Co chtějí proboha v roce 2029 na konverzi napájecí soustavy „připravovat“?? To přece už májí teda rovnou dokončit v nové podobě!
Tom
7 měsíců
Dvoustovkou by se mohlo jezdit už od Kolína. Celý úsek Kolín-Choceň :). A kdyby byl hotový tunel Choceň-Ústí nad Orlicí tak až do Ústí :(. To bych chtěl v ČR moc no…
Tak každopádně pos. Poříčany Kolín. Že to nedali rovnou do 200. Ale s obrovskými vylukami hodili zase do 160. Na dalších 25 let.. Přitom to mohlo navazovat na vrt..A z Prahy se mohlo jet slušný usek rychleji. Ale musel by někdo plánovat. A ne dělat hurá akce.
Vojtech
7 měsíců
A když si udělají příjezdové trasy podél trati , udělají usek 3-4 kolejny, nebo bude stejný bulshit jako u Pecek, kde to zase vybagruji zpět? Ze by se 4 koleje, kor v takto exponované úseku nemám obavu
Čekal bych, že rozvoj železniční dopravy je plánovaný proces, a postupuje se podle dlouhodobého plánu, a všechny procesy jsou koncepčně řízeny. Vždyť se jedná o stovky miliard, Čekal bych, že že to bude více řízeno i ze strany MD ČR. Nicméně bych. Asi by neškodila užší spolupráce SŽ a MD.
Hroch
7 měsíců
Odsouvání je důsledek neochoty si přiznat, že těch všech akcí a priorit je moc a nejsou kapacity na straně SŽ, projekce i zhotovitelů a také neschopnost/neochota si posčítat náklady na všechny ty akce a priority a střízlivě bez růžových brýlí se podívat, kolik peněz může SŽ ročně dostat.
Výsledkem je, že na všem se dělá „tak trochu“, když zbyde čas a na ničem pořádně vytrvale.
Právě naopak. Toto odsunutí je zjevně důsledek ochoty si přiznat, že rozstřelit tuhle trať dřív, než bude paralelní dvoukolejná VOCHOC by bylo velmi bezohledné, hloupé a smrdělo by to žalobami ze strany nákladních dopravců za – když to přeženu – zbytečnou sabotáž nejdůležitějšího železničního koridoru v zemi. Já tomu tleskám, po VOCHOCU to rozhrabání bude naprosto v pořádku.
… až na to, že souběh s tzv. VOCHOCem se neuvažuje už nějaký ten rok. Spíš se jaksi posouvá i ten VOCHOC – mj. z popsaných důvodů a tedy se sekundárně posouvá i akce kolem Zámrsku.
Pricemz na odsun, ac to jsou realne problemy investicni pripravy, nema prakticky vliv nic z toho, co uvadite vyse. Je to o prioritach ruznych vlad a z toho volenych prioritach MDCR (ma-li konkretni vizi respektujici realitu…) a podrizenou Spravou zeleznic… 😉 a o ochote rozhodnout… cokoliv rozhodnout…
Neni to ponekud autisticky pohled (jen vnimani sveho)? Pointa je v politickych bodech v konkretnich regionech – kladnych (kdyz se povede) i zapornych (kdo vnima kdo co slibil?) a v tomto je nastaveni „spravne“. Kdyz si uvedomite, ze si ti, kteri netusi kdy se bude delat Lysa – Kolin (vliv levobrezky a toho, co pripustite), pro VOChoc za zucastnene vytvori pozitivni PR (viz tarten a dalsi), co tam politicky chybi? Ze je to technicky blbe, a ze vidite co kdo uvnitr dela a nedela, je druha vec… ze jste idealista bez vazby na realitu neni nic noveho 😉
Aleš
7 měsíců
SŽ by už měla mít vlastní ministerstvo,mohlo by se jmenovat Ministerstvo slibů. O rychlosti 200km/h Brno – Břeclav taky ticho po pěšině… Ale co ,druhá kolej Pardubice – HK taky ještě není a ostatní vlhké sny o VRT budou poslouchat ještě další generace…
Momentálně dvoukolejný úsek Pardubice hl.n. – Rosice je již téměř hotov, Rosice – Stéblová – Opatovice už se jezdí dvoukolejně a poslední úsek Opatovice – Hradec by se měl zahájit snad ještě letos
To je opravdu velké překvapení, že finančně a administrativně náročné stavby, na kterých se reálně začalo pracovat před méně než 10 lety, nejsou postavené za dva roky.
Jinak tady je největší hodnota v rekonstrukci, zvýšení rychlosti je malý bonus než že by kousek dvoustovky někoho zásadně vytrhnul. V tom smyslu je ta stavba „nice to have“ a odložitelná.
cenek
7 měsíců
Tak. Ještě aby chystali i další části koridoru na 200. Které stejně odejdou.. Nejvyšší čas. Přerov Zábřeh taky mohou rovnou upgradnout na 200.
doplním Berta
4) legislativa ČR považuje trať do 200 za konvenční nad 200 za VRT.
5) už ani není dále nutné zvyšovat rychlost mezi nákladními a expresními vlaky.
Kde všude s v Rakousku má jezdit, nebo jezdí 230 na původní trati? Přesněji na trati, k níž není paralelní velmi kapacitní dvokolejka? A pak to naroubujte na Česko.
Proč termín 2022? Navazoval na původní termín dokončení akce Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC. Po „zkušenostech“ a hlavně rozšíření zadání o přípravu na rychlost do 200 km/h, a tím vyvolané podstatně rozsáhlejší výluky, mohlo být rozhodnuto stavbu nerealizovat bez dostatečně kapacitní odklonové trasy.
Proč termín 2027? Relikt z jedné verze harmonogramu dokumentace?
Proč termín 2029? Každá stavba potřebuje termín realizace. Tato je podmíněna dokončením cca 10 jiných staveb. Pravděpodobnost, že tento termín je definitivní se blíží nule. Aspoň bude zase o čem psát.
Protože sousta oblouků po cestě neumožní vyšší rychlost než současnou a snížila by se kapacita tratě, kdyby expresní vlaky měli touhle rychlostí pravidelně jezdit.
Oblouk ve Velimy je limitní, pak dál do Poříčan ano, a když se to spojí s nájezdem na VRT (z Peček 4 koleje), tak to možná mít smysl bude.
Radim
7 měsíců
Ono se toho určitě odsune víc. Protože… SŽ má na mapě staveb zahájení v roce 2027 celý „mega-úsek“ (všechny stavby) od Lysé n.L., přes Nymburk (včetně stanice), Velký Osek a Chlumec n.C. až do Hradce Králové, plus ten úsek Týniště n.O. – Choceň. Jenže rozkopat to dohromady celé fakt nerozkopou a i kdyby chtěli, při těch cenách na to stejně nebudou mít. Takže se (zase) něco (skoro všechno?) posune…
Lukáš Kníže
7 měsíců
Požadavek na zdvoukolejnění tratě Velký Osek – Hradec Králové – Choceň má opodstatnění… tahle trať je neméně důležitá. Ale to přeci neznamená, že se přeruší přípravy trati jiné! SŽ by měla zvýšit otáčky u příprav obou úseků a po obdržení SP se teprve poté rozhodovat, kterou trať realizovat dříve.
Jsme minimálně dva. U ŘSD jde vidět za poslední roky veliký posun v přípravě. U SŽ se pořád přešlapuje na místě a všechno se oddaluje. A to se nebavím o VRT, kde mají pořád smělé plány.
Přesně moje řeč, nepamatuju si, že by ŘSD v poslední době něco zkonilo tak, jak má ve zvyku SŽ. Navrhuji přesunout pár lidí z ŘSD na SŽ, beztak to budou dělat řádově líp, i když nejsou přímo z oboru 😁
Ryba smrdí od hlavy. Pan Svoboda tam nemá co dělat…
MHD
7 měsíců
Efektivita a doržování termínů. To by měly být prémiové ukazatele na Správě.
Pak by se to nedělalo per partes ( rekonstrukce, elektrifikace, změna napětí na 25 kV, ETCS).
Dodržování termínů nemusí být jediný hodnotící parametr.
gwann
7 měsíců
Fascinuje mne, kdyz slavne vybudujeme ETCS a pak par let pote slavne trat i s ETCS instalaci odbagrujeme a vse znovu.
Detail, ze spodek je za 30 let ve fazi treba odbagrovat…ani nemluve. A to jsme v rovine, jako kdyz streli, zde to snad nema kam ujizdet, max lokalne propadat do nejakeho vysuseneho rybnika.
Upravil ji na 200 zaroven s ETCS? Nebo mate pocit, ze vyhodit par set milionu je vydaj na krabicku cigaret?
Dotaz
7 měsíců
Zkouška
VýpravčíXY,
7 měsíců
200 km/h je úplně zbytečných. Ta 160 km/h v pohodě stačí. Když bude dvoukolejka přes Chlumec a Týniště a dostatečně dlouhé předjízdné koleje, tak není potřeba zvyšovat rychlost. Regionální osobní doprava a regionální rychlíky ji stejně nevyužijí. Naopak dva „rychlovlaky“ na 200 km/h za hodinu a ostatní vlaky se tam už nevejdou. Os vlaky budou odepsané úplně a ostatní rychlíky se tam sotva vejdou a nákladní doprava přes den už vůbec a v noci s obtížema. ……. Čím větší rychlost, o to míň se tam vlaků vejde. …….. Na rychlou dálkovou a mezinárodní osobku to chce co nejrychleji vystavět VRT.
Tak neviděl bych to jako úplně zbytečné, jen méně důležité. Hlavní bude náprava toho co se za ta léta rozpadá, odstranění přejezdů, doplnění toho, na čem se „šetřilo“…
A dál bych počítal spíš s tím, že z těch 6 stávajících párů rychlé vrstvy tam jeden pustí, pokud bude na 160 a ty ostatní jen pokud budou na 200. Po výstavbě VRT ubydou možná 2 páry. A do podmínek dostanou couráky zrychlení 1 m/s/s. Šroty tam ve 30. letech těžko někdo bude tolerovat.
A nákladní doprava může jít do kytek. Pokud bude jezdit cca 4 – 5 párů za hodinu rychlostí 200 km/h, tak od cca 5:00 do 21:00 se neprotáhne z nákladní dopravy ani kolo.
Nesouhlasím. Jenže úsek Třebová – Kolín by potřeboval jiná pravidla pro provoz vlaků (například doporučenou rychlost pro osobní dopravu, jiná pravidla pro řízení sledu), aby v práci byl GVD rovnobeznejší, méně předjíždění nákladů. Do doby plného zprovoznění dvojkolejky VOChoc. Obdobně jiné přetížené úseky s převažující nákladní dopravou. Zkrátka i nákladní vlaky mají jezdit, ne stát. 200 ať si vlaky jedou, když potřebují krátit a je před nimi volno. Přejezdy zrušit na všech úsecích se 160 a víc. Později postupně i a úsecích nižšími traťovými rychlostmi.
Protože: 1. Už jen plánováním výluk, zpracováváním dokumentace, soutežením dodavatelů etc. lze v patřičných institucích vygenerovat spoustu „křesel, která slouží jako platidlo v obchodech s mocí a vlivem“ (jak mi kdysi řekl jeden moudrý muž) 2. Skutečným pánem tohoto hemžení kupidivu není ani ministerstvo, ani SŽ, nýbrž právě ti „transparentně vysoutěžení“ doddavatelé, kteří v bratrské atmosféře na golfu s kamarády z České Třebové, Žiliny a Pardubic řídí svou hlavní prioritu:plynulý tok peněz z kapes daňových poplatníků na konta „úspěšných“ – pohopitelně s několika kohoutky po cestě, z nichž odkapávají korunky pro vyvolené zúčastněné. Na jakoukoliv výluku či jiné podobné znepříjemnění… Číst vice »
A mají pod palcem i ten Semmering, který se opravuje teď a ne až po dokončení rozestaveného základnového tunelu?
Já jen, že opotřebení vzniká provozem a nedá se mu po 30 letech zabránit jinak, než výměnou opotřebovaného. Je-li v hájí spodek, tak je potřeba udělat i ten.
Při stavbě koridoru se tvrdilo, že takto opravená trať vydrží 50 let do další koridorizace, s tím, že v polovině tohoto období bude potřeba udělat opravu, která nebude ale až tak důkladná, jako stavba koridoru.
Jestli tomu tak je, tak ok, jestli ne, tak ten koridor postavili špatně.
Samozřejmě, jezdí víc rychlíků, než tenkrát počítali, ale zas asi nepočítali s takovým masivním propadem nákladní dopravy.
TGV také jezdí bez výluk. Mají totiž výluku každou noc. A v Japnsku to dělají stejně. V ČR v noci jezdí nákladní vlaky. Přes den se totiž na tratě nevejdou.
Ale jo, rekonstrukce nádraží jim jdou, to uznávám. Rekonstrukce stávajících tratí už je horší, ale po 10-15 letech ‚přípravy‘ se jim i tohle nakonec podaří. Ale stavět nové tratě, to už po nich nemůžete chtít, na to nejsou zavedeni😁
A že ty budovy kvalitu cestování zvyšují přímo radikálně! A rychlost se udržuje nízká abysme si ty budovy mohli pořádně prohlídnout když se plížíme okolo…
Franta Chcípák
7 měsíců
Z pouhé představy, kolik výjedzních zasedání na téma modernizace se do roku 2029 stihne, musí mít průměrný chovanec ústavu v Dlážděné orgasmus.
mgr.pavel
7 měsíců
Návrh: KPI šéfů SprŽel by měly obsahovat mimo jiné také indikátor „u kolika staveb jsme dodrželi slibovaný termín“.
Vždyť to neustálé odsouvání realizace skoro jakékoliv stavby je fraška..
(jasně, za řadu zdržení SprŽel nemůže a nebylo by správné je za to penalizovat, myslí toto spíš jako zoufalý výkřik kterak je SprŽel neschopná a nikdo nemá páky je dokopat do akce)
Ovšem, protože rekonstrukce probíhá etapovitě od Vídně k severu. Další úseky přijdou na řadu postupně, nerozkope se zároveň celá trať. Nicméně při termínové spolehlivosti ÖBB Infrastruktur lze očekávat, že do roku 2029 dvoustovka do Břeclavi opravdu bude (mimo nejbližšího okolí Vídně, kde se kvůli S-Bahnu počítá jen se 160).
Ta 200-ka má začínat někde u Angernu, nebo pokud se nešáhne na poloměr stávajícího oblouku, tak až u Stillfriedu – čili okometricky bude tak maximálně na polovině trasy Nordbahn, co tak koukám zrovínka do mapy.
Klopidla teoreticky mohou jezdit 200 km/hod na dvou úsecích IV. Koridoru. Standardní vlaky tam bohužel mají maximálně 185 respektive 170 km/hod. Teda pokud už mají tyto dva úseky všechno splněno.
Opravdu to tak je? Protože se mluvilo o nakonfigurování a testech na 200 km/h v průběhu letošního roku. Takže tam asi je, ale ne pro tu rychlost zatím.
Napřed musíte na tu 200-ku zkouladovat trakční vedení, do té doby tam nic 200 km/h jet stejně nemůže, ale ETCS je zde nyní zapnuté a plně funkční a dá se na něho jezdit do V = 160 km/h – nahrání nového rychlostního profilu a kolaudace je pak již jen o nových datech – to se dá stihnout velice rychle a nemělo by se to nikde zaseknout.
Jsem naprosto smířen s tím, že je to realita ve vaší hlavě.
Micky
7 měsíců
Já ti nevim, ale nepsali tu dříve, že tu modernizaci Hradec Králové – Týniště nad Orlicí plánují na rok 2026 až 2028. Přičemž jim uzemní rozhodnutí nedávno zrušili. Takže to zas posunou o x let dál.
Takže nebude koridodor na 200. Nechá se rozpadnout a bude se jen flekovat místo modernizace. A budeme čekat, jak to vyřeší se zahrádkařkou kolnii, když po přístupové cestě naplánovali druhou kolej a vůbec jim nebylo blbý, že není náhrada. A pak se člověk diví, že mají ve všem odklad. Práce kvapná málo platná.
Frantík
7 měsíců
Pokud se to oddaluje kvůli podobné významné železniční akci tak ok. Pokud je to jiný důvod…
L O R D
7 měsíců
Mě nepřekvapuje oddalování čehokoliv v tomto státě 🙂
V celé Evropě. Nebo myslíte, že třeba DB předpokládané termíny dodržuje?
Jaroslav Tyle
7 měsíců
K posunutí termínu došlo zejména na základě požadavku nákladních i osobních dopravců, aby se nejdříve realizovala stavba zdvoukolejnění tratě Velký Osek – Hradec Králové – Choceň k zajištění dostatečně kapacitního a rychlého odklonu. Přestavba tratě Uhersko – Choceň na 200 km/h bude obnášet mnohonásobně větší výluky včetně zastaveného provozu, než kdyby to byla pouhá rekonstrukce. Vzhledem k tomu, že modernizace tratě Velký Osek – Hradec Králové – Choceň bude již do střídavé soustavy, bude možno v přestavbě tratě Uhersko – Choceň realizovat již také střídavou soustavu, tj. snížit investiční náklady a zavést 200 km/h hned po dokončení. To dává smysl,… Číst vice »
Po dokončení nepůjde zavést hned 200 ani se střídavou soustavou, protože tam pořád budou úrovňové přejezdy, ne? Jestli chápu text správně tak jejich náhrada součástí akce také není, zbytečně by to snižovalo počet budoucích výluk a nehod a tak…
Já si myslel, že odstranění přejezdů má být součástí téhle rekonstrukce… Jinak tu rekonstrukci podle mého názoru ani nemá smysl teď dělat…. Jaký to má pak smysl?
Ale jo. Jestli to je proto, aby tu trať blokování dalšími výlukami a omezeními v čase, tak… Asi ok. Asi mne to nepřekvapuje.
Ty stavby jsou koordinované, ale pokud se náhrada jednoho přejezdu například „zasekne“, tak nezastavíte celou stavbu. Je to takový prostředek pro snížení rizika. Na mapě staveb mají všechny stejný termín realizace. To není náhoda.
Jako „podmínka“ je to sice formulováno v opisu z EIA, ale v autorském textu článku čtu: „Kromě kompletní rekonstrukce má dojít k odstranění úrovňových přejezdů, to má umožnit zvýšení rychlosti na 200 km/h.“
Opravdu bude těch 200 hned po dokončení? Přejezdy mají přece být samostatná investiční akce – povede se je udělat současně? Abychom pak na jejich odstranění nečekali dalších X let…
Druhá věc je, že 200 km/h na tak krátkém úseku ušetří pár vteřin, to už by bylo zajímavější udělat zároveň s tím i navazující úsek Pardubice – Uhersko.
No, jestli se přejezdy nezruší hned při samotné „modernizaci“ nebo „rekonstrukci“ trati, či jak to nazvat, tak se těch 200 km/h opravdu nedočkáme dalších 10-15 let určitě…
A…. Jasně. Pravda, že navazující úsek by taky pomohl, ale ten se podle mne taky úplně nebude připravovat hned… Něco mi říká, že modernizace okolo Chocně se nedočkáme ani v roce 2029, ale spíše v roce 2040 – nějaký přibližný termín, kdy teoreticky bude dostavena snad VRT Praha-Brno? Možná i to je naivní představa… No, uvidíme.
Smysl to dává. Akorát se do úseku Velký Osek – Hradec Králové – Choceň ještě ani nekoplo. A nevím o tom, že by se letos nebo příští rok kopnout mělo. Takže reálně se nebavíme o roce 2029, ale spíš 2034. A to budeme rádi…
Začne se v ŽST Hradec Králové příští rok. Na stavbu jednotlivých zhlaví bude navázána souběžná výstavba tratě směr Týniště n.O. resp. směr Chlumec n.C.. Stavba traťových úseků bude při zastaveném provozu.
Nerozporuji, jen s tim zastavenym provozem bych byl opatrnejsi. Ostatne chcete pristupny Chlumec, Slezske, mozna i Bestovice… treba Chlumec – HK zastavi provoz minimalne, protoze omezeni vyzere Kanin – Chlumec a asi nadlouho…
No… Dle mapy staveb na webu SŽ se opravdu už dokonce údajně letos má začít minimálně s přípravami stavby, ne-li už se samotnou stavbou v samotné ŽST Hradec Králové, ale navazující úsek (trať smerem na Týniště n.O.) už má napsán rok zahájení 2026, a další navazující úsek (Týniště n.O. – Choceň) má pro realizaci napsán termín 2027-2030. To jsou přesně ty typy datumů, které se ještě rády o pár let (rozuměj reálně o 3-5 let posouvají)… Už jen podle té mapy jsme minimálně na roce 2030. A nevím, myslím si, že je docela naivní si myslet, že bude rok 2030… Číst vice »
Člověk si to ani neuvědomuje, ale stárne velice rychle… To zaprvé. A za druhé, oni tu rekonstrukci sice oznámili už někdy přes 5 lety, což bylo po „pouhých“ 23 letech… Jenomže oni nikdy nečekali, že se někdy brzy kopne… Ve výsledku v realitě stejně počítali s tím, že rekonstrukce a modernizace tohoto úseku se bude posouvat a posouvat až někdy na rok 2036-2040. Vsadím se, že 2029 taky není konečné datum. No… A rok 2036 – to už máš doslova 40 let. 😅
Optimalizace předmětného úseku proběhla koncem devadesátých let. Dále někdy v roce cca 2004 bylo třeba znova sáhnout do úseku Uhersko – Zámrsk z důvodu nevhodně zvolené úpravy spodku. Pokud se opravdu začne 2029, bude to už přes třicet let od optimalizace. Více parády podle mého názoru přinese spíš příprava VRT, než kousek dvoustovky, který akorát sežere kapacitu.
Je to jeden z vubec prvnich postavenych useku, ktery se stavel jeste dost po staru, napr. pokladkou hotovych kolejovych poli rovnou sestavenych z narezanych UIC 60 kolejnic, kdyz budete poslouchat, tak v useku uhersko zamrsk jiz koleje pravidelne cvakaji jak na starych trati, ne tak vyrazne, ale citit to je.
Není to tak dávno, co mi tu nějaký krasoduch vysvětloval, že cyklickým opravováním mizerných staveb se udržuje zaměstnanost a že tudíž nemá smysl zbytečně lpět na kvalitě.
Jenže u nás, kdyby se silnice a železnice dělaly nejkvalitněji jak jen to jde, tak než se to opravdu všechno opraví můžou začít znovu. Je té infrastruktury opravdu dost a v moc dobrém stavu není.
noerf
7 měsíců
Předpokládám, že nejdříve budou chtít upravit trať přes Havlíčkův Brod do Brna, aby vlaky na Brno jezdili opět spodem a pak budou daný úsek opravovat. Že bychom se mezitím dočkali z České Třebové směrem na Prahu nové trati v tunelech se dá pochybovat.
Tím spíš bude hotová trasa přes Hradec a Brod.
Co chtějí proboha v roce 2029 na konverzi napájecí soustavy „připravovat“?? To přece už májí teda rovnou dokončit v nové podobě!
Dvoustovkou by se mohlo jezdit už od Kolína. Celý úsek Kolín-Choceň :). A kdyby byl hotový tunel Choceň-Ústí nad Orlicí tak až do Ústí :(. To bych chtěl v ČR moc no…
Rozhodně v celém úseku Kolín-Choceň by se 200km/h jezdit nedalo. Např.: oblouky ve Valech u Přelouče takovou rychlost neumožňují.
Doplním Martina.
Obecně i jiné oblouky co se projíždějí i rychlostí 160 km/h neumožňují další zrychlení.
Tak každopádně pos. Poříčany Kolín. Že to nedali rovnou do 200. Ale s obrovskými vylukami hodili zase do 160. Na dalších 25 let.. Přitom to mohlo navazovat na vrt..A z Prahy se mohlo jet slušný usek rychleji. Ale musel by někdo plánovat. A ne dělat hurá akce.
A když si udělají příjezdové trasy podél trati , udělají usek 3-4 kolejny, nebo bude stejný bulshit jako u Pecek, kde to zase vybagruji zpět? Ze by se 4 koleje, kor v takto exponované úseku nemám obavu
Sny o VRT a zdvojkolejnění souběžně trati jsem v 1991 převzal od otce z VUŽ a dodnes skutek útěk. O VRT na Brno nemluve.
Útěk z VUŽ?
No vlastně ano. Začal podnikat a od té doby vydal mraky knížek a vyvedl je snad do nejvíce zemí ( má za to i metál)
Čekal snad někdo od těchto neschopných neandrtálců něco jiného??
Čekal bych, že rozvoj železniční dopravy je plánovaný proces, a postupuje se podle dlouhodobého plánu, a všechny procesy jsou koncepčně řízeny. Vždyť se jedná o stovky miliard, Čekal bych, že že to bude více řízeno i ze strany MD ČR. Nicméně bych. Asi by neškodila užší spolupráce SŽ a MD.
Odsouvání je důsledek neochoty si přiznat, že těch všech akcí a priorit je moc a nejsou kapacity na straně SŽ, projekce i zhotovitelů a také neschopnost/neochota si posčítat náklady na všechny ty akce a priority a střízlivě bez růžových brýlí se podívat, kolik peněz může SŽ ročně dostat.
Výsledkem je, že na všem se dělá „tak trochu“, když zbyde čas a na ničem pořádně vytrvale.
Právě naopak. Toto odsunutí je zjevně důsledek ochoty si přiznat, že rozstřelit tuhle trať dřív, než bude paralelní dvoukolejná VOCHOC by bylo velmi bezohledné, hloupé a smrdělo by to žalobami ze strany nákladních dopravců za – když to přeženu – zbytečnou sabotáž nejdůležitějšího železničního koridoru v zemi. Já tomu tleskám, po VOCHOCU to rozhrabání bude naprosto v pořádku.
… až na to, že souběh s tzv. VOCHOCem se neuvažuje už nějaký ten rok. Spíš se jaksi posouvá i ten VOCHOC – mj. z popsaných důvodů a tedy se sekundárně posouvá i akce kolem Zámrsku.
Pricemz na odsun, ac to jsou realne problemy investicni pripravy, nema prakticky vliv nic z toho, co uvadite vyse. Je to o prioritach ruznych vlad a z toho volenych prioritach MDCR (ma-li konkretni vizi respektujici realitu…) a podrizenou Spravou zeleznic… 😉 a o ochote rozhodnout… cokoliv rozhodnout…
Neni to ponekud autisticky pohled (jen vnimani sveho)? Pointa je v politickych bodech v konkretnich regionech – kladnych (kdyz se povede) i zapornych (kdo vnima kdo co slibil?) a v tomto je nastaveni „spravne“. Kdyz si uvedomite, ze si ti, kteri netusi kdy se bude delat Lysa – Kolin (vliv levobrezky a toho, co pripustite), pro VOChoc za zucastnene vytvori pozitivni PR (viz tarten a dalsi), co tam politicky chybi? Ze je to technicky blbe, a ze vidite co kdo uvnitr dela a nedela, je druha vec… ze jste idealista bez vazby na realitu neni nic noveho 😉
SŽ by už měla mít vlastní ministerstvo,mohlo by se jmenovat Ministerstvo slibů. O rychlosti 200km/h Brno – Břeclav taky ticho po pěšině… Ale co ,druhá kolej Pardubice – HK taky ještě není a ostatní vlhké sny o VRT budou poslouchat ještě další generace…
Momentálně dvoukolejný úsek Pardubice hl.n. – Rosice je již téměř hotov, Rosice – Stéblová – Opatovice už se jezdí dvoukolejně a poslední úsek Opatovice – Hradec by se měl zahájit snad ještě letos
To se mi nechce věřit, Kaštanka má ÚR?
Opatovice – HK se rozhodně letos nezahájí, budeme rádi, když tak za dva roky.
8 až 10, začnou-li stavby VOChocu… někudy je potřeba jezdit… 😉
To je opravdu velké překvapení, že finančně a administrativně náročné stavby, na kterých se reálně začalo pracovat před méně než 10 lety, nejsou postavené za dva roky.
Jinak tady je největší hodnota v rekonstrukci, zvýšení rychlosti je malý bonus než že by kousek dvoustovky někoho zásadně vytrhnul. V tom smyslu je ta stavba „nice to have“ a odložitelná.
Tak. Ještě aby chystali i další části koridoru na 200. Které stejně odejdou.. Nejvyšší čas. Přerov Zábřeh taky mohou rovnou upgradnout na 200.
Ať konečně to pendolino začne jezdit aspoň 200.. Někde..
Na ježdění dvoustovkou po cimbuřích to nemá dostatek výkonu.
Mz s Taurem by to zvládly levou zadni… no asi i 380 by to rozjela lip než Pinďa
Už 2039? Není to brzy, Antone Pavloviči?
Je, ale proč to odkládat… 🙂
spíš proč to ještě dál neodložit ?
A muzes dokazat, ze to bude uz v 2039? Za dva dny se to posune o par let.
Jako mohli začít separátními stavbami na eliminaci přejezdů. To je asi „nic proti ničemu“ a mohlo se začít pracovat na tom, co trvá nejdéle.
Nikdy, tady u nás nikdy. Stejně, jako VRT. Nejsme schopni postavit ani funkční spojení na jediné kapacitní letiště u nás. Již 35 let.
Pockej, to letiste tu nedavno bylo. Takze jeste chvili pockej, uz se skoro zacina stavet.
Ví někdo, proč jen 200 a v Rakousku běžně 230?
1) Oblouk v Uhersku a možná ani u Zámrsku směrově nevyhovuje.
2) Pro 230 nemůžou být nástupiště přímo u koleje
3) Ještě víc by to podvázalo kapacitu.
(I když zrušení zastávek bez kolejového rozvětvení a tím pádem zrychlení osobních vlaků by byl způsob, jak ji zase trochu navýšit)
Nástupiště u koleje by neměly být ani tak pro tak vytíženou trať. Pokud jsou je to návrhový sh.
To jsou úvahy, proč to nejde.
doplním Berta
4) legislativa ČR považuje trať do 200 za konvenční nad 200 za VRT.
5) už ani není dále nutné zvyšovat rychlost mezi nákladními a expresními vlaky.
Kde všude s v Rakousku má jezdit, nebo jezdí 230 na původní trati? Přesněji na trati, k níž není paralelní velmi kapacitní dvokolejka? A pak to naroubujte na Česko.
Prckové nechápou, že Westbahn a Koralmbahn jsou v pojetí OeBB vysokorychlostní tratě.
Ten úředník odsouvající u SŽ termíny staveb do budoucnosti musí být vysloveně přepracovaný. Měl by dostat prémie…
Teoreticky se mohlo stát třeba toto:
Proč termín 2022? Navazoval na původní termín dokončení akce Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC. Po „zkušenostech“ a hlavně rozšíření zadání o přípravu na rychlost do 200 km/h, a tím vyvolané podstatně rozsáhlejší výluky, mohlo být rozhodnuto stavbu nerealizovat bez dostatečně kapacitní odklonové trasy.
Proč termín 2027? Relikt z jedné verze harmonogramu dokumentace?
Proč termín 2029? Každá stavba potřebuje termín realizace. Tato je podmíněna dokončením cca 10 jiných staveb. Pravděpodobnost, že tento termín je definitivní se blíží nule. Aspoň bude zase o čem psát.
Sarkasmus je fajn.
Proč to nebude až do Poříčan těch 200 km/h?
Protože sousta oblouků po cestě neumožní vyšší rychlost než současnou a snížila by se kapacita tratě, kdyby expresní vlaky měli touhle rychlostí pravidelně jezdit.
Poříčany – Kolín snad ano. Vždyť je nějaká ta studie.
Oblouk ve Velimy je limitní, pak dál do Poříčan ano, a když se to spojí s nájezdem na VRT (z Peček 4 koleje), tak to možná mít smysl bude.
Ono se toho určitě odsune víc. Protože… SŽ má na mapě staveb zahájení v roce 2027 celý „mega-úsek“ (všechny stavby) od Lysé n.L., přes Nymburk (včetně stanice), Velký Osek a Chlumec n.C. až do Hradce Králové, plus ten úsek Týniště n.O. – Choceň. Jenže rozkopat to dohromady celé fakt nerozkopou a i kdyby chtěli, při těch cenách na to stejně nebudou mít. Takže se (zase) něco (skoro všechno?) posune…
Požadavek na zdvoukolejnění tratě Velký Osek – Hradec Králové – Choceň má opodstatnění… tahle trať je neméně důležitá. Ale to přeci neznamená, že se přeruší přípravy trati jiné! SŽ by měla zvýšit otáčky u příprav obou úseků a po obdržení SP se teprve poté rozhodovat, kterou trať realizovat dříve.
Co se přerušilo?
Proč mě to nepřekvapuje?
Jsme minimálně dva. U ŘSD jde vidět za poslední roky veliký posun v přípravě. U SŽ se pořád přešlapuje na místě a všechno se oddaluje. A to se nebavím o VRT, kde mají pořád smělé plány.
Přesně moje řeč, nepamatuju si, že by ŘSD v poslední době něco zkonilo tak, jak má ve zvyku SŽ. Navrhuji přesunout pár lidí z ŘSD na SŽ, beztak to budou dělat řádově líp, i když nejsou přímo z oboru 😁
Očekávám po doprojektování D3 a D35.
Ryba smrdí od hlavy. Pan Svoboda tam nemá co dělat…
Efektivita a doržování termínů. To by měly být prémiové ukazatele na Správě.
Pak by se to nedělalo per partes ( rekonstrukce, elektrifikace, změna napětí na 25 kV, ETCS).
Kdyby dodržování termínů rozhodovalo o odměnách na SŽ, tak rovnou všude dají rok 2080 a VRT radši úplně zruší 🙂
Dodržování termínů nemusí být jediný hodnotící parametr.
Fascinuje mne, kdyz slavne vybudujeme ETCS a pak par let pote slavne trat i s ETCS instalaci odbagrujeme a vse znovu.
Detail, ze spodek je za 30 let ve fazi treba odbagrovat…ani nemluve. A to jsme v rovine, jako kdyz streli, zde to snad nema kam ujizdet, max lokalne propadat do nejakeho vysuseneho rybnika.
Za tohle by mel nekdo viset za koule v pruvanu.
„max lokalne propadat do nejakeho vysuseneho rybnika“ To je v těch místech dost možné.
A jak stará je ta spodní stavba ? Počítalo se u ní při stavbě s takovou zátěží a takovýma rychlostma ?
Když se v devadesátkách „šetřilo“, musíme si to vyžrat.
Jak by jste měnil konfiguraci kolejiště bez zásahu do ETCS?
Parametry pro trať do rychlosti 160 km/h včetně a do 200 km/h jsou odlišné.
Upravil ji na 200 zaroven s ETCS? Nebo mate pocit, ze vyhodit par set milionu je vydaj na krabicku cigaret?
Zkouška
200 km/h je úplně zbytečných. Ta 160 km/h v pohodě stačí. Když bude dvoukolejka přes Chlumec a Týniště a dostatečně dlouhé předjízdné koleje, tak není potřeba zvyšovat rychlost. Regionální osobní doprava a regionální rychlíky ji stejně nevyužijí. Naopak dva „rychlovlaky“ na 200 km/h za hodinu a ostatní vlaky se tam už nevejdou. Os vlaky budou odepsané úplně a ostatní rychlíky se tam sotva vejdou a nákladní doprava přes den už vůbec a v noci s obtížema. ……. Čím větší rychlost, o to míň se tam vlaků vejde. …….. Na rychlou dálkovou a mezinárodní osobku to chce co nejrychleji vystavět VRT.
Tak neviděl bych to jako úplně zbytečné, jen méně důležité. Hlavní bude náprava toho co se za ta léta rozpadá, odstranění přejezdů, doplnění toho, na čem se „šetřilo“…
A dál bych počítal spíš s tím, že z těch 6 stávajících párů rychlé vrstvy tam jeden pustí, pokud bude na 160 a ty ostatní jen pokud budou na 200. Po výstavbě VRT ubydou možná 2 páry. A do podmínek dostanou couráky zrychlení 1 m/s/s. Šroty tam ve 30. letech těžko někdo bude tolerovat.
A nákladní doprava může jít do kytek. Pokud bude jezdit cca 4 – 5 párů za hodinu rychlostí 200 km/h, tak od cca 5:00 do 21:00 se neprotáhne z nákladní dopravy ani kolo.
Zdá se však, že některým mínusářům to za těch několik ušetřených vteřin stojí.
Přesně tak. Zkrácení jízdních dob zanedbatelné, snížená kapacita, kterou zase odnese nákladka.
To jo, ovšem není potřeba mít tak tvrdý a natvrdlý pravidla provozu na takhle přetížené trati.
Nesouhlasím. Jenže úsek Třebová – Kolín by potřeboval jiná pravidla pro provoz vlaků (například doporučenou rychlost pro osobní dopravu, jiná pravidla pro řízení sledu), aby v práci byl GVD rovnobeznejší, méně předjíždění nákladů. Do doby plného zprovoznění dvojkolejky VOChoc. Obdobně jiné přetížené úseky s převažující nákladní dopravou. Zkrátka i nákladní vlaky mají jezdit, ne stát. 200 ať si vlaky jedou, když potřebují krátit a je před nimi volno. Přejezdy zrušit na všech úsecích se 160 a víc. Později postupně i a úsecích nižšími traťovými rychlostmi.
Zpožďování vlaků, aby byly předjety vlaky již zpožděnými je i pro naprostého laika nepochopitelná forma mentální poruchy.
No a to právě nechci. Jakmile jede vlak mimo svůj slot na přetížené trati, nemá nárok zpozdit jiný vlak jedoucí včas.
Na navýšení rychlosti nad 160 km/h se musí udělat nový zákon. A teď si představte že by to ve sněmovně neodhlasovali 😁.
A teď si představte, že ta změna je už asi 4 roky odhlasovaná.
Ted jsem na toto narazil, máte pravdu 🙂 Lepší si to přečíst pořádně než psát blbosti. Sypu si popel na hlavu 😎.
Situace začíná být vážná. Teď už chybí jen aby k tomuto problému SŽ zřídila pracovní skupinu.
Která potřebuje vlastní budovu…
Proč v Česku jedna výluka střídá druhou a na rychlosti to není nijak znát? V Japonsku projedete za jeden den bez výluky tři podnební pásma …
Protože: 1. Už jen plánováním výluk, zpracováváním dokumentace, soutežením dodavatelů etc. lze v patřičných institucích vygenerovat spoustu „křesel, která slouží jako platidlo v obchodech s mocí a vlivem“ (jak mi kdysi řekl jeden moudrý muž) 2. Skutečným pánem tohoto hemžení kupidivu není ani ministerstvo, ani SŽ, nýbrž právě ti „transparentně vysoutěžení“ doddavatelé, kteří v bratrské atmosféře na golfu s kamarády z České Třebové, Žiliny a Pardubic řídí svou hlavní prioritu:plynulý tok peněz z kapes daňových poplatníků na konta „úspěšných“ – pohopitelně s několika kohoutky po cestě, z nichž odkapávají korunky pro vyvolené zúčastněné. Na jakoukoliv výluku či jiné podobné znepříjemnění… Číst vice »
A mají pod palcem i ten Semmering, který se opravuje teď a ne až po dokončení rozestaveného základnového tunelu?
Já jen, že opotřebení vzniká provozem a nedá se mu po 30 letech zabránit jinak, než výměnou opotřebovaného. Je-li v hájí spodek, tak je potřeba udělat i ten.
Při stavbě koridoru se tvrdilo, že takto opravená trať vydrží 50 let do další koridorizace, s tím, že v polovině tohoto období bude potřeba udělat opravu, která nebude ale až tak důkladná, jako stavba koridoru.
Jestli tomu tak je, tak ok, jestli ne, tak ten koridor postavili špatně.
Samozřejmě, jezdí víc rychlíků, než tenkrát počítali, ale zas asi nepočítali s takovým masivním propadem nákladní dopravy.
Jenže oni „šetřili“. Takže se to bude muset předělat už po 33 letech místo 50, no.
Zeměpisná realita je jiná. Japonsko je jen ve 2 geografických pásmech a za den byste ho přejel i rychlostí běžnou na našem koridoru.
Proto se tam ( ale i v Německu, Francii) jezdí podobne vzdálenosti 30 minut, hodinu, ale ne den
Mj. proto, protože po druhé světové Japonci (a nekomunistická část Evropy) na velký rozvoj železnice nesrali, kdežto KSČ srala. Dohání se to pomalu.
TGV také jezdí bez výluk. Mají totiž výluku každou noc. A v Japnsku to dělají stejně. V ČR v noci jezdí nákladní vlaky. Přes den se totiž na tratě nevejdou.
Takto – na VRT v noci taky budou moct dělat opravy, těch nákladů které by směly po VRT je naprosté minimum takže noc je prakticky volná…
Zeleznice v CR v tomto desetileti: Bezvetri a stop stav. Naprosto zalostne.
A to v Bubnech je co?
V bubnech je většinou vzduch. U embéčka občas býval v bubnech i písek, ale nebylo to pravidlo.
Ale jo, rekonstrukce nádraží jim jdou, to uznávám. Rekonstrukce stávajících tratí už je horší, ale po 10-15 letech ‚přípravy‘ se jim i tohle nakonec podaří. Ale stavět nové tratě, to už po nich nemůžete chtít, na to nejsou zavedeni😁
By mě zajímalo za jak dlouho zprujezdní Kozí dráhu od začátku do konce, nějak ti ta aféra utichla.
Již brzy! Coming soon!
Možná až ji někdo odkoupí?
Musíme doufat, že takto idiotsky už stát peníze rozhazovat nikdy nebude.
Copak nádraží. Ale je to už 3. úsek té tratě a letos rozhrabávají min. jeden další – kolejiště Masaryčky.
A že ty budovy kvalitu cestování zvyšují přímo radikálně! A rychlost se udržuje nízká abysme si ty budovy mohli pořádně prohlídnout když se plížíme okolo…
Z pouhé představy, kolik výjedzních zasedání na téma modernizace se do roku 2029 stihne, musí mít průměrný chovanec ústavu v Dlážděné orgasmus.
Návrh: KPI šéfů SprŽel by měly obsahovat mimo jiné také indikátor „u kolika staveb jsme dodrželi slibovaný termín“.
Vždyť to neustálé odsouvání realizace skoro jakékoliv stavby je fraška..
(jasně, za řadu zdržení SprŽel nemůže a nebylo by správné je za to penalizovat, myslí toto spíš jako zoufalý výkřik kterak je SprŽel neschopná a nikdo nemá páky je dokopat do akce)
Přesně. Dokud na to nikdo odpovědný nereaguje a prachy chodí, tak co by se tam kdo namáhal… :-/
Pak přestanou slibovat. Nebo jen v nějakých naprosto vágních termínech.
Termín realizace „do roku 2100“ není až takový problém „výrazně zkrátit“ a brát kvalitní prémie…
V této zemi nebude jediný koridor na 200 km/h ani v roce 2035 a ani jediný km VRT ani v roce 2050. To je realita, smiřte se s tím.
taky mě to napadlo, stále se mluví o VRT a nejsou schopni dotáhnout a protlačit koridor na 200. směšné…
Co by nebyl. Úsek Břeclav-Vídeň (resp. Stilfried) se už na 200 km/h předělává teď. To je prakticky taky u nás.
Chápete rozdíl mezi Úsek a Koridor? V této zemi … ČR.
Nepředělává. Teď se předělává akorát Deutsch Wagram, kde ta dvoustovka kvůli S-Bahnu nebude. Jinde se do toho zatím nekoplo.
Ovšem, protože rekonstrukce probíhá etapovitě od Vídně k severu. Další úseky přijdou na řadu postupně, nerozkope se zároveň celá trať. Nicméně při termínové spolehlivosti ÖBB Infrastruktur lze očekávat, že do roku 2029 dvoustovka do Břeclavi opravdu bude (mimo nejbližšího okolí Vídně, kde se kvůli S-Bahnu počítá jen se 160).
Ta 200-ka má začínat někde u Angernu, nebo pokud se nešáhne na poloměr stávajícího oblouku, tak až u Stillfriedu – čili okometricky bude tak maximálně na polovině trasy Nordbahn, co tak koukám zrovínka do mapy.
Klopidla teoreticky mohou jezdit 200 km/hod na dvou úsecích IV. Koridoru. Standardní vlaky tam bohužel mají maximálně 185 respektive 170 km/hod. Teda pokud už mají tyto dva úseky všechno splněno.
Ještě funkční ETCS
To už tam naštěstí je a funguje:-)
Opravdu to tak je? Protože se mluvilo o nakonfigurování a testech na 200 km/h v průběhu letošního roku. Takže tam asi je, ale ne pro tu rychlost zatím.
Napřed musíte na tu 200-ku zkouladovat trakční vedení, do té doby tam nic 200 km/h jet stejně nemůže, ale ETCS je zde nyní zapnuté a plně funkční a dá se na něho jezdit do V = 160 km/h – nahrání nového rychlostního profilu a kolaudace je pak již jen o nových datech – to se dá stihnout velice rychle a nemělo by se to nikde zaseknout.
Na rychlost nad 160 se v čr může jezdit pouze za výhradního provozu ETCS (strana 6) a na 4 koridoru je v plánu až v 2026 (strana 14).
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/08/etcsplan.pdf
Úseky ještě na 185 nejsou, co tak vím.
Pokud tam pojede klopidlo, tak leda na spanilou jízdu. Nanejvýš jako do Františkovek.
lepší by bylo kdyby o tom přestali mluvit
VRT je naprosto mimoběžná akce a většina stavby nevyžaduje výluku provozovaných kolejí.
Narozdíl od uzavření koridoru, kde objížďka je jednokolejná.
Což nemění nic na tom, že tu v roce 2050 nebude ani jediný km VRT. To je realita.
Klidně bych VRT oželel pokud by se počet trati zvýšil a tedy kapacita, samozřejmě aspoň 160-200.
Stavět nové pomalé tratě nemá moc smysl. Tedy kromě nákladních.
Jsem naprosto smířen s tím, že je to realita ve vaší hlavě.
Já ti nevim, ale nepsali tu dříve, že tu modernizaci Hradec Králové – Týniště nad Orlicí plánují na rok 2026 až 2028. Přičemž jim uzemní rozhodnutí nedávno zrušili. Takže to zas posunou o x let dál.
https://zdopravy.cz/dalsi-odklad-pro-alternativni-koridor-ministerstvo-rozcupovalo-uzemni-rozhodnuti-178264/
Takže nebude koridodor na 200. Nechá se rozpadnout a bude se jen flekovat místo modernizace. A budeme čekat, jak to vyřeší se zahrádkařkou kolnii, když po přístupové cestě naplánovali druhou kolej a vůbec jim nebylo blbý, že není náhrada. A pak se člověk diví, že mají ve všem odklad. Práce kvapná málo platná.
Pokud se to oddaluje kvůli podobné významné železniční akci tak ok. Pokud je to jiný důvod…
Mě nepřekvapuje oddalování čehokoliv v tomto státě 🙂
V celé Evropě. Nebo myslíte, že třeba DB předpokládané termíny dodržuje?
K posunutí termínu došlo zejména na základě požadavku nákladních i osobních dopravců, aby se nejdříve realizovala stavba zdvoukolejnění tratě Velký Osek – Hradec Králové – Choceň k zajištění dostatečně kapacitního a rychlého odklonu. Přestavba tratě Uhersko – Choceň na 200 km/h bude obnášet mnohonásobně větší výluky včetně zastaveného provozu, než kdyby to byla pouhá rekonstrukce. Vzhledem k tomu, že modernizace tratě Velký Osek – Hradec Králové – Choceň bude již do střídavé soustavy, bude možno v přestavbě tratě Uhersko – Choceň realizovat již také střídavou soustavu, tj. snížit investiční náklady a zavést 200 km/h hned po dokončení. To dává smysl,… Číst vice »
Jako že úsek Velký Osek – Hradec Králové – Choceň bude hotový už za 5 let?
Měl by být, má vládní prioritu a intenzivně se projektuje.
Uvěřím teprve, až se bude střihat páska…
Po dokončení nepůjde zavést hned 200 ani se střídavou soustavou, protože tam pořád budou úrovňové přejezdy, ne? Jestli chápu text správně tak jejich náhrada součástí akce také není, zbytečně by to snižovalo počet budoucích výluk a nehod a tak…
Já si myslel, že odstranění přejezdů má být součástí téhle rekonstrukce… Jinak tu rekonstrukci podle mého názoru ani nemá smysl teď dělat…. Jaký to má pak smysl?
Ale jo. Jestli to je proto, aby tu trať blokování dalšími výlukami a omezeními v čase, tak… Asi ok. Asi mne to nepřekvapuje.
Ty stavby jsou koordinované, ale pokud se náhrada jednoho přejezdu například „zasekne“, tak nezastavíte celou stavbu. Je to takový prostředek pro snížení rizika. Na mapě staveb mají všechny stejný termín realizace. To není náhoda.
Jako „podmínka“ je to sice formulováno v opisu z EIA, ale v autorském textu článku čtu: „Kromě kompletní rekonstrukce má dojít k odstranění úrovňových přejezdů, to má umožnit zvýšení rychlosti na 200 km/h.“
Opravdu bude těch 200 hned po dokončení? Přejezdy mají přece být samostatná investiční akce – povede se je udělat současně? Abychom pak na jejich odstranění nečekali dalších X let…
Druhá věc je, že 200 km/h na tak krátkém úseku ušetří pár vteřin, to už by bylo zajímavější udělat zároveň s tím i navazující úsek Pardubice – Uhersko.
Už se take projektuje.
No, jestli se přejezdy nezruší hned při samotné „modernizaci“ nebo „rekonstrukci“ trati, či jak to nazvat, tak se těch 200 km/h opravdu nedočkáme dalších 10-15 let určitě…
A…. Jasně. Pravda, že navazující úsek by taky pomohl, ale ten se podle mne taky úplně nebude připravovat hned… Něco mi říká, že modernizace okolo Chocně se nedočkáme ani v roce 2029, ale spíše v roce 2040 – nějaký přibližný termín, kdy teoreticky bude dostavena snad VRT Praha-Brno? Možná i to je naivní představa… No, uvidíme.
Jsou samostatné, ale koordinované. Určitě uvidíte 🙂
Smysl to dává. Akorát se do úseku Velký Osek – Hradec Králové – Choceň ještě ani nekoplo. A nevím o tom, že by se letos nebo příští rok kopnout mělo. Takže reálně se nebavíme o roce 2029, ale spíš 2034. A to budeme rádi…
Takže to vyjde na souběžné rozkopání koridoru i Osek-Choceň, tipuju.. (poučen praxí, rád bych se pletl)
Začne se v ŽST Hradec Králové příští rok. Na stavbu jednotlivých zhlaví bude navázána souběžná výstavba tratě směr Týniště n.O. resp. směr Chlumec n.C.. Stavba traťových úseků bude při zastaveném provozu.
Nerozporuji, jen s tim zastavenym provozem bych byl opatrnejsi. Ostatne chcete pristupny Chlumec, Slezske, mozna i Bestovice… treba Chlumec – HK zastavi provoz minimalne, protoze omezeni vyzere Kanin – Chlumec a asi nadlouho…
Není ŽST Hradec Králové v plánu už letos?
No… Dle mapy staveb na webu SŽ se opravdu už dokonce údajně letos má začít minimálně s přípravami stavby, ne-li už se samotnou stavbou v samotné ŽST Hradec Králové, ale navazující úsek (trať smerem na Týniště n.O.) už má napsán rok zahájení 2026, a další navazující úsek (Týniště n.O. – Choceň) má pro realizaci napsán termín 2027-2030. To jsou přesně ty typy datumů, které se ještě rády o pár let (rozuměj reálně o 3-5 let posouvají)… Už jen podle té mapy jsme minimálně na roce 2030. A nevím, myslím si, že je docela naivní si myslet, že bude rok 2030… Číst vice »
Taky mi nějak není jasné, proč celou oblast včetně Lichkova nepřepnout už dříve.
Dává to smysl. Ale i Česká Třebová na 25kV by dávala smysl.
Překvapuje mne, že je ve špatném stavu trať, která prošla před pouhými 18 lety velkou a drahou rekonstrukcí.
No já to spočítal na 28 let. 🙂 (1996-2024).
Jasně, omlouvám se 🫣
Člověk si to ani neuvědomuje, ale stárne velice rychle… To zaprvé. A za druhé, oni tu rekonstrukci sice oznámili už někdy přes 5 lety, což bylo po „pouhých“ 23 letech… Jenomže oni nikdy nečekali, že se někdy brzy kopne… Ve výsledku v realitě stejně počítali s tím, že rekonstrukce a modernizace tohoto úseku se bude posouvat a posouvat až někdy na rok 2036-2040. Vsadím se, že 2029 taky není konečné datum. No… A rok 2036 – to už máš doslova 40 let. 😅
Optimalizace předmětného úseku proběhla koncem devadesátých let. Dále někdy v roce cca 2004 bylo třeba znova sáhnout do úseku Uhersko – Zámrsk z důvodu nevhodně zvolené úpravy spodku. Pokud se opravdu začne 2029, bude to už přes třicet let od optimalizace. Více parády podle mého názoru přinese spíš příprava VRT, než kousek dvoustovky, který akorát sežere kapacitu.
„Kdo dělal spodek??? Abych z Vás neudělal nezaměstnaného!“
Ti už jsou dávno v důchodu.
Nebo že by byli „evakuováni“? 😉
Předpokládám, že jízdní doby budou na 160 km/h a dvoustovka poslouží ke snižování zpoždění.
Kéž by!
Je to jeden z vubec prvnich postavenych useku, ktery se stavel jeste dost po staru, napr. pokladkou hotovych kolejovych poli rovnou sestavenych z narezanych UIC 60 kolejnic, kdyz budete poslouchat, tak v useku uhersko zamrsk jiz koleje pravidelne cvakaji jak na starych trati, ne tak vyrazne, ale citit to je.
Fakt? Ani jsem si nevšiml že by to klapalo… musím se na to zaměřit 🙂
Je to citit i v useku na chocen.
Není to tak dávno, co mi tu nějaký krasoduch vysvětloval, že cyklickým opravováním mizerných staveb se udržuje zaměstnanost a že tudíž nemá smysl zbytečně lpět na kvalitě.
Jenže u nás, kdyby se silnice a železnice dělaly nejkvalitněji jak jen to jde, tak než se to opravdu všechno opraví můžou začít znovu. Je té infrastruktury opravdu dost a v moc dobrém stavu není.
Předpokládám, že nejdříve budou chtít upravit trať přes Havlíčkův Brod do Brna, aby vlaky na Brno jezdili opět spodem a pak budou daný úsek opravovat. Že bychom se mezitím dočkali z České Třebové směrem na Prahu nové trati v tunelech se dá pochybovat.
Nikoliv. Posun je kvůli VOCHOC. Dokud ten nebude, nelze tady sáhnout do tratě.
Děkuji.
Logicky. Netřeba tedy proklínat stát a malovat čerky na VRT.
Odpověď je v mém komentáři o dvě vlákna výše.
Děkuji.