OBRAZEM: Skříň z Polska, zbytek německý. RegioJet převezme první Traxx, zvažuje speciální polep
Dopravce RegioJet převezme během dubna první dvě lokomotivy Traxx MS2 od společnosti Bombardier. Největší tuzemský soukromý železniční dopravce je chce
Dopravce RegioJet převezme během dubna první dvě lokomotivy Traxx MS2 od společnosti Bombardier. Největší tuzemský soukromý železniční dopravce je chce nasadit hlavně na vlaky z Prahy do Vídně a Bratislavy.
Podle aktuálního plánu by měly první dva stroje přejet 14. dubna do Česka na zkušební okruh u Velimi, kde proběhne technicko-bezpečnostní zkouška. Pak je RegioJet zařadí do běžného provozu.
Bombardier odhalil deníku Zdopravy.cz několik snímků ze samotné výroby. Hlavní část probíhá v německém Kasselu. Hrubá stavba skříně probíhá v polské Vratislavi, podvozky v německém Siegenu a motor v Mannheimu. Finální montáž probíhá v Kasselu. Lokomotivy 386.2 už mají za sebou i první zkušební jízdy po německé železnici.
Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje zatím firma nerozhodla, zda lokomotivy v typické žluté barvě budou zatím jezdit jen s logem firmy nebo speciálním polepem. „Vážně zvažujeme polep ke 100. výročí vzniku Československé republiky i Rakouské republiky. Přemýšlíme o osobnostech, které tyto země spojují,“ řekl Ondrůj. Jako příklad uvádí například Sigmunda Freuda, známého lékaře a psychologa, který se narodil v Příboře a velkou část života strávil v Rakousku.
Traxxy budou třetím typem lokomotivy, který má RegioJet ve flotile. K „peršingům“ řady 162, které jezdí hlavně mezi Prahou a Havířovem, přidal před časem ještě pronajaté lokomotivy Siemens Vectron. Ty ve flotile ještě zůstanou, pryč mají jít jen pronajaté od LokoTrainu (zelené).
Lokomotiva bude mít maximální rychlost 160 kilometrů v hodině a výkon 5,6 MW. RegioJet si jich objednal osm, letos převezme čtyři. Současně má opci na dalších dvacet kusů. Traxxy jsou v Česku nejrozšířenější třísystémovou lokomotivou, především díky Metrans Railu.