18 vozů a Němka v čele. Banát expres poprvé potáhne parní lokomotiva

Parní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický krajParní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický kraj

Parní lokomotiva pojede v úseku Praha - Ústí nad Orlicí.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuko

To jako fakt pojedou celou štreku na přecpaným koridoru Praha-Oustí 60kmh kvůli párovce? Jako proč né ale zbytečně prodlužovat už tak dlouhou jízdní dobu navíc kamsi do Rumunska mi nedává smysl, taková akce se spíš hodí na vnitrostátní vlak. Nevěřím že by mašinu hnali naplno 80 celou cestu, ještě když budou mít na hrbu několik stovek tun ikdyž budou mít postrk (určitě mašina co to poveze pak z Oustí) tak jako každou akci jezdí 60-65 a tak jako s většina párovkami nejezdí maximálku. Inu využít možnosti a pěkné provětrat kolečka, v tom případě nebylo by na škodu do té Prahé… Číst vice »

tarten

A proč ně? Leckteré vlaky nemají PRŮMĚRNOU rychlost vyšší a o víkendu koridor ani přecpaný není.

Kuko

Tak jsem pátral a nevypátral, jízdenku pouze Praha-Oustí nenabízejí, takže místňák co nejede do rumunska má smůlu, tak proč takováto reklama jakoby mohl jet každý?

Jan Soukup

Kde je napsané, že může jet každý? Ty seš opravdu mimo, když by sis u takového vlaku představoval úsekovou frekvenci.,

Kuko

Opakuji, dělají na tu akci takovou šílenou reklamu jaký vlak 18 vozů a poslední jízda na koridoru a podobně, no a pak zjištíš, že si jízdenku jen PHA-UO nelze koupit, tak vo co teda jde? v tomto mi teda začíná unikat mysl ještě víc, ať zavedou ranní návozní vlak UO-PHA pro místní lidi co by se chtěli taky po koridoru s párovkou projet, pak by to byla relevantní reklama. Jako inzerovat něco co vlastně nejde koupit, není to náhodou klamání nezákazníka? (vtip)

JiraH

koupit to jde . To je hlavně akce do Rumunska a na to si můžete jízdenku koupit

JosBun

Už aby zapnuli ETCS, aby s podobnýma volovinama byl konec.

Jaaa

Nebuďte škarohlíd a nechte lidi se i bavit…

JosBun

Bavte se, ale návštěvou Muzea.

El Barto

Proč? Protože jste řekl? 🙂

JosBun

Protože historie patří do Muzea.

El Barto

Super, takže veškeré jízdy automobilových veteránů zakázat, vojenské přehlídky v historických uniformách také, průvody v tradičních krojích samozřejmě také, protože to už dnes běžně nikdo nenosí a jde tedy o historii, a tak by se dalo pokračovat dál. Nechápu potřebu některých lidí rozhodovat ze své pozice internetového anonyma, jaký druh neškodné volnočasové aktivity se má zakázat. Kromě toho, za pár měsíců přijde ETCS, takže páry na koridorech jezdit jen tak nebudou, ale budiž vám to přáno, stejně člověk vašeho typu si najde něco jiného, co mu bude velkým trnem v oku, třeba parní jízdy na tratích bez výhradního provozu pod… Číst vice »

G-man

Regionální vlaky na tratích s rychlostí 100 km/h a vyšší mají cestovní rychlost kolem 70 km/h. Takže když pojede kolem sedmdesáti, krásně mezi ně zapadne a nikdo nikoho nebrzdí . . . rovnoběžný grafikon, ideál. No, expresy jsou samo jiný level.

R.Štěrba

… technický skvost… a oslava české kultury…tak proč zrovna Němka? 🤔

Kubrt

Protože organizátor dostal nejlepší nabídku právě od jejího majitele? Krom toho (páry moc nesleduju), kolik lokomotiv připadajících v úvahu na tenhle vlak je potenciálně dosažitelných? Moc to nebude.
Ale pokud srdíčko šotouše potřebuje nějakou medicínku, co třeba že tenhle typ lokomotivy jezdil ve všech zemích, kterýma vlak projede?

Michal M

To se ti to zase celé zmatlalo dokupy. Oslava české kultury je festival, kde vlak končí, ne parní lokomotiva.

tarten

Protože je to dobrá po válce ukořistěná řada mašin. Přijde vám o tolik méně česká, než třeba Bobina, která byla vyrobená podle švýcarské licence a pak vyráběná dál poněkud právně pochybně už bez téhle licence s některými českými díly?

Patrik K

A co jineho kdyz neni v CR nic provozniho co ujede takovou dalku?

JosBun

Protože provozní Albatros mají jen slováci a nic jiného to neutáhne…. 🙂

fabec

Ani na Slovensku neni aktuálně provozní

Zrzek

Ještě Štokr, ale u nás není provozní ani jeden a ze šlechtičen je momentálně v provozu jen plzeňská. Zkrátka ve velkých parách jsou na tom líp Slováci.

Xxx

Jedna to stejně neutáhne.

Josef Novák

Štokr i jedničkový Albatros mají část DNA s Němkou společnou, takže to by pro šotoflastence asi také nebylo ideální řešení 🙂

tarten

Mimochodem, tahle „Němka“ byla vyrobená ve vídeňském Floridsdorfu r. 1944, což nebylo v Německu o moc víc, než plzeňská Škodovka ve stejné době.

Ferda

Ja moc nechápu pořád dokola ten tiátr kolem Banátu. Chudáci místní, když jim tam najede plný vlak hipsterů zachraňovat „rozvojovou“ část Evropy.

A protože hipsterům už je to málo, z Prahy do Ústí bude divadýlko s párou… 👌👍

SaulGoodman

Mě by takhle masová akce také nelákala, nicméně ti místní mají za tu chvíli nekomfortu značné příjmy, které skutečně jinak v těchto částech Rumunska nejsou velké. Navíc díky tomuto festivalu došlo k značnému zpopularizování oblasti, která se tak stala i v jiných termínech cílem českých turistů, kteří tam přinášejí peníze a nějaký život. To máte jako Koločava v Karpatech – ano, je to tam už trochu skanzen pro české turisty, nicméně nemám pocit, že by si na to místní stěžovali. Ono v horských vesničkách se lze živit buď náročným zemědělstvím, dojíždět za prací daleko do měst či ciziny, a nebo… Číst vice »

Kubrt

Přesně tak. Ostatně takhle fungují i celé Alpy. Kdyby lidstvo nevynalezlo cestovní ruch, je v Zermattu jedna rodina a stádo krav, toť vše. A samozřejmě žádné horské železnice.

Kubrt

Kdyby to těm místním tak strašně vadilo, tak nenabízejí ubytování pomalu v každé chalupě. A to píšu jako člověk co tenhle typ akcí nemá rád.

Vít

A já myslel, že Ferda Mravenec vše zná… Je tam Česka vesnice a česká komunita, proto se tam jezdí z Čech a hlavně jezdilo, ještě než to bylo „trendy“….

stanik

V minulosti došlo k omezení a následného zrušení Páry a parní dopravy . Třeba i kvůli popílku. Dnes se k této dopravě vracíme. Možná oprášíme i parní osobní a nákladní vozidla . Sentinely nebo Dacany !!! Je zajímavé, že zakazujeme uhelná topidla ale na turistické připomenutí to neplatí .

Juraj

Nevracíme.
Neoprášíme.
Vážně chcete srovnávat emise tisíců domácností s jednou mimořádnou jízdou?

Jiří Kocurek

Mno on ten domácí kotel má kolem 20 kW, takže 1 loko vydá za celou vesnici. Proti uhelné elektrárně je to ale nic.

Ane, všude se nedá zavést plyn, místní trafo ani VN elektřinu v potřebné výkonu nedodá a tak se topí … dřevem.

JosBun

Klidně hoďte kamenem, ale minulost patří do Muzea…

JiraH

aaa další blbec. Ano minulost patří do muzea. Však ta lokomotiva patří pod muzeum které se buduje v Dolní Lipce. A nikde není dáno že muzeum může být funkční a stroje provozovat.

JosBun

Tak si ten práskač provozujte v Dolní Lipce a nezavazejte na koridoru, když to jede jak šnek.

JiraH

nejede to jak šnek, po koridoru těch 65-70 zvládla v pohoděa to je rychlost některých nakladních vlaku. A vzhledem k tomu že to platí Pardubický kraj tak to chce tam i dojet. Zájem před měsícem byl velký. A těch pár blbcu co se najde jako JosBun a Stanik co akorát závidí jsou v silné menšině a ty se musí přizpůsobit

JosBun

Což je o 100 km/h méně než jede běžný rychlík…. Gratuluji a ty vaše tituly kdo je kdo si nechte na doma. Dík…

El Barto

Vy si nechte na doma rozhodování o tom, kdo si má kde co provozovat. Nerozhodujete o tom, maximálně se vám to může nelíbit, ba co víc, může vám to trhat žíly, ale to je tak vše. Ten vlak nebude pomalejší, než celkem normální náklad.

Dave

Co znamená slovo zavazet?

Gerge

Staniku, staniku na to nejde říci nic jen že jsi blbec

Michal M

Jeden turistický vlak je „vracení se k páře“? Staníku, že ty jsi už docela senilní jedinec?

MP3

„…přišli kolem roku 1823 z tehdejšího Rakouska-Uherska“
Buď přišli 1823 nebo z Rakouska-Uherska. Obojí zároveň není možno. K vyrovnání došlo roku 1867.

Libor

Přišli z Rakouska do Uherska. Druhá možnost se tak nějak vylučuje sama, říci že jsem přišel z Rakouska-Uherska do Rakouska-Uherska, nedává smysl. 🙂

Metro

To také ne, v roce 1823 přišli z Čech do Uherska, obě země byly součástí tehdejšího Rakouského císařství na tehdy stejné úrovni.

Lysimachia

Většina lidí je bohužel přesvědčena, že od nástupu Habsburků na český trůn (1526, ale to taky netuší) se státní útvar (až na to, že to dlouho státní útvar nebyl) jmenoval Rakousko-Uhersko.