21 km D55 otevřených najednou. ŘSD oznámilo termín zahájení provozu na třech úsecích dálnice
Den otevřených dveří na D55. Foto: ŘSD
Ke zprovoznění tří úseků dálnice D55 mezi Babicemi a Bzencem pro řidiče dojde letos 2. prosince. Konkrétní termín otevření nové
Škoda, že nešlo udělat nejdříve úsek Staré Město-Bzenec-Rohatec. Průjezd protáhlými sídly Ostrohem, Vsí, Veselím a Petrovem, to je dílo a nedá se rozumně objet.
Tak si to dobře zapamatujte,datum otevření,a pak za jak dlouho jí budou opravovat ?!
Jsem zvědav na funkčnost napojení D55 na St.Město a Uh. Hradiště. Severni exit s přivaděčem zaústěným do kruháče na I/55 je ještě přijatelný, v horizontu 50 let na něj možná naváže i obchvat Uh. Hradiště.
Jižní exit je ale podle mě průšvih. K dálnici vede ze St. Města pouze přetížená II/427, která nemá odbočovací pruh na I/50 směr Brno a D55-jih, ani žádné připojovací pruhy.
MÚK D55 a I/50 je sice velkorysá, ale právě na křížení I/50 a II/427 čekám kolaps.
Koukám na leteckou mapu na Mapy.cz a odbocovaci pruh na II/427 tam není a určitě to bude vytvářet komplikace, ale na I/50 je připojovací pruh i celkem dlouhý a předpokládám že se protáhne a napojí do MUK s D55
Ruku na srdce, je tato část dálnice fakt strategicky důležitá? Z jedné strany bude D1, z druhé je D46. V republice je hromada jiných míst, které potřebují dálnici naléhavěji. Chápu, že ŘSD staví podle toho, jak je který projekt postavený, jenže pak se kvůli nedostatku financí odkládá třeba D35 o několik let, protože ji musíme zaplatit jako leasing. A D35 je o řád důležitější než tento cancek.
Ohledně důležitosti D35 jsem s vámi zajedno. Když se ale budete řídit více daty než pocity, zjistíte, že byste tento komentář měl psát úplně jinde. Region východní Moravy je nadprůměrně zalidněný. Dálnice D55 a D49 jím procházející mají navíc tu „smůlu“, že svou orientací přitahují takřka veškerý tranzit (osy PL-Ostrava-Vídeň D55, Praha-Brno-Zlín-Žilina-Tatry-Košice D49). Není tak překvapením, že byť ještě nejsou ani z půlky hotové (D49 vlastně vůbec), jezdí v trase dnešních jedniček běžně 15tis./den. Stěžovat byste si tak měl někde jinde. Třeba taková D6, kde mají otvíračku snad každý rok, tak např. u Lubence na „hotové dálnici“ ukazuje poslední sčítání… Číst vice »
Ruku na srdce, ale také rozum do hrsti. Pro ty, co zde žijí nebo pravidlně projíždějí, je to ta nejdůležitější dálnice. Objektivně pak je podél stávající I/55 je v podstatě souvislá zástavba a aut zde projede srovnatělně s I/35 nebo D3 a násobně více, než po D6 nebo D7.
Mě ani tak nezajímá, kdy se co otevře, ale co začne nebo se připravuje, případně proč se nepřipravují nějaké jiné dálnice oproti 60 let starému plánu. Po roce 2035, 2040 atd. se nic stavět nebude?
Je absurdní, aby veškerý tranzit mířil do Prahy a počítalo se tu na D0 s 30.000 kamiony denně. E55 asi půjde navždy průtahem, ale třeba E50 může vést 80km od Prahy jak bylo plánováno před 100 lety…
po roce 2040 bude prakticky celé dálniční síť dokončená.
Myslím, že současná dálniční síť je s českou rychlostí minimálně do roku 2045.
Chybí cca 700 km dálnic, z toho půlka se staví nebo brzy stavět bude. Ta druhá půlka by snad do 10 let měla být hotová.
Napajedla a Spytihněv nezažijí tak velký rozdíl v dopravě (již nyní to tam je špatné), než Bzenec a Strážnice. Tam bude ten nárůst mnohem horší, tam budou lidi chudáci…. a to na dlouhých 8 až třeba 15 let, pokud se budou eko spolky odvolávat a brzdit tuto stavbu…. :-/ Navíc ve Strážnici ta dálniční doprava pojede přes maličké náměstí a úzkými uličkami…. fakt je mi těch místních líto.
Myslím, že pro tranzit bude na konci dálnice ve Bzenci přikázaný směr na Veseli nad Moravou
Z Veselí stejně musíte do Strážnice
vskutku? celých 21 km? báječné….
To jsem zvědavý jak za 3 měsíce stihnou kompletně propojit Písek se Bzencem 😂 vždyť až teď se začne dělat kruháč u OMV ve Bzenci u napojení na dálnici a má se dělat ještě nějaký ten most, pokud to stihnou tak klobouk dolů, ale pochybuju že to bude nějak hodně kvalitní, navíc mě docela zarazila šířka dálnice, copak na dálnici není nutné aby tam byl odstavný pruh?
V Bzenci je OMV? A má se stavět nějaký most? A dálnice bez odstavného pruhu je nějaká novinka?
Tak kruháč je otázka tak tří měsíců,to se stíhá.A nevím který most máte na myslí,pokud ten nad silnicí 54,tak ten je součást stavby Bzenec-Rohatec,nebo jak přesně se to jmenuje.Takze až za několik let.
No nevím jestli kruháč je otázka tří měsíců, jak dlouho jim to trvalo ve Starém Městě. Ale jestli je tam zřízena styková křižovatka a je prostoru dost, tak zelené sloupky stačí.
Jen bych rád upozornil na velmi častou chybu, již jsem viděl dokonce i v nějakém sdělení od ŘSD. Úsek „D55 5509 Moravský Písek – Bzenec“ rozhodně NENÍ ve Zlínském kraji, ale stejně jako část sousedního „Staré Město – Moravský Písek“ je v kraji Jihomoravském. Nevím, kdo s tím začal, ale nedivím se pak, že i ve zprávách na Nově řeknou, že třetina rozestavěných úseků dálnic je ve ZL kraji (ti tam tehdy dle všeho museli započítat i D48 Palačov a Přerov D1 – D48 z půlky a D1 úplně mimo ZL kraj). Tzn. tato informace byla, je a v nejbližších… Číst vice »
To je předvolební akce MD, aby to opticky vypadalo pro ZL kraj lépe 😉
Úsek 5509 zrovna tak jako zbývající úseky do Břeclavi má na starosti Řsd Zlínského kraje. Na debaty s obyvateli Podluží jezdí ředitel Zlínské sekce ŘSD Chudárek.
A teď zásadní dotaz: kudy to nově bude blíž z Itálie (od Vídně) do Polska? Pokud se nebude muset jezdit z Rakouska do Polska po dálnici přes Brno, ale půjde to přes Přerov, nepřesunou se kamionisti z D52 na D55, ale tím taky z rakouské A5 na A6 a skrz Bratislavu?
Obávám se, že dotaz je irelevantní vzhledem k tomu, že dálnice ze Bzence kolem Hodonína bude u D2 nejdříve za osm let. Potom bude notně chybět „průraz“ ke Grosskrutu s napojenim na A5, cesta přes BA je nešikovná (zajížďka-čas, slov.dalnicni známka, palivo….)
kamionová doprava nutně potřebuje D49 kolem Zlína na Slovensko, D3 do Rajkouska, D6 a D7 do Němescka, dokončit D10 a D11 přes kopce do Polska a D35 (západ-východ) a D37(sever-jih)
a) no nutně…
b) to je plán na příští dvě petiletky tak zhruba
No jak s kamionem nevím, ale už teď je s osobákem Ostrava – Vídeň s použitím I/55 přes Břeclav časově šul – nul v porovnání s peklem na D1 u Brna.
A až otevřou tohle, tak to bude rychlejší.
Zlínská ODS si z akce udělala jen vlastní předvolební PR
A jak má vůbec člověk poznat že je to reklama na ODS??
Na sociálních sítích si to tak prezentuje
Druhá věta v článku není dokončena.
Ta měla stát už dávno, to by ale museli udělat něco ze šmejdy Děti Země apod. Jen bohužel, že než dokončí úsek Napajedla-Babice tak to zde v obcích podél E55 nebude mít skoro žádný význam.
oprava podél silnice I/55
Neříkejte, takovýmu Hradišti, Kunovicím, Ostrohu… tam to dost pomůže už teď. Samozřejmě Napajedla by měly být priorita, tam by se mělo pokračovat nejpozději jak bude hotový most příští rok, a Bzenec-Rohatec…
Tak doufám, že pro útěchu dopravním induktorum se nějak zlepší třeba stav silnice I/55 v Hradišti
Nezlepší, přes Hradiště po I/55 tranzit nejezdí, jezdí jen přes okraj St. Města a pak po obchvatu Hradiště – I/50. Zlepšit by se to mělo v Kunovicích a v části St. Města. A všech malých obcích na trase samozřejmě.
Děti Země tuto konkrétní stavbu nijak neblokovaly. Spíš to (celkem pochopitelně) nebyla prioritní stavba. Jak postupně docházely jiné realizovatelné projekty, tak se dostal na řadu i tento nekonfliktní úsek.
Za zpoždění úseku Napajedla – Babice může hlavně obec Spytihněv, která požadovala změnu trasování – mj. hluboký zářez za obcí. Ty požadavky nejsou nějak zvlášť přemrštěné, jen to zapracování trvá nepochopitelně dlouho.
Most přes Moravu měl být původně součástí úseku Napajedla-Babice, ale byl nakonec vyčleněn, aby se mohlo na mostu začít pracovat dříve.
Chudáci v Napajedlích a okolí, nějak mi utíká, proč se nestaví pokračování od mostu přes Moravu k Babicím, vždyď jsou tam kolony už teď a co bude až se otevře dálnice od Babic …. Místo aby spojili 2 části dálnice necháme min. 2 roky jezdit auta po provizoriu…. Holt musíme stavět salámovou metodou
Nejsů peňážky
Na D35 to bude taky mezi Mohelnicí a Opatovem … Buďte rád že se staví tak jak se staví .. Mátl je požehnání pro celou ČR
No, potom by bylo logické začít co nejdřív… stavba pomalá = stavba levnější (firma si může líp „přehazovat“ týmy a stroje mezi svými lokalitami).
Spíš bych tipoval že nemají ještě „vyřízené papíry“…
Však Napajedla mají obchvat
Jo, mají, takový ten „poloobchvat“ co má úrovňové křižovatky a všude tam okolo něj roste nová výstavba co chce „přípojky“… ale samozřejmě lepší než nic.
Stavi se úseky které mají stavební povolení. Kdyby jsme stavěli podle důležitosti tak se výstavba dálnic prakticky zastaví.
Bohužel úsek Babice – Napajedla je rozdělen na 2. etapy. U 1. etapy – most přes Moravu – Fatra probíhá inženýrská činnost k povolení záměru (dle nového stavebního zákona). Zatím tedy nebylo zahájeno majetkoprávní vypořádání. Předpoklad možného zahájení stavby je cca 6-8/2027 (nutné připravit dokumentaci PDPS, soutěž na zhotovitele, archeo. průzkum,…). U 2. etapy (Fatra – MÚK Babice) jsme trochu dál. Běží inženýrská činnost ke stavebním povolení (7 Stavebních řízení!) a probíhá majetkoprávní vypořádání stavby (k dnešnímu dni vypořádáno 56% trvalého záboru). Předpoklad možného zahájení stavby 2/2027. ŘSD zatím nerozhodlo, zda se bude stavět obě etapy zároveň. A zatím ani… Číst vice »
Jo jo, pokud někdo chce dálnici jinak, například v zářezu, tak se to musí přeprojektovat a nabere to zpoždění, tak to bylo tady. Nejsou chudáci, chtěli to tak. Navíc neuvádíte, že tento úsek měl tři části, ten třetí už je hotový (napojení následujícího úseku), ten druhý se staví (most) a ten nejdelší bude poslední. Tahám to z hlavy a pokud to někdo chce přesně, ať si tu něco přečte a nebo případně ať sem nepíše.
Zeptejte se ve Spytihněvi,tam tak dlouho řešily kudy tu dálnici vést až se rozhodlo že ten úsek bude poslední.