160 miliard do dopravních staveb. Sněmovna schválila rozpočet SFDI, evropské zdroje tvoří necelou čtvrtinu
Výdaje jsou vyšší než naplánované pro letošní rok.
Fond by měl v příštím roce získat podle návrhu rozpočtu 37,4 miliardy korun z evropských zdrojů, zbytek z národních zdrojů. Na investice do infrastruktury má směřovat 110 miliard korun.
Letos fond původně hospodařil s výdaji 150,1 miliardy korun. Vláda je na podzim zvýšila o tři miliardy korun na opravu infrastruktury, kterou poničily povodně. Záplavy letos v polovině září postihly zejména Moravskoslezský a Olomoucký kraj.
Fond dopravy je mimorozpočtovým fondem a funguje od roku 2001. Financovat může také třeba opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy.
Z celkové částky výdajů má získat Ředitelství silnic a dálnic 80,7 miliardy korun, což je meziročně o 1,7 miliardy korun více. Správě železnic fond pošle 62,7 miliardy korun, letos jde o 57,5 miliardy korun. Ředitelství vodních cest z rozpočtu fondu získá zhruba 1,3 miliardy korun.
Rozpočet předpokládá osmimiliardový příjem fondu z prodeje dálničních známek. Dalších 8,1 miliardy korun má získat ze spotřební daně z pohonných hmot a 17,8 miliardy korun z mýtného. Fond v příštím roce už nepočítá s částečným financováním prostřednictvím mimorozpočtových půjček.
V příštím roce začnou stavby dalších úseků karlovarské dálnice D6, dálnice D11 od Jaroměře do Trutnova nebo dálnice D35 v úseku Úlibice – Hořice. Na železnici půjdou peníze například na pokračování modernizace a výstavby trati z Prahy přes Letiště Václava Havla do Kladna, na modernizaci železniční infrastruktury nebo přípravu vysokorychlostních tratí.