13 tun navíc a prasklá pneumatika. Tragickou nehodu pěti aut na D56 způsobil přetížený kamion
Nehodu na dálnici D56 u Ostravy způsobil přetížený kamion. Foto: HZS Moravskoslezského kraje.

U převážení kulatiny se policie a inspektoři dopravy setkávají s přetížením často.
Jako bych to nepsal pořád. Jsou přetížený, podvody a obcházení tachografů, porušování výjimek, porušování zákazů, ani to blbý myto není všude a nemá ani adekvátní výši, stejně tak emisní povolenky a stejně k ničemu. A stejně se jim budou furt nastavovat podmínky a zavírat oči, kamionová lobby je holt svině a kromě ekonomických škod na něčí úkor jsou to teď i tyhle okolnosti.
Odevzdejte telefon, počítač, televizi, lednici, sporák a další. Protože to vše jelo kamionem a ne přes železnici. Pokud někoho nazýváte sviněmi, tak by bylo dobré se nechovat jako sobec, který sám využívá výhod systému a jen nadává na nevýhody. To, že se najdou jedinci, co obejdou tachografy, co zneužíjí výjimku, co poruší zákaz, neznamená, že je jich většina. Podívejte se někdy, kdo blokuje dálnice v zákazech předjíždění, v 99 % případů je to cizinec z Balkánu nebo PL. Třeba v rozšíření na tři pruhy jsem nikdy neviděl český kamion, že by blokoval zakázaný levý pruh, vždy cizinec – RO, BG… Číst vice »
JO, ale ty přepravy, které vozíte z Číny určitě nezařizujete vy, ale majitelé těch firem pro které jste póvl. Takže za telefon, počítač, televizi, lednici i sporák děkujeme vašim nadřízeným a vám vynadáme.
Budu vás nazývat sviněmi. Zemřel kvůli vaší nenažranosti člověk. Všichni byste měli jít do basy, protože policie místo aby vám dávala pokuty, radši zavírá oči a INSID na tohle absolutně nestačí, už jenom ty počty kolik prohřešků je a pokuty směšný. Už máte rovnou připravenou kauci, jak je to asi možný…!!
A ještě taková poznámka, ano nepotřebuji vaše hnusný odporný přetížený kamiony.
Problém je, že ojebávání systému je čím dál tím víc pravidlem, než výjimkou.
Jooo, jenže takhle tahač s návěsem rozhodí pouze bouchlá přední pneumatika…. Fór je v tom že u lesáckých tříosých tahačů je pořád (prázdný/ložený) na přední nápravě zatížení cca 8,7tun(max. dle vyhlášky je 9tun). Takže hmotnost nákladu na to má zanebdatelný vliv.Navíc ten tahač je konstruovaný na 60 tun celkové váhy a tuna navíc se tam ztratí.
Neříkám, je to vocas. Ale za ty ceny co se za ty přepravy platí se ani nedivím.
Řešení to má prosté. Přetížené vozidlo bez náhrady zabavit policií a náklad i vůz pak prodat v dražbě jako majetek státu. Pár dopravců zkrachuje – who cares? a zbytek pochopí, že předpisy nejsou pro srandu. Anebo to začnou vozit železnicí, ještě jsem neviděl „Klády“, které by se zkazily při případném zdržení nebo je někdo na nádraží rozkradl. V případě takovéto nehody vymáhat veškerou náhradu škody, tj. nejen výjezdy hasičů, policistů, záchranky, opravu poničen komunikace a příslušenství atd., ale i např. náhrady za zmařené životy (v řádech jednotek až desítek mil. Kč) atd. na majiteli vozidla, potažmo řidiči. Že bude následně… Číst vice »
Jojo, Kupka za čtyři roky neudělal s přetíženými kamiony nic. I on má vinu na neudržitellném nárustu kamionů. Insid akorát za peníze potvrzije to, co všichni víme.
A co udělali burešovy podržtašky a ksčssd předchozích sedm roků?
Rozhodně ČDCargo přepravovalo za Andreje více nákladu než za Fialy. A to je fakt.
To samé, pár nefunkčních vah nebl funkčních ale zákonně nepoužitelných.
Vždyť si sám sobě odporuješ.
Jj…, tak ono by to mohlo tak i dopadnout, jen si s tím bude chtít trochu vyhrát. Mám za to, že když se to podaří zhoupnout do trestňáku, ať již u šovce [obecné ohrožení, usmrcení/těžká újma z nedbalosti (no…, i když o těch 13t vědět musel…, vím, vím ten úmysl je hodně na hraně…)], tak i u PO, a to s přihlédnutím k existenci 418/2011 Sb., by již stát měl vytvořit nějaké „precedenční“ postupy ve vztahu k tomu neutuchajícímu přetěžování, čachrování s tachografy, či technickému stavu. Přičemž každý z potrefených „národů“ má bezesporu svoji parketu. V podstatě zavedení rakouského modelu… Číst vice »
Malá technická, ve spisu nemůže nic zaznít 😀.
vetsina prispevku je nespravna, v cizine je hlavni vinik ten odesilatel co to naklada a nejen vaha ale i upevneni nakladu, vsude si to foti a kazda pila ma vahu na kterou se musi,proto nehrozi pretizeni
Nechtěl bych být v kůži řidiče, nebo majitele toho náklaďáku.
Proč? Zavřít oba a dát jim pokuty.
Možná proto by nechtěl být v jejich kůži.
A Vy byste snad chtěl být zavřený a dostat pokutu? 🙂
Nedávno večer jsem přejel na přivaděči v Jihlavě bouchlou pneumatiku z klaďáku. Byla tma, vozovka se leskla od deště a pneumatiku jsem viděl na poslední chvíli. Není nic příjemného, když se vám před autem vynoří předmět cca 1m vysoký. Nejhorší na tom je, že kamioňák zalezl do kabiny a vůbec se nenamáhal ani zavolat PČR… Proč asi. Nebyl jsem sám, kdo si tam zmasakroval auto. Škoda 30000. Zaplatíte ze svého, protože mnou zavolaná PČR sice překážky odstranila, ale rovnou mně řekli, že pokud to budou vyšetřovat, tak dostanu pokutu. Takže tohle prostě problém je a řeší se nedostatečně…
Pokutu za co přesně?
nepřizpůsobil jízdu stavu a povaze vozovky 🙂
Přesně tak. Musel bych jet cca 40, pak bych se vyhnul.
Je nutné tvrdit, že tam ta guma neležela, ale zrovna přiletěla. Pak je to ok. Nicméně jestli už tam ten kamion stál, tak to asi neprojde…
On ji nemohl odhodit poté co ji sundal při přezouvání?
Styl a rychlost jízdy neodpovídaly podmínkám na vozovce. Jízda rychlostí, která neumožňovala bezpečné zastavení před překážkou ad.
Viz Ginaja. Zaplatil bych pokutu, přišel bych o bonusy na dvě vozidla u pojišťoven… To vás velmi rychle přejde chuť se hádat.. A páčit kus cizí pneumatiky se svým podběhem obtočenym kolem kola v předním blatníku po tmě, kdy kolem vás dělají ostatní nouzové manévry, aby se vyhnuli… k nezaplacení…
O bonusy na 2 auta nepřijdete, pokud pojišťovnu nekontaktujete, že máte škodu na autě XY, že chcete uplatit plnění z HAV pojistky, tak o žádné bonusy za bezeškodní průběh nepřijdete. A pokud uplatníte HAV pojistku na autě XY, tak max. se Vám zvedne HAV část pojistky na daném autě na další 2 – 3 roky (dle podmínek pojišťovny). U povinného ručení se nic nezmění, ani bonusy za vyjeté měsíce.
Dělám pro 1 dost velkou pojišťovnu 16 let, tak vím.
Díky za info👍
A divi se tomu nekdo? Pri tom mnozstvi kamionu to ani nejde zkontrolovat. Podivejte se na rakousko, tam je nulova tolerance a vysledkem je, ze vetsinu tranzitu balkan zapad uspesne vymistili k nam…
Ono by možná stačilo, kdyby se Policie s mobilní váhou jednou za čas postavila k té frontě kamionů, co stojí před pilou v Paskově a všechny převážila.
Chytila by jednoho, dva a jako zázrakem by ostatní měli na tunu přesně.
A není přesně to cílem?:)
Ale jo, jestli vám stačí těch pár hodin co by tam ta váha stála. Já bych preferoval nějaké dlouhodobé řešení.
zaměřit se na to a nahodile vážit aspoň 1-2x týdně vyloženě v tomto místě. A takto tam být třeba půl roku. Za chvíli jsou bez řidičů a peněz na pokuty.
Profesionálové…
Problém dnešních „profesionálů“ je v tom, že to jsou často jen vypitý pologramotný trosky v exekucích s většinou výplaty v dietách/na ruku, což je jejich hlavní motivací kroutit kulatou lopatou. Podle toho to vypadá na silnicích a taky dávno zmizelé prestiž téhle práce.
Váš nickname také o ledasčem vypovídá. Možná by bylo lepší místo mudrování si to jít za ten volant zkusit, pak byste nemusel fňukat, že nemáte na chleba a nájem.
A kde v tom příspěvku vidíte, že by fňukal, že nemá na chleba a na nájem? Nebo to je nějaká Vaše projekce?
Jediným adekvátním řešením je nekompromisní trestněprávní + finanční postih celého řetězce: Řidič: Musí následovat nepodmíněný trest odnětí svobody. Vzhledem k extrémnímu přetížení nejde o nešťastnou náhodu, ale o vědomé obecné ohrožení s fatálními následky. Dopravce resp. majitel auta: Je nutné uplatnit objektivní odpovědnost v plném rozsahu – tedy likvidační pokutu a vymáhání veškeré náhrady škody i nemajetkové újmy přímo po provozovateli. Zkoumat, zda se to neděje opakovaně a pokud ano, trestněprávní odpovědnost firmy. Osoba provádějící nakládku: Ten, kdo vozidlo takto naložil a nechal odjet, se dopustil faktického spolupachatelství, respektive účastenství ve formě pomoci k trestnému činu. Pokud věděl o přetížení… Číst vice »
Souhlas. Jel sem zrovna kolem .. bylo po 9 hodině a vypadalo to děsivě…
Ukažte mi auto se dřevem, který není přetížený.
Jsou takové, obvykle jedou směr Bavorsko. Takže tak…
Nevíte jaké jsou sankce za přetížený vagon? Jestli měříme všem stejným metrem.
Ta sankce se jmenuje checkpoint, kde se zjistí přeložení vozu na nápravu za jízdy, vlak je odstaven, vůz vyřazen…
Nicméně, pokud je uváděna skutečná netto váha nákladu, nemělo by k přeložení vůbec dojít, protože tara + netto = brutto ÷ počtem náprav a hned víte, jestli máte problém…
Jo, takže přeloženy vagon nepustíme na trať. Ale tisíce přeložených kamionů nikdo neřeší.
I když tenhle vzorec sedí, tak se dá přetížit náprava špatným rozmístěním nákladu 😀
Ale 1) kdo a proč by to dělal, 2) Checkpoint to stejně odhalí (a na dráze nejde, že by první hlásil kde ho chytli a další by to objeli)
Možná, kdyby při každém pořetížení došlo k propadnutí soupravy včetně nákladu státu, dopravci si to rozmyslí, když se jim to pořád vyplací přetěžovat.
a co by stat s tolika kamionama delal? 😁
do aukce
na tom by si někdo otevřel živnost. Starý tahač i návěs, a plný nebezpečného odpadu, a pořádně to přeložit. Státu podle vámi navrhovaného zákona propadne včetně nákladu. A máte zlikvidováno za pár korun.
Ano, tato situace mě napadla, nicméně ve výchozím stavu na to existují prostředky – daný trest se nemusí udělit, může se udělit jiný. Alternativně jsem už i zde měl rozvedeno, že by platila podmínku „hodnotného“ nákladu. Nehodnotný by se na náklady dopravce zlikvidoval. Od toho je pak taky připomínkové řízení v případě schvalování zákonů – aby se na tyto mezery přišlo.
Je potřeba si už konečně vyšlápnout na silniční dopravce. Bohužel jsme v tomto velice zaostalý. Příklad bychom si měli brát z Rakouska a Německa, tam jim dají takovou pokutu, že dopravci se už po druhé neodváží. Doporučuji jim dá pokutu ve výši desetinásobku ceny za přepravu. 100 000 Kč je strašně málo a jsem si jist, že pokud to zaplatí jednou za 10 jízd, tak stále se jim to vyplatí. Bohužel ale v této zemi na to nemá nikdo odvahu.
My nejsme zaostalí. Jenom prostě věci nehrotíme. Vždyť se přece „vždycky nějak domluvíme, ne?“ A ještě to považujeme za svoji přednost, že jsme mnohem pružnější než třeba Němci. Jsme rádi, že to tady nějak pytlíkujeme a běda, kdyby nám chtěl někdo přitáhnout opratě. No a tohle je jeden z důsledků.
Lip bych to nenapsal. Jsme narod lemplu a jeste to vystavujeme jako prednost.
Když by celá souprava včetně nákladu propadla ve prospěch státu, bylo by to účinnější -> dopravci by vznikla újma dlouhodobá. Přijde o náklad i vozidlo a než sežene vozidlo, určitě si užije spoustu zábavy.
V mnoha případech není vozidlo dopravce, ale leasingovky.
O to hůř pro dopravce. Bude muset leasingovce to auto zaplatit a ještě mu žádná nebude chtít dát leasing na další.
a když nezaplatí, půjde časem do exekuce.
Je to sice kruté, ale musí to být. Nejenže to poškozuje komunikace, ale ještě je to nebezpečné.
Vždyť ta souprava byla zbraň!!!
Co by pak stat s tou vsi kulatinou a nakladaky pak delal?🤪 jen zertuji, ale to, co jste napsal je fakt pitomost, ac souhlasim, ze pokuta v aktualnim rozsahu jic neresi… ocividne
A koho jste volil, Konečnou nebo Okamuru, když na to Babiš ani Fiala neměli doteď odvahu a Turek to asi nezavede?
Evidentně bude třeba počet kontrol zvyšovat do té doby, než si dopravci uvědomí, že se jim toto riskování nevyplatí.
Přesně, zrovna u toho dřeva lze většinou jít na jistotu, tam je často už napohled vidět, jestli vážení dopadne nebo nikoliv.
Počet kontrol je OK. Tresty jsou směšné.