+1 100 Kč měsíčně každému. ČD Cargo hlásí novou kolektivní smlouvu

Lokomotivy Siemens Vectron s polepy osobností české železniční historie. Foto: ČD CargoLokomotivy Siemens Vectron s polepy osobností české železniční historie. Foto: ČD Cargo

Plošný nárůst o absolutní částku má zaměstnancům s nižší mzdou umožnit se lépe vyrovnat s inflací.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J u

Ten kdo psal tento článek asi nečetl úplně dobře, nebo jsem blbě četl já. Všude se píše, že se přidá tarifním mzdám, nikoliv všem. Nebo jsem se spletl?

Karek

Mzdový tarif má snad každý zaměstnanec.

V.N.

Tarif má většina zaměstnanců. Menšina má smluvní mzdy.

V.N.

Tohle odměňování stylem každému stejně zavání socialismem. Naštěstí u ČDC nepracuji..

Petr

to pak máme i těžce socialistickou vládu, když každému st. zaměstnanci dá 1400 kč měsíčně, bez ohledu na důležitost.

V.N.

Souhlasim

Martin Verner

Ono to je těžké. Když budete přidávat procentně (a přidávat musíte), postupně se vám struktura mezd dost zásadně roze… ehm, změní nežádoucím způsobem. Ten „správný“ funkční poměr mezi jednotlivými úrovněmi (ať jim říkáte tarifní třídy nebo jinak) se prostě nemůže vyvíjet lineárně.
Takže občasné zásahy typu tohohle paušálního zvýšení mohou být velice žádoucí.

V.N.

Nesouhlasím. Každá profese je pro firmu jinak přínosná. A dle toho by měla odpovídat i výše mezd. To mzdové rovnostářství nás přivádí do pekel. A jsou profese…hodně kvalifikované… které jsou u ČDC poměrně dost podfinancované.

Roman

Ty nejcennější profese v ČD Cargo mají nejnižší tarifní mzdy. (Ano jsou to dělnické profese, jenomže bez posunu nastavíte vlak ani neobsloužíte vlečku)

asfalter

Všude slyším, jak z ČD cargo půjde x lidí pryč, většina se bojí o místo a tady si firma dovolí dát až 1100kč k hrubému…. „vývar“….
Utíkal bych rychlostí blesku z takové práce….

Kilinger Jaroslav

Můžete tohle vaše nějak blíže rozvést ? Těch x lidí půjde třeba právě proto pryč, aby příští rok se mohlo přidat více.

Kilinger Jaroslav

Tohle vaše moudro….

M152

To mu sám nevěříte.

Roman

Má odejít 10% zaměstnanců, nevím proč bych se měl bát o práci? Změna je život, a člověk na tom může vydělat.

Hask

Mají končit jvz

Luboš

A to o konci jvz vám řekl kdo?

Franta Holeček

Co to plácáte? V nedávném rozhovoru s dispečerem ČDC vyloženě řekl, že JVZ se rušit nebude.

M152

A to masivní osekáním Mn vlaků od 1.4.25 je co? A že v některých regionech to bude velmi citelný úbytek práce.

Já1

No jó,vy opravdu věříte všemu co se řekne.Stačí hodně zdražit a nastavit pravidla obsluhy manipulačních míst a minimální počet vozů na přístavbu,aby se to zákazníkům nevyplatilo a JVZ zaniknou tak nějak sami.

Martin 13

Tak prý je v plánu do poloviny roku 2025 propustit 400 lidí z toho 140 strojvedoucích.vše z provozu.🥴

Dominik

Ano přesně tak, 450 celkem, a 140 fírů z toho, do 31.3.25.

_Pavel_

Tímto tempem za 4 roky Německo nedoženeme 😏

dantex

kolik vydělává +- mašinfíra měsíčně?

Vendelín

Cca 43 tisíc bez přesčasů a čistého u Carga

Péťa

Nechci prozrazovat zaměstnavatele ale u nás mám cca 48 000 hrubého bez přesčasů a příplatků a čistá je většinou 50 – 52 čistého.

zelam

No´trochu víc než pokladní Lídlu, bez přesčasů kolem 40 v čistém

Vectron

To je výsměch jak prase…prostě stejná písnička každý rok.Za svou praxi si nepamatuji,že bych si někdy řekl,hmm tak tento rok by to šlo..🤔vždy jen drobky na zalepení huby,toť vše.Jsem zvědavý,jestli si vedení taky přidá jen 1100?😭Je třeba zvednout kotvy,ať si tam jezdí v noci,víkendy,svátky,chrápe na nocleznach třeba pan CEO.

hroch.obojzivelny

„Tímto krokem chceme zajistit, aby zaměstnanci na nižších pozicích měli lepší finanční stabilitu a byli schopni lépe čelit ekonomickým výzvám.“

To je jedno možné vysvětlení.

A nebo je také možné, že neumí počítat procenta a nechtějí to přiznat.

Milan

Zjevně nechápete, že 1.) 1100Kč pro někoho s hrubým příjmem např. 44tis = 1/40 = 2,5%, ale pro jiného s hrubým příjmem 88tis je stejná částka jen 1/80 = 1,25%! (Pozn. z ČDC nejnižší hrubé mzdy jsou jistě menší než mnou uvedených 44tis, které jsem použil jen jako příklad, který se dobře/jednoduše počítá) 2.) pokud všem se zvýší mzdy o stejné procento, tak se v reálné hodnotě zvýší rozdíl mezi méně a více placenými zaměstnanci/pracovními pozicemi! 3.) když se přidá do mezd všem stejná částka, tak se ve firmě spíše udrží tzv. sociální smír = méně placení zaměstnanci nebudou nasraní,… Číst vice »

Honza

Procentní navýšení se nepočítá z hrubé mzdy,ale t tarifu podle platové třídy.Když budu mít podle platového zařazení např. 30 000,tak 1100 jsou procenta z tabulky tarifní zařazení a ne z hrubé mzdy.

Martin 13

Plošný nárust o absolutní částku?tvl to je moudro hodný výkonu našeho managmentu 😐

noerf

Pro lidi co mají 30 000 hrubého je to 3,6 %, tedy více než inflace za tento rok. Pro lidi s průměrnou mzdou to zhruba pokryje letošní inflaci a zbytek to přežije.

Martin 13

Panebože co já budu s těmi penězi dělat?to nemůžu utratit do konce svého života.

Jardásek

Kdo má 30 000 hrubého nemá 30 tis v tarifu

Milan

co tu nesmyslně meleš o tarifu – uvědom si, že reaguješ na vysvětlení, co – resp. jak rozdélného přidání stejné částky do mzdy znamená v poměru k dosavadnímu příjmu různé výše!

Peeetr

Nebo se jim na každé manažerské místo dnes už hlásí deset vysokoškoláků, za to na ta nejníže placená místa nemůžou dlouhodobě nikoho, kdo by odváděl předepsanou práci, sehnat.
A jak je to se skutečnou odpovědností známe ze zpráv, kdy manažeři nejsou trestáni nebo pokutováni skoro nikdy, kdežto zvláště na řidičích se soudy rády tvrdě vyřádí.