17 hodin a 15 minut. Qatar Airways vrací jednu z nejdelších linek světa
Airbus A350-1000 Qatar Airways v Praze. Foto: flyrosta.com
Dosud létá dopravce na Nový Zéland s mezipřistáním v Adelaide.
Dosud létá dopravce na Nový Zéland s mezipřistáním v Adelaide.
Hmmm, hodit si to v Businessu .. musí být přijemný zážitek 🙂
17 hodin klidu, kdy vás nikdo neruší, nikdo po vás nechce.
Záleží kdo letí kolem. Plus Vás pořád otravují s jídlem…
Kdyz nechcete, tak neotravuji.
To byl samozřejmě joke 😉
Jen drobná poznámka, ale myslim, že kromě SIN-NYC jsou i další linky, které jsou delší než tato:
MEL-DFW, uvádí se 17.35, AKL-JFK 17.50,
SIN-LAX 17.50, BLR-SFO 17.40, DRW-LHR 17.55 nebo IAH-SYD 17.35.
Tato je/bude druhá nejdelší podle vzdálenosti
Nebude. Bude 3.
Na prvním a druhém místě je singapore airlines s linkami do New Yorku (EWR a JFK).
Je to trochu zavádějící v článku to uznávám, ale myslím, že autor myslel „delší“, co se týče vzdálenosti a nikoliv co se týče času. Samozřejmě otázkou je, jaké jsou reálné trajektorie, po kterých letouny létají vlivem větru, geopolitice atd. Nicméně, dle nejkratší možné spojnice je to takto (+- nějaký ten km)
1. SIN-NYC 15,331 km
2. DOH-AKL 14,529 km
Z těch, co pak zmiňujete by bylo pořadí ve vzdálenosti +- takto:
MEL-DFW 14,475 km
AKL-JFK 14,207 km
SIN-LAX 14,101 km
BLR-SFO 14,004 km
LHR-DRW 13,873 km
IAH-SYD 13,834 km
Časově delších linek bude ještě víc – byla by někde kolem 13 – 14 místa.
Pořadí nejdelších linek se bere podle vzdálenosti. Proto takto.
Ok. Ale v textu je to uvedeno v souvislosti s informací o délce letu. Jinak pochopitelně máte pravdu.
A druhá věc je také to, co je v letovém řádu a jaká je reálná letová doba.
Na Zéland bych se rád ještě jednou podíval, ale ta cesta mě dost odrazuje. Jednak finančně a taky prakticky. Když jsem tam letěl před deseti lety, tak jsem to vzal s přestupem v Šanghaji. To je z Evropy skoro přesně v půlce cesty. Jako mladý člověk jsem ty dva jedenáctihodinové lety tak nějak přežil, dnes už by to bylo asi horší. Představa 17 hodin v economy mě fakt děsí. A na business prostě nemám. Nebo možná, kdybych dlouho šetřil, tak by se to nějak vyšlo, ale za ty prachy si můžu udělat dvě nebo tři hezké dovolené někde blíž.
Letěli jsme před 5 lety stejnou trasou (umluvil jsem manželku kvůli Maglevu) zpáteční za 32k. Kdyz bychom teď letěli na Jižní ostrov tak u nás asi vyhrávají Qatar s Business za 86k. Na tu dovolenou poletíme nejspíše naposledy a cena oproti economy za 54 (Emirates 56 eco a 74 premium eco na stejné termíny) je už jen v tom všem malinko navíc. Ano byly by za to tři hezké dovolené jinde ale myslím, že když už někde využít business tak na takovéhle cestě.
Naprosto souhlasím.
Jinak ad Jan: vemte to se stop-overem alespoň na jednu dvě noci na půli cesty.. dnes už spousta aerolinek takové možnosti nabízí. Člověk dobije baterky a pokračuje pak dál v cestě. Ideálně to naplánovat třeba Singapur na cestě tam a Bangkok nebo něco jiného na cestě zpět 🙂
Jj, to je dobrá alternativa.
Já letěl VIE-NYC-LAX-SYD-AKL-TPE-VIE. A kromě hezkých stop-overů, nejvíc jsem si užil asi TPE, mám i cestu kolem světa 🙂
To je ani ne dvojnásobek, to je fajn.
Nedávno byly letenky do Austrálie z Prahy něco kolem 24, takže už se to vrací pomalu do normálu.