12,50 libry denně za jízdu dieselovým autem starším osmi let. Londýn rozšíří nízkoemisní zóny na celé město
Doprava v Londýně. Foto: Jan Sůra
Město si od opatření slibuje čistší ovzduší i redukci automobilového provozu.
Město si od opatření slibuje čistší ovzduší i redukci automobilového provozu.
Nejlepší místo pro měření emisí z IAD je AN Florenc, tam tu Magistrálu změříte nejpřesněji. Víme z Prahy.
No a po zavedení výhradního vjezdu elektromobilům se pořád naměří nějaké ty NOX. Za**** řidiči! Ty svině dělají noxy i elektromotorem. „Dal bych si grilované tofu a smažené hranolky“ a s těmito slovy vytáhne měřák NOX v restauraci. Řy Ďy Čýýý!!!
Neboli emise jsou i z grilování a smažení. Zakažte jim to. 😛
Fakt při smažení vznikají oxidy dusíku? To vám ten olej hoří modrým plamenem? To by byla dost nebezpečná činnost, takovou věc připravovat v domácnosti.
8 let je staré auto? To je ekologické zbavovat se i takových vozidel? A kolik emisí se vyprodukuje při výrobě nového auta…
Chápu omezení starších vozidel (euro 3 a níže) ale tyto auta splňují emisní normu euro 5.
Další ukázka toho, že někteří politici prosazující ,,zelená“ řešení neuvažují systémově a svými kroky spíš, než že by pomohli životnímu prostředí, přispívají k tomu, že populistické strany se stávají stále populárnější…
Nějak jste vynechal, že omezení 8 let se týká dieselových aut. Ono totiž euro 5 je pro diesely podstatně měkčí co se týče emisí NOx. Nemluvě o tom, jak se tehdejší normy plnily, viz Dieselgate. Tato aféra nezačala v Evropě, ani díky evropským normám, protože s nimi by VW neměl problém.
Další ukázka toho, jak lidé nečtou nebo lžou a to přispívá k tomu, že populistické strany se stávají stále populárnější… Nedá se s tím nic dělat, jen se zaměřit na pochopení psaného textu u mladší generace.
Jistě že se to týká dieslových aut. Doufám, že nemusím opakovat každý údaj z článku, to už snad čtenáři dojde, když je to dokonce i v nadpise. Já upozorňuji jen na to, že obecně omezovat takto mladá auta a raději upřednostit výrobu nového není z hlediska dopadů na životní prostředí ideální. Výrobním procesem vznikne spousta emisí CO2 i škodlivých emisí a to nemluvím o dopadech těžby surovin a nakládání z odpadem (plasty v interiéru atd.). Dále si také myslím, že to není úplně fér pro majitele dieselu, kteří při nákupu nemohli vědět, že v budoucnu budou benzínové motory se stejným… Číst vice »
Nikdo vás ovšem nenutí kupovat nové auto. Můžete jezdit MHD nebo platit ten poplatek.
Jak se píše na stránkách radnice, každý z 33 obvodů Londýna překračuje emisní limity na škodlivé částice. To radnici samozřejmě zajímá nejvíce.
Aby člověk nevěděl, že diesel škodí, to už musí být opravdu ignorant. Ignorantů mi není líto, nikdy. Mimochodem, stejný stupeň emisní normy bohužel v Evropě neznamená stejné emise.
Je to jednoduché, kdo je chudší, nové auto si nekoupí a pojede tím, čemu se u nás hanlivě říká „socka“.
A kdyby náhodou bohatý byl, tak se mu to pořízení nového auta ještě víc zdaní… 😀
Byl jednou jeden aktivista. Chtěl zakázat tlačítkové telefony, protože kvůli nim musí mít ve svém chytrém telefonu GSM modul a to mu žere baterku. Prostě nenáviděl zastarlaé technologie.
… a tak někdo zakáže provoz 8 let „starého“ trolejbusu, protože vodík je perspektivnější a modernější technologie… mmusíme!
Stáří vozového parku je v Londýně výrazně jinde, než třeba u nás mimo velká města. A v článku je to i uvedeno, že se poplatek ve finále bude týkat jen malého zlomku vozidel. V Británii je poměrně drahé povinné pojištění vozidel a starší vozidla se tam provozovat ani nevyplatí. Bývaly časy, kdy průměrné stáří vozidla bylo jen 7 let, ale teď to jde k devíti. V samotném Londýně s jejich kupní silou to může být klidně polovina tohoto čísla. https://www.ibisworld.com/uk/bed/average-age-of-motor-vehicles/44067/
U povinného ručení (nikoliv pojištění) je úplně jedno jaká je hodnota vozidla, protože se z něho platí škody, které způsobí řidič na jiných vozidlech a tam nikdy dopředu nevíte jestli naboříte tráboše nebo Bentley.
On Tráboš už taky leze nahoru😉
Protože je to veterán?
To už bude mít za pár let (pokud ho nenakopou na STK) i náš kostelník tu svojí šmoulovou Felicii…
Podle mě je to hlavně diskriminace těch, kteří se chovají zodpovědně a své, byť staré, auto udržují v dobrém stavu.
a co jako? Emise auta asi jeho údržbou nevylepšíte.
To ne, ale ZBYTECNE se nemusi produkovat emise na vyrobu noveho vozu, pripadne dokonce jeste skodlivejsiho elektromobilu.
A pokud Vam jde o lokalni emise, pak neexistuje studie, ktera by prokazala nejaky pozitivni vliv dojeni obcanu pomoci „nizkoemisnich zon“. Ty jsou jen nastrojem bolsevickeho okradani.
Samozřejmě, že jsou podstatné lokální emise. V Londýně žije 9 milionů lidí. ULEZ ve vnitřním Londýně znamenala snížení koncentrací NOx o polovinu ze škodlivých úrovní, které znamenaly tisíce úmrtí ročně, na to studie jsou.
Nechte to na těch Angličanech. U nás nic takového nehrozí, buďte klidný. Čeští pravičáci vybudovali zaostalou zemi, která se nechává od bolševického západu dotovat. Pokud nevěříte, že vaše auto škodí, stačí prokázat opak dýcháním z výfuku. To bych doporučil všem.
No ja jen ze nekolik studii z Nemecka prokazalo, ze vliv je na hranici meritelnosti. Ale treba v Londyne maji nejakou jinou chemii nebo fyziku a ekofasisticku uvedomnele NOx.
Takže zákaz vjezdu do centra města by byl přijatelnější?
Proc zakaz vjezdu do mesta? Chcete nahradit jedno zbytecne opatreni namirene proti obcanum jeste nesmyslnejsim opatrenim namirenym proti obcanum? Smim se zeptat, kam rudozelene mozky chodi na tyhle hovadske napady? Kde se uci bezduvodne buzerovat a okradat sve spoluobcany? Je na to nejaky novodoby VUML … nebo tyhle potreby vyplyvaji jen z klimaticke tisne, tj. snahy ventilovat svoje psychicke problemy trapenim jinych lidi?
Fakt? Proč se tedy emise na STK měří?
Lol, zhoršit je samozřejmě můžete, proto se na STK porovnává s normami z doby výroby. Někdy mi to tady připadá jako v mateřské školce.
Jistě, ovšem vy jste zjevně její žák. Proč tedy Němci hromadně dodělávali DPF do starých T4, čímž posunuli normu z Euro 2 na Euro 3, když “emise nevylepšíte”?
Strašné, diktát Bruselu.
Jistě, v Británii, kteranneni v EU 🤦
Chachachacha, strašná ta zaslepenost spalovacích klimateroristů. Zajímalo s čím příjdou, až podobné opatření zavedou v Číně, pokud už nezavedli.
Brusel donutil Británii (asi při odchodu) k opuštění spalovacích motorů již v roce 2030 :))
Aspoň někdo pochopil ironii.
Ale kdo to teď bude vymáhat?
Nepravděpodobné. Spojené království se zbavilo bruselských okovů už k 31.lednu 2020.
Rudozelene mozky nejsou jen v Bruseli. Skodi i jinde. Treba na ruzne kalifornske uchylarny maji bruselsti skudci nulovy vliv, presto je to mazec.
zakaz v City chapu, ale plosne je to prasarna a diskriminace chudych………..i kdyz samozrejme britske a ceske chapani ojetiny se trochu lisi…
Chudi v Londyne nejezdi autem ale MHD
Takže se jich to reálně tak moc nedotkne?
Diskriminace chudých kteří nemají na nové auto.
Chudí v centru Londýna. Tak určitě. A musí mít auto, když jsou jakože chudí? Londýn není vesnice, má MHD.
Tak v centru Londýna je těch chudých dost. A nikdo z nich auto nemá. Ti jsou v centru vítaní 🙂
Podívejte se jaký je poplatek a kolik tam stojí MHD, potom uznáte , že se jedná pouze o symbolický poplatek.
Chudí mají jezdit autobusem, ne smrdět s autem.
Smrdět v autobuse 🙂
Odkdy je ježdění autem lidské právo??
Že jo…to bude patrně nějaký nový výplod v rámci té „inflace lidských práv“…
„Poplatek se týká aut na benzin, které byly vyrobeny před rokem 2005“
To je 18 let staré auto
Na nové auto nemá většina populace…ani v UK…
Diskriminace chudých kteří nemají na nové auto
My bychom hlavne potrebovali zbavit se tech coudicich popelnic, ktere ani nejsou treba tak stare, ale maji vyh=kuchany katalizator, DPF, tece jim do motoru olej atd.
Diky Bohu za klimu s vnitrni cirkulaci, protoze jinak by to bylo na rakovinu plic. V Praze jsou takovych aut mraky, ovsem tresnicka na dortu je, kdyz jedu na Sumavu a v kopcich chytim pred sebou jedno auto siroko daleko a zrovna to musi byt takovyhle k*eten, takze jedu krasnou cistou krajinou se zavrenymi okny a zaplou klimou, nez mam sanci jej predjet, to bych vrazdil
Jak jste to dělal když byly naše silnice plně Avií, Vejtřasek, Trabantů, Wartburgu?
Obstehoval bych se z mesta.
A byly v té době silnice opravdu plné? :))
Plne nebyly. Ale potkat trabanta, to byl vzdy silny cichovy zazitek. A smradu bylo driv, i pres mizivy provoz, mnohem vic nez dnes.
Jednak jsme byli zvyklí (celková úmrtnost začátkem 80. let byla asi jako za covidový rok celkem – ovšem ta úmrtí na covid se koncentrovala do zimní poloviny roku) a za druhé byl daleko menší provoz.
Ony tenkrát zas tak plné nebyly. Auto totiž stálo několikanásobně tolik co dnes.
To že taky byla několikanásobná jeho životnost, je věc druhá.
Asi jste chtel napsat, ze ta zivotnost byla nekolikanasobne kratsi. Uz kvuli nekvalitni vyrobe, kterou v poslednich desetiletich predvadi snad jedine Tesla. ;o)
Jak to poznáte takhle z dálky, že auto má vykuchaný filtr?
Po cuchu i vizualne.
To určitě, pokud nejede jako prase nepoznáš nic.
Tak to jste mohl jít pomoci panu Hřibovi očichávat zadky aut na magistrálu a nemusel za miliony vyvíjet přístroj, který svět neviděl.
Přesně jak jsem si myslel, poznáte prd, jenom pindáte, protože to říkali na Nově.
Tak nemusí jít přímo o vykuchanej filtr, nicméně když z auta před vámi neustále čiší černý dým, tak něco v pořádku není. A takových je bohužel příliš
Přesně tak, při průměrném stáří vozového parku plus mínus 15 let snad většina dýzlů žádný filtr ani nemá od výroby, ale od okamžiku, co proběhla mediální masírka, jsou najednou všichni experti na problematiku dpf.
Jiná věc je, že ta starší auta skutečně čoudí, to je na zabití, protože by nemusela, ale to je holt naše mentalita, no. „Leju do toho jen naftu, vole, jezdí to za 4 na sto“ …..
V pořádku…
Že jo…co to navrhnout dr. Hřibovi zavést i v Praze?
Proč 8 let? Ať je to na maximální emise a s možností povolit i nesmrdící auta vyrobená dřív než norma.
Málo populisticky úderné.
Asi mají zjištěno, že doba obměny služebním aut (placených těmi z daní těmi samými, kterým teď zkomplikují život) v Britské vládě je méně než 8 let, takže papalášů se to nedotkne.
Ano…zpravidla 4-5 let nebo 200 000 km.
Nesouvisí to s EURO normou? Od 2005 musela být 4, od 2015 6 pokud se nepletu. Takže by to šlo také napsat tak, že benzín musí splňovat EURO 4 a nafta EURO 6.
Protoze ve skutecnosti o emise vubec nejde. :o)
O věku vozidel tam nic není, stačí splnit benzínové Euro 4 nebo dieselové Euro 6.
Po Londýně hromadnou i s ohledem na místní vzdálenosti je to úplně v pohodě.
Protože mají k dispozici rozsáhlou síť podzemky?
Tak to je síla. Už aby něco podobného zavedli u nás. Krásně by se města pročistila a pojízdné plynové komory by dostaly utrum. Vlastnit pojízdné topidlo ani plynovou komoru není žádné lidské právo.
A co barák ve kterém bydlím, ten bys mi sebral taky?
Taky tím barákem otravuješ vzuch ostatním a vypouštíš karcinogeny? (A nemúš aspoň vysoký komín)
Samozřejmě, mít dům taky není žádné lidské právo. Určitě by z něj mohly být dva byty a jeden třeba pro něj. “Zakládá si na tom, že má dům a maturitu, čímž nebezpečně rozsévá komplexy mezi ostatními členy souboru…” Komunistický dobytek se stejně jako ten ruSSký v čase nemění.
Načerno postavené domy se běžně vyvlastňují. Jinak já nikomu nic brát nechci pokud svými výpary neohrožuje moje zdraví.
Nebo vy byste nic neřešil, když někdo bude do toho vašeho úžasného barák vypouštět rakovinotvorné látky, třeba oxid siřičitý? Nebo vám rovnou do obyváku připojí hadici a komín Pragy V3S?
Ale víno si dáte, což? Vy karcinogene…
Načerno postavené domy se běžně vyvlastňují? To myslíte vážně? Neznám jediný případ. Oxid siřičitým je rakovinotvorný? Oxid uhličitý je velký prevít, ale karcinogenní není. Doporučuji Vám se vyjadřovat k věcem, o kterých něco víte. Tady jste evidentně na tenkém ledě.
Načerno postavené domy se nevyvlastňují. Buď se stavba musí odstranit, anebo se dodatečně povolí.
Ne, pouze by přeměřil metry čtvereční na jednoho obyvatele a pokud by to bylo nad normu, tak povinně nasadil nějakého neplatícího nájemníka o kterého nikdo nestojí.
Ale napřed by zavedl regulovaný nájem, aby to bylo snesitelnější 😀
Ne…jen chatu/chalupu, aby se neblokovaly obytné kapacity 😀 😀 😀
Pokud ti to vadi, odstehuj se na venkov.
Takže pokud mi bude vadit zlomená noha, tak ji mám odříznout, místo abych ji nechal vyléčit?
coze?
kdyz ti vadi auta – odstehujes se na venkov
kdyz si zlomis ruku – jdes k doktorovi
co je na tom nepochopitelneho?
Zlomenou ruku léčím v nemocnici a znečistěné ovzduší vyčistím zrušením plynů z výfuku. A nebudu muset k doktorovi s rakovinou plic.
Nebo se zlomenou rukou odjedu na venkov a kvůli znečištěnému ovzduší se odstěhuji na venkov? Jako že se tam znečištění nedostane? Asi ne.
asi vam nic jineho nezbude. on nastesti svet mebude skakat podle vas.
Až svět zahyne v obrovských vedrech, už nebude skákat opravdu nikdo. Já pak z Marsu, pošlu pozdrav a řeknu, já to říkal.
Tak startuj na Mars..
No zatím to dle podobných zpráv vypadá, že svět (nemyslím zaostalou ČR) neskáče podle vás.
Že jo u nás furt s podobnými výplody chodí piráti, ale zrušit služební vozový park na svých ministerstvech v historickém centru Prahy (Staromák, Loretánské nám.), to jako správný papaláši, kteří kážou vodu a chlastaj víno po hektolitrech ne.
Asi jsou všichni staří a nemohoucí, a dojít si na Staroměstskou nebo Pohořelec by bylo spojeno s nepřiměřeným úsilím 😀