28 tisíc tun, 280 kilometrů. Těžaři v Austrálii vypravili první vlak bez strojvedoucího

Vlak se železnou rudou v Západní Austrálii. Foto: Rio TintoVlak se železnou rudou v Západní Austrálii. Foto: Rio Tinto

Jedna z největších těžařských firem na světě se zapsala do dějin světové železnice. Náklad železné rudy společnosti Rio Tinto z

Jedna z největších těžařských firem na světě se zapsala do dějin světové železnice. Náklad železné rudy společnosti Rio Tinto z dolu do přístavu poprvé vezl vlak s lokomotivami bez strojvedoucího.

Jízdu vlaku naloženého 28 tisíci tunami rudy na 280 kilometrů dlouhé trase z dolu Tom Price do přístavu Cape Lambert v Západní Austrálii řídili dispečeři z centrály Rio Tinto v Perthu, 1500 kilometrů od samotné tratě. Úspěšnou první jízdu vlaku taženého třemi lokomotivami oznámila firma v tiskové zprávě.

Podle firmy jde o důležitý krok v zavádění programu AutoHaul, který má přinést zavedení autonomních vlaků do konce roku i na dalších tratích, kde Rio Tinto přepravuje nerostné suroviny. Firma si od programu slibuje úspory a větší produktivitu.

Program bude prvním, plně autonomním provozem v dálkové dopravě, který budou provozovat největší a nejdelší roboti na světě,“ řekl Ivan Vella z Rio Tinto. Podle něj stoupne i bezpečnost provozu. Firma podle něj se strojvedoucími spolupracuje a připravuje je na nové pozice kvůli pokračující automatizaci.

Rio Tinto do programu AutoHaul investuje téměř miliardu dolarů, součástí autonomního provozu má být síť 1700 kilometrů kolejí a 200 lokomotiv v regionu Pilbara v Západní Austrálii. Celkem propojí čtyři přístavy se šestnácti rudnými doly.

Jedna jízda z dolu do přístavu a zpět znamená zhruba 800 kilometrů, podle Rio Tinto i s naložením a vyložením trvá jeden cyklus zhruba 40 hodin. Lokomotivy jsou vybaveny speciálním řídícím software a kamerami pro nepřetržité sledování. Stejně tak došlo kvůli tomu i k rekonstrukci přejezdů. Zabezpečení je od společnosti Ansaldo.

Tagy Rio Tinto samořiditelný vlak
32 komentářů