1. třída v příměstských vlacích je příležitost, jak získat další cestující do veřejné dopravy

První třída v jednotce 471 CityElefant, foto: České dráhyPrvní třída v jednotce 471 CityElefant, foto: České dráhy

S vyjádřením pana ministra Ťoka, že je první třída v příměstských vlacích je zbytečná, rozhodně nemohu souhlasit. Pokud tyto oddíly nejsou

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.S.

První třída by měla být dostupná v MHD pokud možno všude, ne jen ve vlacích, ale to se možná musíme začít bavit o tom že je třeba MHD začít pojímat zcela jinak než se to děje dnes. Neochota mnohých lidí používat ve velkých městech MHD je zcela pochopitelná. Současné autobusy, tramvaje a trolejbusy ve velkých městech nejsou schopné poskytnout lidem dostatečnou kvalitu cestování, mnohdy ani v případě moderních vozidel. Tato vozidla jsou bohužel mnohdy vhodná k tomu aby se s nimi ujelo pár zastávek, ne aby jezdily na páteřních linkách, kde v nemalém počtu případů člověk cestuje v podstatě celou… Číst vice »

Jan

Na co platit první tridu, kdyz jeji vyhoda je nula. V regiopanterech a podobnych vlacich je rozdil akorat v barve sedacky a u jinych vlaku dokonce v jednicce starsi vagon. Snadcz jedine v EC a RJ to maje smysl, i kdyz ne moc velky.

K.S.

Zapomínáte na to že jednička je v panterech, které jsou velmi nepodařenými co do vnitřního uspořádání, v uspořádání 2+1 na rozdíl od dvojky kde jsou v uspořádání 2+2, v ABpee zase máte stolečky u každého okna na rozdíl od dvojky kde je letadlové uspořádání a jenom několik stolečků.

ZS

První třída určitě nemá být k tomu, aby si člověk mohl připlatit za to že nebude stát na jedné noze a to ještě ne vlastní! Až bude zajištěna dostatečná kapacita a důstojné cestování i ve špičce pro standardní službu, tedy druhou třídu, tak ať si s první vymýšlejí co chtějí.

Jan

Ale to si řeknete politikům, ať při koupi a zaplatí soupravy do Prahy, kde je několik roku silný růst. Ale nikdo stale nic nechystá. S opd2 sunkama se sníženou kapacitou a pevnými soupravami to bude ještě horší i jinde.

K.S.

Také se mi nelíbí moc současný přístup s pevnými jednotkami, navíc s vlastním pohonem, lepší by bylo soustředit se na netrakční soupravy na styl rakouských City Shuttle, kde jakási variabilita možná je. Problém bych viděl v tom že se nikdy moc neuchytily patrové vlaky a pokud tak jsou řazeny tak nějak všelijak, případně je tu dost velká neschopnost na straně objednatelů a i ČD. Není to tak dávno co se z Brna do Olomouce jezdilo pomalu jako v Indii, trať Brno-Přerov byla ve výluce a nemalá část cestujících jela přes Břeclav, samozřejmě nebyly přidány další vagony a to se tehdy… Číst vice »

Oldřich Sládek

Jedu ted (14.9.) vlakem 8815. Uz z Karlstejna je v 1.tride 8 lidi….

Jan Sova

1.třída v příměstský vlacích, opět diskutabilní problém. Na první pohled skutečně ne. O přitahování cestujících si nedělám iluzi. Vlakem prostě lidé jezdí proto, že autem se jim to nevyplatí (leckdy nikoliv finančně, ale časově). Je pochopitelně enormní rozdíl v tratích, na kterých by takové vozy 1.třídy byly nasazovány. Jako cestující ale nepovažuju za komfort (navíc), když si sednu do lepšího prostředí, sedačky, ke stolečku apod., ačkoliv si ten komfort z velké části neužiju za jízdy. Rozumějme, že budou-li na koridorech rychlíkové soupravy ČD postávat na nástupišti, ačkoliv nečekají na žádný přípoj, ale pouze pouští zpožděné soupravy jiných dopravců a i… Číst vice »

K.S.

Jenže to je prostě problém toho že nemáme mnohdy kapacitu, nebo kde křižovat. Dobře se to řeší třeba ráno v Podivíně, z Břeclavi jede totiž v 6:35 RegioJet a v 6:40 rychlík. Pokud má RJ zpoždění, tak když to jde a dispečer není blb, tak 6:40 pustí rychlík a RJ až po něm tak, že rychlík zastaví v Podivíně kde staví normálně a RJ jej předjede. zpoždění je pak max takové že jej před příjezdem do Brna ještě stáhne. Když je na něm tedy nasazená 363, ale i s plecháčem to umí. Problém je pak ale dál protože stanice nejsou… Číst vice »