Magistrála se přesune do kolejiště, zasypou se parkoviště pro politiky. Začíná stavba tramvajové trati Muzeum
Pražský dopravní podnik slavnostně zahájil stavbu nové tramvajové tratě u Národního muzea. Foto: DPP

Výstavba 400 metrové tratě se bude koordinovat s bouráním podchodu a podzemních prostor bývalého parlamentu.
Další hloupost
povedla se vám…
Tak, a ještě Hradební korzo. To kdy…?
Za dvacet let nejdříve, to považuji za reálný odhad.
Snad nikdy.
Taky mu fandím, ale když vidím, že se nedaří povolit ani dávno připravenou rekonstrukci Revoluční (která není až tak radikální jako třeba tramvaje Na Příkopě) obávám se, že komplet Hradební korzo nebude nikdy.
Ale doufat nepřestávám.
Také doufám, ale když zahájení provozu na TT v horní části Václavského náměstí beru jako hezký dárek k padesátinám, na obnovu TT na Hradebním korzu vidím jako pěkný dárek k sedmdesátinám 😁😁😁.
Většina měst v rozvinuté cizině má pod velkými náměstími podzemní garáže. Když už se to zabilo v centru václaváku kvůli nádrži na dešťovou vodu, tak aspoň tyhle mohli nechat a dokončit. A ne je zaplnit betonem. Protože parkoviště mezi magistrálou a Washingtonovou brzy vezme za své a zbude tam akorát (a jak dlouho) parkovací dům vedle opery. A z toho už je Václavák dost daleko a hlavně krkolomně. Nejsou jen mladí šťastní, ale také starší, špatně chodící.
Četl jste to? Prostory byly nepoužitelné. V podstatě by se stavělo odznova.
Píše se tam „tento prostor v současnosti už podle města nelze smysluplně využít“. Nepíše se, že by je museli stavět odznova. Spíš to vyznívá, že tam město parkoviště nechce, a k ničemu jinému se to využít nedá, tak to zasypou.
Otázka je, jestli by tam šel rozumně postavit vjezd a výjezd. Pokud je to aktuálně přístupné jen z toho podchodu, bylo by to nespíš hodně náročně a dost by to tam překáželo. To za těch pár míst fakt nejspíš nestojí.
Špatně chodící maji větší problem přejít magistrálu nez na Vaclavak dojet taxíkem
Čím méně parkovacích míst pro nerezidenty v centru Prahy, tím lépe. Právo jet do centra Prahy pro toho, kdo tam nebydlí, či tam nejede jako řemeslník, prostě neexistuje.
Až se bude dát centrum nějak smyslplně objet.
A to s parkováním kolem Muzea souvisí jak?
Nijak, jak jinak 😁😁😁.
Reaguji na vaše:
„Právo jet do centra Prahy pro toho, kdo tam nebydlí, či tam nejede jako řemeslník, prostě neexistuje.“
Často musím projet centrem prahy, abych se dosal na druhou stranu.
Nemusíte, nelžete.
To už dávno jde. Jen je to celkem pochopitelně delší, ale to už je vlastnost geometrie trojrozměrného prostoru, že přímka je kratší než oblouk mezi stejnými body, to bude vždycky…
Nechápu proč se daná trať zde již jednou rušila,když po pár desítkách let se znovu shodně staví 🤷
Protože to bylo skoro půl století?
Schválně zkuste odhadnout, jak bude vypadat dopravní model Prahy roku 2075, a jakou roli v něm bude hrát tramvaj.
Ale tak, abyste se nespletl, prosím!
Pamětníci vědí, že to bylo politické rozhodnutí pražských komunistů, to nemělo s odborností nic dělat.
O zrušení bylo rozhodnuto v době, kdy bylo zcela vážně plánováno úplné zrušení tramvajového provozu v Praze.
Škoda, že tehdá ty tramvaje nezrušili.
Důvod?
východní blok měl málo mědi na dráty, takže tam, kde bylo možné tramvajové tratě zrušit (souběh s metrem, případně jejich náhrada autobusy), tam se rušily. Navíc byla představa, že levná ropa od SSSR bude napořád (stejně jako ji mnozí chtějí dnes).
Ano, pamatuji, jak tehdy v Praze zrušili i trolejbusy.
Někdy v padesátých letech se přestala pro venkovní elektrická vedení používat měděná lana. A používají se dodnes ocelohliníková lana AlFe, kdy je kolem ocelového jádra opleten hliník.
Včera večer, možná někdy kolem deváté, se o tom na ČT24 bavili. Tedy hlavně o Václavském náměstí a dopravě a historii.
Protože komunisti, idea všemocného metra a levň8 ropa,,, že to byla chyba.
Tramvajovou trať zavřeme, ale hlavně nesmíme omezit auta, jen trochu, aby se řidiči moc nezlobili.
Tohle uvažování mi nikdy nebude dávat smysl. 👎
To víte. Všichni jsme si rovni, ale ti v autech rovnější.
A druhá půlka veřejnosti nám zasílá: „Copak je možné, abyste tak drasticky omezili auta, jak jste to udělali.“
V zásadě ale 2 pruhy jsou dále v Legerově kvůli podzemnímu kutání kanalizace již déle než 2 roky (s krátkou pauzou), tj. paradoxně se kapacita magistrály omezila již dávno z jiných důvodů.
Hmm v pravém pruhu plave plave toxický odpad a v levém se rozmnožily krysy
Chápu, že stížnosti přicházejí ze všech stran. Ale copak jsou cestující MHD míň než řidiči aut?
Ano, jsou méně hlasití. A o hlasitost argumentů tu jde především.
Já mám právo smrdět!!!
Zato autobusy a cestující v nich, nesmrdí…
Na osobu a kilometr řádově míň. A taky město zdaleka tolik neucpávaj jako auta, což generuje toho smradu nejvíc…
dávám odkaz na tramvaje přímo před Hlavním nádražím https://www.facebook.com/milujemeprahu/photos/hlavn%C3%AD-n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD-1967/1078542990972157/
Smazáno pro neschopnost vyjádřit názor slušně a celkovou mentální zaostalost.
Legerova je celkem na pohodu, jezdil jsem to z Vyšehradu na Hlavák na kole v časech skoro na úrovni metra už před cyklopruhem 🙂 Ovšem maximálně jsem za rok tedy najel 13 000 , a z toho po Praze dopravně tak 5- 6 000 , takže vím, že diky méně kilometrům nemá můj názor takovou váhu…
To ale není smazáno, to je upraveno. Ne že by upravovat cizí příspěvky byla menší prasárna než je mazat.
Škoda zrušeného podchodu. Než mi nahoře cvakne zelená, jsem podchodem na druhé straně. 😤
Škoda, protože mohl být pro cyklostezku
Jak kdo, mě ještě před pár lety nevadily ani schody ani výrazné zacházky kvůli bezbariéře a dneska jsem rád, když nemusím šplhat na lávky, nebo do podzemí a z podzemí jen kvůli tomu, že někde sice udělali přechod, ale nedali na něj smysluplnou preferenci na tlačítko. ..
Pokud by se podchod nezrušil, nešlo vyřešit napojení rohu Vinohradské bezbariérově obousměrně na zastávky. Prostě nástup na normovou rampu podchodu vyšel už v minulosti tak vysoko, že se z toho nedaly udělat bezbariérové přechody na zastávky.
Podchod mi bude chybět také. Tady od Vás se poprvé dovídám o rozumném důvodu k jeho zrušení, děkuji.
Pěkný den, pane Šubrte, máte můj velký obdiv za to, že se neustále snažíte vysvětlovat věci, které se lidem na první pohled zdají nelogické. A po poznání stavu věci pak člověk získá nadhled. Díky moc!
Myslím si, že DPP má stále velké rezervy v tomto vysvětlování. Uvedu namátkou jen dva případy.
1. Vysvětlení, proč se letos otevře zrekonstruovaná stanice Českomoravská nebo Aréna Libeň bez výtahu.
2. Vysvětlení, proč se na stránce k uzavřené stanici Pankrác uvádí náhradní doprava od Pražského povstání a žádná zmínka o náhradní dopravě od Budějovické.
Oni asi predpokladaji, ze do oblasti zavrene stanice Pankrac vsichni prijizdi ve smeru od centra.
Me by taky docela zajimalo, proc ve stanici Radlicka namisto zabedneni nasupiste v prostoru prvnich dveri (kdyz neni mozne selektivne blokovat otevirani) a informacnich nalepek zrusili zastavovani vsech souprav.
Ti vám mohu říct rovnou. Protože by to bylo nebezpečné. I pro lidi, kteří dobře vidí (protože nikdo prostě nečeká, že s emu otevřou dveře a za nimi bude zeď), natož pro špatně vidící a nevidící.
Řekl bych, že proto, že ve směru od Pražského Povstání náhradní doprava skutečně existuje, zatímco ve směru od Budějovické je jenom po malou část pracovního dne posílena jedna málo kapacitní autobusová linka. Nebo-li pro veřejnost je určena linka 19, a posílená 134 je pro ty, kteří si ji dokážou najít (a budou také schopni pochopit, že nejezdí o víkendu a tak).
Zbytecne se omezujete na myslenky nad zahloubenim magistraly kolem hlavniho nadrazi. Ale na magistrale jsou dulezite v podstate tri body – nuselak, jiraskuv most a hlavkuv most. Lepsi reseni by spojilo tyto tri body, aniz by prochazelo nizko pod hlavakem. A to i ten hlavkuv most by se dal nahradit vyjezdem na karlinske nabrezi a dalsim nekde na vychovatelne. To bude 90% cest na teto trase podle meho >10 leteho pozorovani.
Prosím, můžete objasnit souvislost Jiráskova mostu s magistrálou?
Proč je ve Škrétově v TT ta divná štěrkodrť? (Ani asfalt, ani klasické OKL.)
Protože tam kolejnice jsou položeny na boso, tedy bez pražců a rozchod drží plechové rozchodnice. Zaštěrkováno je to proto, aby koleje necestovaly do mimo svou správnou polohu a asfalt tam není proto, protože ty koleje přeci jen trochu cestují a asfalt tam díky tomu dlouho nevydrží.
Díky!
Na boso se myslí, že tam opravdu jen leží a nejsou do ničeho upevněné?
Jestli je to stejné jako kdysi v centru Olomouce, tak jen leží na takových prazích.
Ne, u Muzea jsou to opravdu jen kolejnice položené na udusaný podklad.
Ano. Je to vidět i zde: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2011032002
Díky.
Protože tam kdysi položený asfalt vydržel bez rozlámání asi měsíc a tak se tam s výhledem na budoucí přestavbu dala drť, aby tam v zásadě nikdo nejezdil.
Existují fotky těch prostor určených původně pro garáže?
Existují a měly by se dnes asi různě objevit. Novináři měli možnost tam dnes jít a nafotit si to tam. Je to v zásadě betonový strop a pod ním je 1,5-3 metry místa v rozloze cca 60×20 metrů, sem tam je na zemi nasypaná suť, sem tam beton. Vstupuje se tam za obchody v podchodu. Návštěva to byla určitě velmi zajímavá.
Taková zbytečnost o kterou nikdo nestojí. Ale určitě že zakázky budou slušné provize pro politiky z pražského magistrátu
Já o ní stojím. Jestli tedy myslíte TT
Tak o úvrať k muzeu nikdo nestojí, to by nedokončená stavba neměla význam, že.
I když Pankrác ukazuje, že i kratší úsek se dá dělat dlouho.
Ano, úvrať a nedokončená trať význam nemá. Proto se to staví. 🙂
Myslíte, že nikdo nestojí o rekonstrukci té zastávky za muzeem? Byl jste tam, běžte se tam podívat 😀
Co je/byl ten cernej asfalt provizorne pres koleje?
To je proto, aby chodci mohli chodit v rovině (nešli přes obrubník dolů a nahoru).
20 měsíců zavřená tramvajová trať, to je teda pecka. Hlavně, že průjezd aut musí být za každou cenu zachován. Kdyby se aspoň konečně omezily ty pruhy a celé se to zklidnilo
Ano je to tak dlouhá doba, protože se snaží co nejméně omezit auta.
Jde o trať která jen o fous unikla zbourání, navíc je de facto zavřeno jen její napojení na další tratě u IPP, funkce svozu z Vinohrad na metro A a C slouží nadále
Magistrala je dlhoudobe omezena na 2 pruhy a mate pocit ze doslo ke zklidneni? Akurat magistrala ted stoji v casech i kdyz v minulosti nestala.
No právě, magistrála je omezena na dva pruhy a žádná dopravní apokalypsa nenastala, pak je otázka, proč má mít pruhy tři, když současný provoz ukazuje, že to jde i se dvěma. Na to by totiž mohlo navázat ubrání jednoho pruhu dalších usecich. A pak by nastalo ono zklidnění.
Zase tramvajová trať ve Vinohradské taky není žádné terno, trať v Korunní se dá jako náhrada využít ok.
opravdu jste si jisty, ze zadna apokalypsa nenastala?
Nenastala, tečka.
dekujeme za fundovany nazor.
Není zač, jsem rád, že jsem mohl pomoci dezorientovaným jedincům 😁😁😁.
Doporucuji navstivit kazdodenni dopravni spicku, obzvlast patek odpoledne, pred hezkym vikendem… pak uvidite ten problem zuzeni na dva pruhy… je to total hovadina. Kazdy mestky bulvar ma co nejvic pruhu pro snadnejsi prujezd.
Kdy uz nekdo pochopi ze magistrala nebude nikdy oaza klidu, ale jeden z hlavnich tahu, ktery tady je a bude a bez nez by Praha proste nefungovala.
Myslíte že po vrácení tři pruhů fronty zmizí?
Určitě není pravda že každý bulvár má co nejvíc pruhů, ve vyspělých zemích naopak pruhy ubírají, jako se ostatně občas děje i v Praze (třeba na Malostranské či na Václaváku)
Jenže to by neprošlo. Politikové a bezohlední jedinci, kteří odmítají jet hromadnou dopravou, si to nepřejí.
Přečtěte si článek.Je vysvětleno,proč 20 měsíců.
Ti, kteří MUSÍ každý den projet pod ocasem / za Muzeem, jsou bohužel dostatečně hlasití, aby přeřvali jakýkoliv sebelepší názor.
Zavřete tramvajovou trať, lidi brblají. Omezte auta a můžete očekávat defenestraci.
A kudy mají ta auta projet? Lidé mohou je autobusem, metrem, nebo i tím autem, ale kudy mají projet ta auta? Vypustím z auta vzduch a sbalím do batohu?
Nikdy bych nečekal že to řeknu, ale nastal čas „zlatý komunisti“ . Ti vedle chodce podchodem a silnice rozšiřovali ale dneska se ruší pochodu a nahrazují přechody. Jsem zvědavý kdy zasypou metro
do tunelu patri auta, ne lidi
Má to jednoduchou logiku: přechody jsou lepší. Lidé raději zůstávají nahoře, než aby lezli dolů do smradlavého podchodu.
…a ten podchod smrdí, protože do něj nachcala auta a chrápu v něm ožralý taxíky?
A kdyby ta dělala ta auta a taxíky, tak by lidé do těch podchodů jako lezli raději?
Dokonce i kdyby podchod nesmrděl, tak by do něj lidi nechtěli slézat a hlavně z něj vylézat.
Stačil by mnohde eskalátor. A/nebo výtah.
Jo jo, lidi netouží po ničem jiném, než jezdit eskalátorem nebo výtahem. Lidi můžeme honit nahoru dolů, po schodech nebo výtahem – ale hlavně aby se neunavila autíčka, kdyby silnici neměla rovně.
Co je to za nesmysl?
Nemusim cekat, pres leto na mne neprazi slunko, za deste na mne neprsi…
Ale jiste se najde dostatek lidi, kteri si radsi vystoji dulek na desti, kazdemu dle jeho gusta.
Jen s dovolenim podotknu, ze ten podchod fakt nemuze za to, jak trestuhodne zanedbane jsou verejne prostory v Praze. At uz jde o tenhle podchod, nebo o total heges schody ze Sherwoodu na strechu hlavaku, nebo o total heges schody od magistraly dolu k Florenci (jo, vedle fetaku tam obcas projdou i normalni lidi)…
Ale někde jsou podchody dost využívané a smradlavé nejsou. Nemyslím podchod, který vede do metra nebo na nádraží. Třeba ulice U Kina nebo podchod u zastávky Poliklinika Modřany.
A jak je to s nadchody?
To je spis znouzectnost, taky tim hnusnym podchodem (konkretne u polikliniky) nechodim proto, ze by me to bavilo, ale proto, ze neni jina moznost…
To je problém hlídání, úklidu a údržby, ne problém podchodu samotného. V zahraničí (na západ i na jih) jsou naprosto běžné podchody, které jsou fakticky obchodními ulicemi. Ale v Praze jsme dokázali udělat nic moc místa i z dříve luxusních pasáží, které dřív bývaly výstavními prostorami města. Dneska jsou z toho většinově spíš takové ušmudlané průchody s provozovnami druhé a třetí kategorie. Podívejte se na stav pasáže Viktora Emanuela II. v Miláně a třeba stav i takové Lucerny v Praze. A stejné je to i při srovnání podchodů. Podchody mají řadu výhod, pokud se dobře navrhnou a udělají, ale hlavně… Číst vice »
Jenže ti „zlatý komunisti“ vytvořili problém, který být nemusel a musí se složitě (já jsem zvyklej jezdit tudy a basta) Kam vede magistrála? Do nikam! Tak nějak se rozpustí mezi Těšnovem (sjezd do Hybernské a na Žižkov) a za Hlávkovým mostem. Svojí kapacitou motivuje dopravu drát se centrem místo toho, aby se vyváděla ven na funkční okruh (není ani vnitřní – Blanka – ani vnější – D0) Budeme-li počítat obsazenost vozového parku projíždějícího Wilsonovou zjistíme, že to je jadna a pár drobných k tomu. Přitom i za stávající situace je pokrytí MHD překvapivě dobré. Metro C kopíruje magistrálu prakticky od… Číst vice »
Zapomínáte na to, že 39% aut v Praze jsou vozy trnzitní a externí. Základem by mělo být dokončení a zkapacitnění okruhu. Vzájemné propojení dálnic již dříve než ve středočeském kraji apd. ČR nemá žádnou dlouhodobou dopravní koncepci. Unijní peníze srtrkame do rozhleden,, Čápích hniz a podobných nesmyslů. Srovnejte Polsko kolik set km dálnic postavili. Že to nemá s Magistralou nic společného? Ale má, víc než si většina lidí u uvědomuje.
Zrovna tak jako sice vyprojektovana ale nikdy nezahajena Vlasta, jejíž koncepci teď Hřib vydává za vlastní.
Kde jste ta čísla vzal? Podle TSK tvoří tranzit 5 %.
Kdybyste u toho podchodu někdy byl, tak věřte, že byste mnohem raději šel po přechodu než kolem tamního osazenstva.
Hlavně ať nevznikne ten naprosto zrůdný přechod pro chodce před hlavním nádražím
Naopak, ten je tam potřeba. Hlavní nádraží je naše největší secesní památka, turisté si ho chodí fotit a zároveň se snaží přebíhat k taxíkům. Často ani nevědí, že tam je podchod. Tak ať už tam ten přechod konečně je
Možná by stačilo jen viditelně ten podchod označit. Malá cedulka s piktogramy schodů, která neříká kam schody vedou, je dost k ničemu.
Ve městě je docela normální, že přes silnici vedou přechody. Jediná zrůdnost před hlavákem je ta dálnice. A to fakt nejsem fanoušek NOH nebo Sherwoodu
Přechod před hlavákem konina není, blbost je, aby byl 20 metrů široký, bohužel to tak bude.
Máte pravdu… Kdo by si dovolil jít na nádraží původním hlavním vchodem a omezovat auta na dálnici uprostřed města? Absolutní ostuda.
Že vy byste byl nejradši, kdyby se opravdu postavil ten původní plán sítě silnic s vybouraným Žižkovem?
Už za první republiky měly Nusle/Vršovice křížit 3 autostrády s mosty…
Zruší se podchod To jsou blázni?
Pro koho je dobrej, když k zastávce stejně vedou schody? Já se tam občas pohybuju, někdy mě napadne zda by to bylo rychlejší podchodem, ale nakonec jdou vždy vrchem a o nic nepřicházím.
Ono to bylo vymyšlené dobře. Přechody tam ještě donedávna nebyly, pouze ten podchod. Tudíž jej lidé využívali. Jenže jak zavedli přechody, aby lidi nemuseli udělat ani krok navíc, tak je logicky podchod podstatně méně využíván. A protože je méně využíván, zruší se úplně. K logice takového postupu asi nemá smysl se moc vyjadřovat, protože je to celé čistě politická otázka. Ale ať se pak nikdo nediví, že auta stojí až na Pankráci, když se na magistrále chystá jedna past na auta za druhou. Tím nechci obhajovat vedení magistrály poblíž centra města. Ale když už tamtudy vede, mělo by se to… Číst vice »
Ale ta auta tam přece stála vždycky. Víte, ona tam padne žlutá a pak červená a pak jedou křížem auta od Muzea do Vinohradské a směrem k Hlaváku a o chvíli později auta z Vinohradské k Hlaváku. Legerova v tu dobu stojí a vždy stála, celých 50 let, co tam magistrála je. A v této době tam před těmi auty přejdou chodci (v budoucnu přejedou tramvaje). V té době, která by tam vždycky byla, i kdyby tam přechod nebyl. Tento přechod nemá na Legerovu absolutně žádný vliv. A přechod vznikl i proto, že se bezbariérově nedalo dostat na tramvajové zastávky,… Číst vice »
Ten přechod ve skutečnosti auta nebrzdí. Chodci mají totiž zelenou v době, kdy ji mají auta z Vinohradské (shora i od Wilsonovy). A přesně v tu samou dobu budou nově jezdit i tramvaje.
Podchodem je to vzdy rychlejsi, nedostatecne sirce navzdory. A na cloveka tam neprsi, nefuci… sama pozitiva a socialni jistoty.
To by mne zajímalo, odkud kam tím podchodem chodíte, že je pro vás důležité, že tam na vás pár vteřina nefouká a neprší. A rychlejší to tím podchodem je možná v případě, že byste k přechodu přišel akorát na začátek červené.
Je tam i šikmá lávka.
ovšem ovšem, ale pořád je to pro lidi se špatnou chůzí výrazně horší řešení než prostý přechod v úrovni vozovky a tramvaje …
Podchod je dobrý jednak pro ty rychlé, pro které čekání na přechodu znamená zdržení citelné v poměru k celkové době přesunu, ale na druhou stranu i pro ty velmi pomalé. Zažil jsem (jinde) coby doprovod starého málo pohyblivého pána, že padla červená, auta měla už zelenou, a my byli stále v polovině vozovky. Když tohle hrozí, podchod je jasná volba i za cenu, že by doprovod musel na výstupu vydatně pomoci.
To ovšem ta auta stejně nesmi jet…
Je to tady sice nepopulární názor, ale magistrála se měla u Muzea zahloubit. Myslím, že takto cenné místo by si zasloužilo přesunout tranzitní dopravu jinam. Takto vznikne špunt a “kočkopes”.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/projekt-zahloubeni-magistraly-pod-zem-se-odklada-nejdriv-se-musi-dostavet-okruh.A110214_1532257_praha-zpravy_sfo
1) a co vestibul metra?
2) kde všude by byly z toho tunelu výjezdy?
Myslím, že si ten projekt zvládnete snadno dohledat.
Odpoved na obe otazky naleznete ve studii, kterou toho casu delala spolecnost Satra, i s videem. Puvodni zdroj se mi ted dohledat nedari, maximalne tak clanek na novinkach, ktery vsak ono video od Satry obsahuje….
Přesně tak, magistrálu už to chtělo dávno dát pod zem od Hlavního nádraží až po Nuselský most
Za Pavla Béma se ještě rozumě přemýšlelo, ale dneska už těžko
Pavel Bém udělal pro cyklisty v Praze hodně, máte pravdu…
Jen to stálo díky kamaradíčkům neskutečně moc peněz a kolibříkovi (Pavel Bém) to vůbec nevadilo. Kolibřík měl velmi rád drahé až předražené věci (Blanka, lítačka atd.) 😁😁😁.
popravdě a vážně, je to možný, ale alespoň něco protlačil, ještě si pamatuji, jak “ stříhal pásku “ na Rokytce, měl pěkné kolo a nepřivezli mu ho tam autem … mimochodem nebyla to Lítačka, ten název byl jinak 🙂
Ale já neřeším potřebnost, ta je většinou nesporná, Blanku rád využívám také, ale většinou tak jednou za měsíc o víkendu. Jen ta cena je většinou taková poněkud sporná 😁😁😁.
Název „Lítačka“ pokud se nepletu vymyslela Krnáčová – dost se o tom tenkrát diskutovalo.
myslíte ve stopě metra C? Tak mohlo by jezdit po povrchu…
Ano, to zvedalo intenzity na magistrále z cca 45 000 v každém směru na 60 000 v každém směru, přičemž výjezdové a vjezdové rampy zohyzdily Ječné, Žitné a Vinohradské a Rumunské ulice v některých blocích esteticky a nárůstem dopravy v nich o cca 25 % z hlediska exhalací a neustálých trvalých kolon. Proto se to nerealizovalo, protože by to přineslo pro město v souhrnu jen zhoršení. Za mnoho desítek miliard až k tomu Nuseláku. Ono jen zahloubení za Muzeem zvedalo intenzity na magistrále a zhoršovalo stav ve všech ulicích okolo.
To se dalo čekat, že když by průjezd byl jednodušší a rychlejší, že by tam řidiči s radostí začali jezdit ve větším množství a odlehčili by tak Blance 😁😁😁.
souhlas, mohlo to být už dávno hotové a zjednodušilo by to i trasování trati na hlavní nadraží
Zúžit na dva pruhy, polidštit okolí, a je z toho normální ulice…jde to správným směrem, ale pomalu…
Dva pruhy jsou tam de fakto už teď kvůli stavebním pracím, mohlo by to tak zůstat.
No zatím to moc nejde, po rekonstrukci bude mít furt 3+3 pruhy
Praha má holt radši auta než lidi.
Jan Gehl to vyjádřil naprosto trefně…
Mám problémy s erekcí a proto používám vakuovou pumpu. Říkejte mi, prosím, pumpička. Váš PetrM
Auta k mestu patri, ale nemaj byt ani zdaleka tak protezovany, jako to je v Praze. Pro pohyb lidi ve meste je auto ten nejmin efektivni prostredek s nejvic negativnima externalitama a tak by se k nim melo pristupovat. Aby to autem bylo mozny (protoze nekdy je potreba), ale aby to jakkoli jinak bylo lakavejsi (protoze jinak auta mesto ucpavaj a nicej vsem, tem v autech i tem mimo auta.
Potíž je, že to co popisujete je všechno z pohledu lidí <55 let. Pro staré lidi je někdy MHD už moc daleko, přestupy jsou dlouhé a nevydrží stát ani na zastávkách, navíc ve vozidle.
A přitom do centra taky potřebují, jsou tam lékaři, nemocnice, úřady, někdo tam i pracuje…
Naopak. Právě pro staré lidi a další lidi s omezenou mobilitou je to zaplavení města auty největší problém. Ve městech, kde dokázali auta zkrotit na rozumnou míru a vybudovat potřebnou infrastrukturu, se senioři běžně v pohodě pohybují samostatně s dopomocí různých pomůcek. Od jednoduchých holí a chodítek, přes kola a upravená kola, po různé mechanické a elektrické vozíky. Bohužel v Praze je všechno daleko zejména kvůli té závislosti na autech, kvůli parkovacím minimům nejde město zahušťovat, což by pomohlo zkrátit vzdálenosti a kvůli zabrání drtivé většiny prostoru v ulicích auty, ať už jedoucími nebo parkujícími, není možné udělat pohodlné a… Číst vice »
legrační, valná většina cyklistů už pumpičku nevozí, ale kompresůrkům za volanty to nevadí …
Kompresůrci se rádi nafukují, když se jim něco postaví do cesty 😁😁😁.
Zuzeni na dva pruhy je ok, ale zrovna v krizovatce, co je uzky hrdlo propustnosti jsou 3 pruhy potreba.
Zahloubení magistrály by nic nevyřešilo, spíše naopak. Už je na čase opustit přes půl století staré projekty, moderní metropole dělají z městských tříd opravdové městské třídy bez ramp, mimoúrovňových křížení, se stromy apod.
Vyřešilo by to minimálně to, že by nebyl u Muzea téměř žádný provoz a Václavák by se funkčně zcela propojil s Vinohradskou.
přesně tak , konečně by václavské náměstí nebylo rozřízlé magistrálou a vyřešilo by to i provoz kolem Státní Opery a trasování nové tramvajové trati na hlavní nádraží, která takto povede po magistrále …
Petře, máte zahloubeno magistrálu o dva kulaky dal západněji. Ve stejném směru
To je častý argument, ale byl by možná platný částečně v situaci, kdy by byl městský okruh hotový celý. Navíc nás brzo čeká rekonstrukce Strahovského tunelu. Oproti tomu byla rekonstrukce Barrandovského mostu procházka růžovým sadem. Chápu, že chce většina diskutujících auta v Praze zakázat, ale troufám si tvrdit, že z Wilsonovy, Sokolské, Legerovy, Mezibranské ani z 5. května nebude nikdy městská třída s minimální místní dopravou bez vybudování alternativy. Rekonstrukce u Muzea trvá již několik měsíců a každý den je tam dlouhá zácpa, kterou mnozí řidiči dle Waze a jiných navigací objíždějí dost kreativními trasami.
Městská třída může být i s rozumným podílem dopravy, Vtip je v tom udělat to o malinko méně pohodlé pro ta auta, (tak jako jsou ty dva pruhy u Muzea teď) ale o hodně pohodlnější pro všechny ostatní.
Já bych to udělal jinak – u Muzea bych ji úplně zrušil. Prostě by skrz ni nešlo projet ze severu na jih. K tomu přece slouží Blanka. Taky počítám s tím, že tenhle názor nebude zrovna populární. 🙂
Mě třeba ta Magistrála před muzeem až tak nevadí, udělal bych tam pořádně široký přechod, což je dlouhodobě v plánu a ono to může fungovat. Mnohem spíš bych zrušil tu příšernost na předpolí Karlova mostu.
To by ste musel takto uzavrit pro projeti Opletalovu, Italsku, cely Zizkov a Vinohrady , Zelivskeho, Malesicku. V opacnem pripade by se vam tam prelila doprava. Jednoducho je to nerealni.
Tak nějak, prostě v centru by se dalo jen vyjet tudy kudy tam člověk přijel.
Jenže do/z té Blanky se taky musíte nějak dostat. Takže pokud pojedu od Nuseláku, tak musím projet Anglickou, Žitnou, přes Karlák, Resslovou, přes Jiráskáč a přes Smíchov. Což jsou už teď totální stoky a tohle by z nich udělalo ještě mnohem horší. Takže prašť jako uhoď, obojí je prostě špatně.
Ty by měly být také zklidněné a autem by vás to mělo směřovat spíš na jižní spojku… Jo, je to delší. Jo, tak to má být, trasy pro auta mají být ve městě ty nejdelší a nejklikatější. Nejkratší a přímé mají být ty pěší, mírně delší a vlnitější ty pro lidi na kolech, , pak ty pro MHD a nejdelší a nejklikatější ty pro auta. To je organizace ulic ve městě, která může fungovat. (V kopcovitém městě jako je Praha, se ještě teda k té přímosti musí do úvah přidat sklon, ale to už je detail). Praha to dělá přesně… Číst vice »
Zrušit, ne zahloubit. Máte tam překlep.
Zbytecne vyhozene penize. Magistralu patri bez nahrady zrusit. Od sjezdu na Jizni Spojku az po Kbelskou.
Magistrála je hlavně odporný počin komunistů – snad žádné jiné tak historicky významné město nemá tranzitní dopravu vedenou centrem a když tak pod zemí, ne na povrchu, a to ještě tak, že obkružuje nejvýznamnější muzeum a významné divadlo. Za mě, neměla takovýmto způsobem nikdy vzniknout.
Nechci být kverulant, ale v tomto byl právě kopírován západ. Schování kousku pod zem neřeší příčinu, naopak natáhne svou přitažlivostí další zájemce o jízdu auty. A všechna se pak o kus dále vylijí na povrch.
Akorát na západě už dostavěli ty obchvaty…
Asi neexistuje (velký) město, který by v minulosti neudělalo spoustu chyb v urbanismu a organizaci dopravy. Jenže to není nakonec důležitý. Klíčový pro kvalitu měst je něco jinýho – jsou ochotná ty chyby přiznat a napravovat? Ta, která k tomu ochotná jsou, v těch se podmínky pro život zlepšují. Těm, co to jako Praha s magistrálou odmítají, neskutečně ujíždí vlak.
To bohužel z větší části není tranzitní doprava…
V době vybudování magistrály neexistoval žádný jiný kapacitní koridor přes Prahu v severojižním směru, takže magistrála byla i pro tranzit.
Ono to tak bylo vyprojektovano, včetně Nuselaku už za první republiky. Koneckonců D1 se začala stavět za protektorátu…
Což je vlastně úplně jedno. Podstatné je, že to je blbě, Prahu to dnes strašně ničí a je potřeba s tím něco dělat, jenže není ochota s tím cokoli dělat…
Bude se vůbec budovat příprava odbočky k hlavnímu nádraží během těchto období, nebo to celé padlo a bude se to pak rozkopávat znovu až se jednou dohodnou jak to finálně s hlavním nádražím bude?
A už je jistá poloha té tratě? Zatím ani nevíme jak a jestli je bude rekontruovat vestibul nádraží a podle toho bude teprve záviset stavba té nové trati.
Ta má být AFAIK součástí té tratě na Václaváku, která už se staví, ne tohoto napojení nad Muzeem, které se teprve bude zahajovat.
Ano bude, ale v rámci jiné stavby (TT Václavské náměstí).
Dost nechápu, proč se před hlavákem nestaví nějaká provizorní trať…
Protože provizorní TT nikdo nechce. Nebyla by levná a do deseti let by musela pryč. I když možná až třeba za patnáct let, ale i tak do toho nikdo nepůjde. Spíš očekávám, že politikové nebudou chtít tuto tramvajovou trať plně zprovoznit nikdy, protože by mohlo dojít k tomu, že některé linky by jely přes magistrálu dvakrát…
Když teď vidím magistrálu v obou směrech jen ve dvou pruzích (před Muzeem kvůli opravě desky a směrem k hlaváku kvůli opravě kanalizace), říkám si, že je škoda, že to tak nezůstane napořád.
Je vidět, že nevíte co mluvíte. Kvůli tomu, že je to na 2 pruhy, tak dochází k situacím, že v ranní špičce stojí nejen Nuselský most, ale stojí se až na Pražského povstání, takže to lidi objíždí přes Nusle a zpátky Bělehradskou ul. nahoru, čímž každé druhé ráno (převážně ve dnech úterý-čtvrtek) stojí tramvaje v kolonách a jízda místo obvkylých 6 minut v úseku Náměstí Bratří Synků/Otakarov – I.P.Pavlova trvá klidně 15,20 minut. Ale chápu, kvůli ubrání jednoho pruhu, které uplně nevím, čemu pomůže z hlediska životního prostředí v daném místě, zaručeně zhoršíme situaci v jiném místě.
Přesně tak.
Naprostý souhlas, nyní probíhá dlouhodobý pokus, který prakticky dokazuje, že ubrání jednoho pruhu nezpůsobuje žádné systémové problémy. Na to by bylo. Vhodné navázat úpravou projektu před dokončením a trvalou změnu počtu jízdních pruhů.
Ubrání pruhu nikdy žádný dopraní kolaps nezpůsobilo, ale naopak zklidnilo dopravu. To jen ODS řeší dopravu pomocí rychlostních vícepruhových silnic a diví se, že jim to pořád nestačí.
To by v každém normálním evropském městě byla v 21. století samozřejmost. Že se plánuje návrat ke třem pruhům v každém směru je šílenost. Praha se bohužel rozhodla hrát roli skanzenu dopravních a urbanistických omylů 20. století.
Velka skoda, ze pres velmi castou a bezproblemovou redukci pruhu na magistrale na dva, je stale pocitano s navracenim poctu na tri.
Toho podchodu mi je taky lito. V nekterych situacich je rychlejsi nez prechod.
Že se podchod zruší, je jen dobře. Nebude lákat populistické politiky, aby zrušili přechod, který je mnohým řidičům trnem v oku (přestože auta ve skutečnosti nebrzdí, leda když je tam nějaký velmi pomalý chodec).
Jo Macík kvůli němu taky prskal ale už je od něj pokoj
Již jsem to nškde psal, ty podchody bych nechal alespoň zakonzervované, jendou by se to dalo použít pro cyklodopravu, podobně jako ten v Zurichu.
To není špatný nápad ale bohužel na cyklo v Praze nikdo moc nemyslí
Jak už jsem psal, ten podchod u Muzea je pro cyklodopravu naprosto nevyužitelnej a silně pochybuju, že by to šlo vyřešit.
Přesně, skončilo by to značkou cyklisto veď kolo
Pokud ne rovnou cyklisto nes kolo po schodech. Ta rampa na nároží Vinohradské by tam hodně překážela…
Pokud lze stávající podchod využit jinak, je daleko lepší ho transformovat. Přínos může být větší, než mít dvě paralelní trasy, navíc pokud je právě podchod výrazně méně atraktivní. To samé si myslím o těch nedostavěných garážích – možná tam šlo udělat něco jiného, popřípadě tam opravdu garáže udělat a využít je jako argument pro zrušení parkování na povrchu.
V jakých situacích ?
Jak to bude se zastávkami? Bude Škrétova (musí kvůli 11, která zůstane ve své trase). Má být Muzejní nám (viz plánek v článku). A pak Muzeum u koně? Takže linka z IPP na Václavák bude mít tři zastávky za sebou?
Možná bude mít za sebou celkem 20 zastávek 🙂
Muzeum jenom v jednom směru, ve kterém bude tram čekat na semaforech.
Nemate nekdo prosim nejake info k tomu podzemnimu prostoru? Kde presne tedy lezi? 😳
Co jsem si tak dohledával, mělo by to být tady:
https://mapy.com/s/bujotuzava
Ta kolejová spojka u zastávky Muzeum byla použita kolikrát, jednou nebo dvakrát? A teď půjde zase ven.
O které spojce mluvíte ? Jestli o těch dvou kolejích u muzea, tak se nepoužili vůbec, ale nebudou se vyndávat.
Predpokladam, ze o te spojce pred tramvajovou zastavkou Muzeum smerem od I.P. Pavlovy (viz zde na OSM https://www.openstreetmap.org/way/1179853747)
Pardon, tu jsem opomněl, ale jestli se nepletu, tak její potřeba zanikne právě se stavbou te křižovatky a tak se to od začátku plánovalo.
No právě mi šlo o to jaký vůbec měla smysl, protože se stavěla celkem nedávno.
Jestli si dobře vzpomínam, původní plán počítal, že se použije právě při této opravě, ale nakonec asi to nebude tak
Ta se využila snad jen při rekonstrukci Škrétovy. Škoda, že se to celé nespojilo a Škrétova se neudělala až teď.