1643 Kč za 11 hodin jízdy. České dráhy začaly prodávat jízdenky na nový spoj do Kodaně
ComfortJet ČD a Siemens Vectron v Kodani. Foto: České dráhy

Linka odstartuje v květnu, v provozu bude i třikrát denně.

Linka odstartuje v květnu, v provozu bude i třikrát denně.
Zase si kopím Interrail Global pas na 10 dní ve slevě 20% a za 900,-Kč na den dojedu až do Goteborgu.
Zajímalo by mě, jak to bude jezdit až bude tunel do Dánska – jestli se to bude úvrať už na Hamburg Hbf. nebo bude vyhlídková jízda přes celé město až na Altonu a zpátky.
Letadlu to časově konkurovat nemůže, finančně nevím. Ale autobusu pohodlím určitě, čas bude asi podobný, jen busem to bude určitě podstatně levnější..
On fakt existuje masochista ktery by tím jel? :O
V létě jsem točil na otočku Kodaň, letenka něco přes trojku, objednáno dva týdny dopředu. Když pominu cenu, která teď vypadá srovnatelně, tak ta doba je na vlak prostě dlouhá. Asi se to nasbírá po cestě, jsem zvědav.
No paráda, v roce 2013 jsem jel do Kodaně nočním vlakem z Prahy. Bydlel jsem ve Švédsku a letenky už byly vyprodané. Byla to pěkná jízda a jsem rád, že se spoj obnoví.
Stejně nejlepší to bylo trajektem přes Puttgarden. Super zážitek jak v dánských jednotkách tak i v ICE-TD. Prostě ten trajekt má svoje kouzlo.
Éru ICE-TD jsem bohužel prošvihnul, ale jel jsem to na podzim 2019, vlak ze dvou „gumových nosů“ IC3. Najíždění vlakem na trajekt je zážitek.
No trajekt zbývá už akorát na Sicílii. Tyk bych to potřeboval stihnout projet dřív než bude most.
1643 korun za včasnou jízdenku půl roku dopředu je celkem dost, čekal jsem že ceny budou začínat tak na tisícovce. Kolik pak teda bude stát běžná nevčasné jízdenka? 5000?
čekal jsem 1500, je to myslim akceptovatelné, i když na hraně….
Klid, je to přes Německo, máte skoro jistou 25% slevu, když ne rovnou padesát.
Jak to myslíte?
Nejspíše tak že to jede přes Německo a tak je dost pravděpodobné že ten vlak nabere nějaké zpoždění a pak dostanete kompenzaci v této výši.
Nejspíše tak že to jede přes Německo a tak je tu dost velká pravděpodobnost zpoždění a toho že pak dostanete kompenzaci v této výši.
Řekl bych jako pamětník, že vzhledem k průměrné mzdě je to pakatel !!!
Taky jsem zvědavý za kolik bude nevčasná, obecně z Prahy do Hamburku se dá jet třeba za 700 Kč a nemusí se to kupovat tak dlouho dopředu. Ale stačí se podívat na samotné ceny vnitro lístků v Dánsku – třeba z Kodaně do Aarhusu za 500 Kč dva měsíce ode dneška, za 1400 Kč ještě dnes…
Běžná mezinárodní jízdenka je už také v nabídce, za lidových 6 600,-
České dráhy začaly prodávat jízdenky na nový spoj do Kodaně?
Asi neumím používat e-shop ČD, protože na konec května (29.05.2026) mi to sice našlo přímé „Berlinery“ do Kodaně v uvedených časech, ale jízdenka koupit nejde. Ukáže se akorát tlačítko „Zjistit cenu“ s dodatkem „Na vybrané spojení bohužel neumíme prodat jízdenku v e-shopu ČD.“
Co dělám špatně?
Jízdenky jsou zatím koupit přes aplikaci jen na spoje od 1.5. Do 4.5. Vtipná cena je za první třídu, která může stát jen 1868Kč. Takže často bude nejspíš levnější, než druhá 🙂
Nemyslím si, že by se častěji než velmi vzácně stávalo, že do první třídy bude levnější než do druhé. Při dynamické cenotvorbě se sice stává, že rozdíl je malý, ale že by byl nula nebo dokonce záporný, jsem snad ještě neviděl. A kdyby ano, cestující by toho rychle využili a vyhnali první třídu do vyšších pásem.
už jsem viděl, na SC240 košičan, normálně lidi vyhnali druhou třídu nad první, celekem vtipná situace.
Stalo se, známý takhle jel myslím do Budapešti, že na Metropolitan byly levné jízdenky do dvojky už vyprodané, ale do jedničky ne.
Řekl bych že se to stává i u railjetů do Vídně, kde je v rakouské soupravě relativně málo míst ve dvojce a hodně v jedničce.
V Německu jsem zažil už několikrát. V mojí relaci byli jízdenky v exponovaných časech pro 2. tř. Kolem 100-110 €, ale v 1. tř. 90-95€. Tak jsem teda musel jak král v poloprázdné jedničce 😀
U PKPIC se mi to stavá běžně 🙂 u vlaků TLK a IC
V létě v Polsku jsem zažil něco podobného. Jednička o zlotý dražší než dvojka.
Podle mě děláte špatně to, že se snažíte koupit jízdenku téměř 7 měsíců dopředu. Nevím to podrobně, ale na vlak to většinou jde max. s půlročním předstihem, mnohdy i výrazně menším.
Jak kde. ČD má ta období kratší; německé a rakouské dráhy něco jako půl roku často umožňují.
A v čem je problém? Vždyť jsem to tak napsal.
ÖBB půl roku, ale ani o den víc. Aktuálně jdou v jejich eshopu koupit lístky na 5.5., ale od 6.5. dál ne.
Když jde o spoje s ještě nevyjasněnými jízdními řády, resp. jestli vůbec pojedou, např. kvůli staveništím nebo sezonní vlaky, mnohdy i méně.
Tak proč se ten článek jmenuje „České dráhy začaly prodávat jízdenky na nový spoj do Kodaně“?
Tak ony zacaly, na prvnich par dni provozu te linky.
No jo, neumím počítat.
Předprodej je až 180 dní…