14 z 25 nejezdí. Slovenské dráhy řeší problém s modernizovanými „okuliarniky“
Lokomotiva řady 757 v barvách ZSSK. Foto: R.D. - Rolf-Dresden/Wikimedia Commons
Železničná společnost Slovensko (ZSSK) musí řešit velké problémy s častými poruchami strojů řady 757, což jsou modernizované lokomotivy v Česku
ŽOS Zvolen, očekávaly dráhy „niečo iné“?
Mi nemáme Slovenské dráhy… máme ZSSK. 😂😂 to nie je ako ČD
To znamená, že místo vlaků provozují vzducholodě, nebo v čem se liší podstata jejich činnosti?
Žiadne slovenské dráhy, ale ZSSK. To nie je ČD
Bude článek o vyřešení se spolehlivostí a vytíženosti v PIDu, o tom uvažovaném prodlužování Elefantů a modernizací dalších pater, kde by bylo více informací?
Taky bych si na tohle téma rád přečetl něco podrobnějšího 🙂
Já bych to viděl na problémy s údržbou u ZSSK, protože 756 co má ZSSKC jsou typově skoro stejné a ty všechny jezdí.
Já bych neřekl, že je to skoro stejné. 756 je skoro stejná jako 753.7, zato na 757 se Zvolen vyřádil… třeba cize buzené motory.
A páni, co za to mají odpovědnost, jsou ti samí, co jdou do vedení ČD?
ŽOS Zvolen bude asi lepší oddíl. Přijde mi, že i nové mravce KŽC vídám víc za plotem v Čakovicích než na trati.
361 z jiné ŽOSky se také „povedly“…
Těžko se může porouchat elektromagnetická brzda, když na lokomotivách žádná není. 🙂 Spíše elektrodynamická brzda (EDB)?
Proběhla u nás vlastně vůbec někdy rekonstrukce lokomotiv na dieselový pohon?
Ano, například právě řada 750 nebo 749.
Rekonstrukce?
Modernizace různých řad nás probíhaly a neustále probíhají, momentálně ř. 742 pro ČD Cargo
749 nebo 750 nejsou zrovna ty nejlepší příklady. U obou došlo k nahrazení vytápěciho kotle PG 500 za trakční alternátor. To lze nazvat modernizací, ale ne rekonstrukcí.
Dobrým příkladem rekonstrukce jsou brejlovci 750.7 nebo veselá kráva 714 (ex 735)
„Podle něj se projevuje hlavně fakt, že už najezdily hodně kilometrů a že ZSSK mohly zanedbat údržbu.“ Nepředpokládám, že by to mohla být pravda, přinejmenším v duchu příspěvků z jiných diskusí v předchozích dnech „Tam, kde se zbavili osobní dopravy na nevýznamných lokálkách, se mohou o to více soustředit na údržbu hlavních – či alespoň takříkajíc hlavnějších – tratí či vozidel po takových tratích jedoucích“. Také by (dle týchž tezí názorových oponentů) mělo platit, že ZSSK je akceschopnější než ČD (má menší rozsah výkonů a tím pádem o to méně úrovní řízení), tzn. ZSSK by měla být schopna takový problém… Číst vice »
Zbytečné vyrývání – nevšiml jsem si, že by tu někdy někdo obdivoval styl řízení a management ZSSK.
Kubrt Nikoliv řízení a management ale systém. Xyz to popsal správně. Zrušit výkony na lokálkách a tím by se uvolnily kapacity techniky a strojvedoucích pro potřeby hlavních resp. perspektivních tratí. Nicméně se však ukazuje, že tento efekt je pouze krátkodobý. Z nedávné historie víme, že po masivním rušení provozu v Německu v 80 a 90-tých letech, se problematika vrací jako bumerang. Nedostatek techniky a zejména provozní personál opět chybí. I chřipkové období vede k rušení spojů základní dopravní obslužnosti. U Zssk je tento efekt také jasně patrný. A u nás se ozývají i z vyššich míst hlasy, které do toho… Číst vice »
Vychvalovat ZSSK za skvělé řízení to chce opravdu notnou dávku něčeho tvrdšího. ČD mají své mouchy, ale oproti ZSSK jsou minimálně o několik tříd výše.
Ale zase určitě podle některých je na Slovensku svět ještě v pořádku, skoro všechno se nabagrovalo ŽSSK a že se odříkaj vlaky vůbec nevadí.
A co příklad Rakouska, kde téměř vše odjezdí ÖBB a funguje to dobře?
V Rakousku to funguje, protože Rakušané. V různých zemích, resp. v různých společnostech, fungují věci různě, to je normální. Nikoho nepřekvapí, že v Japonsku se k sobě chovají lidi jinak, než třeba v Itálii, a stejné je to i s dopravou – co někde funguje, jinde vůbec fungovat nemusí.