20 km/h a stejná práva pro auta i chodce. Brno promění další ulici ve sdílenou zónu

Sdílená zóna v Údolní ulici. Foto: Brno.czSdílená zóna v Údolní ulici. Foto: Brno.cz

Zóna vznikne kolem zastávky Obilní trh.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Grossák

Sdílená zóna se má zřizovat na náměstích, významných veřejných prostranstvích, přestupních uzlech a podobně (viz Hlavní nádraží). Proč tady? Kvůli vyloučení zábradlí? Uznávám, že nemám detailní informace, ale pokud vizualizace odpovídá, nevidím důvod, proč zde nemůže být normální režim. Legislativa sice říká, že na zastávce zábradlí má být. Ale je možno volit odchylná řešení. Na velmi zatížené komunikaci zábradlí smysl dává, na méně vytížené se nezřídka podaří projednat řešení bez něj. Určitě to nemá být tak, že buď zábradlí, nebo sdílená zóna. A nic mezi tím. Proč? Je to špatně hlavně pro veřejnou dopravu. Zpomalení na 20 km/h při jízdě… Číst vice »

mgr.pavel

Škoda, že hned kousek vedle to zábradlí v rámci rekonstrukce nainstalují: (zastávka Úvoz směr centrum) https://brnensky.denik.cz/galerie/od-1-zari-zacne-rekonstrukce-udolni-ulice-v-brne-od-husovy-po-jirikovskeho.html?back=721890379-2244-50&photo=2

Ondra

Nejde o sdílení, ale o normální půjčování [ironie]

Petr

Sdílení je ten správně levicově progresivní výraz.Pro konzervativní pravici se jedná o půjčovnu, ale sdílený prostor je zase nějaký nový level paskvilu.

Jan

Sdílený prostor je zde myšlen jakožto opak prostoru vyhrazeného.

pes.387

Jediný, kdo bude dodržovat 20, budou tramvaje, čili šaliny…

Gunduľ neubiješ

Myslíte, ze chodci budou přes sdílenou zónu sprintovat?

Průvodce původní Aleš

Předpokládám, že ta dvacítka bude kontrolována a vymáhána stejně jako na pěší zóně na Masaryčce, tedy vůbec a bude jen pro srandu králíkům (stejně jako celá MP Brno).

J.K.

Když to má být zóna pro všechny tak bych tam nečekal ten červený pruh pro cyklisty, k čemu tam je? Přijde mi že na západě kde jsou takhle ty dvacítky rychlosti, tak už je to v režimu „všichni všude“…

Jiří Kocurek

Tak barevné odělení funkčních ploch je vcelku správně.

Ale ten přechod, na kterém chodec nemá přednost před tramvají, ten je na bludišťáka!

M19

Přednost před tramvají nemá chodec ani mimo přechod.

Metro

Tak přece je to sdílená zóna a všichni mají stejná práva a jsou si rovni – je to už v nadpise, žádný že tramvaji musí dát chodec přednost.

M19

Máte řidičák? Jestli ano, budete dost nebezpečný okolí. Zkuste si přečíst odstavec 2 paragrafu 39b a dočíst to až do konce, než začnete něco vymýšlet.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p39b

Radek

Smazáno pro vulgární mluvu a demenci uživatele.

František

Kdo by jako vůbec chtěl jet do Brna?

Gunduľ neubiješ

Proto mame v polih krome štatlu rozestavene bojové šaliny, zácpy na D1, a rozkopané přístupové cesty…. 😉

Gunduľ neubiješ

V polích kolem štatlu….

p73

kolem jsou třicítky, jednosměrky a přednosti zprava:)

Nose Peak

Na Údolní je totálně jedno, jakou rychlostí jedete. Stejně vyhnijete v koloně na křižovatce s Úvozem…

Pepin

Na Údolní takové řešení dává mnohem, ale mnohem větší smysl než na Veveří, kde to plánovalo Žít Brno.

Tomáš

Že by opatření proti teroristům rušícím novorozená miminka a maminky?
Měli tam něco podobného, jako v Praze na Smetanově nábřeží, kde teroriti s plechovkáři změnili nádherné místo na žumpu, takže večerní procházka se změní na boj o zachování sluchu i plic?

Nose Peak

Ten pravoslavnej muezín se svým “Nazabiješ nenarozené dííííítě!” Se tam snad už nevyskytuje, nebo jo?

Lukáš

Když se mi na Obilném trhu narodil syn (2002), tak tam řádil Halík.

Šalina na Špilas

Tramvaje v tom místě také musejí nejvýše 20 km/h?
Je tam zastávka, takže tam asi více stejně nepojedou, ale zóna mi značí, že to nebude jen v blízkém okolí zastávky, ale např. stovky metrů kolem

frank

nevím jak v Brně, ale v Praze je průměrná rychlost tramvaje 19.5 km v hodině …

Andrej

I mimo zastávek, nebo se do toho počítají taky přestoje na zastávkách?

Gunduľ neubiješ

Průměrná rychlost je po započítání i zastavení na zastávkách. Čili mezi nimi to musí být o dost víc.