10 minut pro dalších 150 km. U Humpolce vzniklo největší místo na ultrarychlé dobíjení aut

Nové ultrarychlé dobíjecí stanice na odpočívce Mikulášov u D1. Foto: ČEZNové ultrarychlé dobíjecí stanice na odpočívce Mikulášov u D1. Foto: ČEZ

Do konce roku chce ČEZ spustit dalších 20 rychlodobíjecích stanic.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
leos

Kdyby to bylo 10 minut nabíjení = 2 hodiny dálniční rychlostí. Holt ještě budu s pořízením nového auta čekat.

peter

By ma zaujimalo, akym kablom tie nabijacky napajaju.

Ked som to spocital, tak mi vychadza ze maju instalovany vykon 3.3 MW.

Y.K.

To bude na distribuční síti 22 kV nebo něčem takovém. Mě teda vyšlo 2,6 MW. 🙂

Roman Pavel

Za 10 min si doplním energii do spalovacího motoru na 1000 km
Elektrika je absolutně špatná cesta navíc z čeho se stále ještě dnes velké množství elektrické energie vyrábí – v uhelných elektrárnách a a následná likvidace vysoce nebezpečných baterií je taky určitě nemalá zátěž pro životní prostředí a navíc po pár letech je auto na likvidaci a ne aby sloužilo další rodině při koupi z druhé ruky

David

Mě FVE na baráku cca 7-8 měsíců v roce vyrobí navíc 10-15kwh denně, kolik si navařite benzínu?

Y.K.

Fascinuje mě vždycky argumentace ekologickou zátěží baterie při obhajování PÁLENÍ ropných paliv. Ano baterie nejsou z cukru, ale pálit stovky tun uhlovodíků je daleko, daleko, daleko horší.

Polovina energie není z pálení a je čistá (případ ČR), což je tak trochu rozdíl oproti spalovacímu motoru. Kromě toho uhlí co nevidět skončí.

Cermis

Myslíte těch 34,4% z hnědého uhlí a 4% ze zemního plynu? To je celkem 38,5% z neobnovitelných zdroju a to mi tedy většina nepřipadá. Zbytek jsou vodní,sluneční,přečerpávací,jaderná a jinak Čistá energie. Toto je český energetický mix. Jistě jste hledal https://eru.gov.cz/energetika-v-cislech

leos

S první větou souhlasím (akorát mám menší nádrž). Zbytek jsou dávno vyvracené nesmysly. Asi moc čtete média vlastněná uhlobarony: https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/24152/mediaguru_vlastn%C3%ADci_2023.png Podíl uhlí klesá. Dnes koupené elektrické auto bude v budoucnu jezdit na bezemisní elektřinu, zatímco diesly budou smrdět furt. Navíc, pokud máte dům a osadíte jej FVE panely, jezdíte zadarmo. Elektrovůz je jednodušší na provoz, nemá tolik věcí, které by se mohly zkazit (včera jsem platil desítky tisíc za výměnu pohonného ústrojí na benzínovém Fordu), takže není důvod, aby vůz vydržel jen pár let. Takže další lež. A baterky – slyšel jste o recyklaci, upcyklaci? Baterka, která má kapacitu třeba… Číst vice »

Rossec

Bezemisní energie a teď už je dokonce i certifikovaná. Pořád stejný blábol ještě necertifikovaný.

Y.K.

Jo, tyhle řeči by si u toho mohli odpustit a držet se faktů.

Modré zábradlí

A necertifikovanou energii z uhelné elektrárny tam dobít nejde?

Vesper

Mají karbonfiltr (podle vzuru atomfiltr).

Vesper

Kolik stojí kWh na takové nabíječce? Nebude to ve výsledku dražší než benzín/nafta?

Jiří

Tohle je pod taktovkou ČEZu a tam je myslím 18 Kč/kWh (PRE má myslím za 13 Kč a e.on 12,50 Kč). Tedy při spotřebě třeba 20 kWh/100 km jste na 3,6Kč/km. Sám nechápu, že téměř státní firma a má dražší ceny než soukromé společnosti. Jinak tyhle rychlostanice jsou vlastně jen na nutné dobíjení. Po vlastních zkušenostech vím, že ideální je vyjet se 100%, dobít minimum na cestě a pak pomalu dobít v cíli. Jenže to zatím není vždy možné. Např. v Krnově není jediná nabíječka největších poskytovatelů. Ale hlavně že tady je hub pro 28 aut. O tom, že nemají… Číst vice »

Vesper

Tak to je brutální. Popravdě jsem čekal, že to bude tak o korunu až dvě dražší než jednotarifní sazba pro domácnost, maximálně.

Jiří

Bohužel, je to celkem vysoko. Lepší to je pouze na pomalém nabíjení AC, kdy např. Lidl to má za 7 korun, PRE za 8 a zbytek nevím. Samozřejmě musíte mít ještě autorizační čip (je zdarma), jinak bývají ceny běžně jěště o 1-2 Kč výše.

Anonym

Tak ta neprujezdnost vychazi z logiky veci, kdy u elektro se v podstate pocita s urcitou dobou parkovani, a tedy to stavi jako parkoviste.

Jiří

To sice ano, ale není standardizována poloha nabíjecího portu, tudíž někdy se stane, že kabel nedosáhne (např. pokud někdo blbě zaparkuje nebo si vezme jiný kabel).Někdo má vpředu, někdo vzadu u světel. Proto si myslím, že by se mělo uvažovat i takto, ačkoliv zrovna tady s 28 místy to asi úplně nehrozí. 🙂