200 korun za vjezd na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží. Praha řeší „mýto“ v historickém centru
Smetanovo nábřeží po rekonstrukci. Foto: Jan Malý
Oficiálně nepůjde o mýto, ale místní poplatek.
Oficiálně nepůjde o mýto, ale místní poplatek.
smysl by to mělo. V tom městě by mělo být taky k žití….ne se prodírat plecháčema kdekoliv.
Pokud by to platilo pro všechny, tak bych pro mnohem menší oblast byl. Ale politici, úředníci, „elita“ atd.. se placení vyhnou, takže platit bude jen lůza, která tam potřebuje pár krát za rok… Takže jsem proti. V centru je i pár nemocnic a my do jedné jezdili na návštěvy třeba z chaty, kdy jsme projeli přes centrum. Opravdu nevím, jak bysme to skoro rok realizovali sockou a pěšky… Samozřejmě chápu, že většině toho žijícího v paneláku je jedno, zda dřepí doma nebo v tramvaji, ale jsou i lidi, kteří mají jiný program. Vozy všech možných TAXI budou platit za každý… Číst vice »
Tak správně by se mělo platit za každý vjezd.
V centru jsou asi jen 3 nemocnice. Do Nemocnice pod Petřínem se dostanete snad jen tehdy, když bydlíte někde poblíž, takže ta cílem moc nebude. Význam Nemocnice Na Františku taky není moc velký. Takže jediný význam má tedy snad jen nemocnice na Karlově náměstí. No, ta bude prakticky stejně dostupná i s neprůjezdným centrem.
Díkybohu, že máte patent na to, co je a co není správné.
Tam u vás na vsi jistě vládne všeobecná pohoda, že nyní můžete exportovat dobro i do okolí, že?
Evidentně nechápete. Argumentovat tím, že se nedostanete do nemocnice, je pitomost, protože tohle opatření opravdu nedělá nemocnice nedostupné, naopak, poskytuje to možnost těm, kdo tam potřebují, se dostat v rozumném čase, pokud nepůjde o vozidla IZS.
Asi je v tom nějaká netušená zrada a podvod ze strany radního Ryvoly, protože původně mluvil jen o zpoplatnění jízd po nábřeží mezi Národním divadlem (+ samozřejmě Divadelní ulici) a Náměstí m Jana Palacha a po Karmelitské ulici mezi Újezdem a Malostranským náměstím (což určitě logiku má) ale najednou se v návrhu překvapivě ocitá i Dlouhá třída mezi Revoluční a Staroměstským náměstím = viz: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/do-centra-prahy-za-200-korun-zpoplatnit-vjezd-se-ma-uz-od-le/r~70e5adc0465a11eeba63ac1f6b220ee8/?utm – ale zpoplatnění vjezdu do Dlouhé třídy podle mě už těžko lze zdůvodňovat snahou o omezení TRANZITNÍ dopravy v centru (kam tudy lze smysluplně projet, N.B. aby to vadilo MHD?), nehledě k tomu, že do… Číst vice »
Co je tam tak důležitého? Jako primárními cílem je samozřejmě omezení tranzitu, ale auto ssebou nese i další problémy. Pro MHD to svůj význam má, byť ne tak velký. Jezdí tudy linka 194, která má věčně problémy se špatně zaparkovanými auty. Nevím, jaká je motivace radních, možná shodit ten návrh, protože zařazovat Dlouhou bez zbytku centra mi přijde nekoncepční, na rozdíl od Karmelitské a Smetaňáku, kde by to mělo odradit řidiče od průjezdu těmito místy, a tím by měl být omezen počet aut projíždějících, takže i zavření jen jich má velký pozitivní efekt. Zavření Dlouhé sice má pozitivní efekt, ale… Číst vice »
V podstatě jsme téměř úplně ve shodě, ale já si myslím, že chtít řešit problémy vznikající špatným parkováním zpoplatněním samotného vjezdu do ulice je nehorázná pitomost: to je třeba řešit důslednou soustavnou kontrolou toho parkování a výrazným pokutováním toho nesprávného. Proč by ti slušní, kteří tam třeba občas potřebují vjet, měli trpět za bezohlednost neomalených jedinců? Když je zájem omezit tranzit přes centrum, tak by rozhodně měly být zpoplatněny nebo úplně zneprůjezdněny zcela jiné úseky ulic, než je Dlouhá třída – takže opakuji, že snaha o zpoplatnění vjezdů do ní je pouhá nehorázná lumpárna ze strany Prahy 1 + MHMP,… Číst vice »
To není kvůli MHD, to je aby si někdo splnil svůj sen – korzo na nábřeží. Pouze chodci a kola a sem tam nějaká tramvaj, když už tam ty koleje jsou. Zpoždění má skoro všechno, třeba autobus 149, ten jezdí stylem „pojede až přijede“, nebo 137, to je vyloženě hromadná doprava – 20 minut nic a pak 3 za sebou, ale tohle není to důležité.
Je to z velké části i kvůli MHD, byť samozřejmě benefity z toho budou mít prakticky všichni. Korzo na nábřeží mělo být už tak 15 let. Sliboval to již Bém, za jeho vlády ale bylo toto realizováno jen v době týdne mobility, nebo snad jen dnes bez aut, nepamatuji si, jak to tehdy bylo. Situace linek projíždějících po Smetaňáku je taková, že mimo špičky se na to dá celkem dobře spolehnout, ve špičkách, kdy i Smetaňák je blokován IAD, tramvaj jede podle toho, jak má řidič tramvaje štěstí. Třeba na Staroměstské běžně dochází k blokádám křižovatky a tím i tramvají,… Číst vice »
Busy kolem Florence – jednoduche reseni, bud pruh a auta at si skubnou. Libi?
Ako tak citam, to spoplatnenie vjazdu predstavila Praha 1 na zastupitelstve uz 15.5. 2023. Nasiel som clankok, kde sa k tomu vyjadruje radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola (ANO) Pan radny sa vyjadril k rozsireniu zon takto „Otázek je strašně moc, a proto je zvolena minimalistická varianta a po zprovoznění a odstranění všech otázek bude rozšiřováno území spadající do zpoplatnění. Důležité je nějak začít,“ vysvětluje Ryvola Podle Ryvoly by nižší částka nedávala smysl. „Byl bych velice nerad, kdyby to bylo méně, protože za 50 korun to už nikoho nebude zajímat, to nejsou finance. Stovka už by možná i bolela,… Číst vice »
A co když tam povezu někoho k doktorovi. To bude taky zpoplatněné? Protože pro nás Středočechy je většina specializovaných doktorů v Praze a část z nich sídlí v té zpoplatněné části. Takže vedle parkovného budu platit ještě mýtné, jenom proto, aby máma dostala zdravotní péči?
To je vtip? Kolik ordinací a poliklinik je na Smatanově nábřeží a v Karmelitské? Blízko nule tipuji, nejvíce v centru je Na Františku a to je mimo zónu. A jinak ano, buď zaplatíte vjezd a nebo pojedete tramvají, je to tak složité?
Argument s nemocnicemi i jinými doktory je samozřejmě zásadní. Na Malé Straně je velká nemocnice, spíše LDN. Kdo má mozek, tak asi pochopí, že se tam autem občas musí…
Stačilo by zpoplatnit Karmelitskou ulici jen v úseku od křižovatky s Tržištěm a bylo by po problémech, protože pak se tam lze dostat přes Malostranské náměstí. Ale to by museli příslušní úředníci víc myslet, a to přece od nich nemůžeme chtít.
No já nevím, pacienti LDN asi autem jezdit nebudou a případné návštěvy (kterých buhužel moc není) mají na výběr i jinou možnost. Dost mě fascinuje to, že lidi neváhají platit za palivo a jiné výdaje, ale poplatek za za vjezd do limitovaného prostoru jim přijde špatně.
Uvědomte si, že značná část těch desetitisíců lidí co tam jedou tramvají a metrem by také našli důvod proč tam jet autem. Ale nejedou. To je celé, základ je lidi odradit od toho tam jet zrovna autem. Kdo chce si to zaplatí, likvidační částka to není.
Jste to taky nečetla, co?
No…ono je v Praze víc nemocnic než ta pod Petřínem a VFN…
Taky jsem ze Středočeského kraje, a myslím, že je správné, aby to bylo zpoplatněné i tak. Jako nikdo nenutí člověka jet autem, a vzhledem k tomu že nebude zpoplatněná celá P1, tak na Karlák se dá dostat přes Magistrálu, která je k tomu zatím určena, v případě Dejvic pak za pomoci místních tunelů. Za cestu sice zaplatíte, ale velmi pravděpodobně díky tomu projedete, na rozdíl od současné situace, kdy stojíte v kolonách. Jakékoliv omezení zbytné IAD pomůže těm, kteří opravdu to auto potřebují použít. Za mne je chyba, že ta cena je dost směšná na to, jaký problém IAD pro… Číst vice »
Asi vam jdu najit nejakeho psychiatra miko zpoplatnenou zonu.
Zásadní info je ta, že to chtějí hnát přes ZOP, tedy 565/1990. ZOP a OZ (díky definici osoby blízké) jsou reálně možné parametry uvedeného jasně dány … a to tedy hodně štěstí:-))). Se z toho přestupkáři na jedničce vojedou:-). K tomu je potřeba přičíst fakt, že to podle Ryvoly má platit pro všechny rezidenty P1 … a jak budou u soudu vysvětlovat,, že někdo z Krakovské Karmelitskou projet může, ale někdo, třeba od Písecké brány, ne, to chci vidět:-). Plus pětka už řve, že min pro „své“ z Újezdu a okolí to povolení chce taky, dvojka se už taky nemůže… Číst vice »
Je jedno, kdo si to povolení koupí, jestli z jedničky nebo desítky.
Už vidím jak sanitka, hasiči nebo policajti platí za vjezd 200 Kč 😀
V návrhu usnesení mají samozřejmě tato vozidla výjimku z platby.
A důvod? Kromě neodkladného zásahu přímo v daném místě nevidím žádný. Generují provoz stejně jako kdokoliv jiný. A pokud jedou na zásah někam za, tak přeci můžou jet přes Blanku, jak tvrdí zastánci návrhu tohoto opatření.
Doufam, ze za tyhle dementni kecy pro vas zachranka zapomene dojet
Myslíte dementní kecy těch rádoby odborníků, co tvrdí, že se místo dá už teď efektivně objet? Já to netvrdím 😉
Podle rádoby odborníků tedy výjimka dává smysl pouze v případě, že budou zasahovat přímo ve zpoplatněné oblasti. Jinak je přeci dost možností na objetí a ničemu by to objíždění nemělo vadit.
Efektivně objet znamená ztrátu třeba 3 minut. Což v normálním provozu není vůbec nic, a při zásahu ZZS to je rozdíl mezi vysokou šanci zotavení a téměř nulovou. A ty vaše dementní kecy, které se snažíte vytáhnout z kontextu dělají dementi akorát z vás.
„Což v normálním provozu není vůbec nic“
Ano, a když bude potřeba, tak zapnout majáky a můžou jet všude zadarmo.
Tak samozřejmě, služební káry za naše daně šlechty z magistrátu nebo pirátských miniaterstev taky přece platit nebudou. Ještě by chudáčcibpo zvýšení platů o 13% přišli na mizinu.
Co to blabolite? To ma podle vas ministr jezdit tramvaji? Aby luza mela radost? Nevim kolik sluzebaku ma magistrat v Praze, ale v Brne par desitek. To se na provozu jakkoliv neprojevi. Bezne ministerstvo je ma tom dost podobne, spis jeste mene.
A proč by nemohl? Měl by přece jít příkladem.
Sám auto nemám, když dopravu autem potřebuji, musím někoho požádat o pomoc, ale marně přemýšlím, co by bylo v oblasti Karlových lázní nebo Karmelitské ulice tak nedostupného, aby tam bylo nutno jezdit autem: rezidenti a místní podnikatelé tu možnost mít budou „zdarma“, takže ti skutečně potřební budou saturováni, taxislužba a vozidla IZS jistě také, a ostatní tudy autem rozhodně jezdit nemusejí, protože ty zpoplatněné krátké úseky lze objet – nechápu, že to někdo nedokáže (resp. asi spíše nechce) pochopit. Je zřejmé, že enormní nárůst dopravy v kombinaci se v Česku obvyklým přístupem „po mně potopa, já mohu všechno a vy… Číst vice »
To oni právě taky, proto ten poplatek… 😀
Tak ono je otázka, kam se ty tisíce (opravdu nechápu) aut přesunou a pak to dopadne, že se bude vybírat mýto (místní poplatek, ale myslím, že ten nejsou schopni vymáhat přes kamerová auta se současnou legislativou) až na Zličíně.
Já od chvíle, kdy jsem o těchúvahách četl poprvé, přemýšlím, kolik těch jízd aut je teď asi skutečně pouze TRANZITNÍCH, a tedy z pohledu centra města zbytečných a škodlivých, a kolik z těch jízd tudy vede i z jiných důvodů než jen kvůli rychlejšímu přesunu Prahou. A myslím, že nakonec možná nastane velké divení, že tam těch aut ani vlastně mnoho neubude a ti zbývající stejně nic platit muset nebudou. Ale třeba to omezí aspoň trochu agresivitu a konflikty, protože ti místní to nemají zapotřebí. a „cizí“ to tam vnášet nebudou.
Zavedl bych „Kartičku Pražana“, každý obyvatel Prahy by si tam musel vyznačit, zda s tímto poplatkem souhlasil nebo ne. V obcích mimo Prahu by pak mohli zavést reciproční poplatky, kdy ten kdo s tím souhlasil, by byl zpoplatněn za vjezd do jejich katastru nebo jeho části. Třeba do historického centra, na náměstí, ke koupališti nebo třeba někam do horské oblasti. Pokud by naopak měl vyznačeno, že nesouhlasil, tak jako odbojář by měl nárok třeba na hodinu parkování na náměstí zdarma 🙂
Do Prahy nikdo nikomu nebrání jezdit. Jedná se o zpoplatnění dvou úseků v historickém centru, kam Vás nikdo nenutí jezdit a které se dají objet. Podle sčítání dopravy z roku 2019 projede přes Malostranské náměstí 11 000 aut denně / Smetanovo nábřeží cca 14 000. To mi opravdu nepřjde v pořádku. Až v nějaké vísce za Prahou bude jezdit kolem kapličky na návsi 25000 aut za den, tak si to taky klidně zpoplatněte.
Tak takových obcí bude řada. Aby pak mohli souhlasící pražáci vůbec vyjet bezplatně někam za město :-))))
Az si podobni vidlaci zakazou vjezd prazakum, tak by se taky mohli brzy chodit past.
Bohate by stacilo, pokud by obdobne mistni poplatky reciprocne zavedly sousedni mestske casti.
Mesto pro lidi!
Tranzit z Prahy 1 na chalupy a zpet tady u nas na Praze 6 nechceme!
A tak se omezenci hezky navzajem omezi, bude to hezky gradovat, az pak dosahneme te neomezene omezenecke nirvany. 🙂
Dejvice nejsou historické centrum.
Takze to spoplatnenie sa nemoze zaviest aj na ine casti, ktore chcu obmedzit tranzit ? Je to len vysada historickeho jadra moct obmezit tranzit zavedenim poplatku za prejazd? Ci by vam spoplatnenie Prahy 6 vadilo, ale to co sa ide diat v 1 nie ?
Po Praze autem nejezdim.
Ano, je to výsada historického centra UNESCO a tak je to správně.
Aha, takze ked tam vraj chodilo 10 000 aut denne, ked vytlacim 5000 aut do inej stvrte a tym radikalne zhorsim dopravnu situaciu, tak ona nema pravo urobit rovnake opatrenia? Vy ste dobroprajny. Len taka drobnost. Pan radny za dopravu v Prahe 1 vyhlasil, ze toto je len test a pocita sa s rozsirovanim. To bude zaujimave, ked bude chciet obyvatel Prahy 1 ist autom mimo Prahu, tak si tak isto zaplati za tranzit cez ine prazske casti.
Můžou to klidně udělat… Hlavní důvod není že by je to nenapadlo ale že se to z více důvodů nevyplatí než vyplatí.
Sousední městské části ano, ale všechny najednou, aby ten zpoplatněný pás byl ze všech stran…
Na Lítačku by to nahrát nešlo?
A hlavně – jestli by souhlasili nebo ne by roli nehrálo. Za vjezd autem by platili všichni, přičemž však už jen samotný vjezd by byl podmíněn registrací SPZ v systému (IZS pochopitelně bezplatně s rychlým a automatickým zdvihnutím závory).
Zpoplatněna by však nebyla jen část, ale převážná část Prahy (protože převážná část Prahy je obsluhována metrem nebo tramvajemi).
Na parkovištích v atraktivních buranovech už dneska vybírají srovnatelné částky.
Ha ha ha, hezky vse rozdrbavate. Nikdo nic nezpoplatnuje aby skodíl – ale jen proto, ze je to jedina alternativa k zakazu vjezdu.
Ale vy si vymyslite jak rozdelovat a skodit z proste touhy rozesirat. Jste slusny
(Za slusny doplnte cokoliv nepekneho)
Když je někdo omezený, tak říká, že jemu vyhovující řešení je jediné možné. Ne není. Možností je spousta. Pouze slušný … (Za slusny doplnte cokoliv nepekneho) si je neumí ani představit 😉
A raději bude jen škodit a rozdrbávat svými pitomými nápady.
Teď je mi trochu líto Voršilek, nemoci si k nim zajet autem při cukroví/zákusky bude na poptávce znát!
To toho kupujete tolik, že to neodvezete tramvají? A ono tam nepůjde tím autem dojet, nebo je odstavit za rohem?
Ehh…voršilek na Národní třídě?
To nemáte nějakou pevnou škatulku, aby vám to v tramvaji nepoškodili?
Pokud někdo bude vyrábět zákusky na Sněžce, tak si tam taky autem nezajedete.
RIP všichni senioři, které jejich děti nebo vnoučata vozili autem k doktorovi do (z) centra. Platit 6000 Kč měsíčně navíc si zdaleka každej nemůže dovolit a bez té pomoci ti staří lidé zemřou. Jejich krev budou mít na rukou Hřib se Svobodou.
Jakože někdo vozí seniora k doktorovi každý den včetně víkendů?
Že ten senior radši v ty nemocnici nezůstane přes noc…
Nebo když potřebuje každodenní lékařskou pomoc, proč ho nedají do nějakého zařízení k tomu určenému.
Teoretik, že?
Ale houby. Senioři ani jejich děti za tu cestu nezaplatí ani tak skoro nic, pokud jde o ty, co bydlí v centru. Pár jich ještě nebylo vyhnáno.
Komu to vadí, jsou lidé, kteří poškozují nesmyslným používáním auta ostatní lidi. A jestli to část lidí odradí, tak je to jen dobře.
Ale houby, ti jsou od platby poplatku osvobozeni ze zákona, a to automaticky, aneb § 10 odst. 1 …
„Poplatek neplatí fyzické osoby přihlášené nebo vlastnící nemovitosti ve vybraném místě, osoby jim blízké,13) manželé těchto osob a jejich děti. Dále osoby, které ve vybraném místě užívají nemovitost k podnikání nebo veřejně prospěšné činnosti nebo osoby, které jsou držiteli průkazu ZTP nebo ZTP/P a jejich průvodci.“
Coze?????? Jinak staci, aby ono auto na onoho neboheho seniora prepsali. Zase dalsi demagohicky dementni argument
Bezva rada. Aby se vyrovnali s buzeracnimi napady dementu, budou se poustet do administrativni nocni mury. Tyhle rady teoretiku jsou opravdu bezva.
Mne teda prijde mnohem zavaznejsi vec, ze magistrat planuje znemoznit parkovani v modrych zonach “nerezidentum”.
Hmm…jako první se zakáže nerezidentům stát na modrých zónách, a následně se všechna parkovací místa přeznačí na modrá…
Jak je to se zastavením? Prý narozdíl od modré zóny se na fialové nesmí stát „ani tři minuty“, takže na modré můžu stát tři minuty a zastavit na víc?
Tak vcelku logicky, Praha 1 nechce být prosté parkoviště pro líné návštěvníky. Toto se projeví na snížení využití modrých zón na P1, kde dnes parkuje zhruba polovina návštěvnicky a může se začít ubýrat nepotřebných stání. Místo nich můžou být stromy, zahrádky, cyklostezky a další civilizované městské prvky.
Tak tomu ovšem bylo hned od jejich zavedení, modré pro rezidenty, oranžové pro návštěvníky a fialové společné. Maglajz (tedy možnost parkovat na modrých i pro návštěvníky) se z toho udělal až potom. Je logické, že místní radnici primárně zajímá parkování pro své rezidenty.
A přitom v tom plánovaném usnesení, které má platit od nového roku, jsou jiné ceny za povolení vjezdu, ne 200. Jsou tam částky za den, týden, měsíc, rok. Budou se nejspíš prodávat časově omezené výjimky ze zákazu vjezdu motorových vozidel.
Výjimku ze zákazu moc prodávat nelze, tedy ne oficiálně:-))).
Tak na dodatkové tabulce pod B11 bude E13 „Mimo vozidel s povolením“ a to se bude prodávat.
Volili jste v Praze ODS a mylně se domnívali, že bude podporovat podnikatele a živnostníky a že zastaví Piráty a další aktivisty?
Tak tady máte pádnou odpověď!
Nevolil a s mýtem nemám problem, ale rád bych připomněl, že výsledek ODS nebyl takový, aby si úplně diktovala.
ODS bych nevolil, je to parta boomerů ale neříkal Svoboda náhodou před deseti lety, že na Smetanově nábřeží nebudou auta ?
Spravna svoboda je zasirat smrdutou popelnici karmelitskou a krizovnickou
„Tramvaje skutečně jezdí velmi špatně“
Takže narveme 8 tramvajových linek s intervalem 4 – 8 minut do jedné ulice a potom se budeme divit, že to nezvládáme.
Vám přijde zcela normální jak pár aut s jedním pasažérem blokuje stovky lidí na lince 22?
Ne…naopak mi přijde jako trestuhodné, že v místě s tak intenzivním provozem MHD je ještě vůbec možné jet autem.
2 17 17 18 není zas tolik… ale neměli by si stěžovat na zpoždění, spíše obecně dlouhé jízdní doby (když bývá ulice zacpaná pravidelně, tak s tím počítám abych zpoždění „reflektoval“ v JŘ)
Spálená mezi Lazarskou a Myslíkovou: 2, 3, 5, 6, 14, 18, 22, 24. A do toho ještě nostalgická 23.
Tam ale těch aut nejezdí moc… myslel jsem že se bavíte o místech kde bude poplatek.
Já beru tramvajovou síť jako celek. Je mi jasné, že zpoždění na Smetanově nábřeží je způsobeno kolonami, ale vedení všech linek jednou ulicí tomu rozhodně nepomáhá. Já bych to viděl na odklonění některých linek mimo centrum a do centra by se přestupovalo na linky obsluhující pouze centrum (konečné zastávky by mohly být Královka, Vozovna Střešovice, Bílá labuť, Náměstí bratří Synků, Anděl), takže zpoždění vzniklé v centru by se nepřenášelo do okrajových částí Prahy. A vzhledem ke krátkým intervalům mezi spoji v Praze není nutné čekat na zpožděné přípoje, protože vždycky něco pojede. Jinak já osobně bych preferoval plánovanou delší jízdu… Číst vice »
Na spalene tramvaje kvuli iad nestoji. Taky proto, ze se z narodni autem normalne do spalene nedostanete
V Praze se nesmí používat značka „Jiný zákaz“ s nápisem „Průjezd zakázán“? Tak dobře, chápu to. Hlavně, že plebstvo cáluje.
A realne ten průjezd budete jak monitorovat?
Asi stejně jako se má monitorovat vjezd. Nebo jako se dělá úsekové měření. Není to nic složitého, stačí nastavit interval a vše co je kratší než X, se bude považovat za průjezd. Kdo by chtěl průjezdem ušetřit čas si asi těžko bude někde zastavovat na 10 minut (zvlášť když není kde), aby ho systém nezařadil do kategorie průjezd a neposlal mu pokutu/poplatek.
Stačí trochu provoz a poskakováním v koleně ten váš časový limit splní každý :-).
Tak se nastaví limit delší, případně se tam dá podmínka, nebo se nastaví délka intervalu podle denní doby… Ale chápu, že je to v dnešní době děsný IT problém, jehož řešení by stálo asi 5 mld. Kč 😀
A pokud by tam byla zácpa způsobující zpoždění delší než 10 minut, tak se tomu místu většina normálních lidí dobrovolně vyhne. Viditelná kolona by totiž stála až za začátek té omezené zóny 😉
Absolutně nevymahatelná značka.
Ale mohla by se tam dát, aby byl záměr jasný… Mapy.cz ji třeba respektují.
Kdejaký kamerový systém tohle umí už dnes. Takže vymahatelnost může být vysoká, pokud se bude chtít.
Tomuhle se v Praze každý vysměje. To vypadá dobře leda na papíře, vymahatelnost nula.
Pokiaľ bude vymahateľné mýto pomocou kamier, tak celkom určite je vymahateľný aj „prujezd zakázan“
Neni, budete muset dokazovat poruseni podminek. Tady krom spz v nejake databazi budou platit vsichni
Já bych byl mnohem radikálnější a obě nábřeží pro tranzit uzavřel. Obě mají alternativy, Strahovský tunel na jedné straně a magistrálu na druhé straně.
Však o tom už minimálně 20 let mluvíme 🙂
Pro celoměstský tranzit, jímž se ODS tolik zaklíná („bez okruhů nic!“), místo magistrály na východě také Průmyslovou.
Jj, dvojka, pětka a šestka už se nemohou dočkat až se konečně oprostí od toho věčného klidu plynulé dopravy a začne se tam něco dít:-))). Možná by stálo se za to podívat, kdo je na radnici na jedničce, a kdo okolo … třeba to bude pak jasnější:-)
Jakože když nedojedu autem na jedničku, tak budu prostestně jezdit hodinu dokola na kulaťáku? Nebo jak to má zvýšit zátěž v sousedních částech města?
Já bych pro auta uzavřel skoro celou Prahu (tu většinu, která je obsluhována metrem nebo tramvajemi).
Ale musí se postupovat salámovou metodou, aby si automobilisti i obyvatelstvo lépe zvykali.
Tu samou magistrálu, která se má zklidňovat?
Na iDnesu už dneska v diskusi pukaly hlavy, hlavně ostravských a jihlavských řidičů, kterým je upíráno základní lidské právo 🙂
Nezpoplatnit magistrálu, ale vše kolem, mi přijde jako dobrý nápad – není pak potřeba blouznit o okruhu jako vrchní boomer Svoboda, ale naopak se jasně ukáže, kolik aut zcela zbytečně míří do centra.
Člověk, který se narodil za války v roce 1944 je boomer, no tvl., tak takovou p…vinu jsem ještě nečetl.
Ano, Svoboda není Boomer. Ale v politice ten člověk věkové a mentálně nemá co dělat. Tak maximálně v kompostu jako Zeman, Trump, Berlusconi, Biden a Putin.
Že nebyl zvolení Hřib mě dost překvapilo. Ale Pražané si přejdou spíš město pro auta a ne pro lidé. Takže takový ten “balkán”. Za Hřiba v Praze byla vize pro budoucnost která v městském vývoje je důležitá. Před Hřibem me to tvrdé připomínalo éře “Merkel” v Německu: Jedeme dal tak jak to máme, nevidím důvod něco zlepšit a budoucnost? To je přece jedno. To ať si řeší v budoucnosti.
„Za Hřiba v Praze byla vize pro budoucnost která v městském vývoje je důležitá.“ – tak dlouho jsem se už dlouho nezasmál.
Pokiaľ si ho ľudia v slobodných voľbách zvolili, tak celkom určite má v politike čo robiť. Zaujímavá predstava, že pokiaľ s nejakým politikom nesúhlasím, tak nemá v politike čo robiť. A to hovorím ako človek, ktorý so Svobodom nesúhlasí takmer vo všetkych jeho nápoadoch.
Ať si lidé zvolí koho chtějí. Ale ať ten člověk si řádně rozmyslí jestli věkové a mentálně v dnešní době má vůbec ještě co hledat na takovém místě. Většinou si politik , který už dávno patří do domova důchodců a je daleko za svým zenitem, plní akorát osobní ego – jinak by se nudil.
V komunálních volbách ale není (skoro) možnost vyloučit politika z horní příčky, pokud někdo volí stranu jako takovou.
Viz obhajoba politika z KDU, že si ho lidí zvolili (No aby ne, když byl na čtvrtém miste). Naopak dobře to udělali ve Vsetíně, Čunek byl nízko a lidi si jej skutečně zvolili preferenčními hlasy.
Proč ne magistrálu? Má z ní být nadále stoka? Pokud se pan Svoboda zaklíná okruhy, jistě má na mysli (byť dle sčítání nikterak zásadní) celoměstský tranzit, který má možnost to objet mnohem dále od centra. Ale ano, pokud jde jen o centrální tranzit, pak proč ne; s tím, že z toho ale bude klasický boulevard nehonící ostatní do podchodů a podjezdů.
Sliboval to už Bém z ODS, proto jsme ho volili, a kde to je? Pořád jen kecají a vymlouvají se – napřiklad na neexistenci okruhu, který už ale stojí snad 20 let (Strahovský tunel a Mrázovka na západě, magistrála na východě).
Böhm ale současně razil „s více auty… je nám lépe…“, akorát pro ně chystal další drahé tunely – s tím, že většina dopravy je cílová, a tak někde stejně vyjede na povrch, o čemž taktně pomlčel. Magistrálu bych jako „super řešení“ také zrovna nepropagoval, okolo se nedá pořádně žít. Vůbec by to chtělo chytřejší dopravní řešení než jen trvalý růst výkonů a vysoký podíl automobilů.
A co servisní služby, zásobování a taxi. Tyto zvýšené náklady budou účtovány zákazníkům v této oblasti.
A to vadí? Copak v té oblasti bydlí samí chuďasové?
Zásobování na dálnicích neplatí mýto? Mají dotovanou naftu? Neplatí parkovné? Je to náklad jako každý jiný.
A co je komu do toho? Místní to tak chtějí a cizí ať se přestěhujou třeba na Chodov nebo do Butovic. Já tam nejezdím, tak je mi buřt, jestli to stojí 200 nebo 1000.
Je to legitimní možnost dle zákona o místních poplatcích, tedy pouze pro místní komunikace, sazba také stropovana zákonem, i pravidla, je k tomu i poměrně bohatá judikatura, jde jen o to udělat to chytré a odůvodnění musí být robustní, ale jde to. Není to mýtné.
Pokud město vymýšlí způsoby, jak rafinovaně robustně obcházet zákon, tak tím dává špatný příklad občanstvu, řidičstvu a podnikatelstvu, které pak taky najde způsoby, jak se vyhýbat tomu, co se v zákoně zdá jasně dané.
No já bych jen upozornil, že rafinované kličkování mezi definicemi zákona není porušování zákona.
Není to ten případ, že někdo kličkuje úřednímy procesy po porušení zákona, aby se vyhnul trestu.
Jo to úplně totéž, pokud něco zákon umožňuje, každý má právo toho využít, tečka.
Není to to samé, ve jednom případě zákon porušen vůbec nebyl, v druhém byl.
Na náměstí ve velkém Meziříčí se za vjezd platilo už před 10 lety, vy obcházení zakona
Udělat, aby to neplatilo jen pro obyvatele/podnikatele uvedených komunikací, ale pro všechny obyvatele celé jedničky … protože to je požadavek jedničky, bo jinak by je z Vodičkovy nadšení obyvatelé vyházeli … a současně nikoho jiného, to bude muset být ale hodně chytré odůvodnění. Na to se fakt těším.
S tím úplným centrem nemám problém. Ale jakmile to vznikne, je jen otázka času, než nějaký chytrák začne ty hranice posouvat…
Problém není v tom, jestli auta ve městě budou, nebo nebudou, ale že si město dělá ze zákonů hadr na podlahu.
Nedělá. Za povolení vjezdu do pěší zóny se také obvykle platí. Rovněž to není mýto. Problém je v tom, že lidé, co tomu vůbec nerozumí, dělají kategorické závěry.
Zní to dobře, sice ani nevím, ve kterém zákonů to mám hledat, ale nelíbí se mi to a tak je to protizakonne
Abpravda to je, protože to říkal i Pepík a Mařka od vedle…. A basta!
Njn… Lidé mají tyto tendence od nepaměti. S tím se dá bojovat jen vzděláním, osvětou a netolerancí k demagogii a lhaní.
Zákon č. 565/1990 Sb., § 10 … plus trocha toho OZ (definice osoby blizké). Není to taková sranda, jak si Ryvola maluje.
A úplné centrum je nějaká výjimka z toho, že příliš mnoho aut spíše škodí než pomáhá?
Myslíte směrem ven, takže tam záhy bude celá Praha 1 a 2, záhy 3, 4, 7, 5…?
200 Kč/průjezd je směšné, i když 2×200 = 400, tj 400 Kč/den, pokud bude jen cesta tam a zpět. 23 je pracovních dní, tj. 400 × 23 = 9200 (20×400 = 8000; 3×400 = 1200). Furt to není dostatečná náhrada, ale alespoň něco. Já bych klidně dal průjezd za 500 Kč, tj. 1000 Kč/den. A zpoplatnit jenom tahle místa je málo. Já osobně bych byl za zpoplatnění minimálně Prahy 1, 2 a 3, i když proč nejít i dál, vždyť tu máme Blanku a Průmyslovou. A já bych samozřejmě zpoplatňoval včetně magistrály.
Ještě jsem zapomněl: ‚Proč čekat na okruh?‘
Já bych, já bych… Tak až bude Praha tvoje, klidně si dej třeba 100 000 za průjezd. Já bych zase dal 1000 za průchod každýmu kdo projde pod mejma oknama. Může to přece obejít tak jakypak copak
Ten pozemek je váš?
Tak Praha je lidí, ne strojů, i když to třeba podle zaplnění magistrály vypadá jinak. Spousta lidí s mým názorem, že chodci mají přednost před všemi, snad krom tramvají, a cyklisté jsou mezi chodci a auty, a auta by měla být jen trpěna, souhlasí, jen často mlčí. Mnoho lidí mi už poděkovalo za to, že jsem zastavil proud aut, kdy by řidiči jinak vůbec nedali přednost. Většina lidí si uvědomuje, že prostě město by mělo být pro lidi, jen se bojí. Pravda, mám trochu radikálnější přístup tím, že by řidiči měli platit za cokoliv, tj. za využívání infrastruktury, za parkování… Číst vice »
Za využívání infrastruktury už řidiči platí a to dost. A to prostřednictvím spotřební daně na palivo
Právě že skoro nic. Kdyby ano, tak ceny benzínu jsou minimálně 100 Kč/l s tím, že totalní většina částky jde státu
Já kupuji benzín do křoviňáku a naftu do elektrocentrály. Myslíte, že neplatim spotřební daň? To je daň ze spotřeby, ne z využití silnic.
A to je potřeba do budoucna rozhodně napravit! 😀
Právě tím, že se místo paliva zpoplatní to ježdění…
Dost budou řidiči platit až tehdy, co se zavede mýtná povinnost pro všechny auta i motorky, a to bez výjimky na všech dálnicích i „jedničkách“…
V té době už však spotřební daň bude pouze z lihu (čtyřnásobek průměrné mzdy za hektolitr) a tabáku (průměrná mzda za 1 kg).
Já bych teda dal mýto i na silnic III. třídy, nebo dokonce i užitkové komunikace, s tím, že bych to nastavil tak, že by nejnižší kategorie podléhala nejvyšší sazbě.
Trestal byste za bydlení na venkově?
Já bych dal milión za průjezd všem couralům do Škodovky, včetně kamionů. Kdo má ten kravál poslouchat a navíc stejně dělají už jen křápy. Asi to ale nebude úplně ono, že? Tenhle přístup.
Nojono, tak s tím vyhrajte volby, není nic jednodušího.
Naja, halt v životě jsou a budou lidi, co něco dokázali, vymysleli, či vybudovali, a pak taky lidi, co dokážou leda tak omezovat a zakazovat.
No, ti, co běžně jezdí autem jsou těmi prvními zřídkakdy.
Tak nejsem autickar, ale podívejte se kam sahá praha 2 a 3…
Vaše teorie spadla už na tom, že nejkratší povolenka bude na den, asi za 100, tj. nebude to dvakrát průjezd. Za rok by dle aktuálních úvah mělo být asi 4000.
Jestli se jedná o místní poplatek, není ten počítán na dobu? Za průjezd by to právě bylo mýto.
Za co byste byl vy je tak nějak šumák, 200/den je max dané zákonem.
Takze kdyz se v libovolne obci, rekneme lezici na silnici 1. tridy, rozhodne, ze za projeti se bude platit mistni poplatek, napriklad 200 Kc, tak to bude taky cajk? Nebo to muze udelat opet jen honorace v Praze? Nam by to totiz hodne pomohlo.. jak dopravne, tak financne.
Treba bychom za vybrane medaky pak mohli taky postavit metro na letiste 😎 Nebo opravit polnacky, skolku.. ono se toho najde.
Taky mi to přijde hodně zvláštní, aby jim to taky soud rychle nezrušil.
Proč? Takový komentář má bez dalších souvislostí jen rudimentární hodnotu.
Protože by takto mohla kdejaká obec vybrat bezdůvodně 500 Kč za průjezd.
Vzhledem k tomu, že podobný systém funguje v Karlových Varech, Janských Lázních, Mariánských Lázních, Poličce, Bruntálu, Kladně, Pardubicích či v Českém Krumlově, tak hádám, že to úplně protizákonné nebude. Legislativa to umožňuje již od roku 1990.
Hodně zcestné přirovnání. Smetanovo nábřeží patří Hlavnímu městu Praha (i podle katastru) – takže proč by si o tom nemohli rozhodovat. Silnice 1. třídy ŘSD (kde se ostatně leckde taky za mýto platí a jde to jim).
Ok, oprava – patří státu a ŘSD je spravuje.
Pokud by Smetanovo nábřeží byla na veřejná účelová komunikace tak byste mohl mít pravdu. Jinak je obecné užívání komunikací dáno zákonem a ne vlastníkem komunikace.
Se to přece dá vyřešit tak, že ŘSD tu část jedničky přes obec obci daruje, jako darovalo Praze část D1 a pak si tam místní poplatek zavést můžou. Precedens je na světě. Jednoduché ne.
Ano, ale silnice 1. tridy konci a zacina na hranici obce.
Není to tak.
No ale musí to zdůvodnit a obhájit. Tady máte zdůvodnění a obhájení v podobě ochrany historického centra, které je neúměrně zatížené automobilovou dopravou, včetně právě tranzitních průjezdů, eliminace zpožďování veřejné dopravy (způsobené problémem jedna) a záměr dát Pražanům a návštěvníkům klidnější prostředí (neúměrně narušované problémem jedna). Jestli zvolená metoda (regulace) bude efektivní, ukáže čas, a jaké to způsobí problémy okolo, uvidíme taky. To, že v těsné blízkosti Karlova mostu se valí jeden auťák za druhým, je opravdu špatný vtip…a vizitka města.
To se obhájí snadno, ochrana domů v okolí silnice z důvodů otřesů způsobených kamiony, neúměrné zatížení středu obce tranzitní dopravou, zpožďování linkových autobusů, atd.
Problém dva neprojde, protože Pražanům se klidnější prostředí nedá, jen se ruch přesune do jiných částí Prahy.
Ano. Přesune se do jiných částí Prahy, ale tím jak se tento systém jistě rozšíří nejen na celé centrum, ale postupně i na další části Prahy, tak tento problém opět odpadne…
A na hranicích Prahy budou akcízi jako v 19.století.
Já bych byl pro, ale za předpokladu, že to bude mít jednotné technické a platební řešení. Prostě projedu přes Čimelice nebo Náchod, udělá to píp a odečte se mi 20 Kč. Pokud v té obci odbočím mimo hlavní někam do historického centra, odečte se mi 200. Nemám problém.
Asi jen na komunikace v majeztku města/obce, ne státu (1. třída).
Pokud ten místní poplatek má regulační povahu, tak na vlastníkovi té komunikace samozřejmě nezáleží.
Tak tuším, že například Jánské Lázně něco podobného mají.
Měly by to udělat všechny obce pro Pražáky.
Metro na letiště je spíše rozmar (jsou efektivnější způsoby), ale jinak ano – pokud obci ten provoz už spíše přitěžuje než pomáhá, proč ne. I když lepší by bylo zavést síťově mýto a z něj pak obcím případně hradit paušál za škody způsobené provozem.
Zkuste si zajet do centra Karlových Varů a uvidíte.
Rozhodně s tím nesouhlasím, je to další eko levicová blbost, která je navíc prakticky nepochopitelná pro turisty, podobně jako mají v německu ty eko samolepky. To už radši ať centrum rozdělí napůl u Karlova mostu a to stejný u malostranského náměstí tak že nepůjde projíždět přes centrum. Doprava se má zjednodušovat né dělat komplikovanější. Navíc pan hřib se asi trochu přepočítal protože toto moc chudým zrovna nepomáhá ale spíš bohatším, což mi na levičáka úplně nesedí.
Poplatek za vjezd do centra je levicový? Což takhle mýto na soukromých dálnicích v Itálii, to musí být úplný komunismus!
Tohle mě fakt baví, ekonomická regulace je přitom to nejpravicovější řešení přístupu k omezenému statku a stejně v tom někteří místní diskutéři vidí reinkarnaci Gottwalda.
Zakázková značka vám zjednoduší život, nebudete muset stát v té koloně 🙂
Přesně naopak – toto opatření pomáhá slušným lidem, kteří používají veřejnou dopravu.
Pokud jsou navíc vybrané peníze použity na rozvoj a provoz veřejné dopravy, je konáno dobro.
Autíčkáři tak částečně financují dopravu slušným lidem.
Přesně naopak – toto opatření pomáhá slušným lidem, kteří používají veřejnou dopravu.
Pokud jsou navíc vybrané peníze použity na rozvoj a provoz veřejné dopravy, je konáno dobro.
Autíčkáři tak částečně financují dopravu slušným lidem.
Praha, 2023: Zpoplatníme vjezd do dvou ulic v samém centru v památkové rezervaci.
Veřejnost: To nejde, jak tam budou jezdit těhotné babičky s klavírem, pořád chcete něco zakazovat, víte kolik stojí mít dvě auta v domácnosti, kde na ten poplatek asi vezmem.
Londýn, 2023: Pro stará auta rozšíříme mýto na celé město o rozloze pětiny středočeského kraje.
Veřejnost: OK, jasně, to ještě nebylo? Tak to je nejvyšší čas.
Povedat aj B.
Podle agentury Reuters byl odpor proti chystanému rozšíření nízkoemisní zóny jedním z faktorů, proč Khanovi labouristé minulý měsíc neuspěli ve volbách v jedné z okrajových částí Londýna.
Takze v Londine to asi tak nadsene neprimaju, ako tu chcete vy prezentovat.
Plus šrotovné. Což osobně považuju za absurditu.
a bratislave to mate jak?
Ano, v Londýně to nepřijímají tak nadšeně, jak jsem schválně napsal. Ale důležité je, že tam už mýto v nějaké podobě mají a řeší se, jak moc se má rozšiřovat. V Praze se o tom spoustu let jenom mluví, a když se má konečně s něčím začít, je to vlastně jenom pár ulic kolem Karlova mostu, a ještě to vypadá, že by to mohlo skončit další defenestrací.
To je najednou odborníků na londýnskou místní politiku. K tomu se dá totiž taky říct B, tedy že v daném obvodě Khan prohrál i v minulých volbách starosty a v posledních parlamentních volbách tam vyhráli konzervativci.
No k Londýnu – veřejnost se taky bouří, jedná městská část se soudila, vláda je ostře proti.
Nebudou protože tam brzo nikdo nebude chtít bydlet, je to tam čím dál větší Disneyland.
Z filmu A*M plyne, že většina lidí z města odchází proto, že se tam nedá žít kvůli autům, a spousta lidí taky kvůli tomu, že tam svého miláška nezaparkuje.
Hezky napsáno. Bohužel, v ČR je auto pořád status. O těhotných babičkách, klavírech atd. slyším, co jsem byl u A*M. Realita je ale taková, že někdo prostě nechce zvednout … a jít kousek pěšky.
Pletete si ULEZ a Congestion Charge. ULEZ je ta velká zóna přes celý Londýn, ale většina moderních aut tam platit nemusí. Congestion Charge je ta malá zóna kde platí všichni*.
Spíš si vy pletete „stará“ a „moderní“.
Očividně nerozumíte psanému textu a nechápete rozdíl v informacích. Je rozdíl mezi poplatkem za vjezd (navíc na bázi platím jednou za den bez ohledu na počet vjezdů a ujetých km) a nízkoemisní nebo bezemisní zónou. Pokud je problém s užíváním veřejného prostranství, tak tu máme poplatek za parkování, který se dá měnit. Pokud je problém s emisemi, tak se má zavést také nízkoemisní zóna, která by motivovala k používání novějších a čistších aut nebo elektromobilů. Ale tady se zavádí korupční systém postavený na tom, že vadí projetí bez ohledu na dobu, délku nebo emise. Pokud by uvažovali o systému bez… Číst vice »
Protože se jich to netýká (Pražanů/Čechů).
Myslím, že podnikatelé – jak se vztekají na idnesu – si nějak poradí, 200 Kč za den není tolik a můžou to promítnout do služeb (zřejmě to udělají vsichni).
Tak když poplatek, tak minimálně 1.000,- Kč a pro poslance a vládní garniruru 5.000,- Nezaplatíš? Pokuta dle výše přijmu
Čili kolik dostane třeba Babiš, jenom 5000? Mají tihle podnikatele příjmy?
Spíš…poplatek podle výše příjmu… (ale pokuta taky).
Já bych si tě rovnou vyvlastnil nechceš?
Toto je věc města, tedy ne vlády nebo poslanců. Takže radní a zastupitelé by měli jít příkladem, neměli by mít žádné výjimky a naopak by měli platit násobek této částky. A samozřejmě bez možnosti nechat si to proplatit z nákladů města. Prostě to půjde z jejich osobního účtu. A ideálně by také měli přímo platit i náklady za poplatek u každého zásilkového auta, až jim něco povezou na Mariánské náměstí.
Upřímně – začal bych zdražením a lepším vymáháním parkovného, protože to dělá problémy po celé Praze a s tímto opatřením se to spíš ještě zhorší… A pak bych se časem dopracoval k celorepublikovému satelitnímu mýtnému, kde bych zpoplatnil silnice dle „přecpanosti auty a vzácnosti prostoru“ s tím, že by rezidenti a vybraní živnostníci měli slevu v okruhu kolem bydliště/firmy.
Nevím, jak na P1, ale na P6 je placení parkovného sledováno velmi, velmi pečlivě.
Jsem z P6 a potvrzuji, že velmi sledováno je, ale vymáháno moc ne.
No…když to domyslíte přiměřeně k tomu, aby na to náležitým způsobem reagovaly mýtné krabičky v autech a u motorek…
Všiml jste si, kolik máte mínusů? To je proto, že jste si dovolil navrhnout vymáhání již existujících předpisů/opatření. U nás se musí nedodržování předpisů řešit dalšími předpisy.
Ne, ty mínusy má spíš protože řeší poplatky za parkování, ale problém jsou tady auta co v dané oblasti neparkují. Někdo tudy jede třeba od Berouna a zaparkuje ve své firmě v Karlíně (reálný příklad z mé bývalé práce – na tuto cestu kolega zvolil průjezd Malostranským náměstím).
A zvolil ji jednou nebo pokaždé? Pokud má zapnutou navigaci a je někde nehoda nebo oprava vozovky, tak ho navigace klidně může navést na Malostranské náměstí, protože je to v danou dobu nejrychlejší. Pokud tam jezdí sám od sebe pravidelně, tak mu stačí vysvětlit, že existují rychlejší trasy nebo mu doporučit právě tu navigaci 😉
To bylo ještě v době kdy nebyl ani Waze, ani Blanka 🙂 Ale dnes tudy určitě dost lidí nadále jezdí i protože jim to navigace poradí.
Souhlasím, problém je i s auty, které mají podzemní garáž. Pro ty tu je satelitní mýtné. A nábřeží bych pro transit prostě zavřel (na vhodném místě bych instaloval vysouvací bariéry, podobně jako to mají např. v Bordeaux).
S auty v Praze je to jako s jistým etnikem. Přesouváním z jedné části do druhé prostě nezmizí. Nezmizí ikdyby si to někdo přál 1000x. Jen se prostě přesunou jinam a budou dělat kolony a hluk jinde.
Stejně jako když 1000 neplatičů přesunem z Mostu jinam, problém taky nezmizí.
Stop rasismu.
Zajisté. Ale nešlo by to nějak udělat, aby ty kolony byly až za městem a nepřekážely v tom centru?
K tomu jen příklad: Přijíždím od Hradce po D11 a bydlím na jihozápadním okraji. D11 mě dovede skoro až na Černý most na vnitřní okruh MO a na vnější okruh D0 se dostanu pouze tak, že už od Českého Brodu kličkuju přes vesnice až za Říčany (pro kamiony téměř nepoužitelné). Nejen, že chybí část D0 od Běchovic k Jesenici a stovky kamiónů ucpávají jižní spojku a výjezd po D1 až k Jesenici (což má vliv na průjezdnost magistrály v centru), ale v tomto směru by stačila i silnice 1. třídy přibližně v ose Říčany-Poříčany vedená mimo zástavbu obcí a celé… Číst vice »
V ideálním světě si část lidí řekne že jezdit tam autem už je pěkně naprd a nechají ho třeba někde mimo centrum. To pomůže i těm kteří tím autem fakt „musí“ i za cenu objíždění nebo mýta. A ani bych neřekl že tady jsou problémem nějaké nehybné kolony, spíš je to silný otravný provoz co do takových míst nepatří.
Nemáte pravdu. Nemožnost parkovat či draze parkovat (vjíždět) nutí řidiče k zamyšlení, zda se mu vyplatí jezdit.
Tady bych se přesunu aut nebál a pokud ano, tak směrem k P+R, protože mimopražských kteří jedou odněkud z venkova do centra do práce (úřady) je stále dost.
Ano. Směrem k velkým P+R u konečných tramvají a metra.
Ano, smerem k P+R o kterych kazdy idiot z magistratu tak strasne rad blaboli, ale realne je mesto nestavi. Takove ty smesne vety ala „postavime P+R, zaridime okruh a pak vas zacneme okradat na mytnem a znicime vyznamne komunikace“. Toho uz jsme slyseli..
K těm, které jsou před 7 ráno plné?
Zatím bych byl v klidu. Představa, že do 31. 12. 2023 dokáží zrealizovat výběrové řízení a vybrat víteze na mýtný systém je v džungly české byrokracie šance menší než zázrak. Pak budou stejně volby a před volbama se nepopulární rozhodnutí nedělají.
Na druhou stranu, když tu existuje sekta „třicítkářů“ nenajde se analogie z druhé strany názorového spektra v boji proti poplatkům a modrým zónám? Pro město jde o zdroj příjmů, na hustotu automobilové dopravy to nemá vliv, jen to neproporčně více zasáhne nízkopříjmové občany.
Trochu jsem se o to profesně zajimal. Ony se použijí stávající technologie eltodo (kamery, auta), takže se nic nového soutěžit nebude. Prý to všechno již instalované technologie umožňují.
Mám o tom pochyby, když nelze dát pokutu za mýto na dálnici, a musí Vás zastavit policejní/celní hlídka, tak že by se takovéto mýto řídilo jiným pravidlem. Ono i to parkování má své omezení a to tak, že pokud to auto stojí na jednom místě, tak sice může přijít milion pokut, ale platíte maximálně jednu.
Nízkopříjmové? Nechápu jak … ?
„Na druhou stranu, když tu existuje sekta „třicítkářů“ nenajde se analogie z druhé strany názorového spektra v boji proti poplatkům a modrým zónám?“
Můžete si být jist, že se nenajde. Jak praví jedno přísloví, moudřejší ustoupí.
Ona vetsina proste postrada sebezachovne mechanismy. Vareni zaby funguje. Sekty jsou proste mnohem prubojnejsi. Nejde jen o tricitkare, ale sledujte treba pomatence z A+M.
Technicky je to už nějakou dobu připraveno, jsou tam sloupy osazené kamerami, které jsou schopné přečíst SPZ.
Místní poplatek je nesmysl-to by pak první obec za Prahou mohla udělat taky a to by z Prahy řvali.Spíš by měli regulovat dopravu pomoci jednosměrek,tak aby nebyl průjezd atraktivní.
Jednosměrky…podnětné…
Konečně rozumný názor.
Já se obávám, že většina provozu ty průjezdy nebudou, ale auta, co tam mají zdroj či cíl cesty.
Ale jinak princip, že by se při průjezdu jakoukoli obcí platilo té obci (jejíž obyvatele tím obtěžuji), bych považoval za správný i mimo Prahu (klidně i Řičany, Náchod, Čimelice, …), jen by to mělo mít jednotné technické řešení (mýtné jednotky a platební centrum), a udělané tak, abych předem včas věděl, kolik to bude stát. A nejspíš nějaký strop těch cen.
V každé ulici se najde někdo koho doprava obtěžuje a to nejen auta,ale i tramvaje busy dokonce i kola, koloběžky…budeme tedy platit za to,že můžeme vyjít ven??
Ti bohatší si to rádi zaplatí, když jim ti chudší uvolní prostor k projetí.
O to taky jde. Chudé spoluobčany v centru Prahy nechceme!
Fakt by mě zajímalo, kolik chudých projíždí autem Smetanovo nábřeží.
Řekl bych že málo, protože bych je spíš čekal v tramvajích…
Kéž by tak Praha nabízela nějakou alternativu k jízdě autem, řekněme i se speciálním tarifem pro osoby v hmotné nouzi… oh wait!
Přesně o to jde. Právě ti, co vozí jen sami sebe a maximálně notebook, zato třítunovým SUV, se budou vozit dál a normální lidi s malými auty jim nebudou překážet při jízdě ani při parkování, takže budou jezdit o to více. Honoraci holt irituje stání v kolonách s plebsem a nemožnost kvůli němu zaparkovat, tak to zkouší navléknout na “zklidnění centra”, “město pro lidi, ne pro auta” a pochopitelně na ekologii.
No jo no, ve vnitřní Praze prostě žijou ti, kdo si to mohou dovolit. Kdo si to dovolit nemůže, ten ve svém malém autě smrdí jinde. Případně jede tramvají.
A ona ta honorace víc jezdit nebude, neboť už teď jezdí úplně všude.
A vůbec mě nenapadá, jak té honoraci autojízdu omezit. Na rozdíl od běžného dojíždějícího totiž není citlivá na cenu.
No…ona by ta honorace začala být citlivá na ceny, pokud by někoho konečně napadlo stanovovat poplatky a pokuty podle přijmů…
Za me dobry. A to rikam jako nekdo, kdo si obcas rad zkrati cestu pres centrum – Smetanovo nabrezi, Malostranske namesti. Bydlim na Smichove a tak je to nekdy rychlejsi nez jezdit tunelem.
Kazdopadne: treba to donuti vic lidi jako ja se centru vyhnout a bude se tam dat lepe pohybovat.
Jenže to by už teď nesměl být vjezd do tunelové části městského okruhu pravidelně regulován kvůli zácpám. Tak tam pošleme ještě další auta, aby byly ty kongesce ještě delší. Opravdu nápady hodné levičácké garnitury (tím myslím politické představitele, nikoliv Vás). Místo aby se provoz rozmělnil, nutí se řidiči k projíždění několika málo stále užšími hrdly.
Problem je, ze zkusenosti ukazuji, ze provoz se nerozmelni. Pridate dalsi pruh/ulici/tunel a vysledkem je, ze se jen navysi pocet aut a vse je stejne plne. Myslim, ze se tomu rika indukce dopravy.
A nemusime chodit daleko, sam davate priklad Blanky. Uz jsme ji zaplnili a ostatni trasy jsou uz zpet na plne kapacite. Takze reseni neni pridat dalsi trasu, ale mene jezdit IAD. Muze se nam to nelibit, muzeme s tim nesouhlasit…
Abychom ji nezaplnili, když stále ke své plánované funkci navíc ještě supluje šestipruhový dálniční okruh. Proto taky stále není zkolaudovaná. Ulice, které nahradila, se jistě měly po otevření zklidnit, ale to je kapka v moři. Podobné to bude v Brně po kompletním otevření té galerie na okruhu. Ta se taky postupně zaplní a následně se vyrojí indukcionalisti se svými řečmi, že je to stejně ucpané, protože díky nabídce vzrostl počet aut a tak nemá smysl nic stavět. Že ovšem celý ten návrh počítá s výstavbou čtyřpruhové D43, respektive I/73, která by odvedla tranzit, ale která stát dlouho nebude a galerie… Číst vice »
Čáry máry auto? Není to náhodou způsobeno příliš hustou zástavbou, kdy se potřebuje dostat hodně lidí na jedno místo? Možná byste měl omezit Minecraft. Že se v Minecraftu spawnují mobové tam, kde je tma, ještě neznamená, že se ve skutečném světě budou auta spawnovat tam, kde je silnice.
Nejvetsi procento iad je v rozptylene zastavbe protoze tam nejsou skoro zadne sluzby a nevyplati se vhd, proste je tam nizka hustota.
Ze nekdo jezdi autem na staromak je vetsinou ukazka jeho lenosti nebo pozerstvi.
Jeden kamarad jezdi z vodickove na pankrac autem. Nechapu…
Jiny racionalnejsi….jezdi ze sterbohól do karlina mhd. Protoze to stoji skoro stejne casu. A nemusi ridit a stoki to mene
Přesně, auta v centru co tam nemusí být tam nemají co dělat. I za cenu toho, že jim cesta bude trvat o něco déle. A nebo za to holt zaplatí.