200 diamantových zubů, 800 kubíků za den. Strabag ukázal, jak si poradil s nečekanou skálou na stavbě D35
Speciální skalní fréza pro stavbu D35 Litomyšl - Janov. Foto: Strabag

Jde o první využití průmyslového rýhovače u staveb dálnic v Česku.
Pozitivní je, že tady by se dálnice neměla zvlnit a odfrézované kamenivo lze použít dál.
Konečně účinný vertikutátor. Zejména pro tzv. absolutní trávník.
Šlo by se tam té skály zbavit i jiným způsobem, např. odstřelem? 😉
Jo, ale papíry na to udělat je hroznej opruz. Takhle jenom lejete naftu a občas vyměníte zub, nikdo si vás nevšímá.
Dobrý den
Poněkud musím upravit informace o prvním nasazení uvedené skalní frézy v ČR. Právě tato skalní fréza byla nasazena již v srpnu 2010 při realizaci skalního zářezu pro budoucí Votický tunel na drážní stavbě modernizace trati mezi Voticemi a Benešovem
A byla použita i na obchvatu Nové Paky.
Byl jste rychlejší, také si ji pamatuju.
Díky za upozornění, tvrdí to Strabag, ale raději jsem tuto informaci smazal.
Se skálou samozřejmě průzkum počítal, problém je s celkovou vyšší pevností masivu.