1643 Kč za 11 hodin jízdy. České dráhy začaly prodávat jízdenky na nový spoj do Kodaně

ComfortJet ČD a Siemens Vectron v Kodani. Foto: České dráhyComfortJet ČD a Siemens Vectron v Kodani. Foto: České dráhy

Linka odstartuje v květnu, v provozu bude i třikrát denně.

České dráhy začaly prodávat jízdenky na na nové spojení z Prahy do Kodaně. Spustí ho příští rok v květnu, až dojde k dokončení rozsáhlé modernizace trati mezi Berlínem a Hamburkem. Ceny začínají na 1643 korunách.

Odjezdy z Prahy jsou naplánované dvakrát denně: v 6:31 a 10:31, z Kodaně pak v 6:22 a 10:22. Přes léto přibude ještě třetí spoj s odjezdem v 16:31 z Prahy a 23:35 z Kodaně. Doba jízdy je zhruba 11 hodin.

České dráhy s novým spojením míří na trasu, kde jsou často levnější letenky díky konkurenci tří dopravců. Z Prahy do Kodaně létají Norwegian, Ryanair a SAS.

Dopravce upozorňuje, že nejde ale jen o spojení Prahy a Kodaně, ale také o propojení řady měst po trase. „V metropolitních oblastech a v dalších zastávkách na trase vlaků dnes žije více než 15 milionů lidí. Díky návazným spojům se otevírají další možnosti pro cestování ze Skandinávie do jižní a střední Evropy a opačným směrem,“ uvedly ČD. Na výrazně delší době jízdy oproti cestě letadlem mezi Prahou a Kodaní se snaží v tiskové zprávě najít i pozitiva.

Přímé spojení po 12 letech

Cestující si budou moci vychutnat panoramatické výhledy na Labe, severoněmeckou krajinu impozantní přejezdy přes mořské průlivy Malý a Velký Belt oddělující dánskou pevninu od ostrovů Fyn a Sjælland. Navíc v maximálním komfortu, který nabízí naše nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet. Celou cestu tak strávíte v ergonomických polohovatelných sedačkách, s klimatizací, Wi-Fi internetem, zásuvkami a USB porty pro dobíjení elektroniky a samozřejmostí bude i restaurační vůz s českými specialitami,“ popsal předseda předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

V následujících letech navíc vlak dále zrychlí, díky pokračující modernizaci železniční infrastruktury a otevření podmořského železničního tunelu mezi Německem a Dánskem.

Plánované nové spojení představuje vůbec první linku z celkem deseti pilotních projektů Evropské komise na podporu přeshraničního železničního spojení. Přímé vlakové spojení Prahy a Kodaně se obnovuje po více než 10 letech. Naposledy na sever pevninské Evropy jezdily přímé noční vlaky během jízdního řádu 2014. Od té doby je nutné při cestě do Dánska přestupovat v německém Hamburku. Tato možnost je tu i nadále, nově navíc dánské dráhy začínají na tuto trasu nasazovat nové soupravy od Talga.

ComfortJet ČD v Kodani. Foto: České dráhyComfortJet ČD a Siemens Vectron v Kodani. Foto: České dráhyComfortJet. Pramen: ČD
Tagy České dráhy ComfortJet Danske Statsbaner Deutsche Bahn DSB Praha - Kodaň
22 komentářů