13 nových dálkových linek. PKP Intercity chystají s hybridními jednotkami expanzi do menších měst

Vizualizace hybridní jednotky Newag Impuls. Foto: PKP IntercityVizualizace hybridní jednotky Newag Impuls. Foto: PKP Intercity

Nová síť má dálkové vlaky přiblížit hlavně menším a středně velkým městům, kde dosud jezdí jen regionální spoje.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans N.

IC do J. Góry a Karpacze je jistě super.
Opakovaný požadavek na polských fórech chtěl přímé vlaky „za sněhem“ z velkých měst včetně Varšavy. Tak jsem zvědavý, jestli se PKP pochlapí.

Michael

Tak na te trati z Krakova do Jeleni Hory přes Nysu a Swidnicu by to smysl mělo. Když se tam mixuji elektrizovane a neelektrizovane úseky

Petr0003

Hodilo by se i v CR, tady ale ale nejde dostat ani rano a večer mezi krajskými městy (Olomouc – Ostrava)

Petr Šimral

A tam potřebujete hybridní jednotky?

Honza J.

Co by ne? Olomouc – Krnov – Opava – Ostrava 😉😆

Daniel Jablonecký

Z Ostravy do Olomouce a obráceně se nejezdí přes Krnov. Tedy pokud má člověk všech pět pohromadě.

Honza J.

Jistě, dle smajlíků můžete však vidět, že šlo o legraci.

Caprad

Koukám že pořád stylem odkudkoli kamkoli, jednou denně. Oni tu taktovou dopravu v Polsku asi nezavedou fakt nikdy. V tomhle je předběhli i Slováci.

KLN

Je otázkou, zda taktová doprava všude a za každou cenu je výhra. Jejich systém má taky své výhody

Zahn

Ano. Pro dopravce a možná pro správce infrastruktury. Pro cestující jsou neustále přeplněné a vyprodané PKP IC jednou z nejhnusnějších připomínek rudé devastace v Polsku.

Kubrt

Jaké, že jsem tak smělý?

Pezos

Třeba uspokojení šotoušů během studia jízdního řádu.

Caprad

Nebo uspokojení ze svezení se rychlíkem nějakým úplně bizarním směrem (třeba Grudziaz – Malbork, dokonce to loni tahala česká 754). Jako mě se to ze šotohlediska taky líbí, ale…

Povazan

Úplný súhlas. Pamätám si ešte keď v minulosti pri zmene GVD nejaký taky rychlik niekde zaviedli, ako som hneď plánoval, kedy a ako sa s nim zviesť. Hlavne v nejakom riadne bizarnom úseku. A zas sklamanie, keď taky vlak zrušili 😀

KLN

Člověk se bez přestupů a jednoduše dostane tam, kam se jinak nedostane. U nás takové vlaky taky chybí

VS

Nechybějí. Pro takové případy i u nás existují vlaky s „taktem“ 1 den a 1 týden. Jen i u těchto to ČD dostaly na novou úroveň: Jedu v pondělí, ve středu a na svatého Dyndy (příkladem budiž IC/SC 513 a 514). Doufám, že to vrátí zpět na na jeden den (tedy že pojedou každý den).

Jun

Takových vlaků u nás moc není. A každý přestup prodlužuje jízdní dobu a není bez rizika. A to nemluvím o časté nutnosti druhé jízdenky nebo předraženého one ticketu

Pavel

Takový impuls by strukturálně znevýhodněné regiony v Česku potřebovaly jako sůl.

Bjorn

Mžeš uvést příklad třech českých měst, kde by šel zavést polský přístup?

Petr Šimral

Připojuji se k otázce.

Flek

Tak třeba v místech, kde přímé rychlé spojení ani neexistuje, třeba Hradec-Znojmo přes Jihlavu, ve všední dny do Ždáru přes Bystřici, případně v budoucnu Ostrava-Brno přes Holešov, Brno-Nitra/Trnava, kde na taktovou dopravu v Brně asi ani není místo, přesto věřím, že by to své cestující mělo.

Daniel Jablonecký

To asi jo. Dva nebo tři.

Flek

Protože Slováci nebo Valaši v Brně či Ostravě vůbec nežijí.

Povazan

Práveže sú mesta aj trate, kde bola v minulosti lepšia diaľková doprava ako dnes. Spoje, čo boli zrušili a takt tam nezaviedli. Napr. Znojmo, Jičín, Žatec, Louny, Mezimesti, Bylnice… Na Slovensku napr. Kremnica, Brezno a celé Horehronie, Zlaté Moravce, Vranov nad Topľou… Teda myslím si, že keby mali aspoň niečo podľa polskeho modelu, možno by z diaľkovej dopravy aspoň niečo mali a vedeli sa dostať rýchlejšie a s menej prestupmi.

Primářek

A není lepší pravidelné a časté spojení lokálkou do nejbližší větší stanice, kde je pravidelné a časté dálkové spojení než řešit celodenní dopravu jedním či dvěma rychlíky denně z každé Horní Dolní?

Povazan

Isteže môže to byť oveľa lepšie, ale za predpokladu, že to spojenie lokálkou do uzlovej stanice je max 20 – 30 km. Je rozdiel cestovať niekam napr. z Kroměříža, Opavy, Prešova a pod., hoci ide o mestá ochudobnené o diaľkové spoje a napr,. spomínaného Znojma alebo aj uvedených miest Zagorz či Jelenia Góra, odkiaľ len dostať sa do uzlovej stanice v ktoromkoľvek smere vyžaduje dlhé cesty viac menej osobnými vlakmi a ďalšími prestupmi.

M19

Znojmo 😁

KLN

Ale to zdejším šotoušům zamilovaných do taktové dopravy nevysvětlíte.

Jun

Také mi to přjde jako česká úchylka se za každou cenu držet taktové dopravy i když to někdy působí až nesmyslně

Daniel Jablonecký

Strukturálně znevýhodněným regionům v Česku pomůže impuls v podobě BEMU a BEDMU. Obojí se v posledních letech dobře rozjíždí a jejich podíl se bude i do budoucna zvyšovat. Takže zapomeňte na Polsko a jejich 40M obyvatel. My jsme někde úplně jinde.

Zahn

Do strukturálně znevýhodněných regionů v Polsku jezdí sotva dva busy denně v pracovní dny. Ve Šluknovskému výběžku je lepší dopravní obslužnost než má v Polsku okolí každé třetí siedziby województwa. Vaše nenávist k vlastní zemi už naprosto zdevastovala vaši schopnost myslet.

maaaca

Takže nynější IC Szczeliniec přes Kladsko bude nahrazen spojem přes Svídnici?

Radek Papež

Přes Svídnici už dnes jezdí Sudety. Těžko říct, jestli se počítá se zachováním Szczelińce přes Kladsko, nebo jestli taky pojede přes Svidnici.