Kam pošlou ČD vozy ze Šumavy? Patra zamíří na Třeboňsko, některé 810 čeká zrušení
České dráhy přijdou v prosinci s příchodem nového jízdního řádu o provozování vlaků v jihočeské části Šumavy. Soubor šumavských lokálek
České dráhy přijdou v prosinci s příchodem nového jízdního řádu o provozování vlaků v jihočeské části Šumavy. Soubor šumavských lokálek převezme společnost GW Train Regio. Naskýtá se proto otázka, kam dráhy šumavská vozidla přesunou. Podle mluvčí drah Radky Pistoriusové zůstane 90 procent vozidel v Jihočeském kraji, část se jich dostane do jiných regionů. Opuštění Šumavy povede i ke zrušení některých strojů.
Kraji přitom zřejmě nejvíce ležel na srdci osud modernizovaných velkých motoráků 842 a jejich přípojných vozů. I proto kraj nově objednal rychlíky z Budějovic do centra Písku, kde se tyto vlaky uplatní. Regionovy pak částečně posílí provozní jednotku Tábor a spoje z ní obsluhované. Reginovy (doplněné motoráky 810) jezdí na tratích z Tábora do Ražic, Horní Cerekve a Bechyně. Některé Reginovy ale zamíří mimo jižní Čechy, konkrétní lokalitu dráhy neupřesnily. Podle informací deníku Zdopravy.cz to ale bude především Vysočina a Středočeský kraj.
Takzvaně humanizované patrové vozy z produkce bývalé NDR s lokomotivou 754 (Brejlovec) využijí dráhy v sezoně na trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice. „Patrové vozy a větší kapacita při přepravě jízdních kol může ještě více zatraktivnit tuto turisticky lákavou oblast a cykloturistiku na Třeboňsku,“ sdělila Pistoriusová. Motorové vozy řady 810 pak budou podle stavu buď přesunuty do jiných lokalit, kde najdou využití, nebo budou zrušeny. Rušení se může týkat i vozidel v jiných částech republiky, kde je mohou nahradit ty vozy ze Šumavy, které byly modernizovány. „Rušení by se tak napříč republikou týkalo nemodernizovaných vozů 810,“ doplnila mluvčí.
Konkrétní počty u jednotlivých řad dráhy zveřejňovat nechtějí.