posily_do_teamu

2300 km, 27 hodin. Švédové vypravili vlak na nejdelší železniční linku v Evropě

Noční vlak Stockholm - Innsbruck. Foto: SnälltågetNoční vlak Stockholm - Innsbruck. Foto: Snälltåget

Spojení Švédska a Rakouska je letos v nabídce celou zimu.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Beskyd

Poslední obrázek – mapka.
Všimněte si jak se ti Rakušáci roztahujou, že by nám zbylo 1/4 území. Co zase mají zalubem… tsk tsk tsk.

Martin

jj… 😀

Pavel

Pro mě je novinkou, že se že Švédska jezdí lyžovat do Rakouska.

jfp

Spíš jestli to není kvůli tomu Zell am See, tam žije jistá komunita a v Malmö a Stockholmu rovněž.

lokotomy

Myslite, ze ti jezdi vlakem? A zrovna na jarni prazdniny? Mam pocit, ze tech spoju v minulych letech jezdilo nekolik a az pod Arlberg. Dost jsem ziral, kdyz jsem na ne kdesi na odjezdove tabuli narazil.

Pavel Kopeček

Možná na tom něco bude, ty dvojjazyčné názvy mě udivují už pěknou řadu let.

lokotomy

A kam maji jet?

Kubrt

Asi to má být narážka na to, že ve Švédsku je kde lyžovat. Což samozřejmě není důvod nezajet si někam jinam.

lokotomy

No prave. V CR a na Slovensku je taky kde lyzovat a presto se hromadne jezdi do Alp. Pritom ze Stockholmu a Malmö do domacich hor to taky bude pekna streka, na tyden to do Rakouska muze vyjit i levneji – anebo proste chcete jednou jinam. Ono par vlaku tydne taky neni vetsina svedskych lyzaru a aut se svedskou SPZ v Rakousku moc nevidam.

Anonym

Navic je v tom Rakousku v zime preci jen vic svetla…

zyx

Přímo ve Švédsku zase tolik resortů zaměřených na sjezdové lyžování s dokonalým servisem jako v Alpách zkrátka není. To je hlavně ta oblast kolem Åre.

zyx

A ostatní resorty jsou prostě takové, jak to napsat, prostě švédské. Návštěvník rychle pochopí v čem je rozdíl. Ono to má svoje ekonomické příčiny, ale to je off-topic.

Twix

To mě zajímá, co to znamená prostě švédské resorty? Nemám zkušenost. Špatné služby za hodně peněz? Mrtvo? Nepohostinné pro cizince?

noerf

Standardně z Malmö do Innsbrucku jede vlak 21 hodin 19 minut, což je casove podobné k lince Praha – Split, kterou někteří vyzkoušeli na vlastní kůži.

frank

Jak znám Švédy z trajektů , tak tam asi bude dobře vybavený jídelní vůz, taková 27 hodinová befor and after Ski Party, skoro bych se vsadil, že to ve Švédsku inzerují jako Svenskt partytåg 🙂

SpitiPater

Svenskt Festtåget

Zakon kaze

Chystaji se kolegove Petrovsky a Prochazka na reportaz na vlastni kuzi?

alpenflair

To bych si uprimne rad precetl 😄👍

zyx

Tak Snälltåg zase žádná perla není. Jejich hlavní podnikání je několik párů vlaků Malmö Stockholm s autobusovými připoji. Jinak to patří pod Transdev, ktery má ve Švédsku široký záběr podnikání. Nevím jaké vagony používají na noční linku do Åre, ale bude to jen o málo mladší než SJ. Ty jsou ve švédském průjezdním profilu. Vagony na jižní linky jsou pravděpodobně ex DB, běžně jezdí bez nějakého extra přídavného servisu. Navíc tato linka do Alp bude pravděpodobně zaměřena na mladší zákazníky. Odjezd v pátek dopoledne před prázdninami si rozhodně nemůžou dovolit děti školního věku, ale starší studenti striktně povinnou docházku nemají.… Číst vice »

Karl vB.

Já bych to s tou povinnou školní docházkou „v pátek dopoledne před prázdninami“ neviděl zas až tak černě.
Myslím, že v tomto ohledu je jistá flexibilita možná i ve Švédsku.

Sáček

Jarní prázdniny a víc jak dva dny z nich stráví na cestě vlakem.

Jaaa

Hned bych jel. 🙂

Air Traveller

I cesta je často cíl 🙂

Petr

Nové heslo pro ČD?

MiMa

speciálně když jde koupit 4h let od austrian(včetně přestupu ve Vídni).

Karl vB.

Kolik by stála přeprava lyžařského vybavení letadlem?

frank

kouzlo může záležet na výběru a cenách pitiva v jídelním voze…

Jan Tichavský

Půlka z toho je v noci, což zahrnuje večeři, spánek a snídani, což není žádný ztracený čas.

alpenflair

Pokud se člověk samozřejmě dobře vyspí. Z vlastní zkušenosti vím, že je obrovský rozdíl v kvalitě – jízdních vlastnostech lůžkových vozů. Mozna nekdo nebude souhlasit ale pokud mohu srovnat WLABmz (nightejt – obb) a WLABmee (zssk) tak je to jako spát v hotelu/kempu. Reportáž by byla zajímavá

Verrr2

Spanek ve vlaku není tak dokonalý jako v posteli doma/hotelu. A pokud nejedete v lůžku je cesta přes 11h holým utrpením.

lokotomy

Dva dny na ceste autem jsou samozrejme mnohem lepsi.

Ondřej Wagner

No to ještě někdo tak dlouho cestuje vlakem ? Já ještě za mlada jsem dvakrát cestoval vlakem na dlouhou cestu, v roce 1973,těsně před svatbou jsem s budoucí manželkou jel do Varny a o 10 let později i se synem do rumunské Mangalie. No ale tehdy byla letadla enormně drahá ve vztahu k našim příjmům, proto jsme cestovali tak dlouho. Rozumím cestování vlakem přes noc, anebo tak do 10 hodin i přes den, ale déle ne.

frank

jsem “ za mlada “ jezdil autobusem do Atén a pak návazně trajekty ( čili klidně dalších 8-12 hodina na lodi v podstatě návazně) . Nebo do Katalánska. Letos jsem už odmítl možnost jet autobusem do Řezna, vlakem bych si to troufl…

lokotomy

Ja uz davno odmitam cestovat busem dele nez 2 hodiny, 10 vlakem je v pohode.
A i dost nerad letam, proste protoze i kdyz vlastni let trva treba 3 hodiny, kdyz bydlite kousek dal od letiste a musite jeste z letiste dojet do cile, tak tim stravite cely den a ani behem toho nemate chvili klidu. Plus musite resit co si kam sbalite a co si s sebou vubec muzete vzit. Pristi cesta do Pyreneji bude dvema nocnimi vlaky.

frank

Souhlas, my jsme třeba v roce 22 jeli z Glasgow do Londýna vlakem ( Avanti), pěkně z centra do centra ( v Londýě na Euston) 4 lidi tehdy za 214 liber, . Čistý čas asi 4.5 hodiny versus 1.5 hodiny let ale žádné přijďte na nádraží 2 hodiny před příletem , žádná nutnost se přesouvat z Gatwicku ještě 50 km tágem nebo dráhou “ do města“ . Z Eustonu jsme s kufírky pěkně doťapkali až do hotelu kousek od Britského muzea, pohoda…

Jan Tichavský

Proč ne? Je to pár let co jsem jel s rodinou vlakem Praha – Kyjev a zpět různými způsoby, jak přes Polsko, tak přes Slovensko i přes Maďarsko (asi nejlepší). Jezdil bych i dál, pokud by Putin nezačal provádět svou speciální teroristicko-genocidní operaci. Z nedávných let jsme vlakem jeli do Rijeky i do Splitu anebo na sever do Vilniusu. Ještě plánuju Bukurešť, to bude taky podobná délka jízdy jako vlakem v článku. Zbytek Balkánu a jihu je bohužel železniční nepropojen nebo příliš náročný, Sofia je už 32 a půl hodiny.

LCP

Jezdi do Rumunska jeste nejaky nocak? Panonia uz asi neni. Kyjev jsem byl vlakem, ale bohuzel do bude brzy Rusko, takze tam uz ne.

lokotomy

Pokud vim, nocak do Rumunska jezdi z Vidne.

Twix

Ano, plus aspoň dva další z Budapešti (různé trasy). I ta Dacia z Vídně jede přes Budapešť, ale jak to přes Rumunskou dlouho trvá, v Bukurešti je až v půl čtvrté odpoledne.

Michal M

Jo, ze Švédska to jde, ale na čtvrtinovou vzdálenost z Prahy je Innsbruck/Bolzano/Trento samozřejmě nemyslitelné…

Sáček

Můžete (rovněž) nočním vlakem z Prahy jet do Curychu

Náhodný Kolemjdoucí

Innsbruck/Bolzano/Trento jsou z Prahy vlakem s jedním přestupem, ale hlavně z Prahy tam už jezdí přímé autobusy, které jsou díky té menší vzdálenosti spíš snesitelné než ze Švédska.

lokotomy

Regiojet zimni nocni vlak do tech koncin (Innsbruck, Landeck?) sliboval, ale skutek utek. A v minulych lezech tam preci primy nocni vuz jezdil? Ale jo, dost zdlouhave. Ono to neni dostatecne daleko na nocni spoj a pritom koleje jsou mizerne na rychly denni.

Twix

Co to znamená, nemyslitelné? Jako na noční vlak? Z Prahy do Innsbrucku se jede vlakem 7,5 hodiny s jedním přestupem za slušné ceny z ČD eshopu. Autem je to okolo 6 hodin (podle provozu okolo Mnichova více), plus tam jsou autobusy, ale ten vlak „myslitelný“ je. Záleží spíš kam konkrétně se jede a proč. Když chci do Bolzana a Trenta, znamená to buď další přestup, nebo jet přes Mnichov, ale tady jsou ještě rezervy…

lokotomy

Jenze je porad rozdil 7,5 hodin dvema dennimi vlaky s prestupem a podobny cas primym nocnim vlakem. Z Prahy do Korutan to taky je cca 8 hodin, ale pres noc jet vlakem nemuzete, protoze proste zadny takovy nocni vlak nejezdi.

Twix

Tak teď úplně nerozumím co má být cílem a co tu chybí. Možnost jet jen 7,5 hodiny nočním vlakem do Innsbrucku nebo Korutan? Do prosince to do Innsbrucku šlo, ale to byl vlak pro cestu do Švýcarska, v Innsbrucku byl ještě uprostřed noci (resp. stále je, ale bez vozu z Prahy). To Bolzano a Trento by byly zajímavější, ale tam je „trošku“ problém s italskou stranou, v praxi tam každý vlak musejí ÖBB procpat tak nějak za sebe, a do tohoto by asi nešly. Aspoň jezdí denně nočák z Vídně k jezeru Garda. A těch Korutan z Prahy (i Ostravy)… Číst vice »