1910 metrů dlouhý vlak. Rhätische Bahn spojí sto vozů, chtějí pokořit rekord

Plakát k pokusu o nejdelší osobní vlak na světě. Foto: Rhätische BahnPlakát k pokusu o nejdelší osobní vlak na světě. Foto: Rhätische Bahn

Vstupenky budou v prodeji od úterý. Akce jsou součástí oslav 175 let švýcarské železnice.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Jen blbněte, Švýcaři..
Ale jo, dobrý nápad.

Jirka

Snowpiercer…

Prácheňský

“Vlak světového rekordu pojede rychlostí 30 až 35 km/h.
Rekordní cesta trvá přibližně 46 minut.
Hmotnost rekordního vlaku se pohybuje kolem 2990 tun.
Světový rekordní vlak má celkem 4 550 míst, z nichž 150 bude obsazeno pozvanými hosty.
Komunikaci ve vlaku zajišťuje civilní obrana pomocí téměř 2 km dlouhého polního telefonu.
Kromě toho je ve vlaku nasazeno 7 strojvedoucích a 21 techniků, aby mohli vlak řídit.”
Zdroj: https://www.rhb.ch/de/news-events/offizieller-weltrekordversuch#info
/strojový překlad/

Jiří Kocurek

ČD by to mohly taky zkusit, ale s 810. Když nic jiného budou mít rekord v počtu stanovišť strojvedoucího na jedniném vlaku. 😀

Ketchup1970

ČD má taky svůj “rekord” do Ostravy poslali čtyři Elefanty na objednávku Svědku Jehovových v roce 2019 .

asdfasd

Kolik strojvedoucích to poveze ?

Martin Chovanec
Via Rhetica

Mohly by je poslat i na Berninu ,na viaduktu Brusio by byla první jednotka už pod viaduktem a poslední teprve ve stanici Brusio 😁😁😁

Omega

Tam by to patrně neutáhla stejnosměrná napáječka …

Invisible

Bylo by to určitě efektní, ale Capricorny jsou jen na 15 kV AC, Bernina je 1 kV DC. A ani adhezně by nejspíš do Tirana nedojely. Mají jen 4 hnané nápravy ze 16, a to na 70 promile, které Bernina na mnoha místech má, asi nestačí. Na Bernině jezdí velmi podobné třívozové Allegry, které mají 8 hnaných náprav z 12.

Jenda

Nicméně zase Allegra za sebou vlečou další vozy.

Alibaba

Na RhB mají 11kV AC + ta Bernina.

Avlaky

Kde vezmou 25 nadbytečných jednotek? Kde se vezou k peronu atd??

Omega

Kdo si hraje, nezlobí …

P_V

Nebo taky, když strojvůdce vezme za páku, a sdruženým řízením všechny jednotky zaberou najednou, vydrží to měnírna? 🙂

Rudolf Tuček

V článku je že testy technické proveditelnosti proběhly úspěšně, nemějte obavy oni zvládnou.

robert

Oni vědí, co dělají, nejsou to žádní žabaři.

Daniel Jablonecký

Neměl by těm naivním Švýcarům poradit nějaký zkušený odborník z Česka?

Stepan

Tady by konečně dostala pravý smysl hlášení typu „tento vlak končí ve stanici XXX“.

Ketchup1970

😂😂😂😂

K.S.

Modelařina v měřítku 1:1 🙂

Tak ať se jim to podaří!