200 tisíc náklaďáků. Zemní práce jsou na stavbě čtyřproudé I/12 u Úval enormní

Výstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSDVýstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSD

V nadcházejících týdnech už harmonogram počítá se zakládáním tří největších mostů stavby.

Výstavba 12,6 km dlouhé přeložky silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly, která byla zahájena v půlce letních prázdnin, pokračuje intenzivními zemními pracemi. Na stavbě podle Ředitelství silnic a dálnic pracuje denně množství těžké techniky a desítky dělníků. S jejím uvedením do provozu se počítá na přelomu roku 2027/8.

Aktuálně jsou v činnosti hlavně buldozery, bagry a nákladní vozidla. Probíhá skrývka ornice, a to v celé délce trasy budoucí přeložky. Na rozdíl od jiných staveb svého druhu však ornice nekončí na mezideponii, kde by čekala na své zapracování do stavby. „Nákladní vozidla svážejí ornici do okolních polí, na které je rozprostírána. Jde o požadavek místně příslušného odboru životního prostředí,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Výstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSDVýstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSDVýstavba přeložky silnice I/12 Běchovice – Úvaly. Foto: ŘSD

Objem zemních prací je podle zhotovitele na této stavbě enormní. „Celkem převezeme více než 2 miliony kubíků, což je teoretických 200 tisíc nákladních aut. Drtivou většinu ale přemístíme jen v rámci stavby, projekt počítá například s výraznými zemními valy podél nově budované vozovky,“ říká ředitel projektu Roman Zbořil ze společnosti Skanska.

V nadcházejících týdnech už harmonogram počítá se zakládáním tří největších mostů stavby. Celkově jich bude vybudováno 23 s délkou 1 761 m. „Velmi důležité jsou pro nás i mosty přes budoucí silnici. Některé vybudujeme v předstihu tak, abychom na ně mohli co nejdříve převést místní dopravu mezi obcemi“, doplňuje Roman Zbořil.

Stavba čtyřproudé výpadovky z Prahy na Kolín začala. Běchovice a Úvaly dostanou obchvat

Projekt zahrnuje rovněž výstavbu šesti mimoúrovňových křižovatek, osmi protihlukových stěn o celkové délce 1 106 m nebo dvaceti pěti zemních valů.

Stavba čtyřproudé silnice „I/12 Běchovice–Úvaly“ bude sloužit jako obchvat pražských městských částí Běchovice, Újezd nad Lesy a města Úvaly. Navazuje přímo na stavbu Pražského okruhu „D0 511 Běchovice–D1“, která byla zahájena loni v prosinci.

Díky přeložce dojde především k odklonění tranzitní dopravy, která v těchto místech dosahuje intenzity až 12 tisíc vozidel denně. Zhotovitelem je Skanska, práce provádí za vysoutěžených 3,78 miliardy Kč bez DPH.

Dálniční přeložka silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly. Zdroj: ŘSDPřeložka I/12 Běchovice - Úvaly. Zdroj: ŘSDPražského okruhu, část D0 Běchovice - D1. Foto: ŘSD
Tagy I/12 I/12 Běchovice - Úvaly ŘSD ŘSD ČR
8 komentářů