100 km/h jako maximum. Proměna trati do Polska má projektanty, bude součástí rychlých spojení

Motorová jednotka SA 134 při zkušební jízdě v Meziměstí. Foto: GWTRMotorová jednotka SA 134 při zkušební jízdě v Meziměstí. Foto: GWTR

Stavba má začít v roce 2029.

Společnost Sagasta vyhrála soutěž na projekční práce pro modernizaci tratě z Náchoda do Meziměstí a na státní hranici s Polskem. Trať má být v budoucnu součástí vysokorychlostní trati z Prahy do polské Vratislavi, v tomto úseku bude ale maximální rychlost 100 km/h.

O vítězství Sagasty informovala Správa železnic v tiskové zprávě. Odhadovaná cena byla 137 milionů korun, vítěz nabídl 129,9 milionu korun. Již dříve Správa železnic vybrala projektanta části trati z Hradce Králové do Jaroměře, běží ještě soutěž pro úsek Jaroměř – Náchod. Podle aktuálních plánů má stavba začít v roce 2029.

Obnovení výhybny Česká Metuje, rychlost 100 – 160 km/h. Jak zrychlí vlaky z Hradce na Polsko

Na trati dojde i k obnovení výhybny Česká Metuje, ta se ale soutěží zvlášť. Zatímco při vypsání soutěže uváděla Správa železnic maximální rychlost 160 km/h, nyní v tiskové zprávě informuje o maximální rychlosti 100 km/h.

Modernizace přinese výrazné technické zlepšení. Trať bude elektrifikována střídavou soustavou, získá evropský zabezpečovací systém ETCS. Součástí projektu je i úprava stanic a zastávek, na kterých se zrenovují nástupiště a zlepší se jejich celková přístupnost.

Jde o jednu z částí trati, která má výrazně zlepšit dopravní obslužnost Broumovského výběžku. Modernizace zvýší kapacitu pro dálkovou i regionální dopravu. Umožní jízdu vlaků z Hradce Králové do Náchoda za půl hodiny a do Broumova za 85 minut.

Trasa modernizované trati z Hradce Králové až do Meziměstí. Foto: Správa železnic

Trasa modernizované trati z Hradce Králové až do Meziměstí. Foto: Správa železnic

Tagy RS 5 RS5 Sagasta Správa železnic trať 027 Starkoč - Broumov / Meziměstí
71 komentářů