lot
Letectví Letiště

256 cestujících za den. Provoz na Ruzyni se v květnu zvedl, zůstal ale miniaturní

Embraer E-175 společnosti KLM v Praze. Foto: Letiště Praha
Embraer E-175 společnosti KLM v Praze. Foto: Letiště Praha

Letošní duben zůstane pravděpodobně na dlouho nejhorším měsícem v provozních statistikách Letiště Praha. Ukazují to čerstvá data za květen. Podle nich došlo v porovnání s dubnem ke zlepšení, v porovnání s loňským rokem byl provoz minimální.

V květnu Letiště Praha odbavilo 7 960 cestujících, meziročně o 99,5 % méně. V přepočtu tak každý den odbavilo za den v průměru 256 cestujících. Za stejný měsíc loňského roku prošlo pražským letištěm přibližně 1 486 306 cestujících. Počet pohybů letadel se oproti loňskému květnu snížil celkem o 89,4 %, celkem 1 430. To ukazuje, že letadla jsou prázdnější než loni, případně dopravci nasazují menší stroje.

„Data ukazují, že počet letů i odbavených cestujících oproti dubnu letošního roku roste, zejména díky postupně obnovovaným leteckým spojením,“ dodala mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková.

Oproti dubnu stoupl počet cestujících o 59 %, počet pohybů o 18 %. Za květen nejvíce cestujících letělo mezi Prahou a Amsterdamem, Minskem a Paříží. „Citelnější nárůst počtu cestujících však očekáváme nyní v červnu, a to právě v souvislosti s přibývajícími obnovenými linkami,“ dodala Pavlíková.

Letiště má aktuálně potvrzeno od 21 dopravců, že obnoví provoz nebo ho již obnovili. Celkem jde o 70 destinací, což je zhruba polovina nabídky leteckých spojení loňského roku. Letiště chce obnovit provoz hlavně do klíčových evropských měst, které fungují jako přestupní uzly.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Já osobně doufám, že se vše i přes případnou druhou vlnu COVID-19 začne vracet k normálu. Zrovna jsem nakoupil docela dost letenek u společností, které se v krizi zachovaly solidně, nabízí flexi letenky za dobré ceny (Finnair, Qatar, …). Věřím, žě se tento solidní přístup v post-covid době těmto společnostem nakonec vyplatí. U SmartWings bych teď nic nekupoval…

Ales

Jsem s tim s Vami za jedno. Nove letenky co jsem tedka kupoval byly vsechny u dopravcu, kteri se zachovaliy solidne a vratily penize, (Easyjet, United, Ryanair, Condor). Naopak od OK/QS stale cekam na vraceni letenek, u LOTu, Brussels airlines jakbysmet. Takze nakupu letenek pres tyto spolecnosti se radsi vyhnu a nez letet primo s OK/QS, poletim radsi s prestupem.

Milan_86

No, LOT mne zklamal. Koupena PRG-TBS. Zruseno. Prebookovano na jiny termin v cervenci – zruseno znovu. A ted uz refund ani nenabizi…

Tomas

Ryanar vracel peníze? kdy prosím vás? ten je vracel, pokud jste zrušil letenku na začáku března – pokud se rušilo později, tak vracel velké kulové.

přístup ČSA/QS je příšerný a vzorem toho, jak to nedělat – aneb rušit letenky s odkazem na to, že let nepoletí … a přitom je dál prodávat.

Frequn

tak smertwings nepotrebuji zakazniky tem staci statni dotace..

Roman

zkontrolujte si adresní řádek omylem jste zadal http://www.zdopravy.cz Asi jste chtěl http://www.seznam.cz

Tomas

u smartwings klidně ano .. ale jen jakok codeshare od někoho jiného.

Mirek Coural

Se smartwings nikdy. Maji vysoke ceny a zadny servis navic neustala zpozdeni. Za letenky penize nevraci a se zakaznikem se nebavi a jeste chteji podporu? Tak co je tohle za spolecnost?

Roman

A vas někdo nutí s nimi létat?

Bob

Úplně stejně je na tom většina ostatních dopravců. Snad s výjimkou těch zpoždění, tam je SW opravdu nejhorší.
Ty peníze nevrací ani tolik vychvalované Emirates. Nezbývá než obrátit se na banku s žádostí o chargeback, pak se dočkáte vrácení peněz tak za 2-3 měsíce.

Petr

Jsem na tom úplně stejně. Mě s refundacemi nejvíc překvapil Wizzair. V součtu mi viseli něco kolem 10 tisíc a peníze jsem měl komplet zpátky na kartě asi týden po podání žádosti. A to bylo na začátku dubna, během té úplně největší krize, kdy nikdo netušil, jestli to potrvá ještě týdny, měsíce či roky.