131 zaměstnanců vytvořilo 41 % konsolidovaného zisku Českých drah. Matce pošle firma rekordní dividendu
Polep lokomotivy Siemens Vectron. Foto: VUZ

Zisk VUZ přesáhl loni úroveň tržeb firmy před osmi lety.
Zisk VUZ přesáhl loni úroveň tržeb firmy před osmi lety.
Je zajímavé, že pan Sůra neustále maže můj příspěvek racionálně zpochybňující úžasné úspěchy úžasného vedení VUZ. Že by to narušovalo dokonalé image pana ředitele, které tady zdoprava neustále buduje? Radši tu necháváte vykřikovat lidi, kteří o tom nic neví, že by rádi viděli pana Bělčíka jako ředitele ČD apod. Co za to máte…?
Proč by tu měly být v příspěvcích kraviny a pomluvy bez jediného důkazu, psané na základě dojmologie nějakého pitomce?
Teď jste sám sebe krásně charakterizoval… Třeba to nebyly kraviny, jen se prostě zdopravě z nějakého důvodu nehodily do krámu. To vás nenapadlo, že? Použiju citaci pana S. zespoda diskuse: „I pro vás platí, že je lepší komentovat něco, o čem něco víte. Tady jste opravdu hodně mimo.“ Víc nemá smysl dodávat. Každý, kdo je o VUZ informovaný, ví svoje.
Osobně více věřím auditovaným číslům než anonymnímu troubovi Fraantovi, který je takový hrdina, že se ani nepodepíše.
Zdopravě se to nehodilo do krámu přesně jak a proč? Že by spiknutí na ose zednáři – Zdopravy – Rothschild – Cerhenice u Velimi? Kdo ví – ten ví! 💀
Nemažu, není ani schválen, protože pro předchozí bláboly jste stále zablokován. To, že tu máte více profilů, beru na vědomí. Vaše příspěvky nic nezpochybňují, jsou pouze lhaní a blábolení. Pomlouvat jako anonym je jistě lehké, tak to zkuste jinde.
Pan Sůra smazal i můj odkaz na článek o dané problematice na zpravodajském serveru Seznam Zprávy. Proč, to nevím.
Protože ten článek moc objektivní není.
A to je důvod ke smazání odkazu?
„Lidé obklíčení testovací železnicí“ je opravdu dramatický nadpis.
Ano, titulkáři v médiích obecně jsou jako z bulváru. Co to na věci mění?
Na věci to mění to, že text byl naprosto jednostranný.
Že ten text je jednostranný a neobjektivní.
Protože ten článek je blábol a nechápu, proč bych měl pomáhat zvyšovat jeho dosah.
K tématu cest je potřeba se podívat hlouběji do historie, na to jak lokalita vypadala před stavbou zkušebního okruhu. Během výstavby došlo k přerušení několika používaných cest zcela bez náhrady a dodnes jsou místa ilegálně využívána k přechodu kolejí. Vůbec se nedivím obcím a obyvatelům, že nechtějí o další spojení přicházet.
Některé lokality nejsou ani po 60 letech dořešeny z hlediska majetkoprávního, trasa zkušební dráhy vede např. po soukromých pozemcích, přístupová cesta k malému okruhu také.
prosím smazat tento duplicitní příspěvek
Což je situace, která se netýká jen ŽZO, ale jakéhokoliv místa, kde se za komunistů umístila nějaká liniová nebo jiná větší stavba.
K tématu cest je potřeba se podívat hlouběji do historie, na to jak lokalita vypadala před stavbou zkušebního okruhu. Během výstavby došlo k přerušení několika používaných cest zcela bez náhrady a dodnes jsou místa ilegálně využívána k přechodu kolejí. Vůbec se nedivím obcím a obyvatelům, že nechtějí o další spojení přicházet.
Některé lokality nejsou ani po 60 letech dořešeny z hlediska majetkoprávního, trasa zkušební dráhy vede např. po soukromých pozemcích, přístupová cesta k malému okruhu také.
Firma vydělává, produkuje rekordní zisk. Tak je čas ji zprivatizovat, nebo né ? 😂😂😂😂😂😂
Zlaté vejce – tak komupak by se to hodilo do svého podnikání – telematika to měla o fous.
Zdravím diskutující. Nejsem žádný ekonom odborník, tak se v tom moc nevyznám. V článku o zisku VUZ je, že VUZ vydělalo cca 500 mil. a že je to cca 41% z celkového zisku skupiny (1,2 mld) Jenže některé firmy ve skupině byly ve ztrátě a celkový zisk skupiny se myslím vypočítává ze ztrát i výdělků. Pokud tomu tak je, tak v takovém případě je vypočtení procent podílu VUZ na zisku z výsledného zisku celé skupiny chybný, protože i výdělek VUZ musel dorovnat ztráty některých sesterských firem a podíl VUZ na celkovém zisku je tedy mnohem nižší. Možná jsem vedle jak… Číst vice »
V článku je to napsané správně a na tvém místě bych do toho radši nezabrušoval…
Je to správně, ale ten výpočet je lehce nesmyslný. Kdyby VÚZ vydělal 500 mil. Kč, ale celá skupina by byla ve ztrátě 100 mil. Kč, kolik bude potom procentuální podíl na zisku?
Výpočet je smyslný. Zisk je definovaný pojem, skupina má v konsolidaci zisk a VUZ přinesl 41 % konsolidovaného zisku.
K Vašemu příkladu – odpověď je nula. Pokud není zisk, nelze hovořit o podílu na zisku. Pak by se mluvilo že o tom že díky zisku VUZ byla konsolidovaná ztráta o 500m nižší.
Když nemá skupina zisk, tak nemůže mít podíl na zisku, zisk by pouze snižoval ztrátu skupiny.
A kdyby dcera měla zisk větší než skupina, tak by podil na zisku byl třeba 200%?
Jirko, nepouštěj se do těch procent, zničí ti to sebevědomí, nestojí to za to…
Nechapu, co to ma spolecneho s mym sebevedomim. Jen ukazuju, ze vypocet pouzity v clanku nedava smysl (dcera samozrejme muze mit zisk vetsi nez matka).
Ano dve cisla se daji vydelit a prevest na procenta, ale nerika to nic moc.
Ja myslim ze dokud ta procenta nebudete mit alespon na dve desetinna mista, nema smysl se o tom bavit. Procenta bez desetin jsou vzdycky strasne neverohodny a vypadaji jako ze si je nekdo vycucal z prstu 😉
Neni to ta firma u které byla snaha ji vytáhnout z ČD a zprivatizovat? Aby se ČD od té přítěže ulevilo?
A co jako? Konspirační teorie level ANOfert?
VÚZ není core business dopravce a pokud by se prodal za rozumnou cenu, dává to stejný smysl jako to držet.
Je to tak. Lidi často mají pocit, že prodávat ziskovou firmu je vždy chyba, že se na tom vždy nakupující obohatí na úkor prodejce. To je přitom naprostý nesmysl
Překonání hranice miliardy korun v tržbách bych označil i také za důsledek inflace…
A hlavně téměř monopolu v dané oblasti. 🙁
A hlavně ETCS a jeho výhradního provozu v ČR od 1.1.2025.
Ne že by nebylo potřeba prototypové instalace na okruhu zkoušet, ale myslím, že z celkového využití okruhu jsou ty testy ETCS celkem minoritní skupinka.
Obávám se, že nejste plně informován 🙂 VUZ není jen okruh a kroužení mašinek dokolečka.
Pravda, papírování a razítkování, na to jsem zapomněl 🙁
Jen mi přijde smutné, že zisk vzniká z něčeho, co technicky není téměř potřeba.
Na jednu stranu slušný zisk, na druhou stranu nemravné zacházení s obcí Sokoleč. Palec dolů.
V čem nemravné?
Zbořili jim most, jednu ze tří přístupových cest do obce. A odmítají jej nahradit. Pro mě je to úplně neuvěřitelné.
*Jednu ze čtyř. Samozřejmě totální katastrofa. Ceny nemovitostí letí ke dnu, místní čekají v nekonečných kolonách při útěku z rozpoutaného pekla.
Osobně, pokud má ta firma takové zisky, tak bych čekal, že přístup zachová a klidně ho postaví ze svého v rámci dobrých vztahů. Ale chápu, takhle to přece nefunguje.
Je to hrozný kňučení. Tři silnice do takový vesnice jsou úpně normální i tam kde žádnej VUZ není. Třeba Velký Osek hned vedle má taky jen tři silnice a nebrečej, že jim má vodník zaplatit most přes Labe.
Jenže tohle není vodník a ta cesta tam reálně byla a fungovala. O dobré vztahy firmě, která významně ovlivňuje život v oblasti jít musí. Ale chápu, každej sám za sebe.
Demagogický kecy. Pokud je cesta potřebná, ať ji zajistí obec.
Ať ji zaplatí ten, kdo ji zboural. (I když nevím jaké tam jsou vztahy, jestli to je nějak kompenzované)
Ať ji zaplatí ten kdo ji potřebuje. Nemusí to být nutně obec, ale třeba kraj.
Ty budeš taky slušnej komandira. Někdo má „takové zisky“, tak má povinnost pár zpovykancům, co tudy jezdí na dálnici, stavět nadjezd na polňačce?
V rámci dobrých vztahů VÚŽ okolní obce podporuje a to lepšími způsoby než stavbou nadjezdu: https://www.cdvuz.cz/grantovy-program-vuz-2025/
Ne. Ten, kdo kvůli svému podnikání zruší veřejnou cestu, by ji měl nahradit. Už třeba jen pro možnost dostat se z jedné obce do té sousední, aniž by k tomu člověk potřeboval ujít dvakrát tak dlouhou cestu po silnici. Nebo také už přemýšlíte jen autem?
Pro pěší a cyklisty (a IZS) jim most (tedy lávku) nabízeli, ale místní to odmítli, že musí být i pro auta, takže místní přemýšlejí autem
Neznalost reality a šíření lží vám jde slušně.
1. Most je Českých drah
2. Nemravné zacházení je to, že se s obcí jedná? https://www.sokolec.cz/progres/lib/files.php?id=2295
Anonymy šířící zde lži opravdu tolerovat nebudeme.
Nu, jedná. V zápisu je ovšem akorát uvedeno, že ČD nový most stavět odmítají a kraj na něj nemá, zato chce zřídit přejezd pouze pro cyklisty (snad i pro pěší). Možná počítá, že by jej přejezd pro auta stál více hlavně na pravidelné údržbě, kdo ví. Každopádně „se jedná“ jen ve smyslu „my vám spojení nenahradíme“.
I pro vás platí, že je lepší komentovat něco, o čem něco víte. Tady jste opravdu hodně mimo.
Přejezd pro auta na trati na 200 km/h být asi nemůže.
Poslední věta: „společnost VÚŽ je připravená finančně podpořit tu variantu, na které se obce domluví.“
Pokud tam vedla veřejná cesta, dle zákona musí být zachována.
Nechci vám kazit úplně pointu, ale ten příběh je poněkud složitější a barvitější
Existuje například rozhodnutí stavebního úřadu o neprodlené demolici mostu kvůli jeho stavu.
Existuje dost důkazů o tom, že stanovenou maximální hmotnost spousta řidičů nedodržovala a po opravě v roce 2019 se stav mostu prudce zhoršoval.
Existují také velmi zajímaví majitelé pozemků, kteří tento most využívali a shodou okolností jsou členy jedné strany.
Existuje také tento případ.
https://zdopravy.cz/demolice-mostu-pres-dalnici-d1-je-tu-ridice-ceka-uzavirka-a-regulovcici-199203/
Jel jste nekdy tou cestou? Ja pravidelne na kole a to nebyla ani silnice treti tridy, same vymoly a dve auta se tam na mnoha mistech proti sobe ani nevyhnula.
Na druhou stranu (teoreticky z mapy) to vypadá, že je tudy nejblíž k dálnici
Super, a co s tím má společného VÚŽ? Cesty patří obci nebo Středočeskému kraji, ať si tam postaví, co potřebují – ale za svoje.
Jako že ten okruh tam byl dříve, než cesta spojující dvě obce? Ne každý jezdí jen na dálnici (a do Prahy), i když je to omíláno tak často, že už tolik lidí nenapadne, že by se dalo žít i jinak – a přesto to ještě nedělají zdaleka všichni.
Od 50. let minulého století zanikla spousta cest tohoto typu, ale povinnost stavět nadjezd na polňačce má jen bohatý VÚŽ, zatímco spousta nadjezdů nikomu ani nepatřila, nebo se na státní náklady bez náhrad zbourala.
Teoreticky ano, realne tam byl provoz zcela minimalni, navic cesta byla extremne prasna diky aktivitam v prilehlych piskovnach.
Předmětný nadjezd není v majetku VÚŽ, ale přímo matky ČD.
Což je z pohledu obce irelevantní.
Můj příspěvek nesměřoval k obci, ale k Al de Baranovi 🙂
Chápu vaši logiku. Soused vlevo vám něco provede, tak chcete náhradu po sousedu vpravo, protože si loni hodně vydělal. Že je to někdo jiný, je z vašeho pohledu jedno.
Cesta tam byla. Kdo ji přerušil, ať ji nahradí.
https://mapy.com/s/kumonavaze
ŘVC také nemohlo zrušit dráhu do Lužce.
Zrovna tenhle most není pro obslužnost obcí vůbec potřebný.
Je to cesta z Vrbové Lhoty do Sokolče?
Souhlasí obě obce ze zrušením cesty?
Velkopansky od stolu říct obcím, že cestu nepotřebují je poněkud mimo meze slušného zacházení s místní samosprávou.
Všichni přece musejí všechno zařizovat v nějakém centru, ideálně jezdit auty třeba až do Prahy, na dálnici se přece dostanou. Přijde mi, jako by se myšlení většiny stočilo jen do roviny dálnic a rychlotratí vedoucích do co nejvzdálenějších velkých center, ideálně si ještě trvale konkurujících (samozřejmě s jasným vítězstvím aut).
Za auta ale tady dneska kopeš ty.
Dnesniho reditele VUZ bych jednou rad videl jako generalniho reditele CD! Ta jeho veta co rekl, presne vystihuje mentalitu 80% lidi co sedi na nabrezi. Takto se to delalo vzdycky…
Krapinec taky není špatnej. Vím o jiné státní organizaci, která by potřebovala výměnu ředitele jako sůl. A taky dělá do železnice. Tedy, spíše nedělá.
Raději NE !