15 měsíců bez tramvají z Palmovky na Žižkov. Velká výluka v Praze začíná

Tramvaj T3 na mostě mezi Palmovkou a Ohradou. Foto: Michal ChrástTramvaj T3 na mostě mezi Palmovkou a Ohradou. Foto: Michal Chrást

Po dokončení opravy pojedou tramvaje přes most rychleji.

Pražskou síť tramvajových linek čeká od zítřka jedna z největších výluk za poslední roky. Až do příštího léta nepojedou tramvaje mezi Palmovkou a Ohradou. Důvodem je oprava půlkilometrového mostu na rozmezí Žižkova, Karlína a Libně.

Výluka přinese  přetrasování celkem osmi linek. Jde o Linky č. 1, 6, 10, 11, 13, 14, 19 a 95. DPP zavede v denním provozu náhradní autobusovou dopravu X10, v nočním provozu X95. Během výluky bude v nočním provozu zavedena linka č. 90 v trase: Vozovna Kobylisy – Kobylisy – Bulovka – Palmovka. Kompletně jsou popsány změny na stránkách DPP.

Mapa pro výluku Palmovka - Ohrada. Foto: DPP

Mapa pro výluku Palmovka – Ohrada. Foto: DPP

Práce na rekonstrukci mostu vyjdou na téměř 240 milionů korun. Postaven byl koncem 80. let a podle DPP je řada jeho součástí na konci životnosti. Most bude podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského „oholen až na dřeň“, sanován, obnoví se izolace, řada dílů projde repasí, jiné se vymění.

Repasí projdou například brány, které drží troleje, nebo zábradlí. Vyměněny budou kolejnice a staré dřevěné pražce za nové betonové. Díky tomu se bude moci zvednout rychlost až na 60 km/h, když dnes jsou tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovány až na 10 km/h.

Oprava tramvajového mostu přinese i omezení železniční dopravy na tratích pod ním. První výluka potrvá v květnu 11 dnů, bude se ale odehrávat jen v nočních hodinách mezi desátou večerní a půl pátou ranní. Stavbaři během ní na most namontují ochranné plošiny pro případ pádu materiálu.

Zhotovitelem stavby je sdružení COLAS CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Ohrada - Palmovka oprava trati Ohrada - Palmovka
2 komentáře