200 tisíc náklaďáků. Zemní práce jsou na stavbě čtyřproudé I/12 u Úval enormní

Výstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSDVýstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSD

V nadcházejících týdnech už harmonogram počítá se zakládáním tří největších mostů stavby.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Maverick

Najivni dotaz… Planuje se nejake pokracovani na Kolin/Kutnou Horu? Proc to vlastne neni rovnou “D12” ?

Maverick

naivni* 😀

SYN

Tak žejo proč nemít dvě dálnice 2+2 nějakých 15km paralelně vedle sebe? Ale je pravda že úsek I/38 mezi D11 a Kolínem je dost mizerný přivaděč (1+1 a průjezd obcemi na 50 čtyřikrát) ten by chtěl vylepšit (přeložit případně i rozšířit) z několika důvodů…

Radek Strnad

Tak hlavně by bylo potřeba, aby na sebe stáhla dopravu ze silnice l/2 z Kutné Hory přes Říčany . Tam je to větší katastrofa, než je l/12. A hlavně l/2 se dávno měla zpoplatnit. Který blb vymyslel, že z východního směru jako jediná páteřní komunikace zůstane právě tahle bez mýta, když od Kostelce vede téměř souvisle zastavěným územím a tisíce kamionů, ve snaze vyhnout se placení mýtného, vytváří denně dopravní kolapsy???

Mainfloor

Vzdyt jeto nesmysl co pisete,nikdo to tudy kvuli mytu neobjizdi,tech par kamionu co tudy jezdi jsou hlavne kontejnery do metransu,jinak si zkuste projet kamionem od vychodu do prahy aby nekde nebyl zakaz prujezdu

Tomáš Jirák

No, jezdím tamtudy denně do práce (Čelákovice-Nupaky) a maká se teda všude fest, 2 roky a něco a oddychneme si snad všichni, my, co se potřebujeme dostat z bodu A do bodu B a ti, co na té trase teď bydli.

Zbynek

Problem teto stavby je, ze na sebe v 2+2 naindukuje plno dopravy.

Jako obchvat by stacilo 1+1.

Kubrt

A z jakých zdrojů se to plno dopravy naindukuje?

Zbyněk

Z +- stejných zdrojů, které plní současnou I/12?

SYN

No však právě, takže po obchvatu 1+1 to pojede pomalu, v kolonách a relativně nebezpečně, zatíco někteří se tomu budou snažit uniknout po současné přes město, takže uklidnění jen částečné…
Když už se to dělá tak spmv je rozumná varianta.

Dusanh

A co je na tom špatného, že silnice I/11, která je do Kolína vedena zcela mimo obce *) např. převezme část dopravy z I/2?

*) nehodláte doufám Přistoupim srovnávat se všemi městy a vesnicemi ležícími přímo na I/2 (vč. Říčan a Kutné Hory)

Jiří Urban

Stáhnout na sebe dopravu ze současné I/12 je její účel.

Dusanh

Zejména v situaci, kdy těch obchvatů by se muselo na I/2 postavit hned několik, a to několik velkých a komplikovaných. Stačí začít v Říčanech…

Dálnice

A ta indukce – to je dobře nebo špatně?

Zbynek

To je u automobilove dopravy spatne.

Dálnice

Tvrdí kdo?

J.Š.Hájek

Kdyby to stálo před 20-ti lety, tak i to by bylo už pozdě. Takže doufám že nenajdou nějaké fosilie apod. a podaří se to dokončit termínu.

Michael

Šest mimoúrovňových křižovatek na 12km, to je luxus..

Adam Ř

Je to frekvence od oka trošku nižší než na MO. Holt je to kapacitní komunikace v hustě osídlené oblasti, žádná dálnice pro dálkové cesty.

David

Ono i v huste zastavbe stavet najednou 12km je docela luxus, takze dlouhy useky jsou tak leda nekde v pustinach.

Marian Kechlibar

Zrovna tato stavba by asi s úrovňovými kříženími vůbec nedávala smysl. Ona je to v podstatě dálnice, aspoň co se zátěže týče.

Frank

Přesně dálnice která jde skrz obce

Frank

A vypadlo mi slovo zatím , prostě to odvede řeku aut z obcí, už se těšíme

Zbynek

Aby jste nebyl zklamany. Ujezdu uz kdysi odvedla tranzit D1. Stejne tak v Hornich Pocernicich nebo Rudne byvaji kolony.

Leon

Těch 6 MÚK je opravdu luxus a přitom by stačily 3 max. 4

Norbert

Pán v regionu nebydlí, že?

Leon

Pravidla pro dopravní stavby platí všude stejně, proto v lokalitě nemusíte bydlet.
Každá vesnice nemusí mít nutně svůj vlastní nájezd.
Ta silnice má zejména vyvézt mimo zástavbu auta jedoucí od Českého Brodu.

bubik

Ta silnice má vyvést mimo zástavbu tranzit. tedy i necílovou dopravu přijíždějící z oblasti jižně od Újezdu. Ta současná komunikace vedoucí skrz Běchovice a Újezd je kapacitně a šířkově tak na MHD plus místní provoz

Totéž bude kolem Uhříněvsi, kde se obchvat taky staví v souvisloti s D0. Škoda, že pokračující obchvat Dolních Měcholup má v gesci Praha, tedy Hřib, což je zárukou, že se nic stavět nebude

Dálnice

Každá příčná cesta je současně přivaděč k I/12 a potažmo k D0. Pokud neumožníte nájezd/sjezd, doprava se povalí přes přilehlé obydlené oblasti a to by se místním nelíbilo. V podstatě by to byl důvod k zablokování přípravy stavby. A protože zablokování nikdo nechce, máme tam hodně MÚK. S čímž nikdo problém nemá.

Leon

jj, ale je to luxus.
Např. pro pro Sibřinu a Květnice by stačil nájezd jeden – MÚK Újezd nad Lesy.

Dálnice

Veškerá doprava ze zástavby kolem Na ladech by se směrem k D0 drala na I/12 přes Šibřinu a Rohožník. Plus ta zástavba se bude ještě dál rozšiřovat. Takže nestačil.

Leon

Ale stačil 🙂
Dobročovice a Radlická čtvrť to budou mít na I/12 mnohem dál a nemají vlastní nájezd, proč?

Dálnice

Vy o tom naštestí nerozhodujete.

SYN

Dobročovice, obec o celých 110ti domech, budou moct najíždět přes obchvat Škvorce, vzdálenost 2km a nemusí přitom projet přes žádnou obec…
O co vám teda šlo? že je těch nájezdů moc anebo aby byl ještě jeden navíc?? Už se sakra rozhodněte!

Frank

Což se ovšem Ujezdu nad lesy nelíbilo, hádejte proč…

Frank

Podle vas nepotrebuje hm, ale tato bude odvádět dopravu na okruh/ dálnice a navic krizuje slušný počet místních silnic cili ta potřeba sjezdů tu prostě je vyšší

filias

Je to důsledek nemožnosti pořádně stavět v Praze do výšky.
Tak se postavili okolo Prahy „paneláky na ležato“. Které nejsou ideální pro obsluhu pomocí MHD.
Takže tam všichni potřebují minimálně dvě auta a nějak se na tu silnici dostat. Proto tolik MÚ.

Dálnice

Někdo chce bydlet v rodinném domě se zahradou a toho do věžáku nedostanete.

laska

Jasně, nic proti tomu. Ale zase je pravda, že je potřeba, aby stát / obce hledali optimální řešení i z hlediska nákladů. A je prostě pravda, že bydlení v domku se zahradou za městem, s denním dojížděním IAD, není z hlediska nákladů na infrastrukturu nejvýhodnější řešení (a samozřejmě ty náklady jsou rozděleny mezi všechny, včetně těch co bydlí v těch „věžácích“).

Dálnice

Náklady by jistě měly být více přenášeny na uživatele infrastruktury. Což jaksi občas neplatí pro obyvatele těch paneláků, kterým stát/obce rozdali ty byty v podstatě zadarmo (říká se tomu privatizace bytového fondu) a pak jim ještě ty domy za peníze daňových poplatníků zateplili a zmodernizovali.

laska

Privatizace bytového fondu probíhala tak před dvaceti, třiceti lety a myslím, že to s naší diskuzí moc nesouvisí (většina dnešních plátců daní nic neprivatizovala).

Řeč byla o tom, že dnešní komplikovanost při zahušťování měst, vytváří následnou dopravní situaci, která je pro společnost nákladná.

Dálnice

Bavíme se o principu. Nikoliv jestli ta věc nastala před dvaceti lety nebo dny.

SYN

Fakt si nejsem jistý jestli „ultrahusté“ město je všeobecným ideálem. Navíc nám moc nesedí počty, počet obyvatel ČR mírně klesá a tedy by mohla klesat všechna města… myslíte že je absolutně nutné aby celá republika bydlela v Praze??

SYN

Ta flexibilita IAD se opravdu těžko dohání VHD, ale když ještě zapracujete na P+R tak by se nemuselo jezdit aspoň do toho centra, a to už by mohlo být funkční…

Frantisek X

Hm, nebo také rekonstruovat, žít a pracovat jinde než zase furt jen v té Praze. Nakonec, autem z vesnice by to šlo i k nejbližší vlakové zastávce, odkud už vlakem do města…

SYN

Jako sorry ale to není jen o tom „paneláky naležato“ ale prostě bydlet ve vlastním domku je pro většinu lidí o něčem jiném než v bytě… to by musel být nějaký střešní loft a ten zase vyjde ještě dráž než ten domek.

SYN

To je zcela normální a na místě. Jedná se o spmv, konstrukce múk nemusí naštěstí být tak masivní jako na „pravé“ dálnici, takže to nebude ani extrémně drahé… ty mosty by tam byly takjaktak, takže s kouskem (100-200m) připojovací vozovky můžou tvořit múk…

Jiří Urban

Ta třetí fotka k této stavbě nepatří a je v jejím kontextu lehce zavádějící. Jednak bude silnice čtyřpruhová (nikoliv šestipruhová) a křižovatka D0 s I/12 bude vypadat úplně jinak.

Zsvo

Já tam problém nevidím. Je to pohled od severu podél D0. I/12 odbočuje doleva. V článku před cca 2 měsíci je pohled na tutéž křižovatku ale z druhé strany.

Jiří Urban

S I/12 souvisí tato fotka. Neříkám to proto, abych byl hnidopich, ale proto, že vidím, jaký nepořádek dělá ve veřejném mínění (v diskusích všude možně) opakované použití špatného obrázku u článků s křižovatkou Mileta v Hradci Králové.

Je dobré, pokud máte téma silnice I/12, neukazovat silnici, která tam nebude, a křižovatku, která tu přeložku na pražský okruh nepřipojuje. To je tato:

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/07/Still1111_00000.jpg