnilo, že tenhle parkuje obráceně, než posledně, a tak.

robert

No jo, kveteš, tak jezdi jinudy. A že se rozptyluješ, není věc okolí.

Zrzek

Společnost se jen snaží více a více vytěsnávat smrt ze svého povědomí, ale neuvědomuje si, že smrt je jediná jistota života, která si najde cestu jinudy.

Kubrt

Hm, přesto jsem rád, že v naší ulici mezi domy, kde se pohybuje dost dětí (i mých), většina řidičů jezdí do těch 30.

Zrzek

Dobře oba dva dobře víme, že je to hodně o štěstí. Zmrzačit se člověk může i při vstávání z postele.

Otakar

Benjamin Franklin: Na světě jsou jen 2 jistoty – daně a smrt.
Bohuslav Sobotka: Lidé potřebují jistoty.

Zrzek

Jenže daním se dá ještě utéci do míst, které civilizace prakticky nepolíbíla. Smrti neuteče snad nikdo.

Kalanis

Život je pohlavně přenosná choroba nevyhnutelně končící smrtí.

Alex

Tak teď zbývá už jen ty třicítky naházet nejen na železnici – ale třeba i pro tramvaje. U kolize s kolejovým vozidlem je smrt takřka jistá! Ať žijí dobroserové.

tondovo

Další krok bude znovuzavedení funkce praporečníka.

Frantisek

Husté. Představa pomalu se mestem sunoucích smrdicich oktavek, passatu a podobnych dehtovych zverstev je silena …

Greta

Dehtová zvěrstva nemají na silnici co dělat.

Petr766

Dehtova zvěrstva jsou často vic eko friendly než autíčka na baterky. Když nemají vykuchany filtr ale to se dá řešit

Miloslav

dá, otázka je, jak moc se to například u nás skutečně řeší – občas jedu za autem, které čoudí víc jak parní lokomotiva a technickou má

Kalina

Vaše tvrzení je absurdní.

Lukáš F.

Vaše tvrzení je sice rozšířený omyl, leč stále omyl.

2084

Na druhou stranu, výroba baterií a jejich likvidace také není nejekologičtější

nedulezite

Není to tak dávno, co byla tato dle Vás „dehtová zvěrstva“ doporučována týmiž dobrosery (běžely i dotační programy) a z těchže důvodů, proč je jsou jimi nyní zatracována. Celé ty řady generací před Vámi nebudovaly civilizaci proto, abyste si teď měli s čím hrát

Toncek

To bude penízků do státní kasy. 😊

Greta

Kéž by, i když zde spíše do obecních kas.

Jiří Kocurek

A: Soudruhu! Oni to dodržují!
B: Tak uberte! Maximálně 10!
A: Čeho 10? Kilometrů nebo centimetrů?
B: Počkat vy nemyslíte dovolenou rychlost?
A: Ne, to nové nařízení, maximálně 30 cm dlouhé vlasy.
B: Cože?
A: No jak jste ho zavedl, aby bylo více peněz do státní kasy!