1643 Kč za 11 hodin jízdy. České dráhy začaly prodávat jízdenky na nový spoj do Kodaně
ComfortJet ČD a Siemens Vectron v Kodani. Foto: České dráhy

Linka odstartuje v květnu, v provozu bude i třikrát denně.

Linka odstartuje v květnu, v provozu bude i třikrát denně.
Cena jen za jeden směr? letenka se dá sehnat do 1200 zpáteční a hodinu let. ne vždy samozřejmě
Náhodou, ke to terno. Chtěl jsem jet 1.11 do Kodaně na koncert a večer z Kodaně nic nejede, teď pojede a dokonce přímý spoj.
A letenky byly absolutní zoufalství za dost vysoké ceny (cca 6tis nejlevnější zpáteční)
Noční spoj z Kodaně pojede jen přes léto.
1.11 příští rok taky žádný noční spoj z Kodaně nepojede.
Škoda toho Flensburgu, že tam nestaví.
Za tu cenu (někdy i nižší) mám u Ryanair zpáteční letenku. Takže naprosto přemrštěná cena.
Jen letištní odletové taxy dělají na této trase u zpáteční letenky 1566 Kč. Takže jakákoliv letenka, která je levnější, je podnákladová, i kdyby všechny ostatní náklady na let byly nulové.
..ta cena je i za úsek po DB a DSB, kde je trochu dražší tarif, než u nás ..jinak to nejde..
Jinak může dopravce jet přes Německo na vlastní triko, ne na tarif DB 😀
Ale 1) Proč by to dělal (Flixtrain)
2) Když už, stejně by nemusel přes Německo chtít míň než Němec zaplatí.
Stejně tak autobusovou jízdenku. Ta je od nějakých 669 korun (např. 15. ledna), většinou do tisícovky, tedy musíme počítat rezervační poplatek, který je snad pořád 9 korun při nákupu přes internet (ne vždy se podaří, mají nějak pošahanou platební bránu) nebo 49 při nákupu u pokladny, v této ceně drobné (má to význam při stornu, peníze za jízdenku vám připíšou jako kredit, poplatek nevrátí). 2 spoje denně (7:00-20:20 a 18:00-7:45). Dobré na jednodenní návštěvu Kodaně nebo Malmö. Autobusy jsou v prodeji někdy do ledna a většinou právě za cca 7 stovek. Zajímavá je tam asymetrie, na cestu zpět je jen… Číst vice »
11 nebo 14 hodin ve stejným dopravním prostředku velkej rozdíl není. 11 hodin ve vlaku versus 14 hodin v buse je propastnej rozdíl ve prospěch vlaku…
To jistě, vlak je vlak. 11 hodin ve vlaku je daleko lepší než 11 hodin v autobuse. I když ty dálkové autobusy jsou docela pohodlné, pořád je tam člověk namačkaný. Ve vlaku se dá občas i zvednout a projít se, v autobuse dost omezeně víceméně jen pod záminkou návštěvy toalety (která bývá dost malá, takže se člověk rozhodně neprotáhne).
Uvažuji o koupi pro návrat příští rok z cesty s kolem (tam zřejmě letecky), ale zatím nevidím tuto možnost, resp. nikde nevidím že by to již v ceně jizdenky bylo a zároveň to ani nenabízí možnost přidat jako službu. V řazení a službách vlaku ale kolo zobrazené mají. Nevíte někdo jak to přesně je, resp. bude?
Jo, to je zvláštní. Kolo funguje jenom po Schleswig.
Prodej jízdenek do Dánska dnes FB promovaly ČD na svém FB a IG. Vzhledem k předprodeji jen 180 dní dopředu se daly koupit jen na 1.-4. května, načež dostaly za to sodu. Kromě toho bylo poukazováno, že letenky i jen 14 dní předem jsou kolikrát levnější a navíc na obrázku měli ComfortJet s pantografem na řidičáku. Po pár hodinách ten příspěvek smazali. No a pak se člověk diví, proč ČD prohrávají jednu soutěž za druhou, když nejsou schopny ani normální komunikace… :facepalm:
Letenky jsou většinou levnější než vlakové jízdenky. Cestování po železnici je pro nadšence, kteří si umí jízdenky sehnat. Několikrát jsem slyšel příběk, jak někdo tak dlouho sháněl jízdenky, až nakonec letěl. Třeba do Nice. Vycházel pěkný spoj s přestupem ve Frankfurtu, ale ČD nedokázali prodat jízdenku ani do toho Frankfurtu (natož někam dál). Jel taky autobus, ale tím, že začíná v Polsku byl vyprodaný, takže ten člověk nakonec letěl za cenu autobusu a za polovičku ceny, kterou spočítal tehdy ještě funkční portál jízdenka cz. Dneska naštěstí máme internetové prodeje a různé „Sparscheiny“, takže ty vlaky nejsou tak marné jako před… Číst vice »
Zase ty Krapincovy lži o restauračním voze…
Jak se na tom podílí EK? Pilotní projekt zmíněný v posl. odstavci. Jde o slovní vyjádření podpory nebo EK přispívá na provoz nebo dotacemi na infrastrukturu?
Zase si kopím Interrail Global pas na 10 dní ve slevě 20% a za 900,-Kč na den dojedu až do Goteborgu.
A těch dalších 9 dní?
že by cestoval i jinde? Nebo pojede zpátky, pokud tam nebude 14 dní na jednom místě 😀
To je velice bystrý úsudek a nepochybně tomu tak bude. Ovšem za 900 Kč denně bez možnosti jakékoliv pauzy (v této denní sazbě) mi to jako velké terno nepřijde. Snad jedině šotoušit jako smyslů zbavený a hltat stovky kilometrů každý den.
Ony ty Interraily jsou dělané tak, že platnost je x dní a v rámci nich můžete vybrat y cestovacích, kdy na něj jedete. A tohle by cenově odpovídalo verzi s 10 dny cestování z 60. Což by nemusely být špatné prázdniny vlakem po Evropě…
Tak to pak ano. To smysl dává.
Přesně tak, Další den dojet směr Bergen, nebo Trondheim, pochodit 7 dní a jede se spět. Za měsíc nato vlakem Pireneje stejným stylem. A bude po dovolené.
Zajímalo by mě, jak to bude jezdit až bude tunel do Dánska – jestli se to bude úvrať už na Hamburg Hbf. nebo bude vyhlídková jízda přes celé město až na Altonu a zpátky.
Tak s řídícím vozem asi úvrať nebude zrovna nadpozemsky složitá technologie. Navíc kdo by zbytečně protahovat vlak už tak dost přetíženým hamburským uzlem.
Složité to není, ale nějaký čas to přesto zabere a hlavně se to v Hbf. nedá provést u všech nástupišť. A nástupišť je na Hbf. už tak málo…
Ale asi pořád lepší než jet dvakrát přes už tak přetíženou trať přes Dammtor.
Letadlu to časově konkurovat nemůže, finančně nevím. Ale autobusu pohodlím určitě, čas bude asi podobný, jen busem to bude určitě podstatně levnější..
S trochou štěstí se dá sehant zpáteční letenka pod 2000. A to i jen 2 měsíce dopředu
On fakt existuje masochista ktery by tím jel? :O
Vlaky Praha – Hamburk jsou využité slušně, vlaky Hamburk – Kodaň také. A tedy vlaky Praha – Hamburk – Kodaň budou…?
Já myslel celou trasu. 11hodin ve vlaku je prostě hodně, když to letadlo zfoukne za hodinu.
Jenže pár hodin na letiště a z letiště, ono he to reálně z Letňan k sportovní hale v Helsinkách na koncert asi 8!hodin i tím letadlem. A to hen když trefíš přímý let a pokud to vůbec letí. Chtěl jsem 1.11 na koncert Elektric Callboy do Kodaně a měl jsem letenky za 6000 přes Londýn = taky 13 hodin v letadle s přestupy a čekáním
Koukám, že eshop po mě chce ještě +75 Kč za místenku. Přitom nyní jsou i mezinárodní místenky k Včasné jízdence zdarma.
V létě jsem točil na otočku Kodaň, letenka něco přes trojku, objednáno dva týdny dopředu. Když pominu cenu, která teď vypadá srovnatelně, tak ta doba je na vlak prostě dlouhá. Asi se to nasbírá po cestě, jsem zvědav.
I když já to příští rok plánuju zatáhnout v celé trase z Kodaně, myslím, že takových, jak je ve článku zmíněno, bude minimum. Možná by bylo dobré kdyby dokázaly ČD zveřejnit s odstupem procento cestujících kteří jeli z/do obou koncových destinací.
Když vezmeme cestu na letiště + rezerva + odbavení + kontrola a po příletu plus mínus to samé a k tomu ještě cestu do centra Prahy, jsme asi na 5 hodinách, což je samozřejmě pořád méně než polovina doby cesty vlaku, ale například z Hamburgu a blíže to už smysl dává.
Neříkalo se to i o tom přímým spojení Berlín-Paříž, že bude hlavně pro dílčí cesty a nakonec jezdí většina celou trasu?
Samozřejmě se uvidí, ale ono je do nejspíš dost jedno, jestli vlak naplní hlavně cestující na celou trasu nebo ti, co pojedou jen část cesty, když to bude fungovat…
Co celou trasu, my už 3x jeli Praha Berlín a pak jsme na ten přímák do Paříže v Berlíně přesedli…
No paráda, v roce 2013 jsem jel do Kodaně nočním vlakem z Prahy. Bydlel jsem ve Švédsku a letenky už byly vyprodané. Byla to pěkná jízda a jsem rád, že se spoj obnoví.
Stejně nejlepší to bylo trajektem přes Puttgarden. Super zážitek jak v dánských jednotkách tak i v ICE-TD. Prostě ten trajekt má svoje kouzlo.
Éru ICE-TD jsem bohužel prošvihnul, ale jel jsem to na podzim 2019, vlak ze dvou „gumových nosů“ IC3. Najíždění vlakem na trajekt je zážitek.
ICE TD bylo fajn svezení. Mezi Berlínem Hamburkem si jednotka brumlala 200km/h ve většině případů zdvojená. V Hamburku pak do Dánska pokračovala sólo jednotka. A trajekt to bylo fakt super.
Jo, vlakem přímo na trajekt byl určitě zážitek, ale i když tohle mizí, trajektů je furt dost a nemálo jich pluje mezi místy snadno vlakem dostupnými. A při troše štěstí furt myslím člověk sunutí vlaku na trajekt místy uvidí, akorát holt bude nákladní.
Já se trajekty do Skandinávie najezdil až až, ze všech směrů, autem, vlakem tak chvilku i kamionem. Ale nejhorší to bylo z Polska. Prostě bordel ve všech směrech. Ale to už je dvacet a víc let.
Já rád ty ze Stockholmu do Finska, ta plavba archipelágem mezi ostrůvky a ostrovy je krásná.
No trajekt zbývá už akorát na Sicílii. Tyk bych to potřeboval stihnout projet dřív než bude most.
..naprosto s vámi souhlasím..
1643 korun za včasnou jízdenku půl roku dopředu je celkem dost, čekal jsem že ceny budou začínat tak na tisícovce. Kolik pak teda bude stát běžná nevčasné jízdenka? 5000?
čekal jsem 1500, je to myslim akceptovatelné, i když na hraně….
Klid, je to přes Německo, máte skoro jistou 25% slevu, když ne rovnou padesát.
Jak to myslíte?
Nejspíše tak že to jede přes Německo a tak je dost pravděpodobné že ten vlak nabere nějaké zpoždění a pak dostanete kompenzaci v této výši.
Jo takhle!
Nejspíše tak že to jede přes Německo a tak je tu dost velká pravděpodobnost zpoždění a toho že pak dostanete kompenzaci v této výši.
Řekl bych jako pamětník, že vzhledem k průměrné mzdě je to pakatel !!!
Cena zhruba odpovídá rychlíkové jízdence napříč ČSSR v 80. letech.
Taky jsem zvědavý za kolik bude nevčasná, obecně z Prahy do Hamburku se dá jet třeba za 700 Kč a nemusí se to kupovat tak dlouho dopředu. Ale stačí se podívat na samotné ceny vnitro lístků v Dánsku – třeba z Kodaně do Aarhusu za 500 Kč dva měsíce ode dneška, za 1400 Kč ještě dnes…
Běžná mezinárodní jízdenka je už také v nabídce, za lidových 6 600,-
České dráhy začaly prodávat jízdenky na nový spoj do Kodaně?
Asi neumím používat e-shop ČD, protože na konec května (29.05.2026) mi to sice našlo přímé „Berlinery“ do Kodaně v uvedených časech, ale jízdenka koupit nejde. Ukáže se akorát tlačítko „Zjistit cenu“ s dodatkem „Na vybrané spojení bohužel neumíme prodat jízdenku v e-shopu ČD.“
Co dělám špatně?
Jízdenky jsou zatím koupit přes aplikaci jen na spoje od 1.5. Do 4.5. Vtipná cena je za první třídu, která může stát jen 1868Kč. Takže často bude nejspíš levnější, než druhá 🙂
Nemyslím si, že by se častěji než velmi vzácně stávalo, že do první třídy bude levnější než do druhé. Při dynamické cenotvorbě se sice stává, že rozdíl je malý, ale že by byl nula nebo dokonce záporný, jsem snad ještě neviděl. A kdyby ano, cestující by toho rychle využili a vyhnali první třídu do vyšších pásem.
už jsem viděl, na SC240 košičan, normálně lidi vyhnali druhou třídu nad první, celekem vtipná situace.
Zažil jsem aktuálně něco podobného při nákupu letenek. Business class výhodnější než srovnatelná turistická třída se zahrnutím požadovaných služeb. Akorát jsme jako rodina chtěli 3 sedadla vedle sebe, což business class po Evropě neumožňuje (prostřední sedadlo se nechává volné). Takže jsme stejně skončili v předražené turistické, i když s větším místem pro nohy.
Ak sa jedná o aerolinku ktorá na to prostredné sedadlo neinštaluje stolík tak vám naozaj nič nebráni aby ste obsadili aj to stredné sedadlo 😉 Problém by to bol jedine keby pri okne alebo v uličke bol niekto komu to prekáža.
Protože je to poslední spoj jak do OL tak i do Prahy. ČD to ví, proto ho dávají jako poslední spoj, aby jim to vyrejžovalo. Ale skončí to, jak bude i místenka v Pendolinu za 0.
Stalo se, známý takhle jel myslím do Budapešti, že na Metropolitan byly levné jízdenky do dvojky už vyprodané, ale do jedničky ne.
Řekl bych že se to stává i u railjetů do Vídně, kde je v rakouské soupravě relativně málo míst ve dvojce a hodně v jedničce.
Notuju. Cena sice podivuhodně haprovala, kdy po každém novém načtení spojení se cena měnila oběma směry, ale platili jsme za oba přibližně 2 tisíce (Ostrava-Budapešť), 2. třída byla cca o dvě stovky vyšší.
V Německu jsem zažil už několikrát. V mojí relaci byli jízdenky v exponovaných časech pro 2. tř. Kolem 100-110 €, ale v 1. tř. 90-95€. Tak jsem teda musel jak král v poloprázdné jedničce 😀
U PKPIC se mi to stavá běžně 🙂 u vlaků TLK a IC
Neni to tak vzacne, letos do Gdansku tam prvni trida za stejnou cenu jako druha, zpet prvni trida pro dve osoby o 10€ levnejsi nez druha, kupovano u PKP necele 2 mesice dopredu, CD nabizely to same za nesmyslnou cenu, celkem asi o 2000 drazsi nez PKP.
Wolfsburg Berlin se to stavalo dost pravidelne.
V létě v Polsku jsem zažil něco podobného. Jednička o zlotý dražší než dvojka.
Podle mě děláte špatně to, že se snažíte koupit jízdenku téměř 7 měsíců dopředu. Nevím to podrobně, ale na vlak to většinou jde max. s půlročním předstihem, mnohdy i výrazně menším.
Jak kde. ČD má ta období kratší; německé a rakouské dráhy něco jako půl roku často umožňují.
A v čem je problém? Vždyť jsem to tak napsal.
ÖBB půl roku, ale ani o den víc. Aktuálně jdou v jejich eshopu koupit lístky na 5.5., ale od 6.5. dál ne.
Když jde o spoje s ještě nevyjasněnými jízdními řády, resp. jestli vůbec pojedou, např. kvůli staveništím nebo sezonní vlaky, mnohdy i méně.
Tak proč se ten článek jmenuje „České dráhy začaly prodávat jízdenky na nový spoj do Kodaně“?
Tak ony zacaly, na prvnich par dni provozu te linky.
No jo, neumím počítat.
Předprodej je až 180 dní…