10 km/h hlavním bratislavským nádražím. ŽSR musely omezit rychlost kvůli špatnému stavu trati
Bratislava hlavná stanica. Foto: ŽSR
Defektoskopická kontrola našla problém u třech výhybek.
Defektoskopická kontrola našla problém u třech výhybek.
Blava hlavna stanica je podle mne nejohavnejsi velke evropske nadrazi lezici na vychod od Brna….
nevhodne umiszeni v ramci mesta, poloha v ostrem oblouku, zoufale architektonicke zprasky naplacane v kazde epose jedna pres druhou, priserny prednadrazni prostor a tak nejak logicky tomu pripadne i (ne)udrzba kolejiste a udesny stav vyhybek…..
kdo videl , vi, kdo nevidel at se tomu vyhne
To jsou kecy tady zase. V Praze na hl.n. byla 10ka kolik let a řešil to někdo? Nikdo protože neměl tuto diskuzi. A věřím že 90% těch co tu pindá, to ani nevědělo.
Strašný bullshit si napísal. To ako môžeš porovnávať. Všetci vieme, v akom stave tu po komoušoch zostala infraštruktúra. Ale kým v Prahe sa už roky rokúce jazdí novým spojením, tak v BA je to stále ten istý marazmus ako pred 150-timi rokmi … nezmenilo sa absolútne nič ..
Čo spoločné má infraštruktura s komoušmi cca 33 rokov po páde železnej opony?
Tak rovný tunel se zadrátoval, to je nutno uznat. 🙂
V diskusii na FB Railpage.net uviedol jeden rusnovodič z BA, že na BA hl. st. 20 rokov nevidel podbíjacku.
S podbíjaním to asi nesúvisí – na to stačí pár chlapov s krompáčmi, čo sa ešte zohnať dá. Hovorkyňa spomenula „chýbajúce náhradné diely“.
Aj srdcovky výhybiek sa budú ručne opravovať? A co ked sú kolaje tak opotrebene, že sa zlomia ako v ZA?
tak to je teda fakt ostuda…
Co presne? Tenhle jeden incident? Bratislava hlavna stanica? Cely Slovensko?
Celé Slovensko
Zjistili to, kupodivu hned začali s nápravou, tak co je na tom ostuda? Jo, ta infrastruktura tam je ještě horší jak u nás, ale tady jim moc co vyčíst není. Reakce okamžitá, opatření, aby nedošlo k mimořádnosti taky.
Ostuda bude, pokud budou shánět i na jaře. Ale pokud se jim to povede a opraví to v nějakým reálným termínu – protože ne všechno co je potřeba se někde povaluje a čeká na použití – tak pro mě všechno v pořádku.
Je to hanba … že stanica je v roku 2023 v takom stave v akom je. A to, že tristný stav infraštruktúry vyústil až do takéhoto stavu (10 km/h) je len čerešnička na torte.
Ano mate pravdu,ale už roky rokúce bola na zhlaví od Vinohradov rychlosť 15 km/h.
Tak ta desina snaď nikoho nepohorší.
No co si povieme, mame to tu vtipne. Nikdy nezabudnem jaku facku som dostal par rokov dozadu ked som bol v Cine. Sanghai – Peking 1200km za 4 hodiny. Potom clovek prileti do Budapesti, sadne do vlaku smer Brno a kym sa vobec vytrepe z Budapesti tak to ma tak na hodinu. No a potom sa dostane na moje rodne Slovensko. Vtedy si clovek uvedomi jak v pierdole to tu mame…
No srovnávat města co mají 20 milionů obyvatel je jaksi mimo. A ano, pokud zbouráte půlku Budapešti a Bratislavy a všechny odpůrce pozavíráte do vězení, zničíte bez ostychu jakoukoliv přírodu můžete tu mít VRT jak v Číně. Neo se tam do toho jejich režimu raději odstěhujte.
V Číně nezbourali půlku Pekingu ani Šanghaje, ale nádraží VRT jsou na okrajích města. V Šanghaji je až za letištěm, cesta metrem tam zabere dost přes hodinu.
To je přesně ono. Vlaky od Brna by mohly končit ve stanici Bratislava-Lamač, jízdní doba by se zkrátila o 10 minut. Pak si cestující počká 10 minut na bus, ten ho za 1/4 hodiny odveze k mostu SNP…
Což by vyšlo časově tak nějak stejně, jako cesta od Hlavnej šťanice do centra…
Skôr mám pocit, že vlaky z Brna by začínali niekde v Břeclavi a vlaky z Bratislavy ba začínaki v Malackách. To by sa tá jazdná doba „Brno-Bratislava“ tiež výrazne skrátila.
Že mne tak napadá a NS už má kolaudaci? Abychom je zas netrumfli.
Oni nemají ani územko…
Aké výstižné! Bankovka v hodnote 0€. Má hodnotu ako celé naše želzenice.
Ku 175. výročiu príchodu prvého parného vlaku na územie dnešného Slovenska pripravili žezeznice limitovanú sériu unikátnych eurobankoviek v nominálnej hodnote 0 eur. Na bankovke je vyobrazený pohľad na koľajisko pred Bratislavou doplnený o unikátne prvky Luku Braseho zakomponované do výraznej číslice 175.
Zdroj:
https://uzitocna.pravda.sk/peniaze/clanok/687922-uz-ste-videli-novu-bankovku-je-na-nej-vyobrazeny-pohlad-na-kolajisko-pred-bratislavou/
(ja viem, ZSSK a ŽSR sú dva rôzne subjekty, ale prišlo mi to zábavné)
Tak schválně, jestli si ke dvoustému výročí Slovenská železnice naděli všechny modernizované elektrifikované dvoukolejky.
Takže se vlastně vrací Bratislava zpět v čase. Rychlost je nyní totožná jako v době zprovoznění 🤣 Tomu se říká oslava, s programem pro všechny. Každý má možnost zkusit jaké to tenkrát bylo
Dovolím si oponovať. Pred 175 rokmi prišla prvá parostrojná železnica. A tá určite jazdila viac ako 10 km/h. Koňka bola prekonaná.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_lokomotiv
Můžete si je dohledat, max 30, později max 60 km/h, ale nevyčtu z toho, jaká byla povolená rychlost na výhybkách do odbočky. Tehdy se ještě používalo upevnění dřevným klínem, takže asi nijak závratná ta rychlost nebyla.
Díky za link. 🙂 Nebudem rozporovať úroveň techniky v roku 1848. Možno sa cez výkybky viac ako 10 km/h nejazdilo.
Koňka jazdila až do r. 1872.
Je to tak, nooo… 5 let? Pamatuji myslím na podzim. Na koridoru Bv – Praha, co se defektoskopii zjistilo třebas 15?, 20? srdcovek s trhlinami. Napřed 100, pak 50, 30 a šupem právě těch 10km/h!
A to byly nové výměny….!
To bude víc, odhadem osm let. Tehdy to byla celá vadná série, co si tak matně pamatuji a bylo kolem toho vážně dost rušno…
Porovnávate neporovnateľné. Je totiž rozdiel, či sa vyskytne výrobná vada (ktorá by sa samozrejme vyskytovať nemala) a spôsobí to problémy, alebo je 10km/h len logickým dôsledkom žalostného stavu infraštruktúry (a poťažmo celého ŽSR).
to už ani na ostudu není….
No tak ono nemusíme chodit daleko. V létě byla na dva měsíce omezena ze stejného důvodu rychlost na 30 km/h v nově zrekonstruované výhybně Dluhonice:
https://youtu.be/itGJj4X2yW4
V Bratislavě to jaksi je pochopitelné, je nám všem tady známo, že železniční síť na Sk se postupně rozpadá, ale v Dluhonicích na půl roku starých výhybkách? DVA měsíce trvalo, než to odstranili. A bylo to v obou průběžných kolejích pro jízdu do a z Přerova, takže ze 130 km/h na 30 km/h muselo brzdit všechno. Jen na dluhonickou spojku se jezdilo bez omezení. A v nové stanici. To je pro mě nepochopitelné…
A tady ještě jednou to samé, ale měsíc starší:
https://youtu.be/itGJj4X2yW4
Toto je ten správná odkaz:
https://youtu.be/XWV_W3eXeD0
Nebyla v Dluhonicích nějaká srdcovka zlikvidována vykolejením / říznutím?
To nevím, ale toto byla defektoskopická vada na dvou výhybkách, musela být už z výroby…
Říká se tomu reklamace a stává se to, bohužel. Ale proboha nesrovnávejte dvě špatné srdcovky v Dluhonicích s desítkami (snad až 60) defektoskopických závad, které se vyskytují v celém kolejišti ŽST Bratislava hlavná st., které si vyžádaly plošné zavedení omezení rychlosti. Navíc, žádná generální obnova této stanice se neplánuje a předpokládaný termín odstranění závad se předpokládá na jaře, čili za několik měsíců. Je to naprosto nesrovnatelné. Jo a všechno v těch Dluhonicích na tu 30 rozhodně nebrzdilo, byla poměrně velká snaha ty pomalé jízdy objíždět, to jen tak pro pořádek..
Srovnávat naše Dluhonice se Slovenskem? Že Vás hanba nefackuje. Pokaždé když vezu cokoli z Břeclavi do Štúroa tak se modlím ať mi to někde nevyletí, protože jejich infra je naprostá katastrofa.
Stačí si vzpomenout na čerstvě zkoridorizované Poříčany na přelomu milenia. Traťák tehdy chtěl kvůli výhybkám vyloučit celou stanici.
Co na to ZESNAD a AROS?
Došly slova…
Koukám, že mají bratři Slováci taky Dobrou správu. Jen co je pravda!
Však taky soutěžíme. Zatím vedou o hlavu, ale nenecháme se. 😀
Ač SŽ považuju za snad nejtragičtější organizaci u nás, tak ŽSR jsou správou ještě o parník horší.
To je priam nie Dobrá ale u nás Najlepšia Z(S)práva 🙂
No a? V ČR to není o moc lepší. Třeba v Karlových Varech je 10 km/h na záhlaví směr Chodov také a následuje úsek s rychlostí max. 30 km/h. S obojím se už dlouho nic nedělá.
No myslím si že je otázka času kdy se to z důvodu špatného stavu podloží zavře jako bylo nedávno v trati Karlovy Vary – Ostrov. Bohužel, nazval bych to vyšší mocí, prostě ujíždí to tam z důvodu geologických 😡
Tak on je trochu rozdíl mezi hlavním nádražím hlavního města a zanedbanou údržbou výhybek, a středně důležitou tratí v geologicky nestabilním prostředí, zase.
Jako SprŽel nechává řadu problémů spíš vyhnít než vyřešit, to souhlas. Ale plně to srovnávat s Blavou..?
Ne vždy musí být hlavní město nejdůležitější železniční uzel v zemi… Slováci evidentně dali přednost např. Žilině, která rekonstrukci dostala.
Důležitost uzlu jde nějak kvantifikovat, například počtem odbavených cestujících.
Čekal bych, že 4x menší Žilina s jedním nádražím jich bude mít trochu méně než Bratislava…
Lenze cez BA aj tak vsetko meska z CR alebo H, takze je to jedno
Lenže tie výhybky brzdia všetky vlaky, vrátane vnútroštátnych..😢
Tak samozřejmě můžeme srovnávat Karlovy Vary s hlavním městem. 😀
Stav naspu kolem KV je dlouhodobě průšvih. Ale na tohle fakt nemáme
Navrhuji ukončit EC od Bratislavy v Břeclavi a z Břeclavi jezdit ku Praze včas jinými soupravami. Takto by to řešilo SBB, kdyby bylo na místě ČD.
A ty soupravy ČD rostou evidentně na stromech, že? Zvláště teď, když jich často vlivem zpoždění různých opraven dost chybí i na běžných spojích…
Buď se zavede výlukový jízdní řád tak, aby byly vlaky včas nebo by mohlo dojít na tohle opatření. Náhradní soupravy do Bratislavy složené z vozů B 249 a Budapešť ať zajistí ŽSR se ZSSK vlastními silami. Jinak zase bude železnice z Břeclavi a Brna opět synonymem totální nespolehlivosti.
Skôr presmerovať EC vlaky z Budapešti cez Viedeň do Břeclavi. A zo Slovenska neposielať nič. Až začnú byť cestujúci naštvaní, možno sa začne niečo diať a začne sa rekonštrukcia Bratislavského uzlu…..
Zrovna úsek Szárliget – Budaörs mezi Budapeští a Hegyeshalom nevyniká extra kvalitní infrastrukturou. Současná „náhlá“ výluka od októbra do decembra, toho času nepřetržitá, to celkem jasně dokazuje…
Náhodou – Výluka v Szarligetu končí už 17.11. jelikož soudruzi Maďaři pracovali na 150% a jsou dřív hotoví…
tvl soudruzi Maďaři pracovali na 150%:)
To by mohly být ty zdroje převelené z tratě směr Subotica…
To nevím jestli je řešení, vlaky z Vídně umí taky přijet pěkně zpožděné.
Rekonštrukcia bratislavského uzla sa tak skoro nezačne, pretože je na začiatku prípravy a potrvá roky (skôr 10 než 5), než to bude pripravené na realizáciu.
Pochybujem že sa niečo začne robiť skôr ako o 30 rokov. Maximálne sa bude provizórne opravovať.
Som zvedavý, ako vôbec vyzerá elektrifikácia Devínska Nová Ves – Marchegg. Začala sa vôbec? To je typický príklad, aké je neschopné ŽSR a MinDop
Bez studie proveditelnosti a projektu? Investor ještě neoznámil ani záměr.
Uz sa aspon rok a pol opakuje termin zaciatku prac marec 2024, takze nie, nezacala.
cestujíci který chce jet na Ostravu si muže vzít taxi
Cestujícího který chce jet na Ostravu se vlaky z Břeclavi ku Praze moc netýkají 🙂
Nebo s tím prostě počítat v JŘ a nechávat na první pohraniční stanici (v tomto případě Břeclav) plánovanou dostatečnou vatu na eliminaci zpoždění? Problém to řeší a nebude potřeba zařazovat zbytečné přestupy a nasazovat další soupravy.
Jednoho udivuje, že ty díly musejí teprve objednávat. Na hlavním nádraží by jeden čekal díly výhybek skladem, obzvlášť když víme, že to tam je jakési-takési.
Nevím, jak zrovna v Blavě, ale často je co výhybka, to originál, takže třeba jazyky se musejí nechat vyrobit na míru.
Právě, pokud je to typizovaná výhybka, tak takových budou v Blavě vyšší stovky. Pokud je to extrabuřt… tak čekat kvůli tomu bez rezervy něž se vyrobí je nezodpovědnost.
SŽ se v tomhle zlepšila a dodavatel drží zásobu polotovarů, takže to zvládají do týdne, když na to přijde.
Akurat ma SZ 10x vacsi rozpocet nez ZSR s porovnatelnym poctom zamestnancov. Ake prekvapive, ze potom je siet v zlom stave. Ale na Madarsko alebo Rumunsko sa to ani zdaleka nechyta, len tam je to jedno, pretoze sa meskanie pod 180 minut ani neriesi.
No, 10x väčší rozpočet nemajú, ale rozhodne sa tam 10x menej kradne ako na ŽSR …
V Rumunsku je ten provoz otřesný. Ale při cestě do Brašova z Prahy byl kvalitativně zdaleka nejhorší úsek Kúty–Štúrovo.
To je hezký že vás to udivuje, ale tohle se několikrát odehrálo po defektoskopii rychlé výhybky v Poříčanech. Taky jí překvapivě nemají skladem.
Kromě toho uzel Bratislava je taková Plzeň před 20 lety.
Balkán. Stejnou rychlostí se vjíždělo i na staré hlavní nádraží v Beogradu. Však obě města začínají na B. 😀
V B udapešti to takhle taky praktikují.
Není jízda po výhybkách v HU limitována rychlostí 20 km/h tak nějak všeobecně (aspoň co jsem viděl na fotkách)?
Je to dane ich stavom, nie predpisom. U viacerych aj 20 vela
Mohli by sme vrátiť názov na Prešporok, aby sme neboli na B (ale nie celkom verím, že to pomôže) .😂
Tak to abych se taky začal bát, když su z Brna..? 🙂
Co mají říkat v Berlíně, Barceloně… Británii?
Ale všechny tyto města se nenachází na Balkáně.
Ano Asie začíná za Pardubicemi. 😀
To už jsem slyšel. Ale je to primitivní.
Jako vše jednoduché.
Slovensku se v posledních letech daří modernizovat vozový park na železnici, ale stav infrastruktury to dost kazí, 10 kmh v jediné hlavné stanici na Slovensku je fakt ostuda. Kdo si z Česka někdy stěžoval na stav infrastruktury u nás, tak se jeďte podívat na Slovensku, oproti tomu je brněnské hlavní nádraží slabý odvar.
A v Brně se Ba chtějí přiblížit. Minimálně taháním nákaldní dopravy přes osobní nádraží..
Přesně… vždycky bychom se měli srovnávat s těmi lepšími… stačí se podívat na most pod Vyšehradem… nebo na světelnou rychlost 40 km/h ve Vinohradských tunelech, abychom zůstali u hlavního nádraží v hlavním městě.
Ve Vinohradských tunelech je 60 km/h.
… a často taky 0 km/h 🙁
Nebo si člověk může i couvnout.
Bohužel, nové hlavní nádraží v místě nákladního průtahu, mimo uzel MHD. 🙁
Neberte si do huby hlavní nádraží v Brně, poněvadž to prošlo před pár lety celkovou rekonstrukcí. Stav infrastruktury na Slovensku je dlouhodobě extrémně žalostný a i přes usilovnou činnost SŽ naštěstí s naší infrastrukturou naprosto nesrovnatelný…
Ano, Brno byla velká věc a je dobře, že funguje.
A dlouho ještě bude… 🙂
Západní křídlo budovy a první perón žádnou rekonstrukci ani neviděly. V památkově chráněné hale dráty tažený lištama jak někde v likusáku. Bezbariérový přístup s bariérami…ano, kolejiště bylo opraveno. Bohužel v dosavadní konfiguraci, takže jediné zlepšení je, že se to nerozpadá. I za to díky…
„V praxi vlaky z Bratislavy na českou hranici dnes přijíždí se zpožděním nejméně 20 minut.“ – To je bežný prevádzkový stav aj bez výluky na Hlavnej stanici 😀
Ze zkušenosti: Úspěch je, pokud vlak Bratislava – Břeclav – Brno vůbec vyjede/dojede, 20 min je výrazný podprůměr zpoždení.
Tak Hungaria má podle Babitronu průměr okolo 20 minut v Brně, a pod 10 minut na příjezdu do Třebové.
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?276
Babitron buď pochválen. 🙂
Taky je z toho vidět, proč se neměly zkracovat jízdní doby Brno-Blansko po rekonstrukci. Jak se to teď hodí pro krácení zpoždění.
A jak je z toho vidět, kde vlak zas ty minuty nabere. A kde se nedá zkrátit ani minuta. Vpodstatě se z toho dá vyvodit, kde je výluka, jen podle změny zpoždění.
Něco o tom vypovídá, že za celý poslední měsíc bylo minimální, opakuji minimální, zpoždění na BA hl.st. 7 minut.
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?276&d=28
Od 5.10. rekonstruuju stanicu BA-Vinohrady a EC jazdia odklonom s planovanym meskanim 5-15min. Pre ZSR+ZSSK je vylukovy grafikon sproste slovo.
Však čo tam po tom, že tam rekonštruujú 200 m nástupišťa, ale rýchlosť 10 km/h musí byť aspoň 2 km z každej strany. Made in ŽSR. 😡
Nemelou nesmysly. V září cesta Nové Zámky – Olomouc a zpět Olomouc – Podhajska, v prvnim směru nevyšel přestup v Břeclavi, v opačném směru nevyšel přestup v Bratislavě, a to hrubě, zpožděni přes 30 minut bylo ještě před vjezdem do úseku Lanžhot – Kúty. Ostatní vlaky ale měly i 70 minut.
Nechat si na přestup jen hodinu?
Nemele, hele:
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=278&d=28
Nechcem to zlahcovat, tie vlaky su tragicke, ale ten link dokazuje, ze 20′ neni „vyrazny podpriemer“, ked je priemer 18′ na prichode do Breclavi.