13 nových dálkových linek. PKP Intercity chystají s hybridními jednotkami expanzi do menších měst
Vizualizace hybridní jednotky Newag Impuls. Foto: PKP Intercity

Nová síť má dálkové vlaky přiblížit hlavně menším a středně velkým městům, kde dosud jezdí jen regionální spoje.
IC do J. Góry a Karpacze je jistě super.
Opakovaný požadavek na polských fórech chtěl přímé vlaky „za sněhem“ z velkých měst včetně Varšavy. Tak jsem zvědavý, jestli se PKP pochlapí.
Tak na te trati z Krakova do Jeleni Hory přes Nysu a Swidnicu by to smysl mělo. Když se tam mixuji elektrizovane a neelektrizovane úseky
Hodilo by se i v CR, tady ale ale nejde dostat ani rano a večer mezi krajskými městy (Olomouc – Ostrava)
A tam potřebujete hybridní jednotky?
Co by ne? Olomouc – Krnov – Opava – Ostrava 😉😆
Z Ostravy do Olomouce a obráceně se nejezdí přes Krnov. Tedy pokud má člověk všech pět pohromadě.
Jistě, dle smajlíků můžete však vidět, že šlo o legraci.
Koukám že pořád stylem odkudkoli kamkoli, jednou denně. Oni tu taktovou dopravu v Polsku asi nezavedou fakt nikdy. V tomhle je předběhli i Slováci.
Je otázkou, zda taktová doprava všude a za každou cenu je výhra. Jejich systém má taky své výhody
Ano. Pro dopravce a možná pro správce infrastruktury. Pro cestující jsou neustále přeplněné a vyprodané PKP IC jednou z nejhnusnějších připomínek rudé devastace v Polsku.
Jaké, že jsem tak smělý?
Třeba uspokojení šotoušů během studia jízdního řádu.
Nebo uspokojení ze svezení se rychlíkem nějakým úplně bizarním směrem (třeba Grudziaz – Malbork, dokonce to loni tahala česká 754). Jako mě se to ze šotohlediska taky líbí, ale…
Úplný súhlas. Pamätám si ešte keď v minulosti pri zmene GVD nejaký taky rychlik niekde zaviedli, ako som hneď plánoval, kedy a ako sa s nim zviesť. Hlavne v nejakom riadne bizarnom úseku. A zas sklamanie, keď taky vlak zrušili 😀
Člověk se bez přestupů a jednoduše dostane tam, kam se jinak nedostane. U nás takové vlaky taky chybí
Nechybějí. Pro takové případy i u nás existují vlaky s „taktem“ 1 den a 1 týden. Jen i u těchto to ČD dostaly na novou úroveň: Jedu v pondělí, ve středu a na svatého Dyndy (příkladem budiž IC/SC 513 a 514). Doufám, že to vrátí zpět na na jeden den (tedy že pojedou každý den).
Takových vlaků u nás moc není. A každý přestup prodlužuje jízdní dobu a není bez rizika. A to nemluvím o časté nutnosti druhé jízdenky nebo předraženého one ticketu
Takový impuls by strukturálně znevýhodněné regiony v Česku potřebovaly jako sůl.
Mžeš uvést příklad třech českých měst, kde by šel zavést polský přístup?
Připojuji se k otázce.
Tak třeba v místech, kde přímé rychlé spojení ani neexistuje, třeba Hradec-Znojmo přes Jihlavu, ve všední dny do Ždáru přes Bystřici, případně v budoucnu Ostrava-Brno přes Holešov, Brno-Nitra/Trnava, kde na taktovou dopravu v Brně asi ani není místo, přesto věřím, že by to své cestující mělo.
To asi jo. Dva nebo tři.
Protože Slováci nebo Valaši v Brně či Ostravě vůbec nežijí.
Práveže sú mesta aj trate, kde bola v minulosti lepšia diaľková doprava ako dnes. Spoje, čo boli zrušili a takt tam nezaviedli. Napr. Znojmo, Jičín, Žatec, Louny, Mezimesti, Bylnice… Na Slovensku napr. Kremnica, Brezno a celé Horehronie, Zlaté Moravce, Vranov nad Topľou… Teda myslím si, že keby mali aspoň niečo podľa polskeho modelu, možno by z diaľkovej dopravy aspoň niečo mali a vedeli sa dostať rýchlejšie a s menej prestupmi.
A není lepší pravidelné a časté spojení lokálkou do nejbližší větší stanice, kde je pravidelné a časté dálkové spojení než řešit celodenní dopravu jedním či dvěma rychlíky denně z každé Horní Dolní?
Isteže môže to byť oveľa lepšie, ale za predpokladu, že to spojenie lokálkou do uzlovej stanice je max 20 – 30 km. Je rozdiel cestovať niekam napr. z Kroměříža, Opavy, Prešova a pod., hoci ide o mestá ochudobnené o diaľkové spoje a napr,. spomínaného Znojma alebo aj uvedených miest Zagorz či Jelenia Góra, odkiaľ len dostať sa do uzlovej stanice v ktoromkoľvek smere vyžaduje dlhé cesty viac menej osobnými vlakmi a ďalšími prestupmi.
Znojmo 😁
Ale to zdejším šotoušům zamilovaných do taktové dopravy nevysvětlíte.
Také mi to přjde jako česká úchylka se za každou cenu držet taktové dopravy i když to někdy působí až nesmyslně
Strukturálně znevýhodněným regionům v Česku pomůže impuls v podobě BEMU a BEDMU. Obojí se v posledních letech dobře rozjíždí a jejich podíl se bude i do budoucna zvyšovat. Takže zapomeňte na Polsko a jejich 40M obyvatel. My jsme někde úplně jinde.
Do strukturálně znevýhodněných regionů v Polsku jezdí sotva dva busy denně v pracovní dny. Ve Šluknovskému výběžku je lepší dopravní obslužnost než má v Polsku okolí každé třetí siedziby województwa. Vaše nenávist k vlastní zemi už naprosto zdevastovala vaši schopnost myslet.
Takže nynější IC Szczeliniec přes Kladsko bude nahrazen spojem přes Svídnici?
Přes Svídnici už dnes jezdí Sudety. Těžko říct, jestli se počítá se zachováním Szczelińce přes Kladsko, nebo jestli taky pojede přes Svidnici.