100 let čekání na okruh na severu Prahy. Radnice chtějí tunely a zapojení železnice do výstavby
Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons
Obce se netají velkými obavami z hluku.
Obce se netají velkými obavami z hluku.
Hloupé je, že hned na první pohled je ta zkratka mezi místy A a B delší, než stávající trasa. Takže šetřílci pojedou po stávající trase. A já taky, nejsem přeci blbej. Když bude nová trasa v tunelech, nebude se tam moci jet 130 a tak to nebude ani rychlejší. Když už to má být zakopané, tak by byla lepší kratší přímá trasa. A náklady na stavbu půjdou o 30% dolů.
Vypadá to, že se buď okruh postaví v tunelu, nebo vůbec.
Takže asi není co řešit.
Zbytečně dlouhé tunely v rovině. Mělo by se u toho i myslet. Udělat valy nebo protihluky. Některé baráky i vymístit/vykoupit a zbourat. Bude to levnější než 38 mld.
Ano, co se s nima bavit, hezky po bolševicku na ně.
Nejhloupěji trasovaná část pražského okruhu. Kdyby odesáci netlačili od 90. let jižní variantu, která vychází 3x dráž než severní a vede nadohled od sídliště, mohl být okruh už dávno hotový. Ještě bych rád místní diskutující upozornil, že po dostavbe v současnosti plánované trasy, těsně přiléhající k Praze, už radní pro dopravu Dolínek kdysi prorokoval, že se pak bude stejně muset postavit aglomerační okruh, protože pražský ve stávající podobě se brzy ucpe. Soon to be seen in Dolní Počernice. Nechápu, proč nemůžeme rovnou na první dobrou postavit okruh, který odvede tranzit od prahy, je levnější a nezhorší dopravní situaci. Vlastně chápu:… Číst vice »
Házíte hrách na zeď: asi jste nečetl ty sice často neomalené, ale o to umanutější komentáře proti čemukoli, co smysluplnost okruhu v této poloze byť i jen zpochybňuje, neřku-li odmítá. Výroba tohoto „kočkopsa“, který není ani skutečným „vnějším“ okruhem (odvádějícím tranzitní, zejména těžkou, dopravu co nejdále od lidnatě zastavěných oblastí města) ani komunikací dobře sloužící obyvatelům města (a jejich převážně osobní IAD), pochopitelně vynucuje potřebu mnohem složitějších a dražších ochranných opatření (zejména protihlukových), než jaká by stačila pro komunikaci sloužící téměř výhradně osobní IAD – takže se nelze divit místním občanům, že vyžadují zanoření okruhu pod terén. A pravda je… Číst vice »
Představa, že se D0 začne stavět za 3 roky je sci-fi, když ani není vybraná varianta. Mě osobně D0 nevadí, ale chápu nesouhlas obyvatel MČ a vesnic v okolí té trasy.
Ten tunel na rovném poli u Radonic je směšný. Začíná na hranici katastru a nemá nic společného s hlukem… Pokud by začínal až za Vinořskou, tak asi ok, ale teď je 1km od nejbližšího baráku. Kdo chce víc, nemá nic…
Bydlíme daleko a oblast je tak silný odpor vůči výstavby čehokoli , Že je to jen slohové cvičení. I když tato část okruhu je nejméně potřeba a z valné části i suplují spojky které již nyní vedou od Černého mostu kolem Satalic průmyslové do Letňan. Mnohonásobně důležitější je spojení opačným směrem tzn. od D8 k letišti a především spojení D1 & D 11. A tam ještě reálný hrozí že než to začneme stavět tak někdo konečně použije mozek a postaví první úsek kde je 12 kolem Běchovic a celý okruh posune až za
Bydlím nedaleko *
To nepsal člověk.
Je fajn ze se RSD snazi o vstricny pristup a komunikaci s obyvateli na trase, ale na druhou stranu, vybrecet si 5 km tunelu na 13,5 km dlouhem useku, to vse pod rovnym polem, kde neni nic vyznamneho z hlediska ochrany prirody apod., nota bene ve stavajici ekonomicke situaci, mi prijde jako absolutni zhovadilost zpovykanych nimby suburbanitu. 21 miliard navic.
souhlasím. ještě větší zhovadilost je stavět jižní variantu, která podle někdejšího odhadu MottMcDonald vychází 3x dráž než varianta severní. na finanční stránku by se mělo hledět především.
Pozor – nemáte-li na sobě helmu a neprůstřelnou vestu a v ruce štít, tak sem takové myšlenky raději vůbec nepište, jinak se připravte na to, že budete ukamenován. A to se ten text ještě ani netýká levého břehu Vltavy – to teprve bude od zdejších debatérů ten pravý nářez.
Zajímalo by mě, jestli hodnotí vliv zahloubené varianty s MPR 100kmh, protože provozně je to srovnatelná varianta s tunelem. I nejnovější část „okruhu“ u Vídně má MPR 100kmh.
Hlavní problém je, že o tomhle rozhodují místní. Umíte si představit, že by vraha soudil jeho příbuzný?
To je strašně hloupý příklad. Jistě že se municipalita podílí na tom, co se bude a nebude stavět na jejím území a v jejím okolí. Celkem nedávno, v roce 1989 proběhla revoluce, někdo by vám to měl říct.
Přesně tak, proběhla revoluce. Proto by v demokracii neměla jedna malá privilegovaná skupina rozhodovat o stavbě, která ovlivní půlku republiky
Tímto přístupem by se taky mohla nechat zbourat celá Praha.
Ve stejné logice navrhuju nechat o tom hlasovat celou Zeměkouli.
Kdo to jako podle vás právo připomínkovat má a kdo ne?
A co kdyby toho vraha soudili pozůstalí…
Jenže v tunelech se místo 130 bude jezdit 100 km/hod. A v případě nehody bude zásah těžší, což zvyšuje pravděpodobnost úmrtí. Nicméně vidím pokrok v tom, že už se neříká NE, nýbrž ANO ale.
A to je problem, ze v tunelech se bude jezdit 100 misto 130?
Určitě. Pořád měníte rychlost jízdy tunel/netunel. Plynulosti to moc nepřidá, tudíž ani kapacitě.
tak to je opravdu obrovsky problem.
mam nicmene obavu, ze se mylite. a tim, co snizuje kapacitu, je ta 130, nikoli 100 … 🙂
Jasně, dejme na dálnice třicítku namísto stotřicítky a kapacity bude habaděj.
Čím nižší rychlost, tím vyšší kapacita, takže ano bude.
a ja myslel ze kapitan Huml je RIP. a on asi ty jeho nesmysly posila ze zahrobi
A to někde někdo tvrdí?
kdyžtak mě opravte, ale na D0 se nejezdí 130km/h ani na provozovaných úsecích. Kolik vážných nehod v tunelech se stalo v ČR?
Jezdí se 130 prakticky všude, kromě úseku u černého mostu, kde je 110, a pak samozřejmě kromě tunelů.
Ptate se opravdu na to, jak rychle se tam jezdi, nebo na nejvyssi povolenou rychlost v tech usecich? Je to dost rozdil..
Spíš bude Vmax 100 na celém okruhu, tunel netunel. Žádný problém v tom nevidím.
Zapojení železnice do stavby mne hodně pobavilo. Ani Dobrá správa nedokázala přilákat ČD Cargo, popř. jiného drážního dopravce, k odvozu zeminy z vlastní stavby v Bubnech-Výstavištích, kde navíc ještě měla k dispozici dvě původní koleje (ty si pochopitelně nechala z peněz daňových poplatníků zabezpečit provizorním zabezpečovacím zařízením, které následně bez jakéhokoliv užitku spolu s oběma kolejemi o cca půl roku později demontovala). A tady by se to mělo povést silničními investoru na stavbě, kde nejsou k dispozici koleje?
Tam je těch výstavišť víc?
Navrhuji přebytečnou zeminu nikam neodvážet, ale udělat z ní masivní protihlukové valy podél komunikace. Podle mého názoru by takový masivní zarostlý val mohl leckde nahradit tunel…
Ještě že Češi umí vždycky dobře a nezištně poradit. Nemyslím si, že by takové stavby projektovali hlupáci, kteří nevědí co se zeminou.
Nevíte, proč se do letáků ŘSD pořád kreslí „plánované“ návazné silnice, u kterých bylo mnohokrát řečeno, že se nejspíše nikdy nepostaví? V tomto případě velká křižovatka uprostřed lesoparku Letňany.
Na akci jsem byl a řešilo se to tam. Praha má silnici stále v územní plánu a vyškrtla ji z metropolitního. Pohled ŘSD je, že je to věc Prahy. Praha na to reagovala, že s nějakým propojením se počítá, ale v pozměněné variantě.
Křižovatka v lesopark jen přes mrtvoly lidi ze Kbel a binore a protože jich tu velmi rychle přibude, tak je to asi definitivní stop
Nimby jako vždy…
Než se poprvé kopne do země a stavba se zahájí, bude už stát miliard 70, protože to bude tak v roce 2035. Pohádce o zahájení v tomto desetiletí nevěřím vůbec.
Proto může být diskute o pritihlukovych stěnách, či hloubce zárezu, ale ne o tunelu. Prostě neexistuje, nejsme Švýcarsko abychom plýtvali penězi kvuli bezvyznamne mensine. Ještě bych byl ochotny se bavit o zastřešení cesty FVE panely.
Tak ono to jde i levneji, jenze to je na projekci, lze stavet ajko zarez a zaklopit to prefou a pak zahravat, neco na zpusob kombinace milana a betonovych zaklopu…
Druha vec je, ze to primarne mel byt okruh kolem prahy propojujici dalnice, ale diky mestu, ktere chce vyuzit jeho kapacity i pro mestskou dopravu se stavi blize mestu, coz s sebou nese dodatecne naklady… ale zas levnejsi nez stavet okruhy dva nebo tri…
Zpovykani Prazaci blokují výstavbu a rozvoj infrastruktury. Opravdu, ale opravdu bych se s nimi o tunelove variantě vůbec nebavil. Za ušetřené peníze, můžeme postavit jiné a potřebnejsi stavby než nesmyslný tunel D0.
Souhlas až na to že např Veleň není Praha stejně jako další vidlici co do toho neustále krafají
Vidláci
Mě by spíš zajímalo, kolik % z těch protestujících si pořídilo nemovitost v místě zamýšleného okruhu, který bude určitě desítky let zakreslen v ZÚR.
Jediný, kdo by měl právo si stěžovat jsou lidé, kteří tam měli nemovitosti před zanesením do ZÚR.
Tak na dopravě to sotva zjistíte, musíte na registr.
Myslite byvaleho ministra za ANO, ktery prodej pozemku blokoval pro jeho jednu cast?
Je to smutný případ, navržená trasa tohoto úseku okruhu je mizerná, není to kratší než jet přes Kbelskou, a rychlejší to bude jen v případě, že bude Kbelská ucpanější než tento vzývaný okruh (a naopak). Tj. jde vlastně jen o přidání kapacity (které je ale samozřejmě velmi potřebné), nejde o žádné zlepšení. A jsou kvůli tomu takovéhle štráchy.
Dále připomínám, že dálnice se nestaví pro veverky a zajíce, ale pro lidi z měst. A obyvatelé z vesnic a městských částí kolem, co jsou tak moc proti, ten úsek budou pochopitelně používat častěji, než ostatní. A rádi.
Dálnice se staví primárně pro kamiony – ty pak jsou spolehlivější, rychlejší a více vyhovují montovnám pracujícím v režimu just-in-time.
Opravdu nechápu, proč si osobáčníci myslí, že dálnice by měly být hlavně pro ně. To by se nikdy nezaplatily.
Vaše tvrzení není v rozporu s tím, co jsem napsal já, takže mi není úplně jasné, proč jste ho koncipoval jako odpověď, ale proč ne.
Ale je, tvrdil jste, že „dálnice se staví pro lidi z měst“.
Pokud to tak je, jde o kolosální vyhazování peněz z okna.
Nemyslim si, ze by se mely kdykoliv zaplatit, to by stavely dalnice soukrome firmy a ne stat. Je to sluzba statu jako jakakoliv jina (napr skolstvi) at uz pro kamiony, tak pro osobaky. A je otazkou, jestli negativni externality kamionu (podil tuzemskych dopravcu na mytu setrvale klesa)vyvazi pozitiva a jestli ma smysl stavet dalnice pro tranzitni dopravce. treba v rakousku uz pochopili, ze tudy cesta nevede, a to jsou ve stredu evropy stejne jako my…A montovna ceska republika se pomalu a jiste odebira do historie, proste prestavame byt z mnoha duvodu konkurenceschopni
Stát má sloužit komerčním aktivitám? To myslíte vážně postavit kamionovou dopravu vedle hasičů, veřejné dopravy, knihoven, nemocnic….? Kamiony likvidují silnice, krajinu, překáží kde mohou, nehody… Kamionovou dopravu musí zaplatit koncový spotřebitel, spotřebitel, který žádá zboží dovezené z dálky.
Ano, stát má sloužit komerčním aktivitám, protože ty komerční aktivity mu přinášejí co? Přinášejí peníze! Bez nich nebude mít prostě nic!
To vám tedy zjevně uniklo, že od toho jsou daně, nikoli doprava, která likviduje ŽP a v konečném důsledku zadlužuje nastupující generaci. Stát má sloužit těm, co se o sebe nemohou postarat, dětem, nemocným…
Nechcete třeba vygenerovat nějaké dotace na kamiony?
A ty daně platí kdo? Rostou na stromech?
Daně platí daňový poplatník. Jsem jedním z nich, nechci podporovat komerční činnost.
Prosím, naučte se číst. Pak i chápat text.
A nebo ještě lépe, přestaňte lhát, protože to, co předvádíte, je už čistá a účelová lež.
Ta doprava slouží komerčním aktivitám, které státu generují právě ty daně, a z nich ty peníze.
A vy to moc dobře víte, jen prostě máte za každou cenu potřebu lhát.
Proč? Závist, že na to nemáte?
Kamionová doprava je čistě komerční činnost (pokud kamion neveze humanitární materiál), proto podnikatel platí. Prostřednictvím mýtného hradí náklady spojené s výstavbou a opravami cest. Bohužel mýtné nezahrnuje rovnání externalit.
Tak znova… Ne, radši ne, to nemá cenu.
No a to je prave ta otazka, zda prachy z myta a pripadneho DPH a spotrebni dane z nafty prevazi negativni externality tranzitu. Z clanku zverejnenem nedavno na tomto serveru vyplyva, ze podil tuzemskych dopravcu na mytu je pouhych 47%. Pokud pripustime, ze cast zahranicnich dopravcu je vyuzita pro zasobovani ceskych montoven (coz vyvazi to, ze zase cesti dopravci expeduji do zahranici) tak je evidentni, ze podil cisteho tranzitu roste… a je jen otazka, jestli bychom to meli chtit anebo ne…
Otto: „a je jen otazka, jestli bychom to meli chtit anebo ne…“
Zeptejte se na to generace, která nastupuje.
No to si prave nejsem jisty, nakolik nastupujici generace tyhle souvislosti chape – zajiste by radi zakazali kamiony, protoze ty jsou fuj fuj. Jenze se obavam, ze se jaksi odmitaji vzdat nejnovejsiho iphonu,
No to si prave nejsem jisty, nakolik nastupujici generace tyhle souvislosti chape – zajiste by radi zakazali kamiony, protoze ty jsou fuj fuj. Jenze se obavam, ze se jaksi odmitaji vzdat nejnovejsiho iphonu, macbooku, bananovo-pomerancoveho smoothie a cafe latte, a uplne si neuvedomuji, ze to u nas tak nejak neroste a ani se nevyrabi. A z prazdnych regalu v obchodech a frontach na vsechno by se asi taky neradovali. Kdyz se rekne a) tak se musi taky rict b)
O žádný zákaz kamionů nejde, jde o odpovídající výkonové zpoplatnění cest. Toto zpoplatnění nezpůsobí prázdné regály. Čím větší vzdálenost, tím víc si zákazník zaplatí. Nezámspravedlivější způsob.
I vy se snížíte na úroveň pana Davida, který se nestydí vytrhávat z mého textu maličký kousek celku?
Napsal jsem „komerční aktivity“, nikoli doprava, že? Co jsou to komerční aktivity?
Já teď teda úplně nechápu, ne kterou část mého příspěvku reagujete??
Vypichujete z komerčních aktivit jen dopravu. Ale ta doprava je pouze část komerční aktivity navázané na silniční síť.
Pan David to chápat nechce, ale u něj je to prostě problém nějaké hloupé zaslepenosti. S tím ani sebelepší argument nic neudělá.
Vsak ja netvrdim, ze tady auta jezdi nahoru dolu jen proto, ze to nekoho bavi. Jenom rikam, ze je tady spousta tranzitni dopravy, ktera sem vubec nepatri, a jezdi tudi jen proto, ze tu ma eldorado, ktere jim jinde nepovoli…. Staci se projet po rakousku, tranzit tvrde tlacen na dalnice a vybrane silnice, neexistuje zkracovani si trasy po silnicich nizsich trid jenom proto, ze je to o pul hodiny a 20 km kratsi. mam tam neco najezdeno a je krasne videt, jak k tomu pristupuji…A proto se spousta toho tranzitu vali k nam. Chapu, stat z toho ma nejake prachy,… Číst vice »
A je to nejak v rozporu s tim co jsem napsal? Cituji: A je otazkou, jestli negativni externality kamionu (podil tuzemskych dopravcu na mytu setrvale klesa)vyvazi pozitiva a jestli ma smysl stavet dalnice pro tranzitni dopravce. Tento stat se evidentne (na rozdil treba od Rakouska) rozhodl, ze mu tranzit nevadi a penize z vyberu myta nesmrdi… a stavba silnic a dalnic je sluzba at chcete nebo ne, stat v tomto pripade nevybere tolik, aby se to zaplatilo. To je stejna otazka, zda by stat mel platit naklady na lecbu alkoholikum nebo obeznim lidem a jak k tomu prijdou ti, co… Číst vice »
Jaká pozitiva vyváží likvidaci prostředí? Jablka a česnek dovezený ze Španělska? Běžte se podívat někdy k nějaké komunikaci, tam máte odpověď o té vyváženosti.
Naprosto souhlasim s tim, ze vozit sem a kupovat veprove ze spanelska je zvracenost. stejne tak prevazeni kulatiny a zelezneho srotu, to jsou veci, ktere patri na zeleznici..Ale je potreba si uvedomit, ze spousta kamionove dopravy je generovana tim, ze jsou to pojizdne sklady pro just in time. Takze bud se postavi misto poli sklady, nebo budou jezdit kamiony. A v neposledni rade, byt jsem napsal v predchozim prispevku, ze montovna CR jde do kopru, tak prece jen zamestnava nezanedbatelne mnozstvi lidi, coz je vyrazne pozitivum samo o sobe (mit praci). Takovy clovek pak plati dane a soc a zdr… Číst vice »
I vlaky zvládají Just in Time.
To mozna jo, ale rozhodne ne u nas…
Kolik procent ceny za novou dálnici kamionisti uhradí? Jen se ptám.
Proč by ho měli hradit kamionisti?
Víc než osobáci. I tak jsou to jednotky procent.
Jak „pro kamiony“? To by ovšem ten okruh musel být trasován úplně jinudy než po okraji Prahy okolo velkých sídlišť, aby ty kamiony vůbec tak blízko ku Praze nemuseli dojet – ale to přece všichni odmítáte a tvrdíte, že okruh je pro Pražany, aby nemuseli jezdit přes ucpané centrum, a přitom děláte, že ty kamiony ani neexistují!
už to kurva postavte dopíči….
Dop..i prosím ne, jen do Ruzyně.
Ok, dobře, smířil jsem se s tím. Bude to o 20 miliard dražší. Hlavně, ať se jim všem dá podepsat papír, že vše bylo vyřešeno podle jejich představ a že už do toho nikdo z nich v žádném stupni přípravy/výstavby nehodí vidle. Ať je to postavené co nejdřív…
A že si těch dvacet miliard zaplatí ze svých obecních rozpočtů.
No tak to jistěéééé
A proč? Oni tam žádnou dálnici nepotřebují.
Proč by měli? Protože vy něco chcete?
Protože chtějí stavbu komplikovat tam, kde to není potřeba.
A jak to víte? Protože si to přejete, aby to tak bylo?
Obavam se, ze z dostavby D0 v techto usecich se stane tak trochu chimera . Tech pozadavku je tolik a mnohe jdou proti sobe takovym zpusobem, ze se obavam, ze se to nikdy nepostavi. Driv mi to prislo jako blbost, ale ted si rikam, jestli to netahnout dal od Prahy. Ta oblast je tak urbanizovana, ze jedine reseni je snad komplet v tunelu, a na to zas nebudou penize…
To je nesmysl, Středočeský kraj je jedna z nejhustěji obydlených oblastí v naší malebné republice. Všude jsou vesnice a města, nejsme USA nebo Austrálie kde máš kilometry volného prostoru.
No jak kde, mozna nekde u sedlcan, ale tyhle vsi 20 km od prahy jsou vsechno jen ne malebne, jeden barak jak druhy, betonove ploty… panelaky naplacato
Malebná republika vs malebné vsi, zajímavé disproporce ve čtení a psaní…
A co tim vlastne chcete rict? Podivejte se na hustotu osidleni kolem D48, a stejne ta dalnice stoji, aniz by byla cela v tunelu….ale chapu, ze rev z dolnich chabru je v praze slyset vic, nez z trince… jen jsem vyjadril pochybnost, ze z duvodu naprosto protichudnych a premrstenych pozadavku ten okruh bude stat v planovane trase, vime vsichni, co se delo s D1 u prerova, a to byla v zasade 1 vesnice. Tady je takovych vesnic 20… takze abychom se tady za 10 let nesesli a nezjistili, ze bylo vypracovano 10 studii, z toho 5 doporucuje vedeni v tunelech… Číst vice »
No mezitim probehnou min. jeste jedny volby a vidle mohou byt po ruce…
No jo, tak to už jste si stejně zvykli… 😉
Musíme se jako celá společnost smířit s tím, že tyto velmi důležité silniční projekty (které jsou naprosto nezbytné a postavit se musí), obzvláště v okolí Prahy a Brna, se prostě budou muset postavit s tunely 3 krát dráž a budou mít velmi vysoké i PROVOZNÍ náklady další desítky let. To je holt daň za to, že to stát nepostavil již před takovými 20 lety. Stejné to bude i u obchvatu Brna skrz Bystrc (taktéž dohromady cca 5 km hloubených tunelů) případně na nějaké brněnské jihozápadní tangentě, pokud má někdy nějaká vzniknout. Jiná cesta není. Nestavět to vůbec by bylo ještě… Číst vice »
Musíme? Ne, nemusíme. Zakopat okruh pod zem není řešení. Bude tak pomalý, že ho nikdo nebude využívat, protože mu čas ani palivo neušetří.
Blbost, bude to plné i kdyby tam nechali 60km/h a to si myslím že to udělají, když už, na 100km/h což je fakt v pohodě
Nebude to plné ani kamiónů, a už vůbec ne osobních aut. V té chvíli se mi prostě nevyplatí jet po nesmyslném okruhu, když po „staré“ cestě budu rychlejší.
A na to jste přišel jak? Zbožné přání?
Reálná zkušenost z praxe automobilního provozu. To nemůžete pochopit, když auto nemáte a nejezdíte.
Jak jste přišel na to, že neřídím? 🤣
Naštěstí vy nejste společnost, ale jen jedna osoba.
Už jsem vám to psal včera, že jste dosti mimo, a opět jste se nenechal zahanbit a potvrdil nám to tu znovu. 🙂 Takže průjezd Prahou přes MO nyní bez kolon je D11-D5 řekněme 34 km, průměrná rychlost, když OPRAVDU HODNĚ, tak 80 km/h. > 25 min. Průjezd po D0 bude 37 km, průměrná rychlost počítejme KLIDNĚ JEN 110 km/h > 20 minut. Reálně bude průměrná rychlost po dálnici více, kdo jezdí po 6-pruhu mimo tunely jen 110 ? A povolená bude 120-140 lze předpokládat, pokud se toho nechopí nějací zelení a nedají tam 100 kvůli hluku v polích. A… Číst vice »
No jo, jenze on ma zcasti pravdu. Podivejte se na okruh mezi D5 a barrandovem a reknete mi, kdy to jede alespon tech 80. A ted si to predstavte jeste pod zemi, takova blanka s kamiony. Vecne tam bude promenlive znaceni na 50-60, pokud to bude jen dvoupruh. Takze se fakt muze stat, ze osobakem to bude pres MO rychlejsi….
Okruh mezi D5 a Barandovem je kapitola sama pro sebe. Tento úsek je brutálně přetížen a má být zkapacitněn na 6-pruh. Než bude stát severní část okruhu, tak to určitě bude hotové.
Ale obecně nelze argumentovat nyní žádným úsekem jižní části současného okruhu, protože doprava je na něj částečně „přesunuta“ právě z chybějící severní části. A o něco horší to bude po realizaci D0 511. Prostě než bude celý okruh, bude pravděpodobně nějaká z jeho částí trochu přetížená. D5-Barandov je něco jiného.
No js bych si tím dávno hotovym 6ti pruhem Barrandov-D5 nebyl tak jistý, co bydlím na slivenci tak to slibují že začnou do dvou let a už tu bydlím 12 rok a opět nic
A to je celá ta tragédie dopravní koncepce kolem Prahy, potažmo ČR. Současná podoba PO / MO by stačila možná v případě, kdyby veškerý tranzit v ČR nebyl směřován na Prahu. Jenže dneska když chcete jet odkudkoliv z východu ať už na Drážďany nebo Mnichov, tak holt jedete přes Prahu. Pokud by tady bylo něco jako D19, případně D38, které by drtivou část tranzitu směřovaly mimo Prahu, tak by to mohlo fungovat. Jinak si myslím, že i když budou kompletně dostavěny PO/MO s tím, že severní část bude vedená v tunelech v režimu 2+2, tak to prostě problémy způsobovat bude
S tím naprosto souhlasím. Dálnice v Čechách jsou navrženy naprosto hloupě a krátkozrace ala „každý potřebuje přece jedině do Prahy“. S tím už nic neuděláme, můžeme to maximálně zmírnit výstavou pár dalších dálnic. D19 a D38 považuju za svoje „dítka“. 🙂 Jednoznačně souhlas. Severní části D0 budou naštěstí i v tunelech 3+3. 😉 Myslím si, že časovaná bomba je pouze východní část okruhu mezi křižovatkou s D10 a plánovanou křižovatkou s I/12 a Štěrboholskou radiálou. Tam to bude masakr i v 4+4, které se tam defakto chystají. Zbytek okruhu, jestli bude někdy celý hotov, bude IMHO průjezdný vpohodě celý týden… Číst vice »
Promiňte, ale bavíme se o variantě v tunelech, kde nebude ani omylem 110 km/h, ale stěží 100, pokud to neomezí rovnou na 80. Takže průměrná rychlost nebude o nic vyšší než přes současná spojení, pokud se doprava zahustí, tak spadne. A v té chvíli nemám jediný důvod jet delší trasou.
Chápu, že si potřebujete kopnout, ale zkuste to aspoň bez lží.
Zákazová značka není důvod?
A jaká značka mi zakáže jet jinou cestou? Ta silnice se nedá jen tak zablokovat, protože v případě komplikací slouží jako objízdná trasa.
Zkrátka a na rovinu – pokud dálníční okruh má něco řešit, musí k tomu mít odpovídající parametry, aby ho lidi využívali. Pokud bude špatně trasovaný, lidi pojedou jak jsou zvyklí. Pokud bude pomalý nebo plný omezení, lidi pojedou jak jsou zvyklí. A tak dále…
Co takhle značka B13? Ta bude důvodem pro nemalé množství aut…
Nezakáže vám to žádná značka. Ale jestli vy raději zvolíte trasu přes Prahu a ušetříte tím 3 km a rád si projedete přechody a světla na ulici K Barandovu, tak prosím. Jen bych odhadoval, že podobně smýšlejících jedinců nebude ani promile, spíše to bude taková pěkná limita jdoucí k nule. Srovnávat průměrné rychlosti na okruhu a na městském okruhu, je úplně mimo mísu. Já ta čísla schválně nad/podhodnotil tak, aby to bylo ve prospěch průjezdu Prahou. Když spočítáte ještě propady rychlostí na každé rampě, kterou projedete, přechody, světla atd. tak se ta rychlost nedostane na 80 ani zdaleka. Kdežto po… Číst vice »
Prostě a jednoduše, pokud na okruhu nebude nějaký kiks, tak průjezd po MO zvolí jen a pouze nostalgik. (nebo ten, kdo bude chtít ušetřit za známku, podle toho jak budou zpoplatněné úseky 😀 )
Souhlas, že ty tunely v polích jsou vážně úlet. Vedení 520 bylo zvoleno s takovýmto závlekem okolo všech obcí právě proto, aby mohlo být postaveno téměř stále po povrchu https://mapy.cz/s/dobeleguju . A nakonec tam nasázíme 5 km tunelů?! To už okruh mohl vést přímější trasou a v blízkosti sídel být pod zemí. Třeba takto by byl až o 3,5 km kratší! https://mapy.cz/s/rejevujola Hloubené tunely by pak mohly vzniknout na průchodu přírodním parkem Vinoř (1 km) https://mapy.cz/s/pohometeca pod golfovým hřištěm (1,2 km) https://mapy.cz/s/belemocabo a na průchodu Čakovicemi, kde by se pro zahloubení využil koridor železnice (2km) https://mapy.cz/s/nusaronese a ta by se… Číst vice »
A nebylo by lepší investovat do prostorově efektivnější dopravy? Třeba aby železnice zvládala JIT?
Náklady na stavbu tunelů jsou jedna obrovská položka. Druhá, nikoliv nezanedbatelná, jsou provozní náklady tunelů. Že by nikdo nevymyslel kvalitní odhlučnění? Tvarování a struktura protihlukových zdí by neměla skončit na nejpoužívanější klasické ploché vodorovné betonové desce. Vyšší náklady na jejich stavbu (kompenzačních opatření) by byly podle mě vyváženy nižšími náklady provozními.
Nejkvalitnější odhlučnění je jízda ve veřejné dopravě a hlavně jízda na kole a chůze pěšky. Vyzkoušejte, je to moc fajn!
A paletu ze zbožím dám na záda jako vtip dobrý 😉
Ano, protoze kazde vozidlo vozi paletu se zbozim.
Každý nejezdí na kole….
To ani ne, kupujte, pokud to jde, zboží od místních producentů. Nejde to u všeho, ale když začnete, doprava se omezí. Betonování dokola nic neřeší.
Ale i ty místní producenti nějak to zboží musí dostat k zákazníkovi a na kole určitě nepojedou .
Obecně. Je docela patrný rozdíl (se všemi důsledky) něco tahat stovky km, nebo desítky km.
Jojo, roční produkce citrusů v ČR je obrovská. A čaje, koření a soli máme tolik, že můžeme i vyvážet..
Tak citrusy a řada dalších věcí se dovážet musí. Tady je to pouze otázka mýtného. V současné době se zlikvidovalo milion jabloní, protože na západ od nás štědřeji dotují. Pokřivený „trh“ generuje ještě pokřivenější dopravu. A tady se jen betonuje, protože vše se dá dovážet, i voda, která díky betonu mizí z krajiny.
Tím asi byli myšleni ti přitloustlí čtyřicátníci co se vozí pomalu i 400m do večerky autem. Takových aut člověk po Praze vidí minimálně polovinu.
Ale ty nejezdí po okruhu.
Ne. Nejkvalitnější odhlučnění je žádná doprava. Doprava je jen nutné zlo. A třeba i chůze na tvrdých podpatcích je hlučná.
😛
Tu první větu jsem tady na dopravě psal už ani nevím kolikrát. Nicméně díky za zopakování.
Na kole a pěšky deset kilometrů do práce? Paráda. Hlavně v zimě na náledí, luxus. Hromadná doprava tu stojí za starou belu a mnohdy i za méně.
A co se týká toho soustavně vámi propagovaného nesmyslu o nákupech u „místních producentů“, kolik jich tu tak asi je? Žijete v bludech, že na každém malém městě je farma s hovězím dobytkem, vepři, drůbežárna, mlékárna, kompletní zemědělství… Už se vůbec nebavím o oděvnictví a obuvnictví, a takové věci jako sportovní potřeby se pomalu v ČR ani nevyrábí.
Ten váš nesmysl nemá jediný logický podklad.
Proti mému kupujte místní produkty jste nedal krom obecných: „nesmyslu, žijete v bludech, ten váš nesmysl…“
A kde je argument k věci?
Jinak nelžete, nikde a nikdy jsem nepsal : „že na každém malém městě je farma s hovězím dobytkem, vepři, drůbežárna, mlékárna, kompletní zemědělství…“ Ale tvrdím, že je markantní rozdíl něco vozit desítky a na druhé straně stovky km. Kupujeme za hranicemi mnohem více dotované potraviny, to zjevně ani netušíte.
Ale, najednou už obracíte? Víte, jaké je vůbec rozmístění a počet různých potravinářských provozů? Nebo jaká je vůbec jejich kapacita a schopnost? Ano, vozíme dotované potraviny, protože je u nás vůbec nevyrábíme! Vy to pořád nechápete, trh je tak provázaný, že vaše bludy o „místní produkci“ prostě už nemohou fungovat. Nejsme soběstační, nikdy jsme ani nebyli, a nikdy už ani nebudeme! A to málo, co můžeme koupit od „místních“, na objem přepravy nebude mít nejmenší vliv. A jen tak na okraj – kdyby tohle někdo chtěl i direktivně nařídit, víte, jak to dopadne? Poklesem kvality a růstem ceny, protože nebude… Číst vice »
Aileeen: „Víte, jaké je vůbec rozmístění a počet různých potravinářských provozů?“
Je chabé, protože je z velké míry zlikvidované velkými dotacemi na západ od nás. Kde jsou vepříny? A tak se dováží a dováží… Bludy tady píšete vy, protože jste si nevšiml, co se tady do nuly zlikvidovalo. Dovedete si představit milion pokácených jabloní, pokácených kvůli dotacím jinde? Už tomu konečně rozumíte?
Aha, chápu, takže realita naší země vás nezajímá, vy žijete ve své pohádce o nedopravě.
Tak to sbohem, s člověkem mimo realitu opravdu není žádná diskuse možná.
10km je v pohodě, horší je ta kosa (nebo v létě odpoledne šílené vedro), to je fakt. Ale hromadnou dopravu máme si myslím na dost vysoké úrovni i oproti západu (dobře, 810 tím nemyslím) a ještě je to oproti západu za pár šupů. Ano, někde jede bus jednou za 4 hodiny, a i tak jsou tam dva lidi ale to se zase člověk nemůže divit, když tím nikdo nejezdí… Jenže člověk je prostě líný (vím to podle sebe, i když já veřejnou dopravou jezdím).
Já jsem ochotný u VHD tolerovat deset minut oproti autu na deseti kilometrech. Ale, do háje, fakt ne půl hodiny, jak je to teď. S tím ať jdou k šípku!
Vždyť já do práce dřív doběhnu, než dojedu autobusem!
10 km je pro denní dojíždění naprosto ideální vzdálenost. 30 minut tam, 30 zpátky, zdraví se vám spraví ani nevíte jak.
A ve Stockholmu nebo Kodani jezdí i v zimě v noci a za sněhu. Protože to umí. To jenom Čecháček tvrdí, že to nejde.
Deset kilometrů je pro denní dojíždění na kole nesmysl. Občas potřebujete do té práce něco dovézt, něco odvézt, sem tam i většího.
O mé zdraví nemějte obavy, těch deset kilometrů dávám na kole pod dvacet minut. Přesto to nehodlám jezdit na kole denně, protože je to prostě kravina.
Za jak dlouho ujedete na kole 65 km? Nemusí to být třeba dneska, kdy se střídalo mrholení a sníh na silnici. Dík za odpověď.
Mame nekde v CR takove odhlucneni? A mohl bych ho videt?
Netuším. Ale máme tu hodně vysokých škol a na nich spoustu starým myšlením nezatížených studentů… třeba by pomohlo, kdyby ŘSD a SŽ vypsaly grant na technické řešení. Příklad.
Zase více tunelů může být investice do budoucna, aby se to území více rozvíjelo. Přece jen i dobře odhlučněná dálnice nějaký hluk vygeneruje, ale hlavně je bariérou. A u Vinoře nebo Mirovic je potenciál zahustit zástavbu a rekreaci až k dálnici, rekreaci tedy i přes ni. Ale jistě, to už by to mohlo vést rovnou jižněji, mezi Miškovicemi a Čakovicemi, mezi Vinoří a Kbely, ušetřily by se kilometry, i když tunelů by bylo možná ještě o chlup víc, no a možná by to mohlo ještě víc odlehčit Kbelské. Ale chápu, že tahle změna by to asi oddálila o dalších deset… Číst vice »
Ano, s těmito novými tunely se skutečně nabízí otázka, jestli by nevyšlo lépe okruh zkrátit a vést jedním dlouhým hloubeným tunelem přes Čakovice. Ale vzhledem k tomu, co vše by tato změna obnášela, vyjde řádově levněji a rychleji postavit ty tunely na současné trase 520, přesně jak píšete …
Místní obce pochopitelně chtějí platit osvětlení tunelů, větrání tunelů atd.
Největší problém tohoto okruhu není ani až tak samotná výstavba, trasa atd. On se nějaký kompromis při věcných a rozumných názorech vždy najde. Jeho největší problém je v tom že ještě nestojí.V každém případě díky za práci pana Radka Mátla v poslední době, protože myslím že nebýt na tom postu on, asi by se dneska ani žádná debatě ještě ani nekonala.
Mě ten pražský okruh fascinuje. Pořád se opakuje, jak je nutný pro dálkovou dopravu (což nic proti tomu), ale pak tam je sjezd na každou druhou silničku mezi těmi malými obcemi.
Takže nejen že pak budou lidem v Praze jezdit pod okny ti, kteří nechtěli dálnici kvůli hluku 0,5 km od baráku, ale ještě tam kamiony a dálková doprava bude každý ráno a odpoledne stát v zácpách…
On se jmenuje Pražský, protože je i pro Prahu. Stávající úseky místními (z těch okrajových pražských čtvrtí) využívané jsou. Osobně také raději využiju obkroužení, než cokoli via Holešovičky, Radlická, nebo dokonce centrum. Spoustě „vnitro“ vazeb Pražský okruh pomůže a časový aspekt tam v řadě relací (ne ve všech) bude taky. Sjezdy (48 nebo 52) se možná zaslepí po vzoru Písnice, pokud se vůbec vybudují. Jen aby pak nenastalo překvapení právě u místních, že se na ten okruh nedostanou. Navázání na „silničky“ v tom SV sektoru snad neplechu nezpůsobí (samozřejmě nepustit tam těžkou dopravu), jako nejvíce sporný vidím spíš suchdolský exit… Číst vice »
Ten okruh mohl být ale také nahrazen víceúhelníkem o dvacet třicet km dál od kraje Prahy. Mnohý tranzit by pak ušetřil jednak kilometry, jednak zácpy přímo na okruhu.
Ob ten Středočeský okruh už dávno existuje, jenže stojí úplně za hovno (až na pár moderních úseků). Je to silnice II/101.
Nemohl
Protože tak, jak je např. trasován nyní, je použitelný i pro lidi např. z černého mostu a širého okolí k tomu, aby se dostali na druhý konec Prahy (Dejvice, Ruzyně, Stodůlky apod.)
Postavte to o 20km dál od Prahy a ti lidi místo po okruhu pojedou Prahou.
Jak píše Traveller, okruh dále od Prahy nic neřeší, protože velkou část dopravy nikam neodvede, problém zahlcených malých silniček v okolí Prahy taky nevyřeší (bude až za nimi), a pro obyvatele Prahy bude naprosto zbytečný. Pár kilometrů by ušetřila pouze ta část tranzitu mezi dvěma nejbližšími dálnicemi. A to zase není tak mnoho. Třeba směru D11-D5 to nepomůže, D1-D5 taky ne.
Jak můžete tohle napsat ?
1) jste troll
2) jste slabší duchem, co neumí do 5 napočítat
3) děláte ze sebe (nevím proč) buď 1) nebo 2)
Prosím, neobtěžujte, když nemáte žádné relevantní argumenty.
Napsal bych vám to na plnou hubu, co si myslím, ale nejde to.
Ne, tady se já opravdu omlouvám, přehlédl jsem kontext, že jste psal o nějakém hypotetickém vzdálenějším okruhu okolo Prahy. A protože výše jste psal, že ani současný okruh nepomůže např. tranzitu D11-D5, tak jsem reagoval, jak jsem reagoval .. Pardon.
To je věčný rozpor. Buď dálková – málo sjezdů, nebo veškerá – mnoho sjezdů a mnoho pruhů.
Škoda že si nemůžeme dovolit vyhodit tolik peněz jako USA… Jedna freeway nebo jak se tomu „po americky“ říká se sjezdy na každou druhou ulici a druhá interstate za prachy se sjezdy „jen někde“. A i když tam je šest pruhů na interstate, tak je na každé straně ještě obyčejná státovka, kde se buď jezdí na jedné straně interstate v jednom směru a na druhé straně interstate v druhém směru a nebo na obou se jezdí obousměrně. Tady holt není tolik místa, tolik peněz ani tolik příznivců hluku 🙂
Že se o tom veřejně debatuje je rozhodně dobře. Nikdo nebude moci říct, že jeho názor nebyl vyslechnut. I když to tedy musí být jak mezi pětiletými dětmi v mateřské školce, když píší Ježískovi. Já chci tunel za 30 miliard. Néé já chci tunel za 40 miliard. Néé a néé, já chci tři tunely a vlečku. Néééé já chci 4 tunely, vlečku, lanovku a levitující rikšu…
Mohl jste se tam jít podívat, byla to velmi kultivovaná debata.
Tím lépe a jsem za to rád!
Starostka Zdib se nejmenuje Pavlíková.
jj, díky za upozornění a paní starostce se rovnou omlouvám.
Kultivovaná debata to mohla být, ale nikdo z nich evidentně nebydlel u dálnice, aby to mohl objektivně zhodnotit, nebo ano? Já už jsem psal že jsem bydlel sotva 400m od dálnice a hluk byl daleko větší z obce (a silnice třetí třídy) a to ta dálnice je tam na náspu (+ navíc na mostě) a bez protihlukovek… Škoda že jsem neměl čas tam jít. I když na budku bych dostat nechtěl 😀
Já bydlím 800 metrů od D55, mezi námi a dálnicí je docela dost zástavby, a ujišťuju vás, že sedí-li člověk v létě večer na zahradě, rozezná každý kamion.
Ale je to bez protihlukových stěn, ještě komunistická stavba.
D55 za komunistů nebyl ani kilometr a ani se nezačala stavět, ale samozřejmě vím jak to myslíte 🙂 Tomu, že poznáte každý kamion, samozřejmě věřím, možná máte méně hlučnou obec nebo mimořádně příznivé podmínky pro šíření zvuku, může to tak být. Ale tady by opravdu měl více než stačit ten zářez, protihlukovky a mraky křoví a né zbytečné tunely na rovině s kterými to bude o 20 miliard dražší.
D56, programátoři tu chybu „off by one“ hned poznali 🙂
Byli tam zástupci všech dotčených obcí a rozhodně se stavbou nesouhlasí. To neznamená, že nemohou diskutovat kultivovaně. Fakt to probíhalo v klidu.
Však ano, já neřekl ani pumpička, je mi jasné že to bylo v klidu. Jen je mi prostě divné že tam nebyl ani jeden co by s tím souhlasil, to je vše. Já vedle dálnice bydlel a klidně bych si nechal 0,5km od baráku postavit další kdyby tam byly protihlukovky a nějaké to křoví…
Kolem našeho města vede D6, od posledního domu k dálnici je to něco přes 850 metrů. Dálnice vede souběžně terénem, provoz z ní je slyšet, ale není to nic co by extrémně rušilo. Například sekačka u domu ti udělá daleko větší rámus.
Přesně. Hluk z obce je daleko horší… sekačky, rozbrusky, hoblovačky, bla bla, o nějaké dálnici člověk ví možná až tak v deset večer a v klidu usne i u otevřeného okna…
A když ne sekačky či hoblovačky, tak dementi (pan Sůra promine, ale jinak to nazvat nejde) ve vytuněných šrotech, kteří mají potřebu se předvádět za každou cenu, lidem pěkně pod okny.
V kolik to nakonec skončilo? Já měl prostor vydržet necelé tři hodiny, pak už jsem potřeboval být někde jinde. Nebylo (neni:)) to náhodou až přes půlnoc, jako nedávno 518/9?
Utekl jsem v šest, ale podle počtu zástupců veřejnosti bych neřekl, že to bylo nějak zásadně dlouhé.
Tak podle vyjádření RM na x.com konec před 20. hodinou.
Jj, děkuji.
A budou nějaké oslavy ke sto letům?
A není to tak, že v roce 26 neměl vést okruh, ale přímá dálnice?
Řešil se okruh, ale s tím, že by v prostředním pásu vedla i okružní tramvaj (jedna z variant).
Tahle trasa vznikla v 90.letech, takže je to cca 25 let. Předtím šla přes Vinařský park a tam kde je teď golfové hřiště…