21 kilometrů dálnice otevřených najednou. ŘSD otevře v prosinci tři úseky D55, další slibuje o rok dříve
Stavba D55, úsek Staré Město - Moravský Písek. Foto: ŘSD
Příští rok začne stavba dalšího úseku. Úplně hotovo bude v roce 2032, plánuje ŘSD.
Prubezne fotim stav zde:https://www.orlita.net/d55/
To moc nevyužijeme, hodila by se nám tu spíše D9.
Nějaká vaše D9 je pro spojení Ostravy s Bratislavou naprosto zbytečná. 😀
No nevim, jak moc ekonomicky je prinosne mit nutne dalsi dalnici na Bratislavu, kdyz momentalne neni ani jedna dalnice na Rakousko + chybi dotahnout D6 z Prahy k A9 do Nemecka.
SLovensko s Bratislavou nam asi tu nasi ekonomickou situaci prilis nevylepsi…
Mno, ale proudi z toho smeru davy pracantu, navic kulturne kompatibilnich – receno moderni hantyrkou.
tech se obavam, ze tu je az az…
Furt lepsi nez „pracanti“ z jinych smeru.
Jel jsi někdy trasu Otrokovice – Breclav? Des a hrůza.
D55 bude také nejkratší a nejrychlejší spojení Ostravska a Polska s Rakouskem.
Jo, ale jen pro osobáky. Přes přechod Poštorná/Reintal je to jen do 3,5 tuny.
Tohle za 8 měsíců otevřené nebude a pokud ano, tak to bude šitý hodně horkou jehlou. Vždyť jdou tam úseky, kde se ještě na to vůbec nesáhlo. Jen shrnutá ornice.
Takže si dáme anketu – kdo si myslí, že to nebude plus, kdo si myslí že jo mínus.
Já myslím, že to stihnou, protože docela jedou, ale je pravda, že třeba v úseku Písek – Bzenec jim ještě chybí mosty.
Pokud mají pilíře, tak ty prefoše už jdou rychle.
Mám pocit, že podle starších informací měly být úseky otevřené již v červnu.
Pěkný den.
A co dál. Kam pojedou kamiony ze Bzence? Vracov, Vlkoš. a dále směrem na Hodonín? Nebo Strážnice, Petrov a dále k Břeclavi. Vždy je to přes obce, kolem našich domů, přes cesty, kde přecházejí naši děti , naši rodiče i my. Už teď je to náročné, deprimující, nebezpečné. Pomohla by rychlá výstavba silnice podél železnice-Bzenec Přívoz-Rohatec. Kdy? Snad za 10 let, když budou peníze? Když bude vůle ? Ta zatím není.
Jenom prosba. Udělejte tu silnici dobře, šak víte že vám to moc nejde a aj nové věci musíte furt dokolečka opravovat..
Ivo
Dá se předpokládat, že značení je bude směřovat na Veselí nad Moravou. Ale vždy se najde nějaké pako, které se pak zasekne někde, kde se nevytočí. Je asi na jednotlivých obcích, aby omezily průjezd tranzitní dopravy značkami, než bude hotovo. Víc, než co v současné době jede přes ostatní obce (Kunovice, UH.Ostroh, Veselí nad Moravou, Strážnici), tama před dokončením dálnice kvůli 21km dálnice nezačne jezdit.
Předpokládám, že kdyby ekoteroristi neprodlužovali veškeré přípravné práce na úseku Bzenec – Rohatec, mohlo se začít dřív a dokončit také výrazně dřív. Poděkujte jim.
Značení může směřovat kam chce, ale přes Veselí je to cca o 10 km delší a minimálně všechny osobáky budou volit kratší a rychlejší cestu.
Predpokladas spatne. Tento usek neprodluzovali ekologove, ale vice nez desetilety spanek a necinnost uredniku.
Vypadá to tak. Územní řízení bylo v 08/2021 pozastaveno z důvodu potřeby aktualizace dokumentace pro EIA – celoroční monitoring biosféry a probíhá dlouhodobý hydrogeologický monitoring, protože tahle oblast je z přírodovědného pohledu zajímavá a složitá.
Pojedou po 426, ono to už vyjde nastejno, ve Veselí bude klidněji.
v prosinci jsem zvědavý. Ale myslím si že ze Bzence se už nikomu do Veselí nebude chtit, jak si to plánuje Řsd.
Souhlas, vracet se z Bzence do centra Veselí je ptákovina plus další bonus v podobě opruzujícího plížení přes Vnorovy a Petrov.
To spíš z Bzence na Vracov-Vacenovice-Ratíškovice-Pánov- I/55.
Jasně, ale to není cesta vhodná pro kamiony, stejně jako ta přes Strážnici. Jsem n to opravdu zvědavý.
Tak můžou jet až do Kyjova, furt lepší než se plahočit po Veselí, Vnorovech, Strážnici. Petrově
Mno, z Vracova do Ratiskovic pres Vacenovice je to po rovine.
Pres Kyjov je to u Vlkose do kopce a z kopce jak krava. Tam se kamionakum nebude chtit.
Jasně, měl jsem na mysli osobní auta.
Tempo solidní, ale u této dálnice mi chybí pokračování na Vídeň..
Obchvat Břeclavi a napojení na dálnici v Rakousku tomu chybí jako sůl.
Oni to kamioňáci vymyslí. Protože trasa Vídeň – Katovice bude nejkratší tudy, tak se ten proud beden někudy vyvalí. Bylo by asi fajn mít dopředu nápad, co s tím.
Kdo chce po dálnici od Olomouce/Ostravy do Vídně, tak prostě se Brnu nevyhne – bude muset stále po D1 (a Olmiku D46), a z Brna po D52 k Mikulovu, ale prostě dálnice kolem Břeclavy – částečně po území Lednicko-Valtického areálu zapsaného na mezinárodním seznamu památek UNESCO je neprůchozí!
Ale výstavba obchvatu Břeclavy v kategorii první třídy je tam připravována.
Kde co je upravováno na tunel/zahloubení, kvůli pár NIMBYstum, určitě to půjde na pár kilometrů i tady. Brnu to odlehčí víc než d35.
Brnu se samozřejmě vyhnou, stejně, jako se vyhýbají dnes… po I/40 z Břeclavi do Mikulova. Pokud by to pro ně nebylo atraktivní, nejezdili by…
Kdyz se divam na dronove zabery ze stavby u Bzence, tam sem opravdu velice skepticky k termínu 12/24.
Neni proc… Tam je to jednodussi, nebyly tak obrovske navazky zeminy, jdou tam uz v podstate normalne po zemi, neni tolik mostu. Z babic do stareho mesta je treba strasne moc mostu, pres kdejaky potok a polnacku.
Na úvod uvedu, že zásadně volím proti ANO. Nicméně je evidentní, že tohle je zásluha ještě ministra Ťoka a následně i jim jmenovaného Radka Matla. Ať byl Ťok sebemene oblíbený, ty dálnice prostě rozhýbal. Je to jako s Bémem. Taky byl neoblíbený, ale bez něj by Blanka nebyla.
To ano a 5kolka pokračuje ve stejném duchu
DŤ není úplně na blacklistu, myslím. Navíc je to o době kdy v ANO bylo pár vcelku přijatelných lidí a DŤ byl jedním z nich.
Devastace nejlepsi pudy.
Bohužel musím souhlasit, jakkoliv je stavba dálnice nutná. Třeba křižovatka D55 a I/55 je zvěrstvo – obří zábor půdy, příliš mnoho mostů drahých na údržbu. Prý kvůli dodržení normové vzdálenosti od křížení I/50 a II/427… Na druhou stranu zářez nad St. Městem má aspoň nějaké zárubní zdi, aby byl zábor orné půdy menší.
Ale tak mohli bychom to vést pře vaši zahrádku…
Tohle je prostě paráda. Kéž by i v Čechách začly vznikat dálnice mimo Prahu. Např. D19
Například upravit I13 na D13
A co D3, D4, D6, D7, D11, D35(Hr-Jičín) – to nejsou dálnice v Čechách? D3 r.2024 ve výstavbě 43,9km D4 r.2024 ve výstavbě 31,9km D6 r. 2024 ve výstavbě 33km (od r.2025 +22,9km) D7 r. 2024 ve výstavbě 21,2km D11 r.2024 ve výstavbě 21,2km (od r.2025 +19,6km) D35(Hr-Jičín) r. 2024 ve výstavbě 18km (od r.2025 +17,9km) Celkem r. 2024: 169,2km (v r. 2025 dalších +60,4km) Tak já nevím, jestli ta největší staveniště jsou na Moravě, ve Slezsku, anebo právě v Čechách… Klidně udělejte rešerši na Moravě a doplňte mne, jestli máte pocit, že se staví primárně tam. Mně to tak… Číst vice »
On nejspíš tyto dálnice nebere jako „mimo Prahu“, protože jsou součástí dálnic vedoucích na Prahu… byť se jedná o úseky někde daleko za Hradcem nebo ČB.
D19 od Humpolce do Tábora – ano. Dál k Plzni bych ale viděl spíš něco ve stopě dnešní I/20. Milevsko-Rožmitál – moc komplikovaný terén. Ale potřebovalo by to nějakou dopravní statistiku odkud kam se přes nás jezdí.
Stačilo mi na to asi pět kliknutí…
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx
Až to jednou bude, tak to – D55 společně s D35 – bude krásná východní část dálničního okruhu kolem Brna.
O tom se Praze může jen zdát…
Tak D55 potrebuje protahnout do Breclavi a k A5. A to si jeste pockame.Zvlaste to druhe je v nedohlednu.
Na to by se musely na B47 postavit přenejmenším obchvaty.
Oni se postaví, až Rakusaci zjisti ze se v Grosskrutu nedá přejít přes přechod
A nebo tam po vzoru P6 dají ceduli zákaz vjezdu čechům, bez toho „středo-„.
Já vím, blbý vtip.
Pokud vím, tak o tom druhém se ani neuvažuje. Což je škoda.
Druhá část obchvatu Brna je trasa Vídeň – Znojmo – Jihlava – Kolín – Mladá Boleslav D11. Tam chybí už jen asi 200 km 🙂
občas si říkám, zda v této části Moravy nemají těch dálnic nějak moc? … D1, D55, D49, D491 🙂
Děkujeme za myšlenku. Odpověď: ne, nemají.
Trošku tu odpověď, kterou považuji za správnou, rozvedu. Morava má jinou sídelní strukturu než Čechy. Je polycentrická a z toho vyplývá i jiná podoba dopravní infrastruktury. A kromě toho Morvou už od lovdů mamutů prochází důležité tranzitní cesty, typicky (Moravská brána).
Souhlas, nicmene mi prijde, ze uplne zanedbavame stred republiky… chybi a bude chybet v teto oblast spojeni sever-jih (D38 nebo neco takoveho..)
já netvrdím, že by tam ty dálnice být neměly, ale právě si myslím, že jsou směry, kde není vůbec ale vůbec nic.
Protože tam není takový objem přepravy, aby to opodstatnilo 4 pruh? To by si na Vysočině mohli vzpomenou, že chtějí také říční přístav, aby byly rovnoměrně po pološe ČR. Nebo rovnou mezinárodní letiště Třebíč.
Spíš je krásně vidět, že republika sestává ze dvou nesourodých celků, které fungují každý úplně jinak, a že některé části patří k Čé eR vyloženě omylem (okresy Jeseník a Bruntál)…
Tak zrovna u okresů Jeseník a Bruntál je zcela zjevné, že jim „omylem“ chybí hlavně vedlejší okres Kladsko pro obnovení přirozeného propojení severovýchodní části Čech se severní Moravou a Slezskem…
No ten chybí i bývalému okresu Broumov a současnému okresu Náchod.
Však taky Císařpán Ferdinand stavěli dvojkolejku tudy a ne přes Prešpurk, Žilinu a Čadcu do Bílska a dál do Krakova. Obešel to po rovině…
Díky to mu, že se v Čechách staví dálnice ze všech směrů paprskovitě jen na Prahu, bohužel ostatní směry v Čechách ostrouhají. Pokud bychom pak ty české dálnice spočítali od oka, tak vychází (ne)poměr Čechy : Morava tipuji 65:35% a to jsem asi Moravě i nadsadil.
Mýlíte se, Ostrava je dálnicemi obklopena pomalu víc než Praha.
A ještě něco, Praha na rozdíl od Ostravy nemá ani půlku obchvatu.
To máte pravdu, na Ostravsku je dálniční síť z moravských nejdelší. Ostrava ale ní celá Morava. To, že bude mít Haná zbytek D1 u Přerova a Slovácko D55, Zlínsko a Valašsko (snad celou) D49 a ve 4 pruhu I/57 coby přivaděč od D48 ke Vsetínu je důležité. O dostavbě D35 z Mohelnice na západ ani nemluvě.
No, a to přitom Morava tvoří jen půlku Ostravy, druhá půlka je ve Slezsku. 😀
D49 je jen taková pseudodálnice navždy do kopřiv, pardon do Zlína 🤣
V úvodu je zmíněno, že se příští rok zahájí další dva úseky, přitom to bude jenom úsek Kokory – Přerov. Napajedla – Babice uvádí přiložená mapka na 2026.
Díky za upozornění, opraveno.
Doplňte si tam ještě “stavba” dalšího úseku.
To nerozlišují – „zahájení dálnice“ by každý vzdělaný člověk chápal jako zahájení provozu, protože to je účelem dálnice. Ale oni tím myslí jen zahájení stavby.
Podobný nesmysl občas píší „ekonomové“, že HDP kleslo na 0,4%, tedy v podstatě totální krach celého hospodářství….
Běžně se užívá slovní spojení „otevření dálnice“ pro zahájení provozu. Při čtení „zahájení dálnice“ bych spíš uvažoval nad chybou v textu a význam vyvozoval z kontextu.
Havlíčkek by otevřel 15 km a řval by, že by byl lepší než Kupka! No neber to.
Nechci vam brat iluze ve vasem svatem zapalu, ale stavba techto useku byla zahajena prevazne v roce 2021, takze jakkoli zasluha havlicka na tom byla pravdepodobne naprosto marginalni, tak kupkova vlastne uplne zadna
Jaká je souvislost mezi činností Kupky a těmi 21 km? A co by Havlíček udělal jinak, že by otevřel jen 15 km?
Zas by vstával určitě už třeba o půl čtvrté, Kupka nejspíš spí až do šesti!
Mno, kazdy usek stavebne zabere vzdy minimalne tri sezony….
Nebyl mezi Hradcem a Jaroměří postaven za dvě? (Poté co se nejprve prodloužil na čtyři a pak zase zkrátil.)
Stavba D11 v úseku Kukleny – Smiřice – Jaroměř probíhala od května 2018 do prosince 2021, a to fakt nejsou dvě stavební sezóny. 🙂
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/31/infoletak_d11-1107-smirice-jaromer.pdf
No u úseku 5506 pokud se zacne stavet v roce 2026, tak to pri trochu dobre vule bude na konci roku, ale realnejsi je zacatek roku 2027. Teprve ted se zapsali GP etapy 2., zahajilo se mpv. U etapy 1. Budou GP vyhotoveny a zapsany po vydani spolecneho rozhodnuti (cca 3-6/2025). Na mpv ma Dopravoprojekt Brno 18 mesicu od zapisu gp.
Řekneme si v roce 2028. Jak se povoluje v NATURA 2000 jsme viděli u obchvatu Břeclavi. Bydlím u budoucího konce D55, na který nenavazuje žádná rozumná cesta směrem na jih. Kdyby byl aspoň vyřešený obchvat Strážnice.
Tak obchvatem Straznice ma byt prave D55.
asi bylo mysleno obchvat silnice II. tridy od Bzence
Mluvím o obchvatu Strážnice a Petrova na I/55, o kterém se dlouhé roky jenom mluví a spojuje i silnic II. třídy od Bzence. Samozřejmě, že to vyřeší plánovaná dálnice, ale jsem k jejímu povolení docela skeptický. Ve Bzenci je křižovatka u kasáren, kde se už teď těžko vyhnou dva náklaďáky a náměstí ve Strážnici a jeho okolí je ještě horší. Teď se řekne, že to musí deset let vydržet, ale za prvé si nemyslím, že to bude jenom deset let a i kdyby, tak to bude pro obyvatele Strážnice docela nesnesitelné a nikde nevidím snahu to nějak řešit. .
Co se bude dít ve Strážnici, neví nikdo. Dost to závisí na tom, co bude řidičům ukazovat navigace…