1,4 bilionu korun. Letiště Heathrow představilo plán rozšíření
Letiště Londýn Heathrow po rozšíření. Zdroj: Heathrow media centre

Podrobný návrh počítá se stavbou třetí dráhy i dalšími terminály. Financování zajistí soukromé zdroje.
další dráha ve stejném směru 09/27 ? to by se v Praze zbláznili , kdyby se na sestupu lítalo přes střed města
Možná to celé čtu špatně, ale v nikde jsem v tomto megaplánu nepostřehl zmínku o tom, že by chtěli pomocí APM (Automated people mover) propojit T3, resp. nový terminál v poloze současného T3 a T5.
Plánují zachovat přejezdy mezi těmito terminály pomocí autobusů? Přijde mi to hrozná škoda, nevyužít tohoto megaprojektu i na toto propojení.
Verim, ze to tam opravdu postavi. V Praze tou dobou budeme o rwy stale jen zvanit.
A k cemu potrebuje Praha treti drahu?
Jsem Londýňan. Nemyslím si, že se tento plán podaří realizovat, protože zahrnuje zavedení dálnice M25 do tunelu. Narušení, které by stavba způsobila, nebude tolerováno. Existuje alternativní plán, který zahrnuje kratší ranvej a který nezasahuje do dálnice M25. https://www.newcivilengineer.com/latest/rival-cost-effective-heathrow-airport-expansion-proposal-to-be-submitted-to-dft-31-07-2025/
Určitě by to nebylo jediné letiště s dálnicí pod runway.
https://mapy.com/s/gazehorahe
V Salzburgu taky vede cesta pod letištěm. Dobře, není to dálnice ale i tak
Jsem si vzpomněl, jak někdo Libeňský přesmyk označil za megastavbu….
Rozšíření letiště za 75% roční rozpočet ČR. Hezký. Myslím, že je to potřeba a ta potřeba bude čím dál naléhavější.
Lidé už nebudou dělat nic jiného, než létat, dokud na to nepadnou všechny zdroje. 🙂 No jo, no…
Měl jste někdy alespoň jeden komentář, kde byste si na něco nestěžoval? A nemusí to být tento rok.
Jaké zdroje?
21 miliard liber za dráhu mi přijde něco nepředstavitelného. Chápu, že to není pouze 3,5 km betonu, ale i tak mi to v žádném případě nevychází na tuhle cenu. Ale většina této cenovky je asi výkup pozemků.
Taky jsem nevěřícně četl. U terminálu bych to pochopil, ale že bude terminál o půlku levnější než betonová dráha, to nechápu.
Kompenzace okolí (včetně všelijakých opatření na letišti) nespíš taky nebudou nejmenší.
On ten projekt obsahuje o dost vic nez jen vlastni vystavbu drahy.
Tak ona kvůli tomu padne velká část Harmondsworthu, tedy obytné čtvrti.
Londýn je nejdražší město v Evropě a dohromady s New Yorkem možná nejdražší na světě. Ceny realit jsou tak úplně někde jinde než kdekoliv v ČR.
To je víc než 2x tolik než má stát ve Varšavě celé letiště.
Taky mi přijde fascinující, že to vyjde dráž než jaderná elektrárna.