18 vozů a Němka v čele. Banát expres poprvé potáhne parní lokomotiva
Parní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický kraj
Parní lokomotiva pojede v úseku Praha - Ústí nad Orlicí.
Parní lokomotiva pojede v úseku Praha - Ústí nad Orlicí.
Včera jsem vlak potkal v Záboří…pěkně svištěl…a až do Kolína nebylo vidět..
Na to si počkám na trase. Nicméně není to trochu odvážné poslat takto starou byť rekonstruovanou lokomotivu s takovým zatížením na trasu z Prahy do Ústí nad Orlicí ?
V roce 1823 žádné Rakousko – Uhersko neexistovalo. A to ani 40 let poté. Tzv. monarchie R-U vzniká po válce s Pruskem, kdy Rakousko drtivě prohrálo bitvu u Sadové u HK v roce 1866. Rok nato vzniká R-U monarchie. Nevím, kde se bere v národě českém taková neznalost. Četl jsem před několika lety na Dotyk.cz, že František Štěpán Lotrinský, manžel císařovny Marie Terezie a císař Sv. Říše římské, zachránil R-U od bankrotu. Nepravda.
Žádám redakci o opravu jinak pěkného a přínosného článku. Děkuji!
V historických jízdách je naše železnice přeborník. Je to samozřejmě marginálie, ale být nejvyšším pánem železničním, budu zaměstnávat hlavně lidi, kteří koukají dopředu a ne zpátky.
To jako fakt pojedou celou štreku na přecpaným koridoru Praha-Oustí 60kmh kvůli párovce? Jako proč né ale zbytečně prodlužovat už tak dlouhou jízdní dobu navíc kamsi do Rumunska mi nedává smysl, taková akce se spíš hodí na vnitrostátní vlak. Nevěřím že by mašinu hnali naplno 80 celou cestu, ještě když budou mít na hrbu několik stovek tun ikdyž budou mít postrk (určitě mašina co to poveze pak z Oustí) tak jako každou akci jezdí 60-65 a tak jako s většina párovkami nejezdí maximálku. Inu využít možnosti a pěkné provětrat kolečka, v tom případě nebylo by na škodu do té Prahé… Číst vice »
A proč ně? Leckteré vlaky nemají PRŮMĚRNOU rychlost vyšší a o víkendu koridor ani přecpaný není.
Tak jsem pátral a nevypátral, jízdenku pouze Praha-Oustí nenabízejí, takže místňák co nejede do rumunska má smůlu, tak proč takováto reklama jakoby mohl jet každý?
Kde je napsané, že může jet každý? Ty seš opravdu mimo, když by sis u takového vlaku představoval úsekovou frekvenci.,
Opakuji, dělají na tu akci takovou šílenou reklamu jaký vlak 18 vozů a poslední jízda na koridoru a podobně, no a pak zjištíš, že si jízdenku jen PHA-UO nelze koupit, tak vo co teda jde? v tomto mi teda začíná unikat mysl ještě víc, ať zavedou ranní návozní vlak UO-PHA pro místní lidi co by se chtěli taky po koridoru s párovkou projet, pak by to byla relevantní reklama. Jako inzerovat něco co vlastně nejde koupit, není to náhodou klamání nezákazníka? (vtip)
koupit to jde . To je hlavně akce do Rumunska a na to si můžete jízdenku koupit
Ty jsi blb co to nechápe. Je to reklamy aby nalakali lidi na cestu do Rumunska . Není žádoucí cestující jen do Ústí.
Už aby zapnuli ETCS, aby s podobnýma volovinama byl konec.
Nebuďte škarohlíd a nechte lidi se i bavit…
Bavte se, ale návštěvou Muzea.
Proč? Protože jste řekl? 🙂
Protože historie patří do Muzea.
Super, takže veškeré jízdy automobilových veteránů zakázat, vojenské přehlídky v historických uniformách také, průvody v tradičních krojích samozřejmě také, protože to už dnes běžně nikdo nenosí a jde tedy o historii, a tak by se dalo pokračovat dál. Nechápu potřebu některých lidí rozhodovat ze své pozice internetového anonyma, jaký druh neškodné volnočasové aktivity se má zakázat. Kromě toho, za pár měsíců přijde ETCS, takže páry na koridorech jezdit jen tak nebudou, ale budiž vám to přáno, stejně člověk vašeho typu si najde něco jiného, co mu bude velkým trnem v oku, třeba parní jízdy na tratích bez výhradního provozu pod… Číst vice »
Regionální vlaky na tratích s rychlostí 100 km/h a vyšší mají cestovní rychlost kolem 70 km/h. Takže když pojede kolem sedmdesáti, krásně mezi ně zapadne a nikdo nikoho nebrzdí . . . rovnoběžný grafikon, ideál. No, expresy jsou samo jiný level.
No, kdybyste tím občas jezdil, tak byste věděl, jak obrovský problém mají ty couráky na koridoru, aby se svou rychlostí zapdaly někam mezi rychlíky.
Takže když pojede parní expres kolem 70 km/h, bude buď ve skoro každý stanici čekat na předjetí, nebo bude zržovat dopravu za sebou.
A když jede nákladní s uhlím. To jede cca 80. To nevadí
Jasně, jeden parní vlak ve večerním taktu na koridoru a bude z toho tááááákovýhle zpoždění. Tvoje starosti, k tomu prezidentskej plat a měl bych se jako král.
… technický skvost… a oslava české kultury…tak proč zrovna Němka? 🤔
Protože organizátor dostal nejlepší nabídku právě od jejího majitele? Krom toho (páry moc nesleduju), kolik lokomotiv připadajících v úvahu na tenhle vlak je potenciálně dosažitelných? Moc to nebude.
Ale pokud srdíčko šotouše potřebuje nějakou medicínku, co třeba že tenhle typ lokomotivy jezdil ve všech zemích, kterýma vlak projede?
To se ti to zase celé zmatlalo dokupy. Oslava české kultury je festival, kde vlak končí, ne parní lokomotiva.
Protože je to dobrá po válce ukořistěná řada mašin. Přijde vám o tolik méně česká, než třeba Bobina, která byla vyrobená podle švýcarské licence a pak vyráběná dál poněkud právně pochybně už bez téhle licence s některými českými díly?
A co jineho kdyz neni v CR nic provozniho co ujede takovou dalku?
Protože provozní Albatros mají jen slováci a nic jiného to neutáhne…. 🙂
Ani na Slovensku neni aktuálně provozní
Ještě Štokr, ale u nás není provozní ani jeden a ze šlechtičen je momentálně v provozu jen plzeňská. Zkrátka ve velkých parách jsou na tom líp Slováci.
Jedna to stejně neutáhne.
1000t na koridoru by měla Němka zvládnout.
Štokr i jedničkový Albatros mají část DNA s Němkou společnou, takže to by pro šotoflastence asi také nebylo ideální řešení 🙂
Mimochodem, tahle „Němka“ byla vyrobená ve vídeňském Floridsdorfu r. 1944, což nebylo v Německu o moc víc, než plzeňská Škodovka ve stejné době.
V roce 1944 bylo všude Německo.
Protože když byla Vsudybylka v Lednici, tak to pak zachraňoval Hektor.
Ja moc nechápu pořád dokola ten tiátr kolem Banátu. Chudáci místní, když jim tam najede plný vlak hipsterů zachraňovat „rozvojovou“ část Evropy.
A protože hipsterům už je to málo, z Prahy do Ústí bude divadýlko s párou… 👌👍
Mě by takhle masová akce také nelákala, nicméně ti místní mají za tu chvíli nekomfortu značné příjmy, které skutečně jinak v těchto částech Rumunska nejsou velké. Navíc díky tomuto festivalu došlo k značnému zpopularizování oblasti, která se tak stala i v jiných termínech cílem českých turistů, kteří tam přinášejí peníze a nějaký život. To máte jako Koločava v Karpatech – ano, je to tam už trochu skanzen pro české turisty, nicméně nemám pocit, že by si na to místní stěžovali. Ono v horských vesničkách se lze živit buď náročným zemědělstvím, dojíždět za prací daleko do měst či ciziny, a nebo… Číst vice »
Přesně tak. Ostatně takhle fungují i celé Alpy. Kdyby lidstvo nevynalezlo cestovní ruch, je v Zermattu jedna rodina a stádo krav, toť vše. A samozřejmě žádné horské železnice.
Kdyby to těm místním tak strašně vadilo, tak nenabízejí ubytování pomalu v každé chalupě. A to píšu jako člověk co tenhle typ akcí nemá rád.
A já myslel, že Ferda Mravenec vše zná… Je tam Česka vesnice a česká komunita, proto se tam jezdí z Čech a hlavně jezdilo, ještě než to bylo „trendy“….
Ferda to skutečně zná, nemějte obavu… Nicméně to nijak nevylučuje to, co jsem napsal výše. Bavil jste se někdy s rumunskými krajany, co si o tom všem myslí? Já ano, mám mezi českými Rumuny přátele…
Prosím jenom definujte mi rozdíl mezi českým Rumunem a rumunským Cechem. Já totiž volím vzdy to druhou variantu tedy ve Vojvodině žijí dolnozemští Slováci a nikoli slovenští Srbové.
V minulosti došlo k omezení a následného zrušení Páry a parní dopravy . Třeba i kvůli popílku. Dnes se k této dopravě vracíme. Možná oprášíme i parní osobní a nákladní vozidla . Sentinely nebo Dacany !!! Je zajímavé, že zakazujeme uhelná topidla ale na turistické připomenutí to neplatí .
Nevracíme.
Neoprášíme.
Vážně chcete srovnávat emise tisíců domácností s jednou mimořádnou jízdou?
Mno on ten domácí kotel má kolem 20 kW, takže 1 loko vydá za celou vesnici. Proti uhelné elektrárně je to ale nic.
Ane, všude se nedá zavést plyn, místní trafo ani VN elektřinu v potřebné výkonu nedodá a tak se topí … dřevem.
Klidně hoďte kamenem, ale minulost patří do Muzea…
aaa další blbec. Ano minulost patří do muzea. Však ta lokomotiva patří pod muzeum které se buduje v Dolní Lipce. A nikde není dáno že muzeum může být funkční a stroje provozovat.
Tak si ten práskač provozujte v Dolní Lipce a nezavazejte na koridoru, když to jede jak šnek.
nejede to jak šnek, po koridoru těch 65-70 zvládla v pohoděa to je rychlost některých nakladních vlaku. A vzhledem k tomu že to platí Pardubický kraj tak to chce tam i dojet. Zájem před měsícem byl velký. A těch pár blbcu co se najde jako JosBun a Stanik co akorát závidí jsou v silné menšině a ty se musí přizpůsobit
Což je o 100 km/h méně než jede běžný rychlík…. Gratuluji a ty vaše tituly kdo je kdo si nechte na doma. Dík…
Vy si nechte na doma rozhodování o tom, kdo si má kde co provozovat. Nerozhodujete o tom, maximálně se vám to může nelíbit, ba co víc, může vám to trhat žíly, ale to je tak vše. Ten vlak nebude pomalejší, než celkem normální náklad.
Jj. Jsi tupoun který nic nechápe. Jednou za čas to nevadí a jedinec si rád připomene historii
A to jste se vezl běžným rychlíkem v které zemi?
Co znamená slovo zavazet?
To samé co zaclánět.
JosBun až jako druhý´´´´ STánik bude první, kdo bude čekat u koridoru s foťákem. 😂
Staniku, staniku na to nejde říci nic jen že jsi blbec
Jeden turistický vlak je „vracení se k páře“? Staníku, že ty jsi už docela senilní jedinec?
STánik bude první, kdo bude čekat u koridoru s foťákem. 😂
„…přišli kolem roku 1823 z tehdejšího Rakouska-Uherska“
Buď přišli 1823 nebo z Rakouska-Uherska. Obojí zároveň není možno. K vyrovnání došlo roku 1867.
Přišli z Rakouska do Uherska. Druhá možnost se tak nějak vylučuje sama, říci že jsem přišel z Rakouska-Uherska do Rakouska-Uherska, nedává smysl. 🙂
To také ne, v roce 1823 přišli z Čech do Uherska, obě země byly součástí tehdejšího Rakouského císařství na tehdy stejné úrovni.
Většina lidí je bohužel přesvědčena, že od nástupu Habsburků na český trůn (1526, ale to taky netuší) se státní útvar (až na to, že to dlouho státní útvar nebyl) jmenoval Rakousko-Uhersko.