283 korun za kilometr za 44 let starý motorák místo nízkopodlažního mravence. Smlouvu plní, říká Ropid
Motorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Praha aktuálně řeší soutěž na dopravce pro spojení Masarykovo nádraží - Čakovice.
Ať řeknou na rovinu že je to dotace, a nepokoušejí se to maskovat jako výběrové řízení či něco podobného…
ROPID je organizace samo o sobě na nic. Neřešení problémů v dopravě,například Uhlířské Janovice, nezastavení v zastávce na náměstí. Nástup probíhá pravidelně na parkovacím stání případně úplně mimo zastávku. V dle u tzv.soudu. stížnost podána na Ropid a dodnes neřešena.
Tak se nedivím ani této záležitosti s vlaky.
Vsadím se, že někteří jedinci v ROPIDu budou hodně zavírat oči a pokuty budou dávat jen na udání, aby se vešli do limitu 300 tis. 🙂
Je to naprosto nehorázné, jak se tu snaží KŽC přežít z veřejných rozpočtů. Za přispění spřátelených komunálních politiků zřejmě. Dal bych TO.
Jsem jediný, kdo čekal další přírůstek do nového tagu „šotouši za veřejné prostředky“ ?
Proč tam nenasadí Regionovu? Na řadě tratí začaly místo Regionov jezdit Regiofoxy, a tak myslím že by se některá z odstavených regionov mohla zapůjčit ..
To by na tom KŽC tolik nevydělalo. A objednavatel je s 810 zjevně v pohodě, tak co si ukrajovat chlebíčku.
Šotouši sobě! 😁
Budu se opakovat, ale v tomto konkrétním případě učebnicový příklad nepotismu.
810 není vlak, ale pojízdný kolotoč, nebo sedačky to má z labutí. Před lety jsem s tím jel z Pardubic do Frýdlantu a po třech hodinách jsem pocital každou minutu a každý metr kdy tam budem. Díky bohu, že se tyto střepy ztrácí z kolejí.
Cena naprosto v pořádku. A komu se to nelíbí , může si založit vlastní firmu Pisálek s.r.o. A zakoupit si vlastní motorový vůz.Najmout a zaplatit strojvedoucí, zaplatit palivo , dopravní cestu, údžbu …
Pisálek s.r.o. nedostane kontrakt na stříbrném podnose.
Jestli cena je či není v pořádku se dá posoudit jedině tak, že se smlouva bude soutěžit. Což se nestalo.
Soutěže nám nic nepřinesou…
Ale přinášejí. Jasnou definici požadavků na službu, výběr nejlepší nabídky (záměrně nepíšu nejlevnější). A nakonec eliminaci takových excesů, o nichž je tento článek.
A mohu se zeptat, kde byla vypsána soutěž na tyto výkony, aby se Pisálek s.r.o. mohl přihlásit a porovnat svoji cenu s konkurencí?
presne tak 🙂
Pisálek s.r.o. nikdy nevyjede , namá ani ruční drezínu. Ale soutěž by jistě vyhrál 1 Kč / Km !!!
Rozumím. Příště si o ban řeknete rovnou, ušetříte mi čas.
To byla nepovedená ironie, nebo jste opravdu tak mimo?
Mimo. Stačilo se podívat na příspěvky v jiných vláknech.
Co to na nás zkoušíš? Tyhle provozní věci si musí zařídit všichni dopravci a umí nabídnout lepší službu včetně lepšího vozidla i lepší ceny. Vezměte si tu vaši 810 a odjede už s tím konečně šrotu !
Nebyl by snad levnější a ekologičtější autobus kopírující po silnici koleje???
Zrovna tady ne.
Pardon, blbě čtu. Levnější by byl, ale že by poskytl nějakou lepší službu se říct nedá.
Ekologičtější asi ano, ale silnice nekopíruje koleje. Vlak je asi 3* rychlejší než trolejbus, který do Čakovic jezdí. Musí se proplétat centrem.
tak ruka ruku myje,beztak jsou tam nahoře kamarádi,jeden to dohodil druhému…klasika
Tak on i ten mravenec rozhodně není vlak západního typu a nemá na našich kolejích co pohledávat. Takže…
To bych zas nepřeháněl. Neni to ideální vozidlo, ale má to minimálně nízkopodlažní část a klimatizaci. Klidně bych to v principu nechal dojezdit ještě dost dlouho, i když pak už ne nutně v Praze, spíš někde na periferii. Máme tu spoustu horších vlaků. Problém je tady ta cena.
Za kolik jezdí ČD na S65 (typově podobný výkon se stejným vozidlem)? Jasně, KŽC platí navíc oproti S65 průvodčího, ale to dělá takový zásadní rozdíl?
No ten probeh kilometrů, může dělat průvodčí okolo 25 Kč/km navíc.
Tak co jsem zaznamenal, tak občany MČ už KŽC sere takovým způsobem, že se má podávat petice, aby se projednala na zastupitelstvu hl.m. Prahy.
Já o ničem nevím za Čakovice je vše ok
Viz diskuse na čakovické skupině na FCB – tam je k tomu veliké vlákno.
a mohl bych ho vidět? Já ho nenašel.
Skupina Máme rádi sídliště Čakovice. Vyjadřuje se tam k tomu i pan starosta Vintiška.
To vypadá, že kdyby si půjčili od RegioJetu 628 co stojí nevyužitá na západním nádraží, byl by to posun vpřed.
S tím vrakem běžte někam, už takhle mě ty vozidla sere to, že jezdí na pro ně nevhodné lince R21 a linka S34 není o nic lepší kvůli klesání na Balabence
Zato šukafon je vhodnej v roce 2025.
Pořád lepší než 810 ig
No 845 by tam určitě zvedla kvalitu cestování, ale není nízkopodlažní.
Kde jsou všichni co tady furt dokola tvrdili, že 810 jezdí na kýbl nafty?
Podle té cemy to vypadá na jeden kýbl na kilometr.
A dotovat ETCS do repasovanyho sukafonu, kterej u nás jezdí v jednom exempláři? To snad nemyslí vážně. Když je neekonomické dávat ETCS do 20 zatopku a tohle má být ok?
zátopci nejsou zasmluvněny, takže to je čistě věcí dopravce, tady jsou vozidla zasmluvněny objednavatelem a ten si to přeje..ačkoliv druhý kus už neexistuje, tak nevím jak to pořeší, když ho budou muset předat „novému“ dopravci
kupuje se druhy kus ze slovenska
A je dostatečně podobný, aby se to zvládlo jedním prototypem?
Nedává to ekonomický smysl, to je pravda, ovšem to by nedávalo ani osazení torza pendolina a děje se tak
to je vysoká politika,tomu my dole nerozumíme
Tam to ekonomický smysl má už z toho důvodu, že kontrakt na ETCS byl uzavřen na 7 jednotek. A provoz těch pěti vozů ve spojení se dvěma vozy z jiné jednotky zkrátí čas odstavení do vyvazovací opravy na 1/3 doby. A to jsou peníze.
Vy ztotožňujete provozní náklady se smluvními? Opravdu?
To ETCS je trestuhodné vyhazování peněz, o tom není sporu.
Smluvní náklady by měly být provozní náklady plus _přiměřený_ zisk. V tomto případě nejspíš není přiměřený.
Jo když se dá něco bez soutěže ČD, tak je to cajk protože národní dopravce a §1, že ano? Ale tady se v plné kráse ukazuje že bez soutěže je to vždycky dražší.
Ne, není to *vždy* dražší. Jen ta pravděpodobnost je vyšší, protože pokud tu není jiná motivace šetřit, tak je tu aspoň porovnání nabídek.
Naše in house aktivity stojí asi 1/4 cenu toho, za kolik nám je dodává vysoutěžená firma. Prostě ty soutěže fakt samy o sobě nejsou spása.
810 jezdí za 30l/100 km, což je asi jako autobus.
Já na tohle nemám upřímně co říct, jezdí se od nás do centra dost blbě v současném jízdním řádu za použití autobusu a metra z Letňan jste v centru za cca 1 h, vlak vám takhle jede 2x za hodinu a cesta trvá 25 min. Když kůžu je z Čakovic do centra vlakem, tak jedu radši s ním, zase si musíme uvědomit co zkrátka KŽC znamená a s čím začínali na této lince, na stranu druhou mě majitel už několikrát naštval přímo na nádraží a je velký kamarád se starostou p. Vintiškou, kterého nesnese 100 % starousedlíků, kteří tvoří zhruba… Číst vice »
Ty ses taky hodina … maximálně tak když je dopravní kolaps ráno nebo když de nákup i horečka v OC Letňany, nebo Čakovice, to ale není každý den. Do 40min úplně v pohodě v běžném provozu.
Bral jsem cestu z Vojáčkovy na I. P. Pavlova okolo obchodního centra, ne linkou 185, s tou to zatím vypadá dobře
Berete cestu z Vojáčkovy na IPP, což je podle IDOSu 40 minut, ale k cestě vlakem už nepřipočtete cestu na nádraží a potom z Masaryčky. To potom ty minuty nemůžou souhlasit.
No to ani omylem.
Reálně ráno zamašská-Karlovo náměstí. Nebo čakovice – Karlovo náměstí (bus 136 či 185 a následně metro) je reálně 15-20 minut jen na to metro do Letňan a pak ještě 16-20 min metro na florenc-i.p.pavlova) a pak 8 min pěšky. Vlak 19 Minut na masnu za minutu tramvaj a 5 minut tramvají Jezdím to denně
Vážený pane Mirku, od vzniku tohoto serveru jsem jeho pravidelným čtenářem, do diskuzí zde na výjimky nepřispívám. Tentokrát udělám další výjimku. Jako pravidelný uživatel vlakové dopravy nesouhlasím s nasazováním vozidel 810 na linku S34. Důvod je zjevný, toto nevyhovuje jak komfortem, tak zejména spoje v 7:20 a v 8:20 z Čakovic jsou v Satalicích zcela přeplněné. Proto odešla z datové schránky naší radnice dne 15.11.2024 pod č.j. 07191/2024 na ROPID společná žádost samospráv o nasazování alternativních nízkopodlažních vozidel na linku S34. Svým elektronickým podpisem ji opatřili ještě ve dnech 14.-15.11., kromě mé osoby, místostarosta pro dopravu MČ Praha 19 (Kbely),… Číst vice »
Pane starosto, nejsem z Vaši městské části, nicméně napsal jste to skvěle.
Moc Vám děkuji.
Už jednou jste dostal banán za urážení jiných. Tak si ho zopakujeme a postoupíme do trvalé fáze.
Hele i když tam má Mirek dost nepřesnosti, a nějaká ta urážka je tam taky, není dobré ten hlas utnout . V tomto případě totiž existuje ještě názor, který v dané lokalitě tlačím skoro 10 let. Vlak i po té přeplněné jednokolejce může jezdit každých 15 minut za stejné prachy. Kvely jsou v celou do města ČD a 08 z města ( křižování Satsłice a Čakovice) pak v 14-16 minutu projíždí Arriva, kde jen Vašek z MD tuší, proč má antiákaznický postoj a Arriva jede jako rychlík a nestaví (náklady a jízdní doba reálně stejná jako u os), pak 23… Číst vice »
Doufám, že osoby z rRopidu, kteří tuto smlouvu podepsali, ponesou odpovědnost. Je zarážející, že Ropid považuje tento stav za v souladu se smlouvou, místo aby skutečně vyžadoval dodržování kvalitních služeb.
tak v souladu se smlouvu s uplatňováním pokut, to je
To ale platí jen do stropu pokut 300 tisíc. Jaké výše pokuty dosáhly, jsme se zatím od ROPIDu nedozvěděli.
Dokáži si představit, že výše pokut se bude limitně blížit 0.
Divím se, že se na dopravce netlačí, aby co nejrychleji sehnal odpovídající (kapacitně i bezbariérovostí) záložní vozidlo formou pronájmu. Přece by ČD měly v současné době masivní Foxizace a Spiderizace nějakou Regionovu někde k dobru, nebo i kdyby tedy měly jezdit 2x 810 spojené.
Protože mezi KŽC A ROPIDem jsou tlačné páky zřejmě všechny jednosměrné a jako na potvoru opačným směrem…
Kolem toho Klubu ŽC se točí poslední leta velmi nestandardni postup při získávání výkonů. Toho si musí všimnout i méně pozorný čtenář. To je tak vše a jedeme dál. Vivat nostalgie
Kdo podá TO? 😉
jooo,tomu vládnes politika,tomu my dole už nerozumíme…nahoře je spousta kamarádů který si to dohazujou
To ale není politika, to je klientelismus.
Je to absolutně zoufalé. Ty původní vozy jezdily přeplněné už tehdy, než jeden odepsali a druhý poslali na ETCS… dnes se někteří cestující do vlaku ani nevejdou. Vlaky zjevně neodpovídají standardům PID a nikomu to prostě nevadí.
Pokud se do nich cestující nevejdou, tak naopak standardům PID odpovídají…
přece musí kamarádovi udělat kšeft, nechapu že tyto spoje nejsou součastí většího balíku
Nevíte někdo, jestli někde jezdí 813+913 ex. GWTR (813.101 a 813.102)?
Před časem jsem se tu na to ptal a tehdy stály v ŽOS Zvolen.
813 101 a 813 102 stoja v ŽOS Zvolen, mali sa rekonštruovať na klasické „mravce“, ale nakoniec zo strany českého objednávateľa došlo k zrušeniu objednávky rekonštrukcie,keďže sa budúci prevádzkovateľ nedohodol s KH krajom. Teraz v januári 2025 sa do prevádzky po skoro štyroch rokoch vrátila 813 110.
Proč se nepřipojí nízkopodlažní vagón???
Koukněte se do katalogu vozidel, KŽC je nemá, leda Bdtaxy, Balmy a vozy typu UIC-Y
Nízkopodlažní vagon, který by uměla táhnout 810, existuje přesně jeden: Bfbdtanx792 neboli Kasandra, a.k.a. 912.001. A ten jezdí na Cyklohráčku.
(Pravda, kromě letních střed se jízdy S34 a T4 nepřekrývají, ale nebudeme nikomu nic podsouvat. Stejně by se na konečných musel objíždět, což na Masaryčce není možné 🙂 )
Nedal by se problém objíždění vyřešit soupravou 810 + kasandra + 810? Mimo to, že stejně nejde o elegantní řešení, nejde o vozidlo adekvátní dnešní době ani této lince
dal, ale jak by se tento stroj podle vás dostal ke KŽC, to rovnou mužee řešit zda se ICE4 – 14vozové vlezou na hlavní nadraži 😀
Vejdou
na masaryčce může obracet přes triangl, jako to zvládali čd.
Ale jasně, oni přece nejsou čd, tak proč by se museli snažit
co melete. Spoustu let jezdila 810 + 010 kdy po příjezdu na Masaryčku souprava vysunula na Hrabovku, tam si 810 objela a celá souprava se nasunula zpět k peronům.
Není Kasandra náhodou řídící vůz?
To jo, ale nepůjde z něj řídit 810. Ale samozřejmě, celé je to jen takové šotospekulování 🙂
Je, ale nejezdily na S34 kdysi ve špičkách 810+010 právě s objížděním na Masaryčce?
Nestály ty vlaky v Bubnech?
Nevím, nepamatuju 🙂
Ano a otáčeli se na trianglu přes Negrelliho viadukt
A hlavně to řídící stanoviště už je předěláno na hraní pro děti, takže už by se s ním nedala řídit ani nebožka Esmeralda.
A esmeralda ještě existuje nebo je už sešrotovaná?
Podle např. seznamu autobusů nebo jednoho článku zde z roku 2022 je ve správě Centra historických vozidel Lužná a prý se uvažovalo o znovuzprovoznění, ale nikde jsem nedohledal, že by ke zprovoznění němu došlo, o šrotaci také ne. Na stránkách ČD nostalgie jsem o něm zmínku nenašel. Takže asi zatím někde hnije v kopřivách.
jasně a přibudou starosti s objížděním..lidi neblázněte zase
???jaký?každý si to představuje jak hurvínek válku.
Koukam ze Bohousek to ma osefovane
On se i v nějakém rozhovoru veřejně chlubil tím že uplácí. A vesele si dál běhá po svobodě.
kolem toho hnusu pořád chodím, jak to je zaparkovaný na Masaryčce a už konečně vím kam to jezdí 🙂
Se mi líbí, jak pomáhá VHD proti IAD, když se někdo z kanclu rozhodne, že si lidi radši mají jezdit nějakou muzejní popelnici místo autem s klimatizací
A vy taky, mimochodem doporučuji se někdy na ulice Veselská a Kostelecká přijet podívat, hlavně na dopravní špičku
Vždyť to tam jezdí od začátku, mimochodem, sám jsem byl svědkem, kdy jeden z Mravenců se ve více jak 30° C vypnul ve stoupání za tunelovým mostem, takže i oni byli žádná sláva a upřímně já jsem ta ně rád, v ranní špičce to pro Čakovice znamená 4 vlaky za hodinu do centra, mimo špičku v sudou hodinu 3 a odpoledne ve špičce 3 vlaky z centra, kdy jedete nejdéle 25 min. skoro k baráku a ne přes hodinu, až hodinu 10 min. za použití metra a autobusu, kdy se mi že zácpy na Prosecké radiále a na Veselské a… Číst vice »
Nikdo nerozporuje tu linku, jen volbu dopravce s tímto vozovým parkem. Neříkejte, že byste těch stejných 25 minut radši nejezdil něčím modernějším…
Já upřímně jsem rád, že to jede, i když pravda sedačky v motoráku řady 810 stojí za zlámanou grešli
To bude stejný příběh jako s asistentkou a její odměnou ve výši dvou průměrných ročních platů. Někdo má a někdo nemá.
“ …loni se částka vyšplhala na 282,79 Kč. Jen pro srovnání: s novými elektrickými jednotkami bude RegioJet po soutěži v Praze jezdit za cenu 215 Kč za kilometr. “
KŽC je taky brutto, nebo ještě shrábnou prachy za jízdenky?
Většina z nás jezdí na lítačky
Však i ta se rozpočítává mezi dopravce.
Já vím, ale kompenzace prý stojí za starou belu
Jezdí tím vůbec někdo? Takový hnůj na kolejích…
Hnůj to není, neblbni. Jen nikdo nepřemýšlí jak to zpříjemnit
Na S34 se lidi docela naučili, ale toto vozidlo tomu úplně nepomáhá.
To byste se divil, kolik lidí, hlavně že Satalic
Jezdí k tomu několik přípojných linek autobusů typu 396 ale jsou tam přestupy i s 302 375 376 a tak dál. A je to podstatně rychlejší než tím autobusem dojet do Letňan a metrem do města
Ano, kapacitně to však neodpovídá. V ranní špičce se do 810 lidi nevejdou a někteří musí zůstat na peróně.
Problém je ráno. Ze Satalic je 810 nabušená. Problém nastane na Rajské zahradě, kdy čtvrtina cestujících vystoupit, protože se nedá projít 😃 ale jinak jsou spolehlivý, teplo je..
Jo jezdím jezdím tím častějc než z ČD na hlavní nádraží. Než přijdeš pěšky hlavní nádraží takže Masaryčky už seš dávno někde jinde většinou v cíli. Už jenom proto že od perónu je to k tramvají na Masaryčce asi jednu až 2 min.
Však oni policisté také jednou na ten Ropid přijdou. Pak se ukáže kolik to lidém z Ropidu vynese let v base, ono asi není náhodou, že se uzavírají smlouvy bez soutěže.
To by nejdřív museli sebrat radní a ex. primátory Béma a Němce, takže neseberou nikoho
Langusta v tom umí chodit… 🫥
Poslat celý KŽC do ehm i s jejich motorákama a vysoutěžit to normálně.
Tam bych je neposílal, oni by tam šli rádi…
Nojo, ale z toho pak nekape tím správným směrem.
A kdo ten kus a čím bude jezdit, 845 tam nechci, už takhle jsem jako 16ti letý vytřel podlahu s tehdejším ministrem dopravy, když jsem mu porovnal řadu 845 a 85.0 technickými parametry a původním provozním určením a teď bych po prodloužení smlouvy o dva roky za dodatečné splnění původních závazků i s p. Kupkou, nejradši bych instaloval zpět p. Ing. Zdeňka Žáka, ten ví jak a jeho ať si to vezme na starost Petr Šlegr a já věřím, že by pak bylo dobře
Ono by bylo žádoucí zkultivovat celou S3, včetně těchto pendlů. Nehovoře o investicích do infrastruktury, elektrifikované dvoukolejky až do Všetat, ale toho už se nedožiju.
Problém všech linek jsou stará sypaná nástupiště a 854.0 s Bdtn a ABfbrdtn podle většiny lidí stačí, řekl bych, že tomu i napomáhá to, že motoráky řady 854.0 jsou rekonstruované 853, které jezdili na vindoboně, abych řekl pravdu, tak si nevzpomínám, že bych krom postezku nad dlouhou jízdní dobou na spojení Praha-Mladá Boleslav v podání ČD slyšel nějaký negativní ohlasy, s jednotkami 845 to je něco jiného, to častěji slyším, kterej kretén to designoval, že to vypadá jako nízkopoldažní a jsou tam nejidootštější schody na světě
Mě tedy schody v 845 přijdou mnohem přátelštější, než v 854 a spol, ale z vašich dalších příspěvků je zřejmé, že každý zřejmě žijeme na jiné planetě, tak to nechme být.
Jako, 845 taky nemám rád. Ale upřímně, pořád je mi milejší, než 810. Zejména pak sólo 810 na lince, kde ani ta 813 už kapacitně nedostačovala. Nemyslíte?
Za ty peníze tam může být cokoliv NP. A ne ty jejich vraky po štětkové opravě. I ta 845 je pohodlnější, i když ne NP.
Vy asi nebudete nejostřejší tužka v penálu, že? 😉 Žák, tvl….
Podlahu si možná vytřel, ale tu doma. Mimochodem, co je to 16ti?
Zatímco u Pražského motoráčku (opět AŽC) klesla u nové smlouvy cena z 308 na 252 Kč za km, u této trati se zvyšuje a zvyšuje. Síla kompenzace.
Tak třeba dnes, Pražský motoráček, spíše nejezdil, než jezdil.
Až bude Bohouš, maje šedesát let, vydávat publikaci, dlužno dodat již třetí v řadě (první ke čtyřicátinám, druhá k padesátinám), může k holkám, které ojebal, doplnit Prahu.
To nehrozí.
Obávám se, že bude platit spíše stále přítomný průběhový čas.
Holkám???
Tohle je neuvěřitelné pohrdání zákazníky i daňovými poplatníky. Takové vyjádření snad nemůže Ropid myslet vůbec vážně!
Na to musíte být dostatečná….píp.
Může mi někdo vysvětlit tu šílenou cenu byť za mravence? Kolik je amortizace, kolik je nafta, kolik je platba za DC, kolik jsou náklady na strojvedoucího a průvodčího? Protože zaplatit za jednu jízdu malého motoráku Masaryčka – Čakovice – Masaryčka skoro 11 tisíc, to mi hlava nebere.
tomcik.petr@ropid.cz
haas.vaclav@ropid.cz
Praha, fůra peněz, malá ( spíš velká) domů.
Je to dost dementní linka, oba vlaky víc stojí než jedou (jízdní doba 25 minut na hodinový interval) a všechno je strašně malé, fixní náklady (lidi, vlaky,…) rozložené na strašně málo služby. Kdyby byl záměr za ní vozit někoho do Čakovic a ne přihrát KŽC peníze, koupili by to od ČD nebo Arrivy, kteří by nějak dokázali tam otočit něco, co by jim jinak jen stálo.
Když odhlédneme od toho, kdo to měl dostat a za kolik, tak ty neefektivní oběhy jsou dané – jedním vozidlem se hodinový interval nikdy nevyjezdí, tak aby to prokládalo S3. Co by tam někdo jiný stíhal otočit, milovického Elefanta?
OK, kmenová vozidla by potřebovali stejně, dala by se tam sloučit s jinými výkony aspoň nějaká lepší záloha než tohle?
Nejsou tam dráty
Sloučit oběhy s S3 a obracet oboje na Masně (aby to šlo).
Arriva je, ta jejich 845 mi tady leze na nervy, smrdí v tom elektrika, nikdo to neřeší, pokaždé či jedu na to upozorňuju vlakovou četu a ta mě pošle do prdele, že to jde mimo mě, v tomhle ohledu zlatí Čéďáci a KŽC to má přímo ve svém názvu a promiňte u takhle malého dopravce by oprava jednotky byla likvidační, ale taky mě nastaly, když jsem se majitelé ptal, jestli pro příchod ETCS nekoupí 847 a Mravence může poslat na lokálku Kralupy-Neratovice, tak mi řekl, abych si to nechal, ale jsou velcí kamarádi se starostou, kterého nenávidí starousedlíci v Čakovicích,… Číst vice »
Vždyť jste si přece vytrel zadek ministrem, jak se chlubíte výše a „nějaká“ vlaková četa vás takto nakope? Hmmmmm
Objevil se tady nový komik, konkurence Axela😁
Když mohl jet na Pošumavském rychlíku, tak proč ne po Praze. 😀
Nevíte náhodou někdo, na čem zamrzla příprava provozu do Čakovic?
Jakého, myslíte modernizaci a elektrizaci? Můžu poděkovat sousedům, sousedním městským částem a jejich vedením, to si nepřejí 2 koleje a dráty, přitom kontejnery z německa co vozí Metrans by mohli uvolnit kapacitu trati 090 a jezdit přes Střekov-Litoměřice-Liběchov-Mělník-Všetaty-Neratovice-Prahu Čakovice a Vysočany do Libně a dále po své stávající trase
Autor podle mě spíš myslí zamýšlené zajíždění na vlečku do bývalého cukrovaru a prodloužení linky S34 tam. Také by mě zajímalo…
Ano, to by mě taky zajímalo, kdy to má být? Nikde to nemohu najít ,,,
Ano, myslím. Mirkovi se omlouvám za nedorozumění, které je jednoznačně mou chybou
Je neskutečný že tam nebyla podmínka nový nízkopodlažní vlak s klimatizací. Ideální na Desiro nebo Regiofox
Hlavně ze se jedna o tak malou zakázku na dve vozidla
Jediná podmínka byla, aby KŽC získal nějaký kontrakt. Nabídka předcházela poptávku.
Nové motorové Desiro by se v roce 2017 už sehnat nedalo… ale samozřejmě by klidně stačilo i něco ojetého. Ani ten mravenec, byť klimatizovaný a částečně nízkopodlažní, není nové vozidlo.
Jsem zvědav, kdy se začne do 810 desítek instalovat ETCS? Protože instalovat to do jedné jednotky 813 je nesmysl.
Již brzy, prý nově dostane i nový podvozek a bude i klopit!!! 😁
Upřímně, ani by mě to snad už nepřekvapilo v tom našem českém absurdistánu LOL
813.110 zřejmě pro tuto linku: https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=41975
Podle zrcátek je to prototyp, který někdo na Slovensku špatně polepil
už je v provozu https://sledovani.55p.cz/zvolen_812_2025/
Ten zbývající mravenec vyjel naposledy 27. 12., od té doby je provoz čistě v režii 810.
https://sledovani.55p.cz/praha_ml_2025/1-2025.html
Přesně to jsem chtěl taky podotknout, mimo to: do jakých „vozidel“ 813 jako budou ETCS implementovat, bude se tedy kupovat nějaká slovenská?
Očividně 813.110
Tragické, snad se tohle bude řešit.
To je panečku retrolinka! Jen kdyby ještě nebyla tak drahá a nemuseli tím denně dojíždět pracující či studující.