19 hodin a 15 minut nonstop. Qantas mezi Sydney a Drážďany pokořil rekord nejdelšího letu A380
Australská společnost Qantas dnes pokořila rekord s nejdelším letem bez mezipřistátní s Airbusem A380. Prázdné největší osobní letadlo světa letělo
Australská společnost Qantas dnes pokořila rekord s nejdelším letem bez mezipřistátní s Airbusem A380. Prázdné největší osobní letadlo světa letělo ze Sydney do Drážďan celkem 19 hodin a 15 minut.
Qantas dnešním letem, jehož průběh je možné sledovat na Flightradar24.com, pokořil svůj čtvrt roku starý rekord. Tehdy zvládl let z Drážďan do Sydney za 18 hodin a 26 minut. Kvůli proudění větru je let z Austrálie do Evropy delší. Sydney a Drážďany dělí 16 105 kilometrů. Poprvé z Austrálie do Drážďan letělo letadlo přímo, při předchozích modernizacích stroj letěl z Drážďan do Londýna, kam přiletěl s cestujícími z linky QF1 ze Sydney s mezipřistáním v Singapuru.
Nejdelším komerčním letem A380 s cestujícími je linka Emirates z Aucklandu do Dubaje, která letí 17 hodin a 5 minut. Nejkratší je rovněž v režii Emirates: z Dubaje do Muscatu.
Qantas nechává v Drážďanech proměnit interiér všech svých 12 A380. Zatímco některé aerolinky se superjumba zbavují, Qantas si je dál nechá. Cestující se v letadle dočkají nových sedaček i uspořádání ve všech čtyřech třídách, úpravami prošel i salonek. Nově je celá horní paluba vyhrazena pouze pro prémiové třídy. Souvisí to s největší změnou: počet míst v ekonomické třídě klesl o třicet sedaček, naopak ve třídě premium economy je nově namísto 35 celkem 60 míst.
V letadle je po modernizaci 14 míst v první třídě, 70 v byznys třídě (o šest navíc), 60 v premium economy + 25) a 341 v ekonomické třídě (-30). Celkově tak letadlo přepraví 485 cestujících, před modernizací to bylo 484.
Podle šéfa Qantasu Alana Joyce modernizace zajistí, aby byly mezi cestujícími A380 stále tak oblíbené. „Jde stále o jeden z hlavních typů naší dálkové flotily. Díky spolupráci s Airbusem se nám podařilo uspořádat nově celou palubu efektivněji než dosud a využili jsme lépe prostor celého letadla,“ uvedl Joyce. Ten už dříve ale uvedl, že i když jsou letadla oblíbená, jejich provoz je drahý. Pro firmu je levnější provoz dvou dreamlinerů na stejné trase, kde nasadí jednu A380.