104 kilometrů nových cyklostezek. Končící středočeští radní schválili dvacet úseků za 682 milionů

Cyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSKCyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSK

S podporou staveb cyklostezek počítá i nová krajská vláda.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Existuje nějaký podrobnější popis k bodům 16-20, tedy Vltavská cyklistická stezka? Nic moc jsem k tomu nevygooglil a hlavně mi tam chybí úsek Řež – Máslovice (přívoz). Úholičky – Libčice (bod 20) je taky docela zásadní úsek.

Zbyněk

Vypadá to, že hlavní trasa od Prahy povede po pravém břehu a v Řeži s využitím stávající lávky přejde na levý. Dává to smysl z více pohledů. Mezi ústavem v Řeži a Dolem je kamenná zeď s mizernými základy.

Jindra

Cyklostezka Beroun – Srbsko po pravém břehu? JAKO PROČ? Mě přijde snad jen, že prostě potřebovali utratit prachy, tak vymysleli tohle. Hovadina do nebes volající…

Pampeliška

To se je muselo v rámci voleb odvolat, aby začali dělat svou práci? Pakáž nemocná…

dopravák

Zase parádně zavádějící titulek: pokud jde o cyklostezky „končící středočeští radní“ rozhodně NESCHVÁLILI žádných „dvacet úseků za 682 milionů“, ale (jak poté plyne z textu 1. odstavce) maximálně nějakou úplně výchozí přípravu = „projektové záměry na 20 nových úseků cyklostezek“, jejichž souhrnná délka je 104 kilometrů a „finanční náročnost je vyčíslena na 682,5 milionu korun“ (2. odstavec), což pochopitelně také neznamená, že jde o konečnou sumu za všechna hotová díla. Navíc „nová nastupující koalice“ má dost možností toto rozhodnutí přehodnotit, když v dalším textu se píše, že má ve svém programovém prohlášení zapracováno, že „Aktualizujeme Koncepci rozvoje cyklistiky ve Středočeském… Číst vice »

...

Jenže tentýž autom*t a další podobné spolky, jimž by mělo jít v první řadě o ty cyklostezky, se v současné době snaží prosadit, že by použití cykloinfrastruktury nemělo být povinné, tedy že by cyklista mohl jet po silnici i v případě, kdy vedle silnice tu cyklostezku má. Prostě třídní boj pro ně má vyšší prioritu.

Tady na Moravě

Povinné cyklostezky vezmu na milost, až auta budou mít povinné dálnice. Zapomeň na šetření peněz na doprovodné komunikaci. Máš vedle pro sebe cestu za desítky miliard, tak po ni jeď, volante. 🙂

Otakar

Vždy mě zajímalo, co za lidi jezdí po silnici, když o metr dále mají cyklostezku. Pochopím ještě cyklistu na silničním kole, ok budiž. Ale co motivuje lidi na obyčejných kolech, jedoucí sotva 20 km/h po silnici, když vedle mají bezpečnější cyklostezku? Jsem cyklista, co už na tom kole najíždí kilometrově druhý oblouk zeměkoule a prostě toto nedokážu pochopit. Před pár týdny se mi naskytla možnost na takový případ narazit. Jel jsem za ním autem a jakmile do protisměru nic nejelo a byl rozhled, tak jsem se pomalu rozjel a na úrovni jeho jsem stáhl okénko a zeptal se: „Pane, jsem… Číst vice »

Jakub P

Bohužel nepomůžu, pokud je na té cyklostezce snesitelně a vede tam, kam chci, jedu vždycky po ní. Ale s tou povinností mám problém taky – občas jsou cyklostezky tak přecpané , že je o dost pohodlnější a rychlejší použít skoro prázdnou silnici vedle. Případně občas člověk na tu silnici najede nebo z ní sjíždí někde, kde to z tý cyklostezky rozumně nejde, i když vede o pár metrů vedle. Případně je u nás bohužel častý, že silnice je hlavní, ale souběžná stezka na křižovatkách přednost nemá, což rychlejším cyklistům může taky vadit.

P73

Já teda jezdím na silničce a většinou ty stezky využívám, ale z mých zkušeností (a většina je teda jiná situace než „prázdné cyklostezce, která vede paralelně“)… – nepřehledná situace, v mnoha případech člověk neví že někde vedle je stezka (do chvíle, než se najednou objeví, ale už je třeba za rygólem) – nekvalitní povrch, nedostatečná šířka (Brno, Botanická) — k tomuhle je trochu související odbočka – proč v téhle zemi není nikdo schopnej dělat nájezdy bez 1-2cm vysokýho schodu? – neexistující nájezdy/sjezdy na/z cyklostezky (opět Brno, Purkyňova) – v mnoha místech v intravilánu jsou legalizované chodníky, což na silničce znamená… Číst vice »

Michal Štěpán

Udělejte to jako v Německu. Tam je na některé úseky silnic I. třídy (Bundesstrasse) vjezd cyklistům přímo zakázán. Je to značeno značkou u vjezdu do toho úseku, že cyklisté musí povinně sjet ze silnice na jinou silnici nebo zpravidla paralelně vedoucí cyklostezku. Rovněž je to značeno v cyklomapě a navigacích červeným šrafováním přes daný úsek silnice. Pokud mám legálně na výběr, tak zejména na podzim a v zimním období preferuji silnici, protože nechci riskovat defekt. Na cyklostezkách můžeme najít pod listím cokoliv. V létě zase preferuji bezpečnost na cyklostezce. Ale já jezdím na silničním kole, takže to je trochu jiná… Číst vice »

Broge

Zřejmě po těch cyklostezkách moc nejezdíte, když nechápete. Třeba proto, že každou chvíli byste musel sesedat, dávat přednost, i když jedete po hlavní, přejíždět různé šikany atd. Tak někdo chce jet holt plynule po silnici. Já osobně ne, ale chápu to…

Vojta

Hlavně ve městech bývají cyklostezky často přerušené vedlejšími silnicemi, kde je potřeba pořád zpomalovat a dávat přednost, např. už zmíněná Botanická v Brně. Když je cyklostezka postavená rozumně, včetně nájezdů, tak je využívaná.

Jiří Kocurek

„auta budou mít povinné dálnice“
A chodcům bude zakázáno přecházet silnici. Demagogie.

Jmfjv

Není nad neprůstřelnou logiku vyvýšenou nad vše, co je mi nepohodlné. Jestliže co by cyklista mohu jet po silnici, pokud je cyklostezka příliš zaplněná, pak jako motorista, dle stejné logiky, mohu po cyklostezce objíždět dopravní zácpy. Kdo by se odvážil zpochybňovat logiku a spravedlnost?

Zbyněk

Auta na cyklostezku nesmí. Kola na silnici ano.

Správné by bylo napsat, že auta smí ucpanou dálnici objíždět po silnicích nižších tříd.

Leinad

Já nejsem proti povinné jízdě po cyklostezce (značka C08). Ale docela mi vadí povinná jízda po smíšené stezce, vesměs legalizovaném chodníku (značka C9).