200 tisíc náklaďáků. Zemní práce jsou na stavbě čtyřproudé I/12 u Úval enormní
Výstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSD

V nadcházejících týdnech už harmonogram počítá se zakládáním tří největších mostů stavby.
Najivni dotaz… Planuje se nejake pokracovani na Kolin/Kutnou Horu? Proc to vlastne neni rovnou “D12” ?
naivni* 😀
plánuje se 2+1 na Kolín:
https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/I12/i12-uvaly-kolin-usporadani-21?komunikace=I12&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Tak žejo proč nemít dvě dálnice 2+2 nějakých 15km paralelně vedle sebe? Ale je pravda že úsek I/38 mezi D11 a Kolínem je dost mizerný přivaděč (1+1 a průjezd obcemi na 50 čtyřikrát) ten by chtěl vylepšit (přeložit případně i rozšířit) z několika důvodů…
Tak hlavně by bylo potřeba, aby na sebe stáhla dopravu ze silnice l/2 z Kutné Hory přes Říčany . Tam je to větší katastrofa, než je l/12. A hlavně l/2 se dávno měla zpoplatnit. Který blb vymyslel, že z východního směru jako jediná páteřní komunikace zůstane právě tahle bez mýta, když od Kostelce vede téměř souvisle zastavěným územím a tisíce kamionů, ve snaze vyhnout se placení mýtného, vytváří denně dopravní kolapsy???
Vzdyt jeto nesmysl co pisete,nikdo to tudy kvuli mytu neobjizdi,tech par kamionu co tudy jezdi jsou hlavne kontejnery do metransu,jinak si zkuste projet kamionem od vychodu do prahy aby nekde nebyl zakaz prujezdu
No, jezdím tamtudy denně do práce (Čelákovice-Nupaky) a maká se teda všude fest, 2 roky a něco a oddychneme si snad všichni, my, co se potřebujeme dostat z bodu A do bodu B a ti, co na té trase teď bydli.
Problem teto stavby je, ze na sebe v 2+2 naindukuje plno dopravy.
Jako obchvat by stacilo 1+1.
A z jakých zdrojů se to plno dopravy naindukuje?
Z +- stejných zdrojů, které plní současnou I/12?
No však právě, takže po obchvatu 1+1 to pojede pomalu, v kolonách a relativně nebezpečně, zatíco někteří se tomu budou snažit uniknout po současné přes město, takže uklidnění jen částečné…
Když už se to dělá tak spmv je rozumná varianta.
A co je na tom špatného, že silnice I/11, která je do Kolína vedena zcela mimo obce *) např. převezme část dopravy z I/2?
*) nehodláte doufám Přistoupim srovnávat se všemi městy a vesnicemi ležícími přímo na I/2 (vč. Říčan a Kutné Hory)
Stáhnout na sebe dopravu ze současné I/12 je její účel.
Zejména v situaci, kdy těch obchvatů by se muselo na I/2 postavit hned několik, a to několik velkých a komplikovaných. Stačí začít v Říčanech…
A ta indukce – to je dobře nebo špatně?
To je u automobilove dopravy spatne.
Tvrdí kdo?
Kdyby to stálo před 20-ti lety, tak i to by bylo už pozdě. Takže doufám že nenajdou nějaké fosilie apod. a podaří se to dokončit termínu.
Šest mimoúrovňových křižovatek na 12km, to je luxus..
Je to frekvence od oka trošku nižší než na MO. Holt je to kapacitní komunikace v hustě osídlené oblasti, žádná dálnice pro dálkové cesty.
Ono i v huste zastavbe stavet najednou 12km je docela luxus, takze dlouhy useky jsou tak leda nekde v pustinach.
Zrovna tato stavba by asi s úrovňovými kříženími vůbec nedávala smysl. Ona je to v podstatě dálnice, aspoň co se zátěže týče.
Přesně dálnice která jde skrz obce
A vypadlo mi slovo zatím , prostě to odvede řeku aut z obcí, už se těšíme
Aby jste nebyl zklamany. Ujezdu uz kdysi odvedla tranzit D1. Stejne tak v Hornich Pocernicich nebo Rudne byvaji kolony.
Těch 6 MÚK je opravdu luxus a přitom by stačily 3 max. 4
Pán v regionu nebydlí, že?
Pravidla pro dopravní stavby platí všude stejně, proto v lokalitě nemusíte bydlet.
Každá vesnice nemusí mít nutně svůj vlastní nájezd.
Ta silnice má zejména vyvézt mimo zástavbu auta jedoucí od Českého Brodu.
Ta silnice má vyvést mimo zástavbu tranzit. tedy i necílovou dopravu přijíždějící z oblasti jižně od Újezdu. Ta současná komunikace vedoucí skrz Běchovice a Újezd je kapacitně a šířkově tak na MHD plus místní provoz
Totéž bude kolem Uhříněvsi, kde se obchvat taky staví v souvisloti s D0. Škoda, že pokračující obchvat Dolních Měcholup má v gesci Praha, tedy Hřib, což je zárukou, že se nic stavět nebude
Každá příčná cesta je současně přivaděč k I/12 a potažmo k D0. Pokud neumožníte nájezd/sjezd, doprava se povalí přes přilehlé obydlené oblasti a to by se místním nelíbilo. V podstatě by to byl důvod k zablokování přípravy stavby. A protože zablokování nikdo nechce, máme tam hodně MÚK. S čímž nikdo problém nemá.
jj, ale je to luxus.
Např. pro pro Sibřinu a Květnice by stačil nájezd jeden – MÚK Újezd nad Lesy.
Veškerá doprava ze zástavby kolem Na ladech by se směrem k D0 drala na I/12 přes Šibřinu a Rohožník. Plus ta zástavba se bude ještě dál rozšiřovat. Takže nestačil.
Ale stačil 🙂
Dobročovice a Radlická čtvrť to budou mít na I/12 mnohem dál a nemají vlastní nájezd, proč?
Vy o tom naštestí nerozhodujete.
Dobročovice, obec o celých 110ti domech, budou moct najíždět přes obchvat Škvorce, vzdálenost 2km a nemusí přitom projet přes žádnou obec…
O co vám teda šlo? že je těch nájezdů moc anebo aby byl ještě jeden navíc?? Už se sakra rozhodněte!
Což se ovšem Ujezdu nad lesy nelíbilo, hádejte proč…
Podle vas nepotrebuje hm, ale tato bude odvádět dopravu na okruh/ dálnice a navic krizuje slušný počet místních silnic cili ta potřeba sjezdů tu prostě je vyšší
Je to důsledek nemožnosti pořádně stavět v Praze do výšky.
Tak se postavili okolo Prahy „paneláky na ležato“. Které nejsou ideální pro obsluhu pomocí MHD.
Takže tam všichni potřebují minimálně dvě auta a nějak se na tu silnici dostat. Proto tolik MÚ.
Někdo chce bydlet v rodinném domě se zahradou a toho do věžáku nedostanete.
Jasně, nic proti tomu. Ale zase je pravda, že je potřeba, aby stát / obce hledali optimální řešení i z hlediska nákladů. A je prostě pravda, že bydlení v domku se zahradou za městem, s denním dojížděním IAD, není z hlediska nákladů na infrastrukturu nejvýhodnější řešení (a samozřejmě ty náklady jsou rozděleny mezi všechny, včetně těch co bydlí v těch „věžácích“).
Náklady by jistě měly být více přenášeny na uživatele infrastruktury. Což jaksi občas neplatí pro obyvatele těch paneláků, kterým stát/obce rozdali ty byty v podstatě zadarmo (říká se tomu privatizace bytového fondu) a pak jim ještě ty domy za peníze daňových poplatníků zateplili a zmodernizovali.
Privatizace bytového fondu probíhala tak před dvaceti, třiceti lety a myslím, že to s naší diskuzí moc nesouvisí (většina dnešních plátců daní nic neprivatizovala).
Řeč byla o tom, že dnešní komplikovanost při zahušťování měst, vytváří následnou dopravní situaci, která je pro společnost nákladná.
Bavíme se o principu. Nikoliv jestli ta věc nastala před dvaceti lety nebo dny.
Fakt si nejsem jistý jestli „ultrahusté“ město je všeobecným ideálem. Navíc nám moc nesedí počty, počet obyvatel ČR mírně klesá a tedy by mohla klesat všechna města… myslíte že je absolutně nutné aby celá republika bydlela v Praze??
Ta flexibilita IAD se opravdu těžko dohání VHD, ale když ještě zapracujete na P+R tak by se nemuselo jezdit aspoň do toho centra, a to už by mohlo být funkční…
Hm, nebo také rekonstruovat, žít a pracovat jinde než zase furt jen v té Praze. Nakonec, autem z vesnice by to šlo i k nejbližší vlakové zastávce, odkud už vlakem do města…
Jako sorry ale to není jen o tom „paneláky naležato“ ale prostě bydlet ve vlastním domku je pro většinu lidí o něčem jiném než v bytě… to by musel být nějaký střešní loft a ten zase vyjde ještě dráž než ten domek.
To je zcela normální a na místě. Jedná se o spmv, konstrukce múk nemusí naštěstí být tak masivní jako na „pravé“ dálnici, takže to nebude ani extrémně drahé… ty mosty by tam byly takjaktak, takže s kouskem (100-200m) připojovací vozovky můžou tvořit múk…
Ta třetí fotka k této stavbě nepatří a je v jejím kontextu lehce zavádějící. Jednak bude silnice čtyřpruhová (nikoliv šestipruhová) a křižovatka D0 s I/12 bude vypadat úplně jinak.
Já tam problém nevidím. Je to pohled od severu podél D0. I/12 odbočuje doleva. V článku před cca 2 měsíci je pohled na tutéž křižovatku ale z druhé strany.
S I/12 souvisí tato fotka. Neříkám to proto, abych byl hnidopich, ale proto, že vidím, jaký nepořádek dělá ve veřejném mínění (v diskusích všude možně) opakované použití špatného obrázku u článků s křižovatkou Mileta v Hradci Králové.
Je dobré, pokud máte téma silnice I/12, neukazovat silnici, která tam nebude, a křižovatku, která tu přeložku na pražský okruh nepřipojuje. To je tato:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/07/Still1111_00000.jpg