283 korun za kilometr za 44 let starý motorák místo nízkopodlažního mravence. Smlouvu plní, říká Ropid
Motorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Praha aktuálně řeší soutěž na dopravce pro spojení Masarykovo nádraží - Čakovice.
Kde jsou všichni co tady furt dokola tvrdili, že 810 jezdí na kýbl nafty?
Podle té cemy to vypadá na jeden kýbl na kilometr.
A dotovat ETCS do repasovanyho sukafonu, kterej u nás jezdí v jednom exempláři? To snad nemyslí vážně. Když je neekonomické dávat ETCS do 20 zatopku a tohle má být ok?
zátopci nejsou zasmluvněny, takže to je čistě věcí dopravce, tady jsou vozidla zasmluvněny objednavatelem a ten si to přeje..ačkoliv druhý kus už neexistuje, tak nevím jak to pořeší, když ho budou muset předat „novému“ dopravci
Nedává to ekonomický smysl, to je pravda, ovšem to by nedávalo ani osazení torza pendolina a děje se tak
Já na tohle nemám upřímně co říct, jezdí se od nás do centra dost blbě v současném jízdním řádu za použití autobusu a metra z Letňan jste v centru za cca 1 h, vlak vám takhle jede 2x za hodinu a cesta trvá 25 min. Když kůžu je z Čakovic do centra vlakem, tak jedu radši s ním, zase si musíme uvědomit co zkrátka KŽC znamená a s čím začínali na této lince, na stranu druhou mě majitel už několikrát naštval přímo na nádraží a je velký kamarád se starostou p. Vintiškou, kterého nesnese 100 % starousedlíků, kteří tvoří zhruba… Číst vice »
Doufám, že osoby z rRopidu, kteří tuto smlouvu podepsali, ponesou odpovědnost. Je zarážející, že Ropid považuje tento stav za v souladu se smlouvou, místo aby skutečně vyžadoval dodržování kvalitních služeb.
tak v souladu se smlouvu s uplatňováním pokut, to je
Divím se, že se na dopravce netlačí, aby co nejrychleji sehnal odpovídající (kapacitně i bezbariérovostí) záložní vozidlo formou pronájmu. Přece by ČD měly v současné době masivní Foxizace a Spiderizace nějakou Regionovu někde k dobru, nebo i kdyby tedy měly jezdit 2x 810 spojené.
Protože mezi KŽC A ROPIDem jsou tlačné páky zřejmě všechny jednosměrné a jako na potvoru opačným směrem…
Kolem toho Klubu ŽC se točí poslední leta velmi nestandardni postup při získávání výkonů. Toho si musí všimnout i méně pozorný čtenář. To je tak vše a jedeme dál. Vivat nostalgie
Je to absolutně zoufalé. Ty původní vozy jezdily přeplněné už tehdy, než jeden odepsali a druhý poslali na ETCS… dnes se někteří cestující do vlaku ani nevejdou. Vlaky zjevně neodpovídají standardům PID a nikomu to prostě nevadí.
Pokud se do nich cestující nevejdou, tak naopak standardům PID odpovídají…
Nevíte někdo, jestli někde jezdí 813+913 ex. GWTR (813.101 a 813.102)?
Před časem jsem se tu na to ptal a tehdy stály v ŽOS Zvolen.
Proč se nepřipojí nízkopodlažní vagón???
Koukněte se do katalogu vozidel, KŽC je nemá, leda Bdtaxy, Balmy a vozy typu UIC-Y
Nízkopodlažní vagon, který by uměla táhnout 810, existuje přesně jeden: Bfbdtanx792 neboli Kasandra, a.k.a. 912.001. A ten jezdí na Cyklohráčku.
(Pravda, kromě letních střed se jízdy S34 a T4 nepřekrývají, ale nebudeme nikomu nic podsouvat. Stejně by se na konečných musel objíždět, což na Masaryčce není možné 🙂 )
Nedal by se problém objíždění vyřešit soupravou 810 + kasandra + 810? Mimo to, že stejně nejde o elegantní řešení, nejde o vozidlo adekvátní dnešní době ani této lince
na masaryčce může obracet přes triangl, jako to zvládali čd.
Ale jasně, oni přece nejsou čd, tak proč by se museli snažit
Není Kasandra náhodou řídící vůz?
To jo, ale nepůjde z něj řídit 810. Ale samozřejmě, celé je to jen takové šotospekulování 🙂
Je, ale nejezdily na S34 kdysi ve špičkách 810+010 právě s objížděním na Masaryčce?
A hlavně to řídící stanoviště už je předěláno na hraní pro děti, takže už by se s ním nedala řídit ani nebožka Esmeralda.
Koukam ze Bohousek to ma osefovane
On se i v nějakém rozhovoru veřejně chlubil tím že uplácí. A vesele si dál běhá po svobodě.
kolem toho hnusu pořád chodím, jak to je zaparkovaný na Masaryčce a už konečně vím kam to jezdí 🙂
Se mi líbí, jak pomáhá VHD proti IAD, když se někdo z kanclu rozhodne, že si lidi radši mají jezdit nějakou muzejní popelnici místo autem s klimatizací
A vy taky, mimochodem doporučuji se někdy na ulice Veselská a Kostelecká přijet podívat, hlavně na dopravní špičku
Vždyť to tam jezdí od začátku, mimochodem, sám jsem byl svědkem, kdy jeden z Mravenců se ve více jak 30° C vypnul ve stoupání za tunelovým mostem, takže i oni byli žádná sláva a upřímně já jsem ta ně rád, v ranní špičce to pro Čakovice znamená 4 vlaky za hodinu do centra, mimo špičku v sudou hodinu 3 a odpoledne ve špičce 3 vlaky z centra, kdy jedete nejdéle 25 min. skoro k baráku a ne přes hodinu, až hodinu 10 min. za použití metra a autobusu, kdy se mi že zácpy na Prosecké radiále a na Veselské a… Číst vice »
Nikdo nerozporuje tu linku, jen volbu dopravce s tímto vozovým parkem. Neříkejte, že byste těch stejných 25 minut radši nejezdil něčím modernějším…
Já upřímně jsem rád, že to jede, i když pravda sedačky v motoráku řady 810 stojí za zlámanou grešli
To bude stejný příběh jako s asistentkou a její odměnou ve výši dvou průměrných ročních platů. Někdo má a někdo nemá.
“ …loni se částka vyšplhala na 282,79 Kč. Jen pro srovnání: s novými elektrickými jednotkami bude RegioJet po soutěži v Praze jezdit za cenu 215 Kč za kilometr. “
KŽC je taky brutto, nebo ještě shrábnou prachy za jízdenky?
Většina z nás jezdí na lítačky
Jezdí tím vůbec někdo? Takový hnůj na kolejích…
Hnůj to není, neblbni. Jen nikdo nepřemýšlí jak to zpříjemnit
Na S34 se lidi docela naučili, ale toto vozidlo tomu úplně nepomáhá.
To byste se divil, kolik lidí, hlavně že Satalic
Však oni policisté také jednou na ten Ropid přijdou. Pak se ukáže kolik to lidém z Ropidu vynese let v base, ono asi není náhodou, že se uzavírají smlouvy bez soutěže.
To by nejdřív museli sebrat radní a ex. primátory Béma a Němce, takže neseberou nikoho
Langusta v tom umí chodit… 🫥
Poslat celý KŽC do ehm i s jejich motorákama a vysoutěžit to normálně.
Tam bych je neposílal, oni by tam šli rádi…
Nojo, ale z toho pak nekape tím správným směrem.
A kdo ten kus a čím bude jezdit, 845 tam nechci, už takhle jsem jako 16ti letý vytřel podlahu s tehdejším ministrem dopravy, když jsem mu porovnal řadu 845 a 85.0 technickými parametry a původním provozním určením a teď bych po prodloužení smlouvy o dva roky za dodatečné splnění původních závazků i s p. Kupkou, nejradši bych instaloval zpět p. Ing. Zdeňka Žáka, ten ví jak a jeho ať si to vezme na starost Petr Šlegr a já věřím, že by pak bylo dobře
Ono by bylo žádoucí zkultivovat celou S3, včetně těchto pendlů. Nehovoře o investicích do infrastruktury, elektrifikované dvoukolejky až do Všetat, ale toho už se nedožiju.
Problém všech linek jsou stará sypaná nástupiště a 854.0 s Bdtn a ABfbrdtn podle většiny lidí stačí, řekl bych, že tomu i napomáhá to, že motoráky řady 854.0 jsou rekonstruované 853, které jezdili na vindoboně, abych řekl pravdu, tak si nevzpomínám, že bych krom postezku nad dlouhou jízdní dobou na spojení Praha-Mladá Boleslav v podání ČD slyšel nějaký negativní ohlasy, s jednotkami 845 to je něco jiného, to častěji slyším, kterej kretén to designoval, že to vypadá jako nízkopoldažní a jsou tam nejidootštější schody na světě
Jako, 845 taky nemám rád. Ale upřímně, pořád je mi milejší, než 810. Zejména pak sólo 810 na lince, kde ani ta 813 už kapacitně nedostačovala. Nemyslíte?
Zatímco u Pražského motoráčku (opět AŽC) klesla u nové smlouvy cena z 308 na 252 Kč za km, u této trati se zvyšuje a zvyšuje. Síla kompenzace.
Tak třeba dnes, Pražský motoráček, spíše nejezdil, než jezdil.
Až bude Bohouš, maje šedesát let, vydávat publikaci, dlužno dodat již třetí v řadě (první ke čtyřicátinám, druhá k padesátinám), může k holkám, které ojebal, doplnit Prahu.
To nehrozí.
Obávám se, že bude platit spíše stále přítomný průběhový čas.
Holkám???
Tohle je neuvěřitelné pohrdání zákazníky i daňovými poplatníky. Takové vyjádření snad nemůže Ropid myslet vůbec vážně!
Na to musíte být dostatečná….píp.
Může mi někdo vysvětlit tu šílenou cenu byť za mravence? Kolik je amortizace, kolik je nafta, kolik je platba za DC, kolik jsou náklady na strojvedoucího a průvodčího? Protože zaplatit za jednu jízdu malého motoráku Masaryčka – Čakovice – Masaryčka skoro 11 tisíc, to mi hlava nebere.
tomcik.petr@ropid.cz
haas.vaclav@ropid.cz
Praha, fůra peněz, malá ( spíš velká) domů.
Je to dost dementní linka, oba vlaky víc stojí než jedou (jízdní doba 25 minut na hodinový interval) a všechno je strašně malé, fixní náklady (lidi, vlaky,…) rozložené na strašně málo služby. Kdyby byl záměr za ní vozit někoho do Čakovic a ne přihrát KŽC peníze, koupili by to od ČD nebo Arrivy, kteří by nějak dokázali tam otočit něco, co by jim jinak jen stálo.
Když odhlédneme od toho, kdo to měl dostat a za kolik, tak ty neefektivní oběhy jsou dané – jedním vozidlem se hodinový interval nikdy nevyjezdí, tak aby to prokládalo S3. Co by tam někdo jiný stíhal otočit, milovického Elefanta?
OK, kmenová vozidla by potřebovali stejně, dala by se tam sloučit s jinými výkony aspoň nějaká lepší záloha než tohle?
Nejsou tam dráty
Sloučit oběhy s S3 a obracet oboje na Masně (aby to šlo).
Arriva je, ta jejich 845 mi tady leze na nervy, smrdí v tom elektrika, nikdo to neřeší, pokaždé či jedu na to upozorňuju vlakovou četu a ta mě pošle do prdele, že to jde mimo mě, v tomhle ohledu zlatí Čéďáci a KŽC to má přímo ve svém názvu a promiňte u takhle malého dopravce by oprava jednotky byla likvidační, ale taky mě nastaly, když jsem se majitelé ptal, jestli pro příchod ETCS nekoupí 847 a Mravence může poslat na lokálku Kralupy-Neratovice, tak mi řekl, abych si to nechal, ale jsou velcí kamarádi se starostou, kterého nenávidí starousedlíci v Čakovicích,… Číst vice »
Vždyť jste si přece vytrel zadek ministrem, jak se chlubíte výše a „nějaká“ vlaková četa vás takto nakope? Hmmmmm
Když mohl jet na Pošumavském rychlíku, tak proč ne po Praze. 😀
Nevíte náhodou někdo, na čem zamrzla příprava provozu do Čakovic?
Jakého, myslíte modernizaci a elektrizaci? Můžu poděkovat sousedům, sousedním městským částem a jejich vedením, to si nepřejí 2 koleje a dráty, přitom kontejnery z německa co vozí Metrans by mohli uvolnit kapacitu trati 090 a jezdit přes Střekov-Litoměřice-Liběchov-Mělník-Všetaty-Neratovice-Prahu Čakovice a Vysočany do Libně a dále po své stávající trase
Je neskutečný že tam nebyla podmínka nový nízkopodlažní vlak s klimatizací. Ideální na Desiro nebo Regiofox
Hlavně ze se jedna o tak malou zakázku na dve vozidla
Jediná podmínka byla, aby KŽC získal nějaký kontrakt. Nabídka předcházela poptávku.
Nové motorové Desiro by se v roce 2017 už sehnat nedalo… ale samozřejmě by klidně stačilo i něco ojetého. Ani ten mravenec, byť klimatizovaný a částečně nízkopodlažní, není nové vozidlo.
Jsem zvědav, kdy se začne do 810 desítek instalovat ETCS? Protože instalovat to do jedné jednotky 813 je nesmysl.
Již brzy, prý nově dostane i nový podvozek a bude i klopit!!! 😁
Upřímně, ani by mě to snad už nepřekvapilo v tom našem českém absurdistánu LOL
813.110 zřejmě pro tuto linku: https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=41975
Podle zrcátek je to prototyp, který někdo na Slovensku špatně polepil
už je v provozu https://sledovani.55p.cz/zvolen_812_2025/
Ten zbývající mravenec vyjel naposledy 27. 12., od té doby je provoz čistě v režii 810.
https://sledovani.55p.cz/praha_ml_2025/1-2025.html
Přesně to jsem chtěl taky podotknout, mimo to: do jakých „vozidel“ 813 jako budou ETCS implementovat, bude se tedy kupovat nějaká slovenská?
Očividně 813.110
Tragické, snad se tohle bude řešit.