2000 m³ vytěžené zeminy denně. Na stavbu železnice v Bubnech a na Kladně zavítala kontrola
Modernizace železnice u pražského Výstaviště. Foto: SŽ
Přestavba železnice do Kladna s novou odbočkou na Letiště Václava Havla probíhá nyní na dvou místech.
Stejně mi tohle prsení politiků na stavbách přijde směšné…jako by politici soutěžili, kdo z nich bude víc připomínat Kim Čong-Una. Nemyslím si, že jsme chudou zemí, která potřebuje škudlit každou korunu. Ale plýtvání veřejnými prostředky na politické návštěvy staveb či slavnostní otevírání dvousetmetrových přeložek (které byly často vyprojektovány celé generace před příchodem těch, co stříhají pásku) bychom si mohli odpustit.
Ale to bychom si nejdříve měli odpustit kritiku a neznalost práce politiků. Protože, když ten politik nebude na té stavbě a otevírání, tak to lidi nebudou vědět. Respektive se to k nim dostane jen, pokud budou hledat.
Mimochodem kolik čekáte, že to stojí, když mluvíte o plýtvání?
Jestli to není spíš plýtvání časem, než penězi. Jestli ten daný ministr nemá mnoho dalších problému k řešení, než trávit hodiny na staveništi.
Já ty politiky nekritizuji a náplně jejich práce jsem si vědom. Proto bych uvítal, kdyby místo inspekcí na pracovištích například pracovali na vizích a hlavně na jejich uskutečnění.
Dokud se neprojedu veleslavínským tunelem a nevložím jízdenku do označovače ve stanici Praha-Ruzyně, neuvěřím. (J 20,25 nebo tak nějak)
„“… V letech 2017 až 2020 prošel rekonstrukcí Negrelliho viadukt, loni začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Letos plánuje Správa železnic vyhlásit tendry pro stavbu Praha-Ruzyně – Kladno a modernizaci stanice Praha Masarykovo nádraží. Následovat by měly práce v úseku Praha-Ruzyně – Praha Letiště Václava Havla a na novostavbě stanice přímo na letišti. Od roku 2025 se pak plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně. Na závěr přijde na řadu tzv. zaokruhování, které umožní přímé spojení letiště s Kladnem.““ = z toho harmonohramu je mi přímo na zvracení, protože logické by bylo stavby rozvrhnout… Číst vice »
A máme na to u nás kapacitu stavebních firem?
Možná by bylo lepší, kdyby místo nákladné výstavby provizorní koleje přes Bubny jezdily vlaky linky S4 dočasně přes Balabenku jako tomu bylo po dobu rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Sice by jízdní doba byla o cca 5 minut delší, ale na jednokolejné trati dochází často kvůli křižování vlaků ke zpožděním, která se pak přenáší i na za osobním vlakem v závěsu jedoucí rychlík R20.
No, třeba mě by zastávka v Holešovicích bez procházky k metru vyhovovala…
Přes Balabenku, kudy se z Masaryčky do Holešovic dá jet taky pouze po jedné koleji a jednokolejný úsek je o 600 metrů delší než v Bubnech? Nějak nevidím žádnou výhodu.
Vzhledem k časovým polohám osobních vlaků S4 by pravděpodobnost, že se potkají na jednokolejném úseku u Balabenky (při odjezdu z Masarycky v X:07,37) byla řádově nižší, než že se potkají v Bubnech, kde je míjení plánováno dokonce dle jízdního řádu. Protijedoucí vlak by totiž tou dobou byl v lepsim případě teprve na Podbabě.
Dovolím si tu zpropagovat fotogalerii autora „Kasme“ týkající se této stavby https://vlakemnaletiste.rajce.idnes.cz/
Kasme je skvělý! Ví někdo, jak je na tom černý Flek?
Dobře by bylo zjistit vytíženost tratě na Kladno.vlaky jezděj úplně prázdné.Uplne zbytečně vyhozené finance.
A teď jestli jezdí z Kladna málo lidí, protože odtud nikdo nejezdí, případně proto, že je to vlakem málo kvalitní. Vzhledem k tomu, že je tam ve špičce 10 minut autobusový interval, tak asi to druhé. Vlak tam ušetří mnoho řidičů autobusů a uvolní místo na silnicích a v Praze.
A na letiště vlakem nejezdí vůbec nikdo…
Lžeš a nikdy si na Kladno vlakem nejel. Jinak bys takový nesmysl nemohl napsat.
Tohle jse slusny nesmysl, co jste napsal.
Ví někdo, zda se stále počítá s podzemním pěším propojením Hl.n. a Masarykova nádraží travelátorem? Nevidím moc přínos v trati na letiště, když se budu muset s kuframa táhnout ,,přes půl Prahy“.
To vlakem na letiště ale myslí hlavně dálkové vlaky od Kolína přímo na letiště. To je podle mě hrozná blbost, nejlepší by bylo mít linku Libeň-Masarykovo-letiště-Kladno. V Libni přípoj hrana-hrana od dálkových vlaků, stejně jako osobáky Beroun-Říčany a Kolín-Praha. To by zajistilo i celodenní zaplněnost linky Masarykovo-Kladno a spojení půlky Prahy s letištěm ve vlacích.
Zní to hezky, ale přestup pro spoustu lidí znamená automaticky NE. A není se co divit, protože pro dispečery to zase někdy znamená „pojďme jim ujet“ a to u cesty na letiště riskne málokdo…
Jedině že by tam byl interval 10-15 minut, ale na to nebude dostatečná poptávka ani kapacita trati.
Na 15 minut tam bude dostatečná poptávka i kapacita trati. Přejít s kufrem z jedno nízkopodlažního vlaku do druhé na stejném nástupišti je velmi rychlé i pohodlné. Na možná půl hodinové trase Smíchov-letiště tak přestupujete jen jednou.
Vzhledem k davu turistům v Praze přes léto, nebo spojení s přípojem osobáků a dálkových vlaků v Libni a do třetice ještě zajíštění příměsta Kladno-Praha bych se opravdu nebál o vytíženost daného spoje v nějaké tří vozové jednotce o 150-250 lidech vlak.
Tak snad si to bude myslet ještě někdo jiný, ideálně z těch kdo o tom rozhodují. Mně by se to taky líbilo, jen tomu moc nevěřím.
V současnosti už se kluci připravují na to, že pořádně zahrají s novou hračkou a budou tam chtít posílat Railjety. Ale časem jim musí dojít, že posílat dálkové vlaky na Masaryčku a letiště místo hlavního nádraží je hrozná blbost, takže budou muset přijít s nějakým dalším řešením. Bratislava, Brno má lepší spojení letecky přes Vídeň, Žilina, Ostrava a asi i Košice přes Krakov. Takže stejně chlapcům dojde, že staví trať na letiště jen pro Pražské turisty a lidi z Čech. V tom případě by to chtělo spíše stimulovat spoje ze Sudet do Kladna.
Pokud vím, tak kombinace přímého rychlíku přes Semmering v intervalu 120 min a „nové lepší pěší spojení po střeše Masarykova nádraží“ znamenají že travelator není potřeba.
Alespoň že tedy DPP staví na letiště tu trolejbusovou trať… Pro většinu obyvatel ČR to bude zřejmě i nadále nejlepší spoj.
Většina obyvatel na ten trolejbus má přesedat kde?
Co Praha 6? Už se ví zda vůbec a za jakých podmínek přestane držet v šachu zbytek města a okolí?
To by v Dlážděné musel sedět Mátl. Ne Bc. Svoboda, MBA.
Jde pověst, že se v záměru chystají zásadní inovace, např. změna marketingového hesla na převratné
„Již záhy vlakem na Brziště!“
Po dobrém nepřestane nikdy.
Bude se ta vytěžená zemina odvážet aspoň po železnici k dalším účelům nebo uložení ?
Všechno vozí náklaďáky,jeden si nedávno prorazil nádrž a po zastavení na křižovatce Planární x Argentinská vytvořil menší naftovou povodeň.Ještě že hasiči sídlí na téže křižovatce. Nevim kam se to vozí ale možná tam nevedou koleje a každá překládka to prodražuje.
Tady by minimálně jedna překládka mohla odpadnout. Ostatně, být v Kukulově místo metra tramvaj, mohla by to vozit na tamní skládku. Kdo ví… V Bubnech kolem nádraží chtěli také zvyšovat niveletu tratě, ale tam to má být asi dost prostavěné. Nicméně, mnohem horší mi přišlo bourání ČKD a stavba „Sázka kolbiště“, kde ta vlečka byla, i se o jejím využití uvažovalo. A objemy byly mnohem větší.
A vodu na záměs do betonu by mohli vozit tramvajovou cisternou.
Podpora kolejové MHD: Nahradíme Metro tramvají a tramvaje vyloučíme kvůli provozu nákladních vozů.
„jeden si nedávno prorazil nádrž a po zastavení na křižovatce“
To asi neudělal schválně, to je ta křižovatka tak rozbitá?
To bych spíš čekal, že ta nádrž byla někde prohnila na 40 let staré Tatře 815.
Jak vidíte z fotek, nedá se to naložit bagrem přímo na vagon – koleje jsou vytrhané.
Překládka z z auta na vagon by se promítla do ceny, je to práce navíc. A pokud se neví, kam se to vozí, tak se dvěma překládkamai by se to na ceně projevilo – bylo by to v rozpočtu.
Už tak se nadává jak jsou ceny předražené a koleje kolem Prahy ucpané.
Mohli si tu přestavbu nádraží náplánovat tak, aby pořád měli kolej k nakladce, že..
Jako že by denně několikrát předělávali koleje, aby byly v dosahu ramene rypadla?
Jasně, copak si nikdy neviděl na fotce nějakou velkou stavbu v časech první republiky? Stavební drážka, provizorní koleje položené na terénu, on-line překládka kolejiště pomocí 20 lidí s pajcrama 🙂
A uhlí se jinak netěží, než že se rýpadlem nakládá přímo do vagonů na přesunované kolejové dráze. Jenže dnes se všechny kolejové koncepty shodí ze stolu aniž by se udělala srovnávací studie na oba způsoby dopravy.
Já myslím, že ty bussinesově vedené stavební firmy vědí, co dělají a proč to dělají.
Rozhodně. Proto SheLL, BP, a další ropné společnosti studii o vlivu emisí zametly pod koberec a dál vesele propagovaly ropu jako jediné správné palivo. Tady je to něco podobného. A navíc ještě nemocnicím přihodí pár pacientů s rakovinou a stavařům zničené silnice. Takže jak říkáte, přesně vědí co dělají podle hesla po nás potopa.
Snad není problém acetylenem ušmiknout koleje bagrem posunout o pár metrů, vložit pole a znovu svařit. V uhelných lomech naprosto běžné.
A na silnicích v Praze člověk má problém potkat auto, jak jsou silnice prázdné. Proto se to vozí auty a ne po kolejích. Je mi to jasné chápu.
Vždyť vy byste nejradši měl místo silnic všude koleje..
Nechápete hard sarcasmus? V Praze jet autem přes dvě ulice je totální peklo. Ale ještě tam přidám tatrovky s hlínou, aby kolony nebyly moc malé.
Jsem docela zklamaný, že budou nástupiště v oblouku. Jistě budou tlaky, aby v budoucnu jezdily vlaky bez doprovodu a souprava v odvráceném oblouku nejde přehlédnout. Možná to jinak udělat nešlo, ale projektanti se měli jet podívat na ,,blbá“ nádraží do Brna, nebo Ústí nad Labem.
Kamera, monitor, v pražském metru již 40 let.
Metro zastavuje na metr vždy stejně, stejná je i délka souprav a prostředí téměř laboratorní. Ale možná jste toho najezdil víc než já a pak vám dám za pravdu.
A není už dneska běžné, že vozidlo má kamery na sobě a fíra monitor v kabině?
A propos, v Japonsku zastavují i vlaky na (deci)metr přesně.
Kamery jsou na nových lokomotivách prakticky standard. Bohužel i tam platí fyzikální zákony, takže nevidíte za roh. Máte-li za sebou třeba deset vozů, stojíte v levém oblouku a perón je vpravo, vidíte blbě na první vůz a dost. Viděl jste to někdy v reálu, nebo píšete o něčem, o čem nemáte ani páru? A k tomu Japonsku. U nás má vlak zastavit co nejblíže třeba vchodu do podchodu. Takže jinde zastaví vlak se třemi vozy a jinde vlak s deseti. Kdyby třeba sólo motorák dojel na konec nástupiště, asi by si všichni ťukali na čelo.
Na rekostruované buštěhradce budou jezdit jednotky, kde není problém mít kamer více.
Ano, i v Japonsku zastavují vlaky různých délek na různých místech nástupiště.
A ano, klidně si myslete, že jsem úplný trotl, s tím můžu žít.
Já si nemyslím, že jste trotl, ale snažím se zjistit, zda máte nějakou zkušenost. ,,Není problém mít více kamer“. To jistě není. Může jich tam být třeba 150. Ale jak si to představujete technicky? Bude tam jedna obrazovka a strojvedoucí bude klikat z jedné kamery na druhou, nebo tam bude nějaká velkoplošná, na které budou záznamy všech kamer najednou?
Nejsem strojvedoucí. Ale když něco nějak funguje třeba v té Vídni, tak předpokládám,k že to bude řešení použitelné i pro Prahu.
Víte, mne mrzí, že když se staví něco za miliardy, není to domyšlené. Když se zrevitalizovaly Holešovice, tak se zjistilo, že krátký vlak nevidí na odjezdová návěstidla. Tak se tam dodatečně dávaly opakovačky. Proč už to nebylo v projektu jistě za miliony? Přitom stačilo nakreslit si to na kus papíru, vzít pravítko a hned by bylo jasno. Vzpomenul jste Metro. Je nějaká stanice v oblouku? Nevybavuji si to a opravdu mne to zajímá.
No a konkrétně stanici Kladno a zastávku Výstaviště byste s pravítkem pořešil jak? Jinak v oblouku je stanice Ládví.
Jenže ten oblouk skoro není patrný. Navíc je to oblouk přivrácený, do kterého je krásně vidět po celé délce – opak toho čeho se bojí Vašek.
Metro jsem zmínil proto, že už těch 40+ let tam strojvedoucí nestrká hlavu z okna, nekouká na výpravčího/vlakvedoucího, ale kouká na monitor, kde má záběr z dvou kamer. Stanice v oblouku nebo přímé v tomto smyslu nehraje roli, jde o to, že existuje řešení, které eliminuje potřebu strojvedoucího sledovat vlak. Krom toho, soudobé jednotky eliminují i tu vaší, nepříjemnou, historku z Ústí, protože není kam naskakovat za jízdy.
V Londýnském metru je několik takových stanic.
Jo, že na návěstidlo není vidět, se mělo zjistit už při projektu.
Nebo do Bernu, tam je to taky špatně. Až na to, že kamery u dveří jsou běžné i v tramvaji.
Kolik má vozů tramvaj a kolik třeba rychlík?
Vario LF2 + Vario LF2 je docela dlouhá a má dveří jako 4 vozová jednotka. V obloucích zastavuje taky.
Ano, vím o jednom smrťáku. Paní nešly otevřít dveře, tak prošla do vedlejšího vagonu, otevřela si… vlak se rozjel, spadla přímo pod kola. Četa tam vystupuje a vlak kontroluje. Zastávka je v oblouku v převýšení a ten vagon měl zlamovačky bez vzduchové pomoci.
Začal bych tedy u funkčních dveří, na které se nemusí dřevorubeckou silou. Zastavovat tam bude všecko, takže převýšení nejspíš netřeba nijak velké…
Máte svůj názor, neberu vám ho. Já mám osobní zkušemost, při které mi dodnes vstanou poslední vlasy, když si na to vzpomenu. Nebylo to v té vaší oblíbené době ,,Bylolípu“, ale již v době Vectronů a vozů s blokováním dveří TB0. Ve vzpomínaném Ústí nad Labem jsme se rozjížděli směr Praha, z podchodu vyběhlo děvče a zrovna kolem ní jel vůz s otevřenýni dveřmi, v nichž stál vlakvedoucí a za odjezdu sledoval dění na nástupišti. Dívku nenapadlo nic lepšího, než se snažit naskočit k němu do těch otevřených dveří. Podařilo se jí zapadnout mezi vůz a nástupiště. Vše jsem viděl… Číst vice »
Bubna by měly být v přímé.
A mimochodem k vaší historce: Jak by ji ovlivnilo, kdyby nástupiště (ne)bylo v oblouku?
Ovlivnilo by ji, kdyby bylo nástupiště na vnější straně oblouku, kde jde stěží obhlédnout první vůz.
Běžte vysvětlit do Vídně, že mají špatně postavené nové hlavní nádraží, když tam mají nástupiště v oblouku.
Je to jejich věc.
Vidíte, Vaší univerzální radou se zřejmě řídili i u SŽ 🙂
V Brně chtějí nádraží přesunout právě proto, že je v oblouku. Aspoň tak to tvrdili.
Dokonce v esíčku. Těm, co mi dali červený, se odtamtud asi odjíždělo dobře. Já měl vždy blbý pocit, protože jsem nevěděl, co se vzadu děje.
A přitom největší železniční masakr v Brně se stal v Žideních.
Co Havlíčkův Brod a Ostrava hl. n? Kam s nimi?
Patrně zástupný důvod pro něčí velikášské sny, kde na použitelnosti železnice zase až tak nezáleží, hlavně to „musí vypadat…“
V Brně klidně nástupiště rovnat mohli, když by byli co k čemu a vykoupili v době prodeje sousední Tesco, parkoviště se železářstvím a to přesunuli na sousední brownfield přes silnici.
Tak pojede s doprovodem. To by musely být při oddělení směrů zastávky všude v přímé, stylem „ať si dojdou“. Dost na nápadu posunout zastavování od Vyšehradu nad řeku – budeme obsluhovat lodě (jednosměrně, skokem dolů), zatímco lidi do škol na Albertově honit ulicemi. Ještě, že ji pak posunuli obousměrně od řeky. 🙂 Tady by šli odkud, ze Stromovky, nebo až od Sparty? Jo, taky se to mohlo narovnat nad ulici, ale…
Aha, asi byla řeč o tom Kladně. No, ale taky – kam tam s ním jinam…
Co je to za kontrolu, když se předem ohlásí? Jen se přijeli vyfotit pro média …
Nejspíš kontrolují postup prací vůči harmonogramu a ne to, jesli si bragrista šel zrovna odskočit.
Ale dovedu si představit i kontrolu alá poručík Troník zaměřující se na pizzu, kterou přivedli stavbyvedoucímu (ananas!). Takový ale není šéf, takový je parodií na šéfa, od takového pryč, co nejdál.
Všechny kontroly, co jsem v rámci zaměstnání měl, byly nahlášené. Smyslem kontroly není nachytat někoho na švestkách, ale zkontrolovat postup prací, dokumentaci, doklady atd a případně konstruktivně vyřešit problémy. Každá velká stavba, obecně každý projekt, má předem naplánované kontrolní dny.
Solidní fotoreport, díky za něj. Pěkně to se to tam rozjelo.