Nabídka Leo Expressu pro Prahu: Denní tisk, káva, wifi a přechodně motorák
Praha aktuálně řeší budoucnost městské železniční linky S41 z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Organizátor dopravy ROPID plánuje od prosince
Praha aktuálně řeší budoucnost městské železniční linky S41 z Roztok přes Libeň do Hostivaře. Organizátor dopravy ROPID plánuje od prosince rozšíření provozu na větvi z Libně do Hostivaře z víkendů i na všední dny. Dnes linka ve všední dny pendluje pouze mezi Roztoky a Libní. Jenže už dnes je na lince problém se zajištěním vlakové kapacity, neboť stařičké pantografy Českých drah dosluhují. A náhrada za ně zatím není.
Město proto zvažuje nabídku Leo Expressu, který by se rád proboural do závazku veřejné služby. „Chceme nabídnout kvalitní cestování v Praze na lince Roztoky – Hostivař. Vhledem k probíhajícímu jednání nemůžeme nabídku blíže komentovat,“ uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Deník Zdopravy.cz nicméně přináší základní údaje z nabídky.
Dopravce počítá s odděleným financováním dopravy v závazku s pomocí dceřiné společnosti s ručením omezeným. Provoz na lince je schopný podle nabídky zajistit od června příštího roku, vítěz by ale měl být vybrán co nejdříve, ideálně do letošního června. Zpočátku by přitom Leo Express zajišťoval linku motoráky z druhé ruky, neboť dobu na dodání nových elektrických jednotek odhaduje na dva až tři roky. Už motorové jednotky by ale měly být nízkopodlažní, s wifi připojením k internetu a doplňkovými službami. Mezi ty Leo Express řadí převoz kol, kávu a denní tisk (není jasné, za jakou cenu). Elektrické jednotky by pak měly začít jezdit nejdříve koncem roku 2020, a to v barvách pražské integrované dopravy. Ve vizualizaci Leo Express využil jednotku Stadler Flirt 3.
Pod dotační deštník pražské aglomerace se nicméně jako druhý bude snažit dostat i konkurenční RegioJet. „RegioJet také reagoval na poptávku týkající se zajištění provozu linky S41 a v návaznosti na to jsme předložili naši oficiální obchodní nabídku. Výběr z více dopravců je přitom jediné správné řešení,“ potvrdil mluvčí Aleš Ondrůj. Podrobnosti nabídky neuvedl, nicméně ve prospěch RegioJetu argumentuje mimo jiné zkušenostmi ze závazkové dopravy na trati Bratislava – Komárno, kde došlo po nástupu soukromého dopravce k výraznému nárůstu počtu cestujících.