Leo Express odkládá návrat nabourané soupravy, vyjede nejdříve v srpnu
Leo Express se musí dál obejít bez páté jednotky Stadler Flirt, o kterou přišel loni v červnu při nehodě v
Leo Express se musí dál obejít bez páté jednotky Stadler Flirt, o kterou přišel loni v červnu při nehodě v Přerově. Oprava jednotky není stále dokončena. Podle původních plánů v jízdním řádu měla vyjet 9. dubna, teď ale firma návrat opět posunula nejméně do srpna.
Vyplývá to z informací zveřejněných v jízdních řádech na stránkách SŽDC, informace je vylepena i ve stanicích, kde Leo Express zastavuje. Jde o celkem čtyři spoje, které jsou v jízdním řádu dosud uvedeny s tím, že vyjedou 9. dubna. Změna jízdního řádu ale už uvádí nové datum 1. srpen.
Konkrétně jde o vlaky 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína), 1365 (18.10 z Prahy), tedy o spoje, které má obsluhovat bouraná jednotka. Původní jízdní řád SŽDC počítal s jejich nasazením 9. dubna 2018, nový jízdní řád udává start až 1. srpna 2018.
Zda je tento termín reálný, firma neodpověděla. Na dotazy zaslané již v pondělí dosud nereagovala. Není zatím ani jasné, kdy vyjede plánovaný přímý vlak z Prahy do Krakova. V oznámení, které firma zaslala Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře uvádí 1. dubna letošního roku. Spoj ale není v jízdním řádu ani rezervačním systému dopravce.
Leo Expressu od loňského června chybí jedna z pěti jednotek; výpadek firma nijak nenahradila. Jednotka je po nárazu do zarážedla v Přerově poškozená natolik, že ji musel dopravce odeslat do závodu Stadleru v Polsku. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz se musí čelní vůz udělat v podstatě celý nový, podobně jako České dráhy nechávají vyrobit nový vůz k poškozenému pendolinu po nehodě ve Studénce. Samotná nehoda dosud není vyšetřena.