190 eur na hodinu, exkurze do Francie. SŽDC odhalila, s čím jí bude radit SNCF

Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCFRychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila v dubnu uzavřenou smlouvu s francouzskými železnicemi SNCF o chystané spolupráci při výstavbě vysokorychlostních

107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Railanalytik

No a teď tu pohádku o zákonu o liniových stavbách

L. M.

Jediné, na co bych si vsadil je, že z toho vznikne arbitráž, jejíž hodnota by zaplatila první úsek VRT…

Neuwelt

Není třeba se rozčilovat. Ani nejmladší kindršotouši zde přítomní se žádné vrt u nás nedožijí.
Spíš mám obavu, aby nám sem žabožrouti neimportovali ještě větší chlév do hospodářství, případně rovnou nějaké odboráře, kteří nám také „vytuní“ republiku.

Roman Svačina

Já bych byl v klidu. Státní rozpočet je ve stavu doby ekonomické krize, nejsou peníze ani na „rodičák“, dotace z EU se taky krátí. A jestli přijde nějaká krize, tak budeme rádi, když zachováme stávající stav a na koridorech udržíme 160 km/h.

Permonik

Zajimavé ceny…
Inženýr – specialista (zajímal by pojem specialista) 110 euro 2860,-
Vedoucí pracovník – 190 euro 4940,-
Když srovnám že strojní inženýří u nás berou od 27-40 tis/ měsíc což je nějakých v nákladu 250-400 kč / hodinu, zahrnu náklady na pracovní místo dostanu se na max. 600,- (založeno na interních dátech z konstrukčních firem).
Když vezmu průměrný plat ve Francii cca 3 vetší, z každecho inženýra je zisk cca 1000,-……

Mě by zajimalo kolik by stál vlastní vývoj založený na existujících normách předpisech. Jinak řečeno by nás stalo vzít aktualních normy, stav želežnic, a vytvořít standart pro VRT?

Myth Buster

Propána, to jsem (ne)tušil, že se tu tahle hloupá věc objeví. Ano, 110 € je zcela normální fakturační sazba za odborníka. Můžete se pominout a porovnávat s tím svůj plat, ale nic to nezmění.

Permonik

Ale já nesrovnávám svůj plat s cenou 110 eura za hodinu.
Já srovnávám kopirování se spolupráci ze zahraniči (jinak licencování) vs vlastní vývoj, který má nějaký základ a nezačina od nuly.

V principu chci naznačit že naše země kdysi stojářka velmoc, dnes opět (:-)) místo vlastního vývoje a vylepšení (lidi jsou, nástroje tež), vehementně utrácí za licence, které taky nemusí být uvedený v praxi…..

Myth Buster

Kdyby tahle velmoc vyvíjela vlastní normy na VRT, nebudeme ji stavět ani do roku 2050.

Permonik

To druhá stranka věci, bohužel způsobená něčím jiným… než náklady na vývoj.

Standa

Což nebudeme ani tak

Jiří

přesně 🙁

Georg

12 milionu czk u vas raci byt „vehementne utraci za licence“?

Souprava

A proč tahle země potřebuje mít vlastní know how zrovna pro VRT? Komu ho prodáme? Slovákům? Černé hoře? VRT se postaví v určitém rozsahu a nadále bude většinu sítě tvořena konvečními tratěmi, takže kvůli takové jednorázovosti (byť výstavba potrvá 50 let), na to know how mít nemusíme. Jaká bude celková délka VRT v ČR? 500-600km? Víc km nebude, protože ta doba, kdy se pomocí VRT vyplatí nahrazovat i tratě z Plzně do Chomutova zatím nepřišla ještě ani v cizině a nejspíš nikdy nepřijde, jelikož neexistuje způsob, jak výstavbu VRT tak zlevnit, aby ním šlo nahrazovat tratě v méně vytížených směrech.… Číst vice »

czhunter

Pracuji v automobilovém průmyslu, a 110€/hod rozhodně NENÍ normální fakturační sazba za odborníka ani pro Němce v Německu.
„Běžné“ jsou maximálně 2/3 této částky.

czhunter

Respektive, samozřejmě že někteří lidé mají i těch 100€/hod, ale to je „top 10 %“.

Je někde zaručeno, že k nám pošlou takové, nebo spíš podprůměrně placené juniory, na kterých nejvíc vydělají?

Georg

vy jste hlava otevrena, treba by o vas meli zajem v internim auditu szdc…

Rail2005

To je ještě docela levné. Za hodinu mojí práce se firmám fakturuje 229,- EUR.

Georg

tak ted z vas vsechny zdejsi odborniky na consulting fees asi trefi slak. ze se nestydite! 😀

Zdenek

Takova cena je naprosto normalni. Je treba si uvedomit, ze do ceny se nepocita jenom mzda takoveho zamestnance, ale naklady na pracovni prostredky (pocitac, telefon, kancelar ve ktere sedi) . A take ostatni naklady spojene s nasazenim takoveho zamestnanece u zakaznika, napriklad naklady na projekt manazera, ktery hlida naklady a doruceni spravneho vystupu zamestnancem, naklady na manazera toho oddeleni, ktery na sebe sam svou praci nevydela (v korporatu tzv. overhead), naklady na oddeleni, ktere zakaznikovy vystavi fakturu a ucetnictvi a v neposledni rade take zisk spolecnosti.

Permonik

Moment, jak mohu počit cestu k zakazníkovi do kalkulace ceny, když se zakazník jede ke mně podivát? Chtěl jsme poukázat i na to že v te smlouvě je jen cena za člověkohodinu a níc víc.

Navíc náklady jsem tam jmenovál, pokud jste čelt pořádně….

Jiří Kocurek

Dělalo by na tom… řekněme 10 lidí dva roky. Začnou z nuly, takže 2 roky je velmi optimistický odhad. Lidé, kteří opravdu umí, Vám to za 40 hrubého dělat nebudou, navíc v Praze. Tohle není obyčená strojařina, tohle je mezioborový přesah jako málokde. Superhrubé spíš tak 100k a víc. To máme mzdové náklady okolo milionu měsíčně, mno 25 mil. Kč nejmíň.

Permonik

Všechno nemusi být v praze.
Ta superhruba mzda 100k souhlasím……

Ondřej

A kde by to tedy měli navrhovat? V Prostřední Lhotě?

Permonik

Vidite to mate 25 mill. na rok a tady v članku mate skor 12 mil za 10 dní ve Francii 🙂

Georg

prosim nepoustejte se do temat, na ktera intelektualne nestacite.

Radek Janata

100 EUR na hodinu je docela normálně sazba za západního odborníka na Západě (ať už Něměcko nebo Francie).

A jak zde bylo už vysvětleno – jedná se o SAZBU, nikoliv MZDU. Vejít se do ni musí i ostatní náklady, včetně i té poslední uklízečky, která se zákazníkovi nefakturuje, ale někdo ten záchod ve firmě mýt musí.

Permonik

Ano těch 100 beru jako sazbu. Ve které je zahrnuta mzda, náklady a marže. Když to vezmu ve stručnosti. To jsem uvedl v prvním příspěvku.

Odpadlík

Nase firma delala pro Intel par projektu a uctovali jsme si cca 1000 euro/clovek/den.
Takze asi tak….

Standa

Vyvíjet si vlastní standardy kvůli jedné 300 km dlouhé trati, která možná bude postavena?
To je něco jako vyvíjet české rychlovlaky, !isto abychom těch pár kousků Pendolin koupili od někoho kdo jich vyrábí stovky ročně

Ketchup1970

Vybavuje se mi konzultace zástupců magistrátu a mestskych částí Prahy v Paříži , když se rozhodovalo o městském mobiliáři a vyhrál to JCDecaux. Myslím , že mnohým je jasné, jak byli na návštěvě spkojeni s pohoštěním…Nebude to tady podobné?

Georg

ted jste to vodhalil. jen tam jeste zkonstruovat co presne bude szdc od sncf korupcne odebirat.

1216

Takže to dopadne, jak každý čekal. Pojede se na výměnou vožíračku na náklady státu. V ceně samozřejmě jízda TGV a tisková konference o vzájemné spolupráci. Za 6 let se dozvíme, že francouzský model se pro naše tratě nehodí a navážeme spolupráci se Španělskem, a družbu s Taiwanem…

Souprava

Na Taiwan uz jezdi Pirati. 🙂

náhodný kolemjdoucí

Bude se stavět podle francouzských norem… Teď jsme v okamžiku, kdy možná stálo za to, myslet trochu do budoucnosti, protože až se to postaví, budou veškeré změny velmi, velmi nákladné.
Jde mi o to, že by se hodila nějaká debata s ostatními evropskými státy, které zatím VRT nemají, jestli by se nedalo stavět podle nějakých společných(!) norem. Protože když si to postavíme podle Francouzů, Poláci podle Němců, Maďaři podle Španělů atd., tak následné sjednocování norem bude mnohem horší než ETCS. Teď je ten čas se nad tím zamyslet.

F. K.

Jaké změny? TSI platí tak jako tak.

Y.K.

Dnes už je to jednodušší, hlavně bude-li na VRT ETCS. TSI je společná norma.
Chápu to spíše tak, že banda manažerů co se vozí autem se jede podívat jak vůbec vysokorychlostní železnice vypadá. Jestli to pomůže k jejich širší akceptaci a prosazení, budou to slušně investované peníze. 🙂

F. K.

To máte velmi naivní představy.

Petr Šimral

Například pohlídat, aby se na VRT mohlo se širokým sběračem 1900 mm na rozdíl od francouzského 1450 mm…

Jiří Kocurek
Daniel Mach

Jen taková drobnost. Francouzi byli vybráni proto, že jejich předpisy jsou komplexní, zatímco ty německé ne. Ale následně vyrazí tým do Francie studovat provoz a předpisy. Mně to zní, že by ty předpisy už zhruba měli znát, když dokázali porovnat komplexnost francouzských vůči německým. To já jen tak, když už budeme mít podle německých předpisů VRTku z Drážďan do Ústí nad Labem …

Frantisek

Mě by vůbec zajímalo, co se v tomto případě skrývá pod pojmem „komplexní předpisy“.

Souprava

Urcite ne podpora zbytecnych vzduchovozicu po lokalkach.

Radovan Komínek

Přeji Česku, aby se VRT dočkalo, ale například projekční příprava uzlu Ostrava začala v roce 2011 s plánem začátku výstavby v roce 2014. Výsledek vidíme v roce 2019 při jízdě vlakem přes Ostravu. Zajímalo by mne, jak vidí plány SŽDC na termíny stavby VRT ti, kteří sledují posledních 30 let vývoj kolem upgrade trati Blažovice – Přerov. Například v roce 2009 probíhala projekční příprava s pracovním začátkem stavebních prací v roce 2011. Studie už této projekční přípravě předcházely. Pokud mám brát trať Brno – Přerov jako laboratorní případ procesu výstavby infratruktury blízké VRT v Česku, rok 2025 je velmi odvážné… Číst vice »

Zesp

Ano, Brno – Přerov se jen odsouvá a odsouvá. Za čtyři roky bude termín zahájení zase za čtyři roky… VRT se nemáme my sučasníci šanci dostat, neprojde to minimálne přes žabičkáře a křečkaře. Stejně to divadlo, které se teď předvádí, je jen aby se dostaly prachy na správné účty… Reálně stavět asi nemá ze zůčastněných zájem nikdo… Důležitější je stále dokola dělat studie a projekty. Tam se dá vydělat víc. Ale je to jen můj názor…

Martin

A to se jeste muze stat, ze se na trat Brno-Prerov nevejdou vysokorychlostni vlaky a bude jen dalsim zasekanym koridorem… Mj. to uz pripustila i SZDC… Ale jinak souhlasim, ze trat modernizaci potrebovala jako sul…

Jiří Kocurek

Mno může se to stát. Proto někteří navrhovali ponechat stávající jednokolejku (která nestíhá pobrat ani rychlíky) i pro příměstké vlaky a postavit rovnou VRT na 300+ s poukazem, že jen tak bude zaručeno, že VR vlaky budou míst vyhrazenu dostatečnou kapacitu.
No a pak existují ještě pravidla přidělování dopravní cesty, kdy EC IC a SC má přednost před nákladním expresem a rychlíkem atd. Nakonci je zastávkový osobní vlak, který má přednost před vlakem manipulačním.
Představa, že kvůli manipulačním nádkldním vlakům a zastávkvým osobákům nebude místo pro VR vlaky … zdá se mi poněkud nešťastná.

ČD4ever

Předpokládám, že komunikačním jazykem bude angličtina. Oběma stranám držím palce 😁

Pavlik

Chtěl bych se zeptat: Vyplatí se VRT pro CZ co se týče geografie a počtu obyvatel ? Nevím, nejsem odborník, tak se ptám, děkuji.
Rozloha Francie / počet obyvatel: 643 801 km² / 66,99 milionů (2019)
Rozloha Německa / počet obyvatel: 357 386 km² / 82,79 milionů (2017)
Rozloha CZ / počet obyvatel: 78 865 km² / 10,58 milionů (2017)

arakain

Pointa je jinde. Jak se změní ekonomika, když jednání v Praze je nyní celodenní záležitost (z Brna, Ostravy, často z brzkým ranní vstáváním = dává se člověk dohromady ještě další 2 dny) a najednou to bude za půlden hotové ? A kdyby bylo dej bože, tak za 2 hodiny v Mnichově, Hodinu v Norimberku, 2,5 hodiny ve Frankfurtu, 2 hodiny v Berlíně, Vídni. A mít to 10 let hotové, tak by jsme nebyli ne bude hůř… O cestující strach opravdu nemám… A jízdenka, i kdyby bylo Pha-Brno v současných cenách 299 Kč, tak no problém (šetřiví jedou klasikou, zbytek VRT).… Číst vice »

VRT

Na tento problém je potřeba se podívat ještě malinko jinak. ČR je protáhlá cca východ-západ (ne jako ČSR do roku 1938, ale stejně). Nejvyšší podíly jsou tedy ve směru východ-západ. Na kolejích není dost místa, jsou potřeba další dvě koleje. Postavit je ke stávajícím je a) drahé, b) neprůchodné, c) nepřinese nic „navíc“. Proto nejdůležitější spojnice Čechy-Morava (všimněte si, že nemluvím o Praha-Brno) je dobré udělat v podobě nových kolejí co nejkratší trasou. Tedy zkrácení z 255 na 200. Když navíc výrazně zrychlíme ze současných 160 km/h na 300 dosáhneme atraktivnější konkurence individuální dopravě. My tedy nespojujeme velké metropole pomocí… Číst vice »

Lech Malý

Trasa dálnice D1 přes Vysočinu byla navrhována ve třicátých letech, kdy s podobnými stavbami nebyly zkušenosti, a z dnešního pohledu to byl omyl. (Extrémní omyl byl plánovaný přechod dálnice přes Chřiby, naštěstí nedokončený, ale v krajině stále patrný.) Dálnice vede od Prahy k Jihlavě v podstatě liduprázdným územím, pravda, přínosná byla pro řešení výpadovky na Tábor a ČB. Dodnes tak jsou bez dálnice oblasti hustě osídlené – Kolín, KH… Všimněte si, jak se dálnice trasuje dnes: ne nutně nejkratší cestou, ale aby o sloužila Kroměříž, vlastně i Zlínsko. Jižní trasu VRT Pha-Brno pokládám za zopakování chyby s trasováním D1.

Jiří Kocurek

Můžu ŠOTO? Takže to by VRT měla vést přibližne v trase (Německo) – Sokolov** – Třemošná* – Kladno – Praha – Nymburk – Opatovice n.L.** – Vysoké Mýto – Svitavy† – Kuřim* – Šlapanice – Koryčany. V Koryčanech se dělit na dva směry – Ratíškovice – Lanžhot* – Bratislava/Víden. Druhý směr ze Koryčan na Staré Město – Přerov – Nový Jičín – Svinov* *) Zajíždění do centra města u cesty přece zdržuje **) Velká výhoda v obsloužení obou měst: Chebu i Varů, Pradubic i Hradce †) Pardon, to je vlastně mimo Třebovou Když si to pak namalujete do mapy, tak… Číst vice »

Lech Malý

Chtěl jsem říci, že dálnice D1 by byla bývala užitečnější u Kolína než u Ostředku, u Kutné Hory spíš než u Koberovic a u Čáslavi spíš než u Soutic. A ano, za cenu, že by cesta z Prahy do Brna byla o 12 minut delší. Zajímavé, že nad zajížďkou do Brna při cestě z Prahy do Ostravy nebo Olomouce v důsledku chybějící D35 se téměř nikdo nepozastavuje. Proto pokládám za přínosné, že VRT, která vyjde z Prahy na východ zhruba ve směru D11 nebo I/12, pomůže i zmiňovanému čtvrtmilionovému Hradubicku. To, že novostavby VRT nevedou do center měst, je typické… Číst vice »

VRT

Ale to asi nejsme vepři. Dokonce nejsme vepři ani se SŽDC, ono je totiž už asi na 98 % jasné, že Praha Brno půjde kolem Kolína. To má výhodu ve výrazně příznivějším terénu. Na druhou stranu to asi bude chtít udělat dvě koleje z Běchovic na 221 kvůli průjezdnosti hlavního v Praze. Pak žel nevyřešíme plnou 221 a přijdeme o uzel Jihlava.
Hradubicko by mohlo mít dvě kvalitní trati v podobě stávající Kolín Pardubice + nové (Poříčany)-Velký Osek-HK.
Pardubice-Pha 40-45 min, HK do hodiny?

Georg

221 je plna jen do strancic, spis je problem, ze vede oklikou a k tomu je pomala…

TPal.

Wow, nečekal bych, že zrovna tady se budou někdy řešit Kostelany. 😀 .-D 😀

Souprava

Cyklostezku chválím. 🙂

jan

Ovšem vyhodíme tím z užívání pravděpodobně nákladní a taky dost možná konvenční vlaky.

Standa

VRT se nestaví kvůli pár prerovnavačům papíru, co si jedou do Praglu pokecat u kafe a myslí si, že bez jejich plkání se zastaví svět.

Radovan Komínek

Je pravda, že v ostatních státech jsou zdrojem a cílem větší města a aglomerace než v Česku. Z toho titulu je napojení hlavních uzlů Praha, Brno, Ostrava krokem do neznáma s ohledem na jejich velikosti. Přeshraniční doprava to nezachrání, na hranicích je i jinde v Evropě lom frekvence. Berme to ale tak, že VRT jsou v českých podmínkách obdobně jako dálnice projektem na cca 100 let, takže výsledek neuvidíme hned v počateční fázi tedy během 20-ti až 30-ti let, ale mnohem později a pořád je naděje, že nám to bude dobře sloužit. Navíc například úsek Brno – Ostrava má benefity… Číst vice »

jan

No s tím rozdílem, že koridory na 160 dokvokávají ani ne po 20 letech. A jejich uprade bude stejně drahý, né li dražší. Takže to tvrzení, že vrt je na 100 let je trochu zavádějící.

Radovan Komínek

Já jsem to samozřejmě myslel tak, že se VRT 100 let budou stavět, ne že 100 let vydrží. Pohybuji se fyzicky v kolejištích 40 let a o výdrži železniční infrastruktury nějakou představu mám.

trafopajka

na 100 let je stavba, ne výdrž

Y.K.

To se neudává rozlohou země a celkovým počtem obyvatel, ale potenciálem vybudit zájem cestovat rychlovlakem mezi dvěma konkrétními městy. Podružnou úsporou může být, že se D1 nechá jak je a nebude nutnost neustále přídávat pruhy.

A pak třeba Čína potřebuje desetitisíce km VRT a pořád to nestačí, je to obrovská země, nám stačí +-nějaká tisícovka na perfektní pokrytí zásadních směrů a napojení v zahraničí.

jkjk

A co třeba:
Rozloha Belgie / počet obyvatel:
30 529 km² / 11,5 milionů (2017)
Rozloha CZ / počet obyvatel:
78 865 km² / 10,58 milionů (2017)

Souprava

Uvedte i Nizozemi.

Souprava

A Dansko!

Myth Buster

Nejde přece jen o „vnitrostátní“ VRT, ale o napojení na evropskou síť. Jel jste někdy vlakem mezi většími městy v ČR? Poptávka rozhodně je. A jel jste někdy po dálnici? Další kapacitní spojení měst je prostě nezbytnost.

Georg

to nacvicujete nejakou silvestrovskou estradu, nebo kam temahle vyrokama mirite?

Vlaczech

Chtěl bych se zeptat někoho znalého, je to asi blbost ale když se přijímají francouzské technické normy znamená to že vlaky co mají homologaci pro provoz na francouzkých tratích ji budou mít automaticky i u nás?

Georg

Je to blbost.

Y.K.

Ne

Cargo

S přístupemSŽDC tady nikdy žádná VRT nebude. Mít VRT neznamená jezdit jenom 300 km/h. Jde hlavně o údržbu, aby se tam vůbec mohlo takto rychle jezdit. Když u nás SŽDC není schopna udržet hlavní koridory v nějakém slušném stavu, a to jezdíme pouze 160 km/h, tak pochybuji že po vybudování nějaké VRT se něco změní. Možná se změní to, že celý rozpočet na údržbu tratí spolyká VRT a ostatní koridory půjdou do kopru… Bude se snižovat rychlost a cestující přesednou do aut. Ano VRT má smysl, ale né když to bude organizovat a udržovat SŽDC !

TPal.

Proto se SŽDC radí s Francouzi.

Zesp

Aby z toho nakonec ti Frantíci sami nevycouvali, až zjistí sktečný stav věcí v naší kotlině….

jan

Tak ono je to spíš politická otázka. Přesvědčit politiky, že bude potřeba stabilně více peněz.. Ale to bude velmi těžké, protože se zvedají důchody a spol. A všechny peníze se prožírají. Z čehož není cesta zpět. Plus prostě některé věci podle mě stojí na železnici hodně peněz a měly by být levnější. Za stejné peníze by se mělo opravovat více tratí.

Jiří 2

Zlevnila by to konkurence. Proč ji tady nemáme? Mluví se o korupci, bohužel pro ni nejsou důkazy. Jen to, že normy jsou napsané na míru jednomu, max. dvěma dodavatelům…

Jiří 2

Změní asi tolik, že tam sice bude 250 km/h, ale strojvedoucí dostane na papír 20 pomalých jízd 50 km/h, v interních systémech označené jako defektoskopická vada nebo závada v GPK

Ondra

Zajímal by mě časový rozpis činností na jednotlivé dny programu „studijní cesty týmu SŽDC do Francie“.

Běžný Občan

Jako 40 tisíc euro za to aby se někdo přijel podívat na to jak mi jezdí vlaky je slušný byznys.
Navíc jestli to bude odborný management jako v každé státní organizaci tak se na VRT dostane někdy 9. den večer.

Jirka

Co myslíte kolik by to stálo nás to toto know how vymyslet?

František

To je zajímavá otázka, nad kterou jsou jen dohady, ale žádný odhad. 🙂 Také bych si někdy chtěl vydělat měsíční příjem za jediný den. Tak snad to k něčemu bude, i když to neustálé tápání a převratné vymýšlení, kde vlastně by měl být ten první úsek, ve mně moc důvěry nevzbuzuje. Neumíme kolikrát ani udržovat to, co už máme, a utrácíme za další a další studie vlhkých snů…

Kubrt

“ vydělat měsíční příjem za jediný den“

Ach, ta závist. Tak se nech zaměstnat jinde, za jiné prachy, co/kdo ti brání?

Frantisek

Závist? Pardon, když se to platí z daní… Prostě mi to na pouhou konzultaci přijde drahé, s přihlédnutím k nedostatečnému vysvětlení, proč právě SNCF, nic víc za tím nehledejte.

Souprava

Vase hracka na vylety a prevazeni vzduchu stoji eanove poplatniky mnohem vice,tak nezavidte.

Georg

no to byste si nevydelal – tyhle penize dostane SNCF, ktera dotycnemu uhradi jeho francouzsky plat a diety. u experta to vychazi na nejakych 23 000 na den, coz neni v oblasti consultingu nijak horentni sazba, na to, ze je to cizinec.

Frantisek

Je to dost i na cizince, podle mě. Pokud by byl jeden a radil by se vším, pak asi ano, ale na jeden úsek té problematiky? A pouze v rovině konzultace? S tím, že se dosud tápe, jestli vůbec a kde se začne? Jo, kdyby už bylo jasně dáno a dělalo se na konkrétní věci, pak by mi to přišlo přiměřené.

Georg

to je hezke ze podle pana frantiska z kotehulek je to hodne, ale tyhle sazby se realne za konzultacni prace proste platej.

ze o tom vite kulovy neni problem szdc, ale vas…

Ondřej

Františku, víte, proč odbyt převážné části českých firem, které mají skvělý produkt, nepřesáhne hranice jejich regionu? Protože nekonzultují a dělají si věci po svém tak, jak jsou zvyklí ve svojí Lhotě.

A tak si tu dále vesele přežíváme ve svých sociálních i kulturních bublinách a nezaznamenáváme žádný osobní rozvoj. A ještě odtud vyháníme ty, kteří se o nějaký pokoušejí!

rn42

No, asi tak. Já se spíš divím, že to je jen 110 na hodinu, čekal bych víc. Tolik si účtuje kdejaký konzultant v soukromé firmě i v Česku, ne ještě ve Francii.

Souprava

Udrzovani prezitku (lokalek) ale zadny smysl nema, to je jen vyhazovani penez z okna,v mnohem vetsim rozmeru nez vylet par funkcionaru do Francie,ktery jim zavidite, Franto.

Georg

pravdepodobne mnohem vic a trvalo by to mnohem dele a s nejasnym vysledkem…

12 mega za prava k technickym normam + konzultace od prukopnika v oboru s 30 letou praxi je rekl bych nakladova cena toho, ze se nekdo zabyva diskusi se SZDC.

Georg

takze 10 denni workshop, na ktery sncf (pravdepodobne po cely cas) poskytne na dva tydny nekolik seniornich expertu na pokrocilou technologickou oblast (a mozna i prostory typu zasedacky) je za 4 000 eur/den drahy? ja bych rekl ze to je velmi pratelska nakladova cena.

tady jsou videt mentalni limity „beznyho obcana“ kterej picuje, ze se nestavi vrt na 350 km/h a kdyz se to zacne delat, tak se picuje, ze to je drahy…

Frantisek

Ne, to jsou dva různí občané. 🙂 I když proti pořádné VRT nejsem, přijde mi, že se v tomto poslední dobou velice střílí od boku, a tak bych jen nerad, aby se utratily další miliony na něco, co se chystá jen velmi nejasně, zvláště když i zbytek sítě potřebuje průběžnou údržbu. To je celé.

Souprava

Lokalky? 😀

Jiří Kocurek

Tak jistě Mšenka! Tu je třeba udržet, idkyby se tam mělo jezdit 10 (slovy: deset) km/h.

Souprava

A Mladotičku je třeba dostavět. 😀 A pak Kozí dráhuuu a Mutěnků. 😀

Lech Malý

Mutěnka již byla konvertována na cyklostezku a v případě hraček pro pumpičkáře jsou desetimilióny z veřejných peněz v pořádku, nebo chápu něco špatně?

Georg

ano, nekdy se utrati miliony za neco, co se nakonec nepouzije.
stejne tak nekdy vyhodite prachy na veceri s buchtou, ktera vam nakonec neda.
to je zivot, nevim, co s tim chcete delat.

Jackub

Mít rozum!

Běžný Občan

Já nepicuji že se nestaví na 350, jsem zastánce jakékoli varianty VRT ale všichni co se jednou tehle „výletů“ zúčastnili tak ví jak to vypadá.
Management si udělá výlet na kterým ae nazerou a projedou TGV a zpátky dovezou propagační materiály SNCF jak by to mohlo vypadat.
Nedělám si naději že nějaký odborník co bude řídit stavbu VRT se tam dostane. Po volbách se vymění vedení SŽDC a všichni pojedou znovu na exkurzi.

Georg

vypada to, ze tomu rozumite, nebo mate ambice rozumet; jak byste tedy navrhoval proces prenosu know-how vy?

Ondřej

Běžný občane, změňte si, prosím, svůj nick. Já jsem taky bežný občan a takto pesimistický a zakyslý tedy rozhodně nejsem a moje rodina a přátelé, dokonce i kolegové v práci, také ne. A taky to jsou běžní občané.

Jackub

Všichni jsou prostě občané. Jak vypadá ten „běžný“ a „neběžný“, jaké jsou jejich charakteristiky a kde je hranice? 😉

Ondřej

Právě na to narážím 🙂

Georg

on je obcan pomalobezny.