Koridor z Prahy do Ústí od rána stál kvůli strženému vedení. Krušnohory ČD odřekly, autobusů je málo
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

K částečnému obnovení provozu došlo v 7:17.
K částečnému obnovení provozu došlo v 7:17.
Zákaz hákovnic a je po problému
MD by mělo SŽ jako správci infrastruktury uložit i za hrozbu sankcí, aby bylo na něm jak zařídí při MU náhradní přepravu,odklon a v případě nezavinene MU si to řeší pak po skončení s dopravcem nebo jiným viníkem jak chce.
Chudáci strojvedoucí 😢, musí stáhnout smeták 😢… Smutné, SŽ po jich něco chce 😵😢.. Musí stáhnout 😢, strašná práce … Ale že tim, ze hakovnice eliminuje jejich omyl ani prd .. Že hakovnice může zachránit životy dělníku, elektromonteru pracujících na TV ani čárka … Hakovnice je umístěn za návěstidlem pro elektrický provoz, čili pro strojvedoucího poctivého strojvedoucího EHV je to v klidku .. Hakovnice chrání životy, před strojvedoucími kteří nerespektují návěstidla a propojují živou a neživou část TV a pouští volty a kilovolty do lidí pracujících na TV!
Stará Ti nedala?
Kecale.
Ochrana zaměstnanců jde udělat mnohem lépe a to neutrálním polem. Všude ve vyspělém světě to jde, ale tady nenenenenenenenenene jenom výjimečně to jde….
Tys nikdy neudělal chybu? Člověk chybuje, neni stroj!
Viva strojvedoucím kteří porušují předpisy!!! 99% ze zdejších diskutérů to podepisuje! A ano nikdo nich neví o použití hakovnice nic vic než to ze existuje 😂… Smutné … Smečko dutohlavů..
Dutá hlava jsi tady ty.
Vážení cestující, vevěřte zde lžícím, že celá věc opravdu „nejde udělat jinak“ a vy musíte kvůli jedné jediné chybě jednoho jediného člověka trčet půl dne pod širákem a/nebo dojedete kam máte o mnoho hodin později. Vše je způsobeno situací, která je ve vyspělejších zemích běžně technicky řešitelná. Opravdu není nutné destruovat kilometry vedení a sr@t statisíce cestujících. I v jiných částech Evropy opravují mosty, mění výhybky, rekonstruují zabezpečovací zařízení. Žel jen u nás (a na Slovensku) to nechceme (umíme to, jen to NECHCEME) udělat tak, aby to nemělo vliv na vás, uživatele železnice, kteří jí dáváte peníze na provoz (a… Číst vice »
Pro ty, co spílají strojvedoucím a pro ty , kteří neznají situaci v Roudnici. Z důvodu opravy silničního mostu je pod tímto mostem neutrální pole – trolej bez napětí, chráněné hákovnicemi. Vlaky jedoucí od Prahy směrem na Ústí musí zastavit již v polovině perónu. K hákovnici je to cca 200m, návěsti stáhni sběrač cca 150m. Během této vzdálenosti je potřeba se rozjet na rychlost cca 40km/h ( aby se stahovačka projela samotíží), sjet z výkonu ( ano lze stáhnout i ve výkonu, ale dojde k výkonovému rozepnutí hlavniho vypínače – což mu moc nesvědčí), stáhnout sběrač ( odskočení sběrače od… Číst vice »
A ŽESNAD mlčí a mlčí… Ovšem začít zpochybňovat VRT, to jo, na to si čas najdeme. 🙁
Hákovnice, kterou se SZ zavázalo používat minimálně, ukazuje své svaly opět a opět. Je vidět, že to má SZ někde… a nechce se toho prokletého pomocníka zbavit a řešit napěťové výluky pořádně…
Hákovnice má smysl jen v případě,že dál není trolej.Jinak je to přežitek SŽ .
Tak se povedlo odháčkovat další mašinku.
Zajímavé je,že to odnesl zadní sběrač.Zde se projevuje ten přežitek v rozjížění na dva sběrače s osobákem.
Z roku 2022: „Podle Drážní inspekce došlo od roku 2012 do loňského června k 253 podobným mimořádným událostem. Přinesly přerušení provozu na 463 hodin.“
Je to marný, je to marný, je to marný. Vivat hákovnice.
Místo nějaké hákovnice tam pověsit traverzu…
Zaměstannci SŽ jsou bezchybní, staniční zabezpečovací zařízení tak není potřeba… Nebo ano?
Jak technicky složité by asi bylo, aby si ta lokomotiva stáhla sběrač sama? Nijak, jen by to v našich podmínkách stálo desítky milionů. Zabezpečovací systémy za miliardy, ale fíra musí pořád zmáčknout čudlík…
ETCS to umí, ale v našich podmínkách to není implementováno (hlavně kvůli podmíněným stahovačkám, o kterých RBC neví)..
A uměla to i jednoduchá karta do tachografu, v Kutné Hoře byly (je to tak 25 let nazpět) položeny Myslivcovy trámy se speciální kombinací a jedno eso dostalo do TGR tu zmiňovanou kartu, přes kterou se protáhly signály pro přidržování HV a snad i sběračů. Takže když fíra zapomněl, tak mu to prásklo HV a stáhlo sběrače.
tak jednoduche by to nebylo. a ty naklady pocitej spis ve stovkach mega.
Třeba Vectron to umí. Ale musí být na trati ETCS a musí do něj někdo tu stahovačku zadat. A zadané jsou asi jen ty na stycích soustav.
Podmíněné stahovačky do RBC zatažené nejsou, takže by to stahovalo buď jen na tvrdých a světelné by to ignorovalo, nebo i na světelných vždy, i když nesvítí (jedno řešení je blbější než druhé).
OBU ETCS pak není schopno stahovací proces (manuálně) zrušit, pokud by světelná stahovačka nesvítila.
Tak nemůže se v té kabině furt jen nudit a civět do dáli, aspoň občas by měl mít možnost zmáčknout nějaké tlačítko.
Tlačítko bdělosti nestačí?
Za mne „automatizuj cokoliv lze bezpečně automatizovat, a předejdeš tím lidským chybám“.
Do doby, než cela automatika „klekne“. Potom jsou dvě možnosti: buď vše zastavit, nebo se spolehnout na provizorní režim s lidskou – chybující – obsluhou, která nemusí být na takovou situaci dobře připravena v důsledku ztráty návyků.
Chudák starej Westinghouse, tak moc se snažil vymyslet automatickou brzdu, aby brzdaři nemuseli lítat z vagonu na vagon, občas někjaký spadl.
Umí se to (ETCS…), nicméně zrovna tady by to vedlo k tomu, že by se taková stahovačka vůbec nemohla objevit (nebo by se tam nedalo zastavovat), protože tohle se prostě bezpečné projet nedá.
Neměl byste někdo fotografii jak taková hákovnice vypadá? Všude se o ní léta mluví a píše, ovšem technické řešení se mi dohledat nepodařilo.
Úplně obyčejný hák s objímkou, který jde namontovat na trolej.
Třeba tady: https://katalogy.elzel.cz/KatalogMHD/cl_komplet_soucast.asp?own=components&OrderID=354024411503&KatID=W41/III/20
To máš žábu, úplně na něco jiného. To by hned spadlo.
Něco takového, ale o dost větší. Popř někde dávají jen obrovskou svorku, která při nárazu ohně sběrač.
https://www.woodtoolsanddeco.com/cs/hacky-oci-a-prsteny/15062-kovovy-hak-na-lano-40-x-50-mm-8719762779940.html
Takže Berlíny jedou přes Prostřední Žleb, kudy jinudy? To mají tedy zajímavou trasu!
Pořádně to rozjet před Lovosicema, výběhem do Žalhostic a nakonec samospádem do Žernosek 🙂
Proto taky při modernizaci Žalhostic vytrhali koleje , místo toho,aby udělali větší přechodnost protože, co kdyby opravdu někdo potřeboval přetáhnout vlak mezi UnL a Prahou na druhý břeh. Jistyz čas to za Komančů šlo i bez úvrati nouzově přes vlečku Sepap Hněvice – Štětí.
Jednoduché řešení: stačí do PKI manažerů SŽ přidat počet MÚ a délku jejich trvání – čím míň mimořádností a čím kratších, tím větší odměny.
Něco neovlivní (počasí, sebevrahy), něco ano – třeba ty hákovnice.
O tomto systémovém problému se ví roky, MD dokáže nastavit PKI na SŽ. Řešit to manažersky jde.. Jen ta vůle chybí.
Řeší se jen MÚ, které zaviní firma SŽ. Tím to končí.
Respektive jen ty, ktere „My nic“ zavini a nedokaze je na nikoho hodit, ze?
To cely je imho proto, ze SZ stanovuji KPIs na MD a ne dopravci. Z nejakyho duvodu totiz takovyhle problemy nejsou treba na tramvajovych tratich …
Njn.. Proč se dopravci nedomluví a netlačí společně na SŽ, ať hákovnice nepoužívá?
(jinak já psal o tom, že PKI pro SŽ nastavuje MD a že by podnět měl přijít ze strany MD. Ale pro současného ministra je spíš prioritou co nejdelší železniční tunel kolem svého domu, že..)
DI to vydala jako bezpečnostní doporučení již před X lety. Nezájem. Nevím, co chcete od dopravců.
A nestačilo by aby strojvedoucí včas stáhnul sběrač?
Kdyby chybu udělal jeden strojvedoucí za rok, pak ano.
Jestliže tu chybu dělá spousta strojvedoucích, opakovaně, pak to není chyba strojvedoucích, ale toho systému.
Člověk je tvor nedokonalý, dělá chyby. Systém má být nastaven tak, aby nejčastějším chybám předcházel.
Stržené vedení kvůli nestaženému sběrači je bohužel až příliš častá chyba.
Kterého myslíte, toho co zapomene zítra nebo ještě dnes někde jinde?
Je to notorický problém, takže evidentně není tak jednoduché na to při nějakých okolnostech nezapomenout.
Notorické problémy se mají řešit systémově a ne tím „že on prostě má něco“. Systémové řešení se pozná podle toho, případy zmizí nebo se stanou zcela raritními.
10.000 to udělal, z toho 1x chyboval.
Vy chybovat hned na první dobrou, když si myslet, že jsou neomylní.
A četl jste to?
Na tramvajových tratích obdobný problémy nejsou, protože se nepoužívají stahovačky. Ve své podstatě používání stahovaček nebylo ani historicky možné, neboť T3 měly z výroby ruční ovládání sběrače a každý vůz v soupravě byl napájen vlastním sběračem. Například, u pražských T3R.PLF a T3R.P tahle situace přetrvává dodnes. Takže řidič nemá možnost ze stanoviště řídícího vozu stáhnout všechny sběrače v soupravě.
Kdyby stát řádně hlidal SŽ coby zřizovatel, tak by odměny byly v celé firmě sprosté slovo
Tohle na koridorove trati je snad už folkrol? Předminulý pátek něco snad podobného v Bohušovicich, a v neděli v Roudnici, takže deset minut po nástupu do Krusnohora nás v Ústí vyhnali, bez informací jak se vůbec do Prahy dostat.. Svoboda se chlubí VRT, ale nejsou schopni zajistit ani pořádným provoz na koridoru. Je SŽ tak vážně líná vyprojektovat stavební využití relativní blízkosti tratě na druhém břehu Labe tak, že by byly snažší odklony Krusnohora, EC z/do Prahy přes druhý břeh. Nebo se stále čeká na to, že se stane zázrak a za rok bude VRT?
Ta na druhém břehu je ve stádiu udržování při životě
Jde o zajímavý problém po stránce psychologie práce strojvedoucího. Jsou stahovačky, kde strojvedoucí nechybují ani jednou za dobu dvou, tři dní, nebo vůbec a pak jsou stahovačky, které jsou doslova vyhlášené a padá tam sběrač za sběračem. Teď je to Roudnice, dřív to bylo například v Třebušicích. Teď konkrétně… Strojvedoucí obdrží písemný rozkaz s údaji o stažení sběrače, v Roudnici navíc i o pomalé jízdě. Hlava ví, že má něco splnit. Jenže pak se blížíte k Roudnici z jedné, nebo druhé strany a hle, výprav i vám volá a ptá se desítky kilometrů před samotnou Roudnicí, zda máte na rozkaze… Číst vice »
Škoda, ze nemůžou mít někde na mobilu appku co podle polohy vlaku a třeba polohy ty stahovacky na to upozorni.
V autě mi plan trasy řekne, kde měří policajti, kde jsou radary a kde jsou kamery na průjezd na červenou
Asi se ztratí soustředění. Protože ta stahovačka jde vidět krásně.
No kdo ví, trošku se divím, že tam není stahovačka označená s tím blikacím upozorněním, ala vzor od federace strojvedoucích.
Je i dost možné, že tam ta souprava nocovala, kde lze předpokládat, že strojvedoucí obdržel rozkaz pro ranní vlak už večer, šel odpočívat v dělené směně a pak ráno jednoduše zapomněl…
Možný to je. Akorát nevím, zda by ve 4:40 byly vidět 4 mini ledky.
Určitě líp než ve 14:40.
Já nechápu proč, když už ta stahovačka musí být ta navést není celá svítící z led diod aby byla pořádně vidět a ve výšce oken kabiny.
Protože ve výši oken by mu to okno rozbila.
Nechtějí – musí. Nějaká hlava pomazaná dala tu povinnost do D1.
A kde to je přesně uvedené?
Cestou jsou třeba i čtyři stahovačky a volá se jen na tu jednu, v Roudnici.
Rozkaz je plný změn, pomalých jízd a podobně a strojvedoucí udělá chybu „jen“ na té stahovačce na kterou mu extra volají … to je zvláštní ne?
…
Výpravčí (dirigující dispečer) nesmí dovolit do napěťově nesjízdného úseku jízdu vozidel
závislé trakce se zdviženými sběrači, dokud nedostal zprávu o tom, že strojvedoucí těchto
vozidel jsou nebo budou zpraveni, nebo dokud je nezpraví sám. Nejsou-li hovory
zaznamenávány záznamovým zařízením, musí tuto zprávu výpravčí, který ji dostal,
dokumentovat v telefonním zápisníku.
…
To samozřejmě ano, ale kde je tam napsáno, že má volat strojvedoucímu? Ať si to zjistí ve stanici, kde rozkaz vydali. Navíc určitě to bude možné to zjistit elektonicky, plus, proč se to děje z celé trati jenom v té Roudnici?
Je efektivní rušit strojvedoucího hovorem na vjezdu do Lovosic s dotazem, zda má na rozkaze stahovačku v Roudnici? Podle mě není, je to otravné, rušivé a svým způsobem i nebezpečné
Jasně tam je napsáno i spojení…“budou zpraveni“ takže ráno zavolám například do Děčína, generujete na rozkazech stahovačku u mě v Roudnici a článek je splněn beze zbytku….
Navíc je zde i rozpor s článkem samotným a to dost zásadní….
Výpravčí nesmí dovolit … Volají mám výpravčí stanice Hrobce a Hněvice, přičemž úsek bez napětí je ve stanici Roudnice, tedy krytý vjezdovým návěstidlem, tedy ten, kdo dovoluje jízdu do beznapeťového úseku je pouze a jen výpravčí stanice Roudnice, nikoliv stanic sousedních. Tedy současná praktika je porušením tohoto článku 😇🙋♂️🫣
To se musíte zeptat nejspíš v té Roudnici, tady vám těžko někdo přesně odpoví.
Chápu, Roudnice není pupek světa, ale zjevně se to podle jednoho předpisu dělá zásadně rozdílně po celé republice. Nicméně to jak to je teď podporuje uvedenému článku a přenáší komunikaci výpravčích a dispečerů na strojvedoucí. Otázky k Roudnici spíš podají dotčení strojvedoucí v rámci obhajoby, vysvětlení MU, pokud se šetří.
A kouzelné je, že dotaz, komunikace od výpravčích je stylem… máš na rozkaze stahovačku, nikoliv nezapomeň stáhnout. Takže to spíš vypadá, že ověřují funkčnost a správnost systému rozkazů, než připomínat stažení sběrače. Proto za mě je to otravování, ověřit si obsah písemného rozkazu může dotazem do stanice, která vlaku rozkaz vydala.
Jakákoliv nadbytečná komunikace je rušící, zde navíc opět vede k tomu, že když strojvedoucí navyknete, že jim u stahovaček budete volat, a pak jednou nezavoláte…zase bude problém .
Co bude dál, bude výpravčí volat a ověřovat také pomalé jizdy, výrazné snížení rychlosti? 😁
Č. 433 D1, bod 4.
Zkušební jízdy?
Hlavně kdyby bud ten výpravčí v Roudnicimel dálkový přístup ke kopii vydaného rozkazu z Děčína / Prahy a nikam volat nemusel. Nebo lépe, kdyby zpravovali stanice měla konečnou odpovědnost za zpraveni, a složky tvořící obsah rozkazu za jeho (dílčí) obsah.
Chyby se stávají, ale doufám, že viník má krom pojistky na blbost taky špatnej pocit z toho, kolika lidem zkazil den…
Vážně si myslíte, že tu chybu udělal schválně?
A vážně tam někde píšu, že tu chybu udělal schválně?
Myslíte SŽ, tohle je asi systémový problém.
Máte na mysli toho zkušeného železničního harcovníka, který tam naprojektoval na trolej tu husitskou zbraň zvanou hákovnice?
Yes, bezpečnost nadevše.
Udělal chybu, tak ať si to vyžere co nejvíc, tak to myslíte? Musel jste mít smutné dětství.
Jako říkám si, jeď dneska z Prahy do Bíliny autem, ale když já ty vlaky celkem rád. Projedu se Krušnohorem. Je to sice delší, ale zase o to horší cesta, a to se vyplatí. Na hlaváku vidím odřeknuto, a to hned člověka zalilo takové to teplo ze štěstí, že přijedete o hodinu a půl později a jen o tři a půl hodiny později, než by se jelo autem. To vše za stejnou cenu. Můžu si ale říkat, že to mám dneska na Cocika. Vzal jsem to přes Lysou na kochačku. Ten si taky vybírá dobrodružný cesty vlakem 😁 tak zas… Číst vice »
Ale zase jsem se z Ústí svezl místo panterem rekohoneckerem 💪 člověk to musí milovalo 😁
RIP.
Přežil jsem. Ale čeká mě ještě cesta zpět. Tak uvidíme 😁
Ono se jezdí do Bíliny přes Lysou? Já bych to viděl Kralupy, Louny, Most…
Ja vezl i nějaký věci a radši jsem to vzal na jistotu z druhý strany, abych je i dovezl. Přeci jen Obrnice, Most… zas takovej dobrodruh nejsem 😎
Tak cesta zpět začíná také zajímavě. Krušnohor už má 14min zpoždění. Ale to nevadí. Člověk si odpočine na lavičce s místní komunitou, která má na peroně stále povoleno kouřit. Ale to zajímavější přišlo v zápětí. Poslední mohykán Panter, který tu ještě jezdí , tak zastavil a dal nejede protože mimořádná událost. Dal pojede odklonem přes Úpořiny. Teda alespoň to asi tak nějak hlásí v rozhlase. Moc to není slyšet protože tu do toho hučí klima od vlaků z u1 i U5. Ostatní to asi taky pořádně neslyší, dle toho jak tu zmateně pobíhají sem a tam. Ja to začínám mít… Číst vice »
Tak i Krušnohor jede odklonem přes úpořiny. Nějakej náklaďák trefil mezi Ústím a Bílinou most, takže trať je neprůjezdná.
Tak jsem si po pozitivním zážitku (říkal bych tomu zážitek a ne dopravní obslužnost) řekl, že tomu dám ještě jednu šanci. Cesta Praha Bílina ok. Cesta zpět +20min už na příjezdu do Bíliny. Cesta dveře dveře autem 1h a 20min když jedu v klídku. Spotřeba 7L na 100km a za palivo tedy dám nějakých 270kč. Cesta vlakem 215kč + 40kč MHD. Dveře dveře 3h a 10min. Cesta včera, kdy byla strhlá trolej mě vyšla přes Lysou na 335kč a trvala 4h a 30min. A to se vyplatí.
Sběrače sbírají… Máchale, spadlo ti to!
Asi vítr.
Vlaky odřekneme a vy se dostaňte jak umíte. Vaše železnice…
jak už říkal Šimek s Krampolem kurňa zítra je taky den
To tak obvykle během kalamitních situací bývá. Vlak křídla nemá a nikde nečeká, notabene ve špičce deset autobusů s řidičema, co by kdyby a to platí pro všechny dopravce nehledě na barvu.
Dráha se v připadě problému má snažit. Realita je taková že se MU snaží taktně promlčet a nic nedělat. A že se x hodin nejezdí je jim jedno.
A to víte z vlastní zkušenosti pracovníka dráhy, nebo jak jste došel k tomuto závěru? Pokud narážíte na zrušené Krušnohory, tak bych třeba upozornil na to, že souprava na 618 odjela z Prahy na 566, protože asi nemělo cenu čekat až někdy dojede 601, která zase pravděpodobně točila za Ústím 618.
Ze zkušenosti hrubě nespokojeného zákazníka. Uz byste se na dráze mohli konečně naučit „náš zákazník náš pán“
I hrubě nespokojený neudělá nic s faktem, že napětí 25 kV dokáže člověka zabít.
Jak by se hodila elektrická dvoukolejka Praha – Všetaty..
A oni se s těma stahovačkama nepoučí a nepoučí… Dva děliče za sebou z každé strany a stačilo by vypínat.
Hmm, tak s tím zkuste přijít za investorem tohoto omezení (ÚK), že ho to bude stát podstatně víc, než tak, jak je to teď… 🙂
Máte pocit, že je ekonomicky výhodnější neustále opravovat trolej?
Hlavně že se SprŽel dušovala, jak se jim budou vyhýbat.
Je. Protože to zaplatí pojistka a SŽ dostane kompenzaci za to. Tím to končí.
Jo tak, pojišťovny si prachy tisknou. Tak to jsem rád že žádná škoda nevznikla a náklady nikdo nenese.
Vidím, že vůbec nevíš, jak to funguje. Někdy to pochopíš. Ano, vše zaplatí pojišťovna fíry. To je vše.
😀
Tak znova. Kde asi pojišťovny berou peníze na vyplacení škod. No? To dáte. . Nebude to tak těžké vymyslet. Třeba vám to doje až vám dojde zase nějaká složenka z pojišťovny.
Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné opravy.
Nevím kolik by stály ty děliče navíc. Ale pokud zabrání opravě strženého vedení (opět: neznám cenu) a omezení provozu (snad dopravci dostanou kompenzace od SprŽel..?), tak jsem přesvědčen, že se to vyplatí.
To je jako dělat riskantní věc a nepřipojistit se na ni, s tím že ušetřím.
Znovu opakuji, běžte za investorem, že ho to bude stát víc, než tak jak je to teď. Dopravci od SŽ dostanou kompenzace pouze v případě, že se po vyšetření MU prokáže, že vina byla na straně SŽ. Pokud nebyla, pak kompenzace mohou požadovat po viníkovi.
Jinými slovy = v současné podobě to investora omezení (ÚK) vůbec nezajímá (netrápí), protože tak jak je to teď je pro něj dostatečné.
Děliče na to traťmistr dostal, ale řekl, že nejsou schválené na tak sníženou trolej, tak se tam dala hákovnice…
Takže dostal blbej typ a naštěstí si přečetl návod, nebo v téhle výšce při těhle velikostech mašin nejde na světě používat (žádné) děliče?
Moc vas prosim nelzete, nevejdou se tam, uz jsem to nekolikrat psal, nerozjedou se vlaky od nastupiste a jsou tam spojky, obdobny pripad jako Trebusice. Dekuji
Nelžete prosím, že to nejde.
Jeďte do zahraničí, tam se mosty snáší, opravují, dělá těžká údržba tratí a nikde stahovačky nejsou.
Nelžete, že u nás MUSÍ být. Ne, u nás se jen nechce, aby nebyly.
V konfiguraci jaka tam je, tak to neni mozne, jinsk mate pravdu, ze most se dal opravit a pripravit jinou technologii. Napriklad oprava mostu v Mojziri zadne neutralni pole nevyzaduje. Ti je ale otazka na investora a projektanty. Na situaci, ktera se v Roudnici deje byli kompetentni osoby upozorneni. Jinak to s tim lhanim byla opravnena vytka, co by delal tratmistr s delici😄
Investorem většiny oprav na železnici je SprŽel, takže mám jít za SprŽel, ano?
(a pokud v tomto případě je investorem ÚK ale dělá něco na majetku SŽ, pak má SŽ říct „vy chcete něco dělat na trati? ok, ale jen za těchto podmínek ať je to bezpečné“)
Dopravci dostanou kompenzace jen pokud za to může SprŽel – toto je systémový problém, tedy za to může SŽ. Technicky za to může ten mašinfíra, SŽ to na to před zákonem vždy uhraje, ale je to trapný alibismus.
Investorem opravy silničního nadjezdu, určitě není SŽ. To jsi vedle.
SŽ je v tomto případě v pozici dotčeného správce dopravní a technické infrastruktury, jako takový má nárok stanovit podmínky pro realizaci stavby.
Investor má povinnost splnit požadavky dotčených správců dopravní a technické infrastruktury.
Investor si pro povolení práce v ochranném pásmu chodí za SŽ, SŽ sama nikam nechodí. SŽ nemá povinnost použít to nejtupější řešení, byť chápu, že jí to vyhovuje: škoda na troleji se zaplatí z pojistky dopravce a zpožděné a odřeklé vlaky SŽ nijak netrápí, ba naopak – nejlepší vlak je ten odřeklý, protože pak nemusí nic dělat.
Těch pár děličů je v ceně oprav mostu zcela marginální položka.
Nedávno jsem se dohadovat s jedním elektrikářem od SŽ na tohle téma.
Jeho odpověď byla : ,, je to moc práce. Nikdy se to nedělalo, nedělá se to a dělat se to nebude. A hákovnice? Zachraňuje životy.“
V podobném duchu se nesla celá debata o děličích.
To se dalo u Správy železnic čekat. Po diskusi s jedním člověkem přímo z vedení Správy železnic jsem netušil, co mu mám říci na otázku, jak je možné, že ti strojvedoucí na hákovnici v Roudnici nereagují, když jí mají v rozkaze a ještě je to vynávěstěno přímo na trati. Mám za to, že tak jednoduché počty, že vlaků jezdí mnohem více než za éry unitárních ČD v devadesátých letech a jezdí také mnohem rychleji, snad vysvětlení nepotřebuje. Dříve jezdily rychlíky většinou jen stovkou, sem tam i 120 km/h a u nákladních vlaků jel typický sériový jezdec (což byla většina strojvedoucích… Číst vice »
Dělič ty životy nezachrání? Je k tomu nutné zmasakrovat sběrač?
Neschválený dělič, který se nesmí použít v nízké výšce, než je standartní výška troleje, rozhodně nic nezachrání.
On by ale šel dat o kus dál do výšky větší. Protože na rozdíl od stahovacky, vypinacku stačí řešit doslova par metru před ceduli.
To se pak ta souprava nerozjede, vidím, že vaříš z vody a nikdy jsi tam nic neřídil. Takoví experti jsou nejlepší. 😀
A pokud tam jezdíš, tak to musíš vidět sám, řešilo by se zas 3x denně, že tam zůstal viset vlak. A nikdo přece nebude platit zálohu, aby ho žduchnul do živého. Hodně mimo.
Pro ty rychlíky proste ano. Chce silnice výluku? OK, ale v daném místě to holt má takovéhle náklady.
:)))
Pokud zůstanou nahoře oba sběrače, tak ne. Jedině, že by byl dlouhý.
Takže levné řešení v troleji se nahradí obrovskými škodami (zničený sběrač za statisíce, často i poničená trolej, NAD tam kde se ji povede zavést, ztráta tržeb) a to nepočítám takové nehmotné věci jako je důvěra v železnici jako spolehlivou dopravu.
Ano přesně tak. A máš to tu tisíckrát vysvětlené, proč to tak je. Tak čti a nepiš furt to stejné dokola, když to nejde.
Slovo nejde neznám. Ale nejsem od dráhy.
Nepište „to nejde“. Pište „to neumíme a nechceme“.
Samozřejmě, že řešení bez hákovnice existuje. Úsek bez napětí bude možná delší, ale to není relevantní.
Nikdo totiž nedojíždí se zdviženým sběračem až k hákovnici, ale stahuje ve velké vzdálenosti před ní.
Ostatně by mne zajímalo, zda v tomto případě strojvedoucí na stahovačku zapomněl nebo jen nechtěl uváznout a tak stáhnul pozdě.
To SŽ nezajímá…
Podstatně víc – proč?
Drahá má na všechno předpis. Tak prostě bude i předpis, že se to řeší vypinackama a pokud z nějakého obskurního důvodu bude pak muset být extra dlouhá, tak holt LNT (ona by stačila jako nezavěšená na rozjezdy) na účet objednatele výluky. Chceš výluku? Zaplať.
To v životě nikdo nezaplatí. Projede tam tisíce vlaku a jeden udělá chybu. Bohužel. Už vidím, jak tam záloha bublá celý den. To je naivní představa. To raději sem tam SŽ opraví trolej na účet fíry. Legislativa to tak umožňuje.
To je právě ta chyba, že to umožňuje.
V ceně rekonstrukce toho mustu se jedná o drobné.
Navíc je to samozřejmě obráceně, investor přichází za SŽ, že bude provádět práce v ochranném pásmu. A SŽ řekne: dobrá, bude to takto a bude to stát tolik. Písemně vám to pošleme do datovky první úterý po následujícím týdnu…
Hákovnice jsou na obou stranách opravovaného silničního mostu přes Labe, ve vzdálenosti asi 25m od mostu, na všech trolejích.
Pokud vím, je to od začátku opravy = únor – třetí případ.
Mohu se jako laik zeptat, jaká má být funkce hákovnic? A jsou dobře nainstalované, když nastala „rozsáhlá porucha vedení“?
Úkol hákovnic je chranit osoby pracujicí v blizkosti nebo na trakčnim vedení. Tak nějak se to prezentuje.
Druhým úkolem nechtěným je demolice provozu.
Ano je namontována správně, demoluje provoz, zde na důkezité trati.
V zemích mezi ČR a moremi a oceánem jsou technicky zaostalejší, neboť hákovnice neznají a tudíž je nepoužívají. Proto mají provoz plynulý i když v místě prací omezený.
Holt není nad ceskou progresivitu, tj technickou zaostalost.
Jsem laik, jaká je v případě takovýhle prací realistická alternativa a jaké má taková alternativa výhody a nevýhody?
U nas alternativa, v cizině běžná věc, je bezpečné zajištění pracovního místa, rak aby narušení provozu bylo eliminováno, plynulost aby byla co nejvyšší, co nejméně narusená. Je ro pracnější, o něco dražší ale provoz netrpí. Je plynulý.
My jdeme cestou pseudoúspor, ve finále je to stejně dražší. Demolice provozu je jistá. Jenom se neví kolikrát.
U nás je typyické děla tvěci polovičatě
Statistiky si nevedu, ale troufám si tvrdit, že je tam problém minimálně každých 14 dnů, ne-li časněji. Třikrát mě to postihlo jen mě osobně ve službě.
Kéž by třetí případ, těch stržených vedení už tu bylo od zahájení opravy nepočítaně.
No to jsi hodně velký optimista, třetí případ x tři .Tak cca ..
Tak to museli dost usetrit – doufam, ze firum tu povinost stahovat v predpisu nejak podtrhnuli. Jako cestujiciho me nejvic zajima, kdo za to podle predpisu muze.
Taková otázka, RBC SŽ mají implementováno předání stahovačky do ETCS?
Nedá se vymyslet virtuální hákovnice , přidaná do ETCS ?
Toto je od březnové instalace již devátý případ. Hasiči už vtipkují, že si tam zřídí detašované pracoviště 🤣
Stahujte ty sběrače.
Však stahujou, i s trolejí.
Uff. Hned jsem klidnější. Bezpečnost na prvním místě.
Karle, říkáš jim, aby stahovali sběrače?
Říkám, Karle.
Tak mi řekni, proč ty sběrače nestahujou.
No, to já právě nevím, Karle.
Zvedejte ty prkýnka.
Dělej to bez hákovnic.
Tam to začíná být taková pěkná tradice. Není otázkou, jestli se to stane znovu, jen jestli už příští týden nebo až ten další…
A atraktivita VHD opět roste. 😕
Nějak nechápu, co se to v této době děje.
V 90. letech jsem skoro 10 let dennodenně dojížděl vlakem po různých tratích v SZ Čechách a do Prahy a nikdy jsem odřeknutí vlaku nezažil. Zpoždění byla na denním pořádku, na tom se nic nezměnilo dodnes. A vlaky nejezdily v taktu, nýbrž tak nějak nahodile. Ale ty katastrofy většího rozsahu se i přes horší infrastrukturu nějak neděly. Zvláštní…
Ono to taky bylo tím, že cestující někde u Plzně tehdy vůbec nevěděl nic o strženém vedení nebo jiné kalamitě třeba u Přerova nebo Havlíčkova Brodu.
Bylo víc dieselových mašin, víc záloh, topirensky firove a jeden dopravce, kdy se nemusel odtah, vytlačení domlouvat mezi firmami. Vzala se první mašina co byla po ruce a jelo se.
Jen to stálo příšerně kvantum peněz, což už nikdo z DBL STZH jedinců nepřizná. Ale dřív bylo prostě líp 🤮🤮🤮.
Byla silnější nákladní doprava a zálohy jezdily manipulaky nebo serazoval.y
Moc bych to s tou silnější nákladní dopravou nepřeháněl, protože to bylo především uhlí, železná ruda a výrobky a polotovary z oceli. Přičemž uhlí už se skoro nevozí (uhlí nepřešlo na silnici, protože se topí plynem) a výroba surového železa prakticky ustala. Vůbec je div, že se po dráze ještě něco vozí…
Tenkrát nebyly tak výkonné kamiony a nebyl jich dostatek.
Uhlí a železná ruda se kamiony nevozí. Tak co tam máš dál?!?
A celé to bylo děsně neefektivní. Co tak si přiznat, že se něco změnilo a namísto řešení následků zkusit taky prevenci (dělič)?
Dokud nezačaly jezdit Pershingy. Pak to byla jedna velká katastrofa, než se vychytaly poruchy. A dnes jsou jedny z nejspolehlivějších.
nebyl internet, tak jste se nedozvěděl o ničem, co se stalo dál, než ve vedlejším okrese
stačí?
Ale provozni zamestnanci o mimoradnostech vedeli a tolik, kolik jich je v dnesni dobe, jich opravdu nebylo.
No to nevím. Pamatuji si a papírové svodky a denně toho bylo obrovská hromada. Většina zaměstnanců o tom neměla páru a řešili jen to co se týkalo jich.
Hakovnice?