19 hodin a 15 minut nonstop. Qantas mezi Sydney a Drážďany pokořil rekord nejdelšího letu A380

Airbus A380 společnosti Qantas. Foto: AirbusAirbus A380 společnosti Qantas. Foto: Airbus

Australská společnost Qantas dnes pokořila rekord s nejdelším letem bez mezipřistátní s Airbusem A380. Prázdné největší osobní letadlo světa letělo

Australská společnost Qantas dnes pokořila rekord s nejdelším letem bez mezipřistátní s Airbusem A380. Prázdné největší osobní letadlo světa letělo ze Sydney do Drážďan celkem 19 hodin a 15 minut.

Qantas dnešním letem, jehož průběh je možné sledovat na Flightradar24.com, pokořil svůj čtvrt roku starý rekord. Tehdy zvládl let z Drážďan do Sydney za 18 hodin a 26 minut. Kvůli proudění větru je let z Austrálie do Evropy delší. Sydney a Drážďany dělí 16 105 kilometrů. Poprvé z Austrálie do Drážďan letělo letadlo přímo, při předchozích modernizacích stroj letěl z Drážďan do Londýna, kam přiletěl s cestujícími z linky QF1 ze Sydney s mezipřistáním v Singapuru.

Nejdelším komerčním letem A380 s cestujícími je linka Emirates z Aucklandu do Dubaje, která letí 17 hodin a 5 minut. Nejkratší je rovněž v režii Emirates: z Dubaje do Muscatu.

Qantas nechává v Drážďanech proměnit interiér všech svých 12 A380. Zatímco některé aerolinky se superjumba zbavují, Qantas si je dál nechá. Cestující se v letadle dočkají nových sedaček i uspořádání ve všech čtyřech třídách, úpravami prošel i salonek. Nově je celá horní paluba vyhrazena pouze pro prémiové třídy. Souvisí to s největší změnou: počet míst v ekonomické třídě klesl o třicet sedaček, naopak ve třídě premium economy je nově namísto 35 celkem 60 míst.

V letadle je po modernizaci 14 míst v první třídě, 70 v byznys třídě (o šest navíc), 60 v premium economy + 25) a 341 v ekonomické třídě (-30). Celkově tak letadlo přepraví 485 cestujících, před modernizací to bylo 484.

Podle šéfa Qantasu Alana Joyce modernizace zajistí, aby byly mezi cestujícími A380 stále tak oblíbené. „Jde stále o jeden z hlavních typů naší dálkové flotily. Díky spolupráci s Airbusem se nám podařilo uspořádat nově celou palubu efektivněji než dosud a využili jsme lépe prostor celého letadla,“ uvedl Joyce. Ten už dříve ale uvedl, že i když jsou letadla oblíbená, jejich provoz je drahý. Pro firmu je levnější provoz dvou dreamlinerů na stejné trase, kde nasadí jednu A380.

Tagy A380 nejdelší let A380 nejdelší lety světa Qantas Top
7 komentářů