16 překročení rychlosti denně. Řidičů nedodržujících pravidla v Jihlavském tunelu loni přibylo
Jihlavský tunel na I/38. Pramen: ŘSD
Nejvíce přestupků zaznamenaly radary v červenci.
Nejvíce přestupků zaznamenaly radary v červenci.
V zásadě by i za současného stavu stačila 70ka, tak jako na otevřených průjezdech úrovňovým křížením.
Podle mě by měl být dostavěn druhý tubus s úsekem až k ulici Jiraskova, upravit MUK, aby byla bezpecnejsi a navýšena rychlost na nějakou normální jako 80 km/h.
U vjezdu do tunelu je z obou stran výslovně uvedeno, že v něm probíhá měření rychlosti radarem. Tzn. řidiči jsou s tímto výslovně srozuměni.
Snad i proto je počet překročení povolené rychlosti tak nízký – ve srovnání s jinými místy, kde takové měření neprobíhá.
Problém je, že lidé v této republice se pořád pokoušejí s úřady nějak licitovat. Mimo ČR, to tak vesměs nefunguje. Když je někde nějaké omezení, tak tam prostě z nějakého důvodu je. Většina populace není kompetentní, aby rozhodla, zda je to relevantní nebo ne. A pokud někdo má problém, ať tedy příslušnému správci infrastruktury pošle odborný a odůvodněný rozklad s návrhem na změnu. To je jediná legální cesta, jak dané omezení modifikovat. Ale dokud to tam visí, jakékoliv porušování by mělo být tvrdě trestáno. Ono by stačilo pár exemplárních trestů včetně zabavení daného dopravního prostředku a lidi by sranda přešla.… Číst vice »
Je to dědictví po Komančích, lhát, podvádět a krást patřilo k věci. Odpárává se těžko.
Aha, takže vlastně chcete mít z lidí poslušné ovečky co budou dodržovat sebevětší absurdity a jsou to všechno nesvéprávní jedinci. Vlastně by neměli lidé chodit k volbám a už vůbec o ničem nerozhodovat. Vy – policie rozhodnete za nás tupce, Děkuji nechci policejní stát a diktaturu pár nikým nevolených samozvaných odborníků. S morálkou to nemá nic společného. Protože jak jinak si vysvětlit, že v různých zemích platí různé zákony a co je někde naprosto legální a je povoleno je třeba u nás zakázáno a tvrdě postihováno. Je to výsměch. Jen demagogie a manipulace s čísly, jejich neúplnost nebo nerelevantnost. Kdo… Číst vice »
Není „samozvaný odborník“ spíš ten, kdo se bez jakékoliv znalosti kontextu rozhodne „toto omezení je jen zbytečná buzerace, jedu rychleji“?
V daném případě je tunel formálně bezkolizní se standardní šíří, tomu odpovídá maximálka 70 km/h. V případě jakékoli kolize tu je světelná signalizace bránící vjezdu. To není ani na otevřených silnicích, kde je 90ka nebo snížená 70ka. Myslícímu člověku se tak 60 km/h jeví jako nesmyslné brzdění provozu. To je vše.
A už jste Vaši argumentaci předložil řádnou cestou kompetentnímu úřadu, aby se nad tím někdo zamyslel a případně toto omezení opravil? Do té doby se nemáme o čem bavit.
„Většina populace není kompetentní, aby rozhodla, zda je to relevantní nebo ne.“
Řidič je kompetentní posoudit, zda jede bezpečnou rychlostí – byl k tomu proškolen a přezkoušen, což dosvědčuje jeho řidičský průkaz. Kolik se v onom měřeném úseku stalo nehod a kolik z nich bylo zapříčiněno rychlostí?
Fascinují mě nářky kvůli té šedesátce tady. Jaká je časová ztráta proti 80 na té vzdálenosti? 5 vteřin? To opravdu stojí za řeč?
Myslím, že by bylo dobré připomenout, že před zprovozněním toho tunelu se jezdilo 50 přes město, kde bylo zdržení násobně větší. Některým se prostě nezavděčíte..
Takže postavíme dálnici, dáme na ni rychlost 100 a radary. Protože proto. Však je to rychlejc než 90, co bylo na starý silnici, tak na co si stěžujete? Podobná logika je typická pro kategorii státních úředníků, která se lidově nazývá „žáby na prameni“.
Já jsem nic o radarech a ani o dálnicích nepsal. Vlastně s vámi souhlasím, jen popisujete jinou situaci, podobnost tam nevidím.
A to není špatnej nápad 🙂 Mě by to bavilo . Dát tam 100ku a ještě úseký radary přes celou dálnici.
už jenom kvůli nářkům těch, co prostě musí za každou cenu jezdit 200 jsem pro. čím dřív, tím líp 🙂
No a že jich je panečku.
V podjezdu 300 m dlouhém 60? A není to málo? Proč jen 60?!
Protože prakticky ihned po výjezdu z tunelu začínají v obou směrech odbočovací pruhy.
Jinde to jde bez odbočovacích pruhů 90 km/h.
A? To zase trollíte? Tak tady jsou, tak snad je logické, že tam nebude osmdesátka.
no a právě proto, že je tam odbočovací pruh – tedy pruh navíc, tak je to bezpečnější, než klasické odbočení z jakkoliv ll či lll odbočují natvrdo a z devadesátky !!
Kdybyste to tam znal, tak zjistíte, že jsou tam i připojovací a bezpečnější to vzhledem k tomu, že zvýší rychlosti auta brzdí již v tunelu není.
Ze 13500 vozidel jich 16 překroční rychlost. Fakt námět na článek „ti zlí točvolanti“…
Vyhozený peníze. Tenkrát jim to stačilo…….Mělo to být dva tubusy, 2+2 pruhy k vysílači rozhlasu a žádné zpomalování při průjezdu okolo Jihlavy a při odbočce na zpět do Jihlavy pořádně – ne křižovatku s stopkou v stoupání(klesání) !
1.Proč máme v naších tunelech nižšší rychlosti než je napříč světem běžné? 2.Jezdím hodně a zásadně s aplikací, která hlásí radary.např.Waze. protože je hodně míst, kde radnice chtějí vydělávat na bezpečných místch.Proto, kde je signalizováno aplikací a nebo značkami hlášeno úsekové měření překročení rychlosti beru jako ignoranství.
Tak to pozor až pojedete do Vídně. Místní radnice chce asi hodně vydělávat.
Všeobecně je dobré jezdit za „místním “ řidičem ten ví kde jsou radary,posledně mi tak ušetřil pár eur kdy na opravovaném úseku byl radar,sice byla noc ,ale 30 platila dál.
Ano Vídeň chce vydělat, ale jen v noci, přes den mám průměrnou průjezdovou rychlost 30-40 km/hod via Wien.Zajímavý je pak ten poslední radar v tom oblouku až za tunely, už to vypadá na konec měření a svádí to tam jezdit rychleji, nevím jak to mají kalibrované, jsem tam do toho vletěl podle kamery 86 km/hod a nic nedošlo.
To nejdůležitější jsem se nedozvěděl. Jaký je podíl zahraničních registračních značek mezi překračujícími a jaká je vymahatelnost těchto pokut?
Kdyz udelate prestupek treba v Rakousku, tak mame dopis ve dvou jazycich ve schrance docela rychle … obracene to takhle neplati. Tim, jak jsou prestupky roztrouseny po uradech, tak proste nebudou posilat dotazy do zahranicnich registru a nebo aby meli pripraveny i dopis aspon v anglictine … Praha to tak leda dela.
Ani ty Rakušáci nejsou bůhví co. Posílají neplatné papírové dopisy i majitelům datových schránek, kterým musí ze zákona o elektronických úkonech zaslat pokutu výhradně datovou zprávou.
v standardni zemi by bylo 80-90km. Ale pokud si vezmu kvalitu J-soferu, tak bych tam dal pro sicher 30kmh. Ten strach je psychicka porucha
Je to uvedeno již dříve – těsně za tunelem ke křižovatka. Stačí vyseparovat z diskuze logické argumenty.
Takže by stačilo pokutovat rozestupy (snadno měřitelné a v DE vymahatelné) a bezdůvodné zrychlování při dojíždění kolony (to už je horší)
Kolik je v tom tunelu ročně nehod způsobených překročení rychlosti, že je tam potřeba montovat stacionární radar?
Samo že žádná…..na normální silnici se jezdí 90 a tady 60! Kdyby to byl tunel, ale 300m. To je stejné jako u podjezdu Valík. Úpravy za miliony aby se dalo jezdit 100….
Chtělo by to vzít spíš za opačnou stránku a změnit to na 80 km/h protože 60 km/h přeci totální nesmysl a vyšší spotřeba i vyšší hluk a menší propustnost tunelu. Lidi jsou všeobecně zvyklí v tunelech jezdit 80 km/h a většinou i 100 km/h
Lidi jsou všeobecně zvyklí mít vlastní osobní názor na to, jaká by kde měla být nejvyšší povolená rychlost a jaké by měly platit předpisy.
Což není problém u voleb (všeho druhu), ale přímo na silnici nepochybně ano.
U nás v tunelech je bohužel většinou pouze 80 narodil od západu.
respektuji přikázanou rychlost 60 Km/h – nechápu proč přikázanou rychlost 60 Km/h „tunel“ je krátky tudíž kdyby se náhodou něco stalo není úplně problém dostat se ven „na rozdíl od dlouhých tunelů“, kde je to opravdu složitější 🙁
To riziko je v tom, že je obousměrný. Ten připojovák od Pelhřimova před tunelem, podle mě taky není úplně bezpečný.
To bude ten pravý důvod.
jak říkám respektuji, ale nechápu – každá i mnohokráte „horší“ silnice je u nás s povolenou rychlosí 90 Km/h 🙁 🙁
Tam je opravdu _přikázaná_ rychlost?
přikázanou ve smyslu max povolenou 🙂 myslím že smysl sdělení to nemění
Ani přikázaná ani maxpovolená. Správný termín je „nejvyšší dovolená rychlost“, vulgarismy si nechme do bulváru.
proboha jaký vulgarismy ??
16 ze 13500 denně? To je mnohem méně než bych čekal. Místní to znají, takže asi chytají hlavně přespolní…
No prostě klasická daň za vjezd cizáků. Spousta měst a vesnic to tak má, rovný přehledný úsek, kde se nestávají nehody, tak to je ideální místo pro radar.
Nebo měřený úsek udělají tak dlouhý, že místní nikdy neprojedou oběma kontrolními body. Viz třeba Kamenice-Ládví – 1,3km
To je tak málo, že provoz tohoto radarového systému bude na hranici rentability a hrozí, že jej budou muset vypnout:-)
Treba je napadne to snizit na 50 ci 40, aby tech zachytu bylo vic … a tech nehod kolika to zabrani!
Nebo to průběžně měnit dle počasí….to rozhodí řidiče nejvíc.
Jde o to, jak mají nastavenou toleranci. „Jedna paní povídala“, že někde je to (bylo) snad až +30 km/h, kdy to začne posílat pokuty
(prý Brno před mnoha lety někde kolem Sportovní, když to nainstalivali, tak se po půl dni přehltila paměť, tak razantně zvýšili toleranci, aby těch chycených bylo nějaké zprocesovatelné množství)
…tedy že na povolené 80 km/h to naměřených 110 km/h ignorovalo hned, až 111 km/h se uložilo do paměti pro další zpracování (a případné ignorování později, pokud úředník měl moc práce). Informace od pracovníka firmy, co to instalovala. Co je na tom pravdy a jak dlouho to v tomto stavu bylo nevím 🙂
tak hlavně na území města Brna není v provozu žádný stacionární radar ani úsekové měření, na základě kterého by se posílaly pokuty. O kamerách ve Sportovní vím, ale jsou už několik let vypnuté. Nevím jak to bylo kdysi (nevím kdy), když je namontovali…
jo Brno je kouzelny mesto. A i kdyz nema tolik money jako Praha tak nepusobi tak venkovsky a zaostale jako Praha
Ano, neboť ty nejlepší občany posílá do Prahy…a tam pak vypuká peklo.
V Brně bohužel zdechl pes, tady se v dopravě nedaří skoro nic. Přitom třeba Husovický tunel by úsekové měření potřeboval velice naléhavě, těch blbců co překračují limit 60 km/h i na vnitřní straně oblouku s omezenými rozhledovými poměry je hodně a za obloukem často číhá konec kolony. Pak kvičení brzd, skoronehody, nervy…