Obrazem: Osmsetdesítka s klimatizací, zásuvkou a wifi. GW Train povýšil starý motorák na řadu 816
Společnost GW Train Regio pošle ještě tento týden na šumavské tratě svůj nejnovější přírůstek do vozového parku. Je jím kompletně
Společnost GW Train Regio pošle ještě tento týden na šumavské tratě svůj nejnovější přírůstek do vozového parku. Je jím kompletně zmodernizovaný motorák původní řady 810, který nově nese označení 816.
Ačkoliv si vlak zachoval klasický tvar, fakticky jde téměř o novostavbu. Vůz byl osazen novým motorem a elektronikou, nově byl navržen interiér včetně toalety, proměnou prošla stanoviště strojvedoucího, byla vyměněna okna. Ta jsou stahovací (obdobně jako v Regionovách), vůz je ale zároveň vybaven třízonovou klimatizací (pro cestující a obě stanoviště). K dispozici jsou elektrické zásuvky a wifi. Sedačky ztratily svoji plochost, cestujícího mírně obejmou.
Přestavbu provedla společnost DPOV, která je dcerou Českých drah; doladění prvního vozidla nyní probíhá v depu ve Volarech. Pokud vše půjde hladce, vyjede o víkendu. GW Train počítá celkem se čtyřmi vozy řady 816, z dílen DPOV tak postupně vyjedou ještě další tři. Náklady na jeden vůz přesahují deset milionů korun.
Provoz na šumavských lokálkách zajišťují z velké většiny motorové jednotky Regio Sprinter, kterých je jedenáct. Aktuálně je doplňují motoráky řady 810, které sem společnost převelela z Karlovarska. Právě ty budou postupně nahrazeny novými „osmsetšestnáctkami“.