21 kilometrů D55. Skanska začala stavět další část dálnice podél Moravy

Vizualizace D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem. Foto: ŘSDVizualizace D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem. Foto: ŘSD

Nový úsek bude dokončen v roce 2024. Vzniká v území s vátými písky.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kodl

Jeste by se kraj spolecne s RSD mohl timto tempem vrhnout na naprosto tragickou dopravni situaci v krajskem meste Zlin. Ten navrhovany tunel je naprosta utopie v nasem pravnim prostredi a s diravou statni kasou, ale verim, ze par jednodussich a levnejsich workarounds by se dala nalezt.

Frantík

Přeložka I/49 ?

sladlu

Nerozumim proc se odmita a
neplanuje pokracovani D55 okolo Breclavi do Vidne. Tranzitni doprava pres Brno je nesmyl…
Kdo to odmita a proc?

sladlu

Prosim, zna nekdo odpoved?

Daniel Bečvář

Protože v 90. letech podepsala ČR s Rakouskem dohodu, že dálniční spojení Brna a Vídně bude prostřednictvím D52. A vzhledem k tomu, že Rakousko již na své straně dálnici postavilo, nic se na tom již samozřejmě měnit nebude.

Jiří Kocurek

Dva úseky na rakouské straně stále chybí. Ale kdo jede do Bratislavy nebo do Maďarska, ten přes Brno nepojede.

Daniel Bečvář

Ty úseky ovšem nejsou hotové kvůli nám. Až se bude blížit dálnice z naší strany, Rakušané je dostaví, počítají s tím.

sladlu

Aha. Dekuji. Spatna dohoda. Nekdo by mel dohodu predhodnotit. Dolozit treba dopravni studie okolo Brna…

Porad neni problem udelat krizovatku vedle Poysdorfu (sever Rakouska) a dalsi pripojeni vedle Breclavi

Daniel Bečvář

Až bude D55 dovedena k Břeclavi, tak to samozřejmě vyvolá tlak na její pokračování směrem na Reintal a na rakouské straně její napojení na A5, ale to je bohužel hudba vzdálené budoucnosti, jestli vůbec…

David

Do roku 2030 třeba někdo nějakou další dohodu udělá. Jedna dohoda o napojení každých 20-30 let by snad měla jít zvládnout.

Snad někdy bude i nějaká železniční dohoda ci i nějaké vylepšené napojení kapacitnimi silnicemi na úrovni krajů.

Kleist

Dohoda je jen jedna, a to napojení A5 na D52. Na přehodnocení je pozdě. K harnicím z rakouska zbývá cca 8km z toho i jeden obchvat v polovičním profilu. ( Mosty počítající s dálnicí )

R2D2

Doporučuju někdy navštívit svetova velkoměsta kde ten dálniční tranzit přes město je. Napadá mě třeba Přerov. Ono to holt k bydlení ve městě tak nějak patří.

Marek

To nemáte pravdu v devadesátých při vystavbe z Brna na Pohořelice měla dle dohod vézt směr Znojmo nebo Hrusovany az po 2005 za Topolanka byla změna R52 dnes D52 změněna na Mikulov viz. Výrok Topolanka obě lobbistické skupiny budou spokojeny -narážka na obchvat Břeclavy. Po revoluci byl postaven obchat Mikulova.

Asd

A co brání podepsat novou dohodu ? Myslím že se nikdo nebude zlobit, když dálnice spojí nejen Břeclav s Rakouskem.

Kleist

Do Vídně by se ještě dalo dostat S8 pokud se někdy postaví. (Plánovaná dalnice napojená na severní část slovenské D4)

Jirka

Pokud jedete do Vídně že Severní Moravy tak ano, ale co když jedete z Brna, nebo z Čech??? Zas takový nesmysl to není.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

ŘSD prostě jede! Což se o Dobré Správě nedá říct ani omylem.

sladlu

SZDC neni moc pozadu…. podiv se na praci na 4.koridoru. Nebo posun pripravy 3.koridoru Plzen-Domazlice

sladlu

3.koridor okolo Radotina

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Při vší úctě nevidím nic, co by se jen vzdáleně blížilo 130 km nových dálnic, přeložek, obchvatů… 4. koridor je bohužel jen světlá výjimka, byť ještě dlouho bez NemaŠe a ZM-Benešov. A zcela nová kvalita v podobě nových tratí je opravdu ještě v nedohlednu.

Jiří Kocurek

Zrovna 4. koridor je zcela nová kvalita, poněvadž z původní trasy zbylo jen číslo v jízdním řádu a umístění nádražních budov.
Oproti tomu Nová Tišnovka zdědila číslo po staré trati a stará trať dostala nové číslo. A tak má trať s novějším číslem mnohem horší parametry.

Číslo trati prostě není rozhodující parametr. Podobně jako číslo silnice: https://mapy.cz/s/cabedanaza
To opravdu není stará vozová cesta mezi poli.

Jiří Kocurek

Ta stará vozová cesta je vidět na mapě z 19. století.

Daniel Bečvář

Dvě stavby na 4. koridoru a Ejpovický tunel – toť vše, co dokázala v posledních letech SŽ postavit. Pouze tři železniční novostavby. Trochu málo, nemyslíte?

Jiří Kocurek

Postavit to znova na místě starých kolejí není o moc jednodušší. V mnoha případech je to naopak a novostavba je rychlejší i levnější než rekonstrukce.

Petr David

Začal bych u MD. tam se rozhoduje. Navíc signálník dal jasně najevo prioritu.

kodl

Bravo! Nepolevovat a zahajovat vsechny useky dalnic, co jdou a jsou penize! Tempo je stale velice slabe, nemluve o dalnicich, kde se jiz 20 let nedeje prakticky nic a jsou o dost vice dulezite. I tak, dekuji!

Petr David

Bravo! Zabetonujte všechno! Důležité je jezdit, půdu ani vodu nepotřebujeme, všechno se dá dovážet.

Otto

Nezlobte se na mne, ale v republice je mnohonasobne vice plochy zabetonovano mnohem vetsimi nesmysly, nez je nejaka dalnice…. Kolik km2 dalnice v ramci republiky zabiraji? Miniaturni zlomek

Petr David

Komentář vložen 27.9. v 21:50 Já se opravdu nezlobím a dokonce musím napsat, že máte do jisté míry pravdu. Ale. Každé rozšiřování silničních komunikací vytvoří výhodnější podmínky pro auta, tím se i zvětší provoz. A ten výrazně větší provoz si logicky vyžádá další betonové plochy, tedy parkoviště prakticky u všeho (továrny, zábavní centra, přírodní a historické zajímavosti, obchody, hotely školy …..), dále obrovská skladovací centra, odpočívadla a pod. A to všchno na úkor orné půdy. Tedy žádný miniaturní zlomek. Všude tlak na zvýšení pruhů u ostatních silnic. Zbavujeme se postupně toho nezbytného pro život, zatlačujeme přírodu do kouta, ale jsme… Číst vice »

Petr David

28.9. 13:28

Netuším, kdo vám co neřekl. Co se týče těch aut (včetně kamionů), tak ta někdo vyrobil. Provoz roste, protože se mu utváří podmínky. Místo slibovaného převodu tranzitní dopravy na koleje(do roku 2030-30% do roku2050 50%) na koleje jde náklad po silnici.
Po vybudování nových cest vzniká doprava, která by nemusela existovat vůbec-dovoz jinde dotovaného zboží likviduje domácí producenty především v potravinářském oboru. Probrat by se měl ten, kdo o těchto věcech rozhoduje, tedy vláda.

Frantík

Je toho asi minimum, ale logika říká, že pokud je někde dobrá dopravní dostupnost, pak se bude vytvářet tlak na to, aby se tam věci soustředovaly. Viz Praha (i když tam je to komplikovanější tím, že v hodně relacích se přes Prahu MUSÍ jezdit).

Petr David

29.9. 22:37
Je toho asi minimum,…“
Tomu nerozumím. Co znamená minimum, vůči čemu minimum?
Jak velké je vlastně minimum?
Jak už jsem se snažil napsat, zábor půdy není pouze zábor pozemku pod samotnou dálnicí, ale zábor všech navazujících ploch.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/421235100161003/

IGCT

Stavba dálnice je sice super,jenže po dokončení budou mezinárodní tranzity směřovat právě tudy a nikoliv dálnicí okolo Brna. Bzenec, Strážnice, Vracov, Vacenovice a Ratíškovice budou opravdu „nadšené“, až se z nich stane druhý Přerov.

Jiří Kocurek

V nedalekých Otrokovicích byly kolony i v době, kdy dálnice končila u Vyškova v poli. A Přerov byl ucpaný taky už tehdy. Pamatuju půlhodinové čekání na průjezd… o žních. Doprava vyvolaná zemědělskou výrobou, přitom si i zemědělci mohli nakoupit jídlo v obchodě a na pole tak nemuseli

David

Beztak jsem zvědav jak budou vypadat dopravní opatření a intenzity po otevření. Rozvrství se doprava rovnoměrně mezi Strážnici, Ratíškovice, a Veselí? Budou nějaká omezení pro nákladní dopravu na dvojkách a trojkách v okolí?

Lukáš

Očekávám, že kamionům bude zakázána trasa přes Strážnici.

Vítek

Snad by šlo na nádraží v Moravském Písku naložit kamiony na vagony a vozit je do Břeclavi po železnici (a obráceně). Co kdyby se rozšířila ta stávající trať vedle budoucí dálnice aspoň o 2 koleje? 😉

bvovka

A jak to bude s tím mostem přes Moravu l?

Martin Peterka

Most se soutěží. Aktuální termín pro podání nabídek je listopad.