Při požáru vlaku v Ústí nad Orlicí selhala obsluha závor, hasiči se nemohli dostat na místo

Požár nákladního vlaku v Ústí nad Orlicí. Zdroj: Hasiči SŽPožár nákladního vlaku v Ústí nad Orlicí. Zdroj: Hasiči SŽ

Spadlé závory zdržely hasičské vozy na jedenáct minut. Správa železnic nedostatky nezjistila.

Odebírat
Upozornit na
guest
142 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štefan

Nevadí že hoří. Důležité je, že hoří dle předpisu.

Aleš

Wtf? Hasičský auto neprojede přes stažený závory?

jirka

Nedavno tu byl clanek o tom, jak na Praze 1 hasici trenujou prerezavani sloupku. Proc probuh neprerizli ty zavory a misto toho cekali, az nejakej deda dobehne (dojde) s klickem.

lezdr

Na dráze platí, co spěchá má ještě dva dny čas.

petr

Výpravčí se přeci nesmí vzdálit ze svého pracoviště!njn,to je tím šetřením,nikde nejsou lidi a pak to takhle dopadá😀

MilanSima

„Otevření závor vyžaduje fyzickou přítomnost výpravčího“. Ústí nad Orlicí není neobsazená dopravna?

M152

Je tam pohotovostní výpravčí nebo nějaká taková funkce.

MilanSima

Děkuji. Pohotovostního jsem čekal spíše třeba v Chocni, Ústí jsem tipoval na neobsazené. Děkuji za objasnění.

Lysimachia

§1 Nikdy se to tak nedělalo. & §5 Bylo by to příliš složité.

T478.4086

Šmarjá vodemknout závoru jo?
No ale dyť to vod výluky nebylo vodemklý hele, to bude stejně celý zrezlý.
A nemůžou to vobject?
Né jo?
No dobrý.
Tak já zavolám Jituně, vona bude vědět.
Čáu Jitu.
Jo ty nevíš…
Honzovi, jó?
Hele a to víš- Stáňa z Moravský má prej nový auto.
Nó…
Nó,
No já nevim kde na to vzal, mě se neptej.
Nó…
Nó…
No hele já musim končit, mě sem jedou hasiči…

Vymeták

..jj, asi tak nějak si to představuju taky, kocourkov Česko. A to ještě Hasiči měli štěstí, že po nich Jituna nechtěla razítko a podpis..

David

A zkontrolovat nějakou průkazku…co kdyby to byl jen striptér v hasickým a otvírala to zbytečně.

hopa
strojvedoucí J.


Nó …
Počkej.
Jak jako ať to uříznou??
Neblbni, já tu nebudu tři dni nosit vópéčka.

Pavel

A nešlo by, aby měli hasiči od přejezdu klíče?

vbb

To by museli mít klíče od všech přejezdů v jejich regionu.

Stráťa

Existují generální klíče, to nebude problém.

vbb

Ona to ale asi nebude obyčejná FABka.

Stráťa

A to mění co? Generální a skupinové klíče jsou běžnou součástí všech trochu slušných klíčových systémů.

Ferda

Jistě je to nepřekonatelný problém…

Hans N.

U podobného přejezdu (na pole, louky, les, stoh) měli před lety naši Dobráci tichou instrukci: zavolat výpravčího a pokud nic nepojede, povolení závory uříznout. Než by doběhl do neobsazeného závorářského domku to zvednout, tak by bylo zítra.
Během polních prací, bývalo stanoviště obsazováno.

petr

Joo,dneska už nikde nikdo v rámci úspor není,a výpravčí se mnohdy v noci ve službě bojí,protože je v čele budově úplně sám

Leinad

Někdo musí říct, že tam nic nejde (po žádné koleji). Kdyby měli tuhle informaci, možná by i závoru prorazili.

N.N.

Hoří nám na nádraží vlak. Zastavíme provoz, nebo počkáme, až si o to hasiči požádají?

Leinad

Shodily sme návěstidla, vyslaly general stop. Většina vlaků stojí, ale zůstává jeden do kterého se nedá dovolat.
Stihl general stop před ztrátou signálu a zastavil nebo si jede dál, zatímco ještě nic netuší?

N.N.

Hasiči to mají 10 minut cesty. Vlak nám mezi tím ujede 10-15 kilometrů a do ničeho nevrazí … no raději ani ten generální stop nepoužívat!

David

Jim asi stačí ty stříhací nůžky a flexa…

Karel

Nešlo.

Dejf

Šlo, ale to by v tom problému nesměla být dotčená jistá státní organizace známá svojí chutí do řádného plnění svých úkolů.

Emi

U takového požáru asi zdržení nevadilo. Beztak tam byla nějaká vlhká kulatina bez valné hodnoty. Ale jindy podle mě může jít o vteřiny (dál to rozvádět nechci). Takže chápu hodnocení Krajských hasičů, že v tom vidí selhání obsluhy závor.

Roman

Máte pravdu, dřevo skončilo jako štěpka.

Kubrt

A nelikvidují se požáry i proto, aby nedošlo k poškození něčeho kolem?

Emi

Na sto procent s vámi souhlasím. Požár se má zlikvidovat či nejdřív. Takže každé zbytečné zdržení je problém. Naštěstí u tohoto požáru o nic extra nešlo. Ale mohlo by třeba v budoucnu. A čekat 10 minut na otevření závor, i když je to v souladu s technologickymi postupy Správy železnic je fakt na pováženou a bylo by vhodné změnit v daném případě přístup.

vbb

>bez valné hodnoty.
Kdybyste měl vedle barák a v garáži u plotu sousedícího s kolejemi odstavené své Bentley, tak byste mluvil jinak.

Flek

A kolik lidí s Bentley bydlí u kolejí lol?

vbb

Dejte si k obědu maso.

N.N.

… a nebo taky nemohoucí příbuzný. Takže vyražené dveře – hasiči udělali správnou věc a zachránili člověka.

Ivan

Vy fakt nejste nejčilejší koťátko z vrhu.

Mouka

Otázkou je, jestli ten trvale uzavřený přejezd tam neudělali záměrně, aby tím znemožnili rozumné využití původní výpravní budovy…

Frantisek X

Tak pochopitelně by to v původním stavu (normální přejezd, tedy nejspíše i s prolomitelnými břevny) s možností standardního dojezdu doprostřed kolejiště bylo pro tento případ jednodušší. Leccos by také bylo snazší, kdyby byla alespoň vůle ke konsenzu. No co už. Možná projekt počítal s hašením od okraje kolejiště.

petr

Tak asi to byl přejezd místního významu.u nás tam také visela cedule_prejezd trvale uzavřen,na požádání otevře pracovník odbočky.ted už ho zrušili úplně,jelikož tam už nevede kloudna silnice

kelímek

Velmi správná připomínka: jako jedna z možností, jak využít část přízemí té budovy, bylo zřízení restaurace (dobře fungující a prosperující „nádražka“ tam ostatně vždy bývala), ale odpůrci záchrany budovy tehdy jako protiargument uváděli, že by hospodu nebylo možné snadno zásobovat, a i ten přejezd byl tehdy záměrně upraven jen tak, aby sloužil jen pro služební potřebu – ale, světe div se, měl také sloužit právě i pro případnou potřebu hasičů. Škoda tamní nálevny, i dotankování kelímku se dalo v pohodě stíhat i při jen tříminutové přestupní době (žádný podchod tam tehdy nebyl a ani nebyl potřeba) – a i ti… Číst vice »

Thomas

🤣🤣🤣 no teda, fakt sú tie české trate bezpečné 🤣🤣🤣

MP22

Jojo zrovna od. Slováka taková poznámka sedí…

Klemovak

U vás v brodskèm spadl beton z mostu na koleje to je bezpečné.

Tomáš Veselý

A co takhle hasičskou stříkačku na železničním podvozku?

vbb

Samotný podvozek je k ničemu. To by musel být celý požární vlak.

El Barto

Vyrob to, nabízej to, a třeba to někdo koupí. Máš možnost. Ale to bys nesměl být Halásek, co se umí akorát vnucovat do diskuzí pod falešnými jmény, protože i admin ho má za, cituji: „idiota obecného“.

Lysimachia

Tak v zemi, kde zítra znamená včera, mají i požární vlak. 😀

N.N.

Jen jim nesmí uvíznout další vlak mezi hasičárnou a požárem.

petr

V Čechách ale taky,to není nic zas tak neobvyklého😉

platamond

Obávám se, že než by dostali přidělenu kapacitu, pak by to někdo sepsal, pak zjistili, že jim padá ETCS, tak bude po požáru…

Miroslav Beran

Hasiči SZ je mají, jsou to dvoucestná vozidla, hasičské stříkačky s přidaným podvozkem pro jízdu po kolejích

Igor

Taková zvláštní situace. Ve stanici hoří, zastavený provoz a výpravčí neví, že hoří? Pokud by věděl proč neotevřel závory pro příjezd hasičů dříve? Sám by měl nejlépe vědět jak se dostanou k místu zásahu nejblíže.

Libor

Spěchej pomalu. Prostě je zaměstnanec SŽ a tam se nespěchá. Podle mě na tu pomalost musí mít nějaké firemní školení každý měsíc. 😁

Klemovak

SŽ je zkratka Smrt železnici

Pepa z Depa

Ve stanici hoří. Provoz je zastaven. Hasiči způsobně čekají až nějaký Jouda zvedne závory.
Trochu to připomíná ten vtip s policajty, kteří čekají až uschne podlaha.

Frantík

Tak když se hasiči bojí i odřít evidentně špatně zaparkovaná auta…

Karel z HK

Protože v tom našem absurdistánu by se totiž jednalo o dopravní nehodu…

Frantík

Vždyť jo. Ale po zásahu by se normálně vrátili, řidič by vyvázl z trestu díky krajní nouzi, sbor by zaplatil nehodu z povinného ručení, a parkující by byl ponížen akorát o flastr.

N.N.

A kdyby to auto odřeli úmyslně aniž by jim bránilo v průjezdu, tak dokonce trestný čin poškozování cizí věci.
A nejen v ČR, v celém civilizovaném světě je zakázáno ze závisti ničit cizí věci.

Pat

Z jaké závisti? O čem to melete?

Pacicka

#mynic 🙂

Výpravčí

Kdo ví, jestli mu to došlo. Školení jsou tragikomická fraška, dozorčí provozu (nebo podobné zbytečné pozice) akorát buzerujou, že někde chybí podpis nebo číslo poruchy, místo aby se zaměřili na důležité věci a krizové jednání. A pak to v praxi vypadá takhle.

N.N.

Školení … na tohle je potřeba školení?

To už jste vážně dokázali potlačit rozhodovací schopnost až tak moc?

Výpravčí

Školení na jakékoliv krizové jednání je potřeba jako sůl, stejně tak řádné poučení o všech potenciálně rizikových věcech ve stanici.

petr

Školení je potřeba na všechno,to byste se divili!

Pepa z Depa

Já musel mít školení i na to, abych mohl školit.

Jeffer

Chlívkem u vechtrovny to začíná a srážkou vlaků končí…

petr

Výpravčí nesmí opustit své stanoviště

RoGo01

Proč? Vlaky kolem stojí a má snad telefon.

Tomáš

Slovy mluvčího železnic: Vidíme požár, voláme hasiče, divíme se, že nepřiletěli hasit naše nákladní vagóny ve vrtulníku a ještě po nás chtějí otevřít železniční přejezd určený pro hasiče. Po chvíli přemýšlení přece jen někdo zvedne zadek a pomalým krokem se odebere je tedy výsostně vpustit do areálu. Pracovníkovi železniční cesty trvá pohyb po jeho pracovišti déle, než příprava, příjezd i zásah hasičů. (2 hasiči mezitím doklusali na místo s hasičáky – tedy něco, co o 15 minut dříve mohl klidně udělat strojvedoucí s nádražáky na tomtéž místě.) A je to tak naprosto v pořádku a správné. Co třeba pořídit pracovníkům… Číst vice »

Aleš

„udělat strojvedoucí s nádražáky“ Strojvedoucí hořící náklad pod zapnutou trolejí opravdu hasit nebude ,a “ nádražáci“ už téměř nikde žádní nejsou… Většina nádraží je bez personálu.

petr

Přesně řečeno!

Petr Frýdlant

Smutné, že se toho dělá nafouknutá bublina. Nikdo od hasičů si nestěžoval. Věděli o tom od samého začátku, že musí počkat, až se závora ručně otevře. Aby se dostali na místo. Mezitím se zavedla opatření, vypnutí TV a zastavení provozu. Jediné co se řešilo, příště nechat dojet vlak do Třebové na vhodnou kolej kvůli zásahu aby nedošlo ke vlivu na osobní dopravu.

Frantík

Ta závora už měla být otevřená dřív, než tam přijeli.

Havlíček hnoje

„Parametr dojezdu zůstává zachován. “

Aha, takže vážení hasiči, až budete mít dojezdový čas někam 15 minut, tak tam dojeďte přesně za 15 min anebo kdyby jste tam byli dřív, tak začněte až po 15 minutách. Pokud začněte dřív, ještě vás že SŽ nebo podobné nařkne, že nedodržuje tě technologické časy. Na škody nebo zranění neberte ohled.

petr

Pod zapnutou trolejí vám nikdo hasit nebude,leda by to byl blázen 😐to je ten největší průser 😕

Chleba Nakup

„Je ale nutné, aby operační důstojník HZS Pardubického kraje okamžitě kontaktoval pracovníka CDP v případě výjezdu do předmětném areálu“. Aneb Dobrý den, chtěli bychom vám něco uhasit, můžete nás pustit dovnitř?

Na našem pracovišti – nemá s dráhu nic společného – zajišťuje v případě požáru zpřístupnění objektu hasičům ostraha. Jakmile hoří, sami ví, že mají otevřít brány a vstupy, vedoucí k místu požáru, protože jde o čas.

Frantisek X

No jo, vše ovládané na přílišnou dálku. Však vlaky mohou stát (zde i hořet) třeba celé hodiny. Politika absolutní efektivity. Je to levnější…

petr

Bohužel to tak je,pořád se šetří,nikde už nikdo není a proto to tak dopadá.strojmistri a dispečeři sedí támhle někde v tramrarii a odtamtud se to všechno řídí

Karel

Něco jiného je vstup do areálu firmy a vstup na provozované koleje. Závory může obsluhovat jen pověřený pracovník

Chleba Nakup

Ať si ty závory obsluhuje třeba Alzák, ale jde o to, aby tu obsluhu provedl, když je to potřeba.

Grossák

Je mi trochu divné, že SŽ počítá při požáru s chůzí, když na Hlavním v Praze počítá s běháním strojvedoucích i při běžné změně stanoviště. 🙂

slechticna.2025

Ano, také mě poněkud zaráží, že v případě požáru pan Gavenda kalkuluje s běžnou CHŮZÍ výpravčího. Ten by snad v takovém případě mohl i běžet.

Mouka

Proč by běhal, když to nemá v popisu práce? Však jeho majetek nehoří. Kdyby se mu něco stalo, ještě za to bude popotahován.

M152

A kdyby se přepálilo trolejové vedení, tak se nebude pár dní jezdit.

Jako mít na těch asi 300 metrů 4-5 minut chůze je dobrý vtip.

Mynic

Tak na tenhle komentář pracovníka SŽ jsem čekal.Presne z toho samého důvodu byly vytopeny podchody ve Svinově při povodni. O tom, že voda jde všichni věděli, ale zajistit pytle s pískem, to nikdo neměl v popisu práce. A s tímto alibismem se setkávám na všech úrovních Dobré zpravy.

Mouka

Nejsem pracovník SŽ.

Petr S.

Ale myšlení máte zjevně stejné

Výpravčí

Však to je úplně normální na celé dráze. Nerozumím, kde někdo bere tu naivní představu, že u jiných subjektů na české železnici to funguje jinak. 😀

Karl vB.

Já bych dráhu nijak zvlášť nevypichoval. Myslím, že jde o typický český /československý povahový rys. Naši východní bratři ho definovali příslovím: „Kto rýchlo robí, dvakrát robí a narobí sa ako ko..t“. Dneska tady například vyšel článek o stavbě úseku D3 Kaplice – Nažidla. U Nažidel se v roce 2003 stalo velké neštěstí, kdy autobus s lyžaři sjel ze silnice a 20 lidí tam zahynulo. Politici se tenkrát (stejně jako dneska) předváděli a rezolutně prohlašovali, že místo staré nevyhovující I/3 se musí neprodleně postavit (tehdy) rychlostnice R3. No a rok se s rokem sešel a už po 22 letech tady máme… Číst vice »

Agnes

Za prvé. Technologické časy na obrat souprav jsou věcí dopravce, ne SŽ. Za druhé. Výpravčí běžet nemohl, nesmí, je to proti předpisu bezpečnosti práce.

Výpravčí

Někdy mi přijde, že zdejší šotouši považují SŽ za unitární železnici… 😀

petr

A nesmí opustit pracoviště

N.N.

Ani kdyby hořelo.

Ivan

„Razítko nesmí za žádných okolností opustit kancelář. Existují pouze dvě výjimky – požár a mobilizace:“

DuDr.

Není to jen věcí dopravce, ale komplexní dohody dopravce a SŽ. Nebo myslíte, že když dopravce dá obrat na hl.n. v Praze 50 minut, tak mu to SŽ odkývá? Asi ne. Všichni chtějí aby se vlaky na přeplněném hl.n. v Praze moc nezdržovaly, koneckonců je tu na zdopravy o kapacitě na hl.n. v poslední době dost článků.

Frantík

Tak ale obrat se za tři minuty udělat dá i bez běhání. Třeba druhým strojvedoucím.

Petr S.

Takže vlastně ti běhající strojvedoucí při (příliš) ostrých obratech by vlastně měli mit problémy s předpisy 😁

SYN

Ne, ti jsou skoro určitě schopni prokázat že podle definice MOV použili „rychlou chůzi“ a nikoliv běh (definice chůze – alespoň jedna část chodidla je neustále v kontaktu s podkladem)…

Petr S.

Vždy mě fascinovalo, že na dráze je tak snadné říct „To oni.“ A lhostejno, zda dopravce, správce dráhy nebo MD.

none

Viděl jsem výpravčího přehazovat výhybku v nejmenované stanici tak, že sedl na skládačku a mazal někam na konec nádraží 😄
A to tam mají asi tři koleje. Ale dělají to často, tak jsou technicky vybavený.

petr

Ono by se nemělo ani v kolejišti jezdit na kole!jestli jel,tak načerno

petr

Jestli vám chlap před důchodem poběží….

lezdr

Nevíte, co to je služební krok železnočáře?

Petr S.

Běh přece neodpovídá BOZP 😂

Igor

To je je trošku mimo. Technologické časy na přechod stanoviště jsou na dopravcích, nikoliv SŽ.

Leinad

A počítá na hlavním s běháním – zakazuje dopravcům střídání strojvedoucích nebo jezdit ve dvou (každý v jednom čele)

Výpravčí

SŽ zde naopak už upozorňuje na rizikové postupy dopravců a objednatelů. 🙂

Karl vB.

Takže závory nebyly SPADLÉ, nýbrž DLOUHODOBĚ UZAMČENÉ. Na mapách je tento přejezd uveden se značkou: „P8426 – hasičský, Nádražní, Ústí nad Orlicí, Česko“ https://mapy.com/cs/letecka?x=16.3798609&y=49.9711521&z=18 Nezasvěcený pozorovatel by z takové informace mohl odvodit, že přejezd je ve zvláštním režimu umožňujícím jeho využití hasičům. Dotaz pana „Knížecí rada“ je naprosto oprávněný. Zrovna na této části kolejiště směr Letohrad se asi nelze nadít toho, že by tam neočekávaně prosvištěly nějaké rychlé tranzitní vlaky. Naskýtá se otázka, jestli by tam hasiči taky 11 min. čekali, až jim někdo přijde odemknout, kdyby hořelo to staré nádraží? Předpokládám, že motorová pila patří k jejich běžné výbavě.… Číst vice »

Knížecí rada

Tak myslel jsem, že břevna závor lze lehce přerazit, aspoň to chceme po řidičích kamionů uvízlých na přejezdech. Tak proč tedy ti hasiči nepřerazili břevna závor? To nebyli ve spojení s CDP Přerov. Nebo ta břevna závor nakonec nelze přerazit? A jak se ti hasiči dostávají k místům, kam nelze dojet s hasičákem?

Já jen, že na železnici chceme spoustu zamčených přejezdů přes různé polní a lesní cesty. A jak se pak tedy přes ně ti hasiči dostanou, když bude hořet tráva nebo les?

Vlastníci těch pozemků si musí žádat o odemčení těch přejezdů několik týdnů předem…

Petr

Tvl prorazit závory chceme když mezi nima stojí náklaďák v kolejišti a riziko vážné nehody je téměř 100%. Tady hořelo pár polínek.

SYN

Nějak ten vlak stojící mezi závorama z toho záběru vypadl???

Péťa

Proč by si hasiči ničili drahé auto kvůli tomu že hoří dřevo. Navíc by tím udělali víc škody než užitku.
Co mě ale zaráží je, že hasiči (ať drážní nebo normální) nemůžou vyjmout klíč z EM zámku a zvednout si závory sami a musí čekat až přijede nějaký Lojza kterého tahají bůhví odkud.

Knížecí rada

A to ti hasiči nemají v tom drahém autě motorovou pilu? 🤔

czhunter

Samozřejmě že mají, ale zrovna byli v „not my job“ módu, který jim velel počkat, až to vyřeší někdo jiný.

Péťa

Jasně že mají pilu. Ale proč by ji použili když měli informaci „že někdo je na cestě“.
Mě prostě přijde na palici že nemají jednoduché proškolení na otvírání závor v těchto případech.
Pokaždé když tam budou mít výjezd tak bude zastavený provoz.
My jako JSDH máme klíče od lomu kde máme čerpací stanici a nečekáme až Franta přijede z hospody na kole aby nám odemknul.

Mig

Ty břevna přerazit lze je to jen prkno. Břevno co je u elektromagnetu ( kde se uvolňuje klíč k obsluze) má hlídání celistvosti při přerušení dojde k signalizaci poruchy prejezdu ( stejně se signalizuje i vyjmuty klíč z elektromagnetu taky je přejezd červený). Obsluha si odemkne telefon a elektromagnet s klíčem zavolá výpravčímu ten mu uvolní klíč ten obsluha vyjme jde k první závoře odemkne ji a zvedne závoru tím odemcenim si uvolní závislý klíč od druhé závory vyjme ho a jde odemknout druhou pak ji zvedne. Takže opravdu to chvilku trvá. Navíc víme jak to dneska je lidí stojí… Číst vice »

slechticna.2025

To je dost hustý systém. Elektromagnetický zámek chápu, ale že se musí každá závora odemykat jiným klíčem a otvírat zvlášť… že se musí žádat běžně týdny dopředu.. to tedy mi přijde už trochu překombinované.

vbb

No ono to ani jinak udělat nejde. Kdybyste měl jen jeden klíč, pak odemknete a zvednete první závoru, klíč vyndáte místo otvírání druhé závory ho klidně strčíte zpátky do EMZ…
Už chápete, proč to tak je?

MilanFox

ano, protože se to nikdy jinak nedělalo …… pravidlo č. 1.

vbb

No tak tam můžete mít 2 EMZy, v nich 2 klíče… pomůže vám to?
Evidentně nechápete princip toho, proč je to tak udělané, ale o to víc je vám jasné, že vy byste to vymyslel líp..

MilanFox

Ono na železnici jde spoustu věcí jde vymyslet líp..

Petr S.

Člověk by čekal, že se obě zavory odemknou jednim klíčem a zámkem (tj. odemknu zámek a odjistím tím obě závory).

Josef Novák

Tak to opravdu nefunguje. Musí to být udělané tak, že pokud je klíč v EZ, tak musí být obě závory dole a zamčené, aby nešly zvednout. A to jedním klíčem neuděláte.
Protože když klíč vyjmete z EZ, odemknete závoru a tu zvednete, tak už nesmí jít klíč vyjmout. Jinak by jste ho mohli vyjmutý klíč vrátit do EZ a závora by byla otevřená. Proto se musí po zvednutí uvolnit druhý klíč, kterým uvolníte tu druhou závoru. A tu druhou když zvednete, tak opět ten klíč nesmí jít vyjmout. A druhý klíc do EZ nedáte, protože tam nepasuje. Klíče jsou rozdílné.

Petr S.

Ale chápu, já dělám v soukromém sektoru, ne na dráze.

SYN

Podle těchhle vykuků vy tam totiž máte bordel, kdežto voni maj všechno v cajku!

Kubrt

Díky za popis. Chápu to správně tak, že i toto břevno lze autem prorazit, jen je pak víc práce s nápravou do základního stavu?

Bisik

Břevno …. má hlídání celistvosti

takže jako proto nejde prorazit? Tatra nezná bratra!

Peter

Skoro ako odomykanie trezoru pri požiari v Notre-Dame 🙂
https://www.csfd.cz/film/1121367-notre-dame-v-plamenech/prehled/

Frantík

Nejdou snadno přerazit jenom zevnitř? I když asi takový sofistikovaný design nikdo nedělá.

Knížecí rada

Ten přejezd je k zachráněné, přesto nevyužívané staré budově nádraží, která tam neměla být. Kdyby nebylo této budovy, není ani tento přejezd. To by se tam ti hasiči chtěli dostat jak?

Br92

A nenapadlo vás, že by pak třeba cele kolejiště (konfigurace staničních kolejí) v žst.Usti n/O vypadalo úplně jinak kdyby tam stará budova nebyla?

F. Brabenec

Kdyby byly v pr…. ryby….👎

Richard H

Byla by tam nová budova a dostali by se tam úplně stejně?

noerf

Zřejmě by jeli jinudy. Hasiči se prostě potřebovali dostat po veřejné komunikaci co nejblíže k místu požáru.

Frantisek X

V tomto případě tedy také mohli jet jinudy, jako by tam ten přejezd nebyl – kdyby byli věděli, jak dlouho to potrvá. Mimochodem, opravdu je tahle vnitřní cesta veřejná?

N.N.

„kdyby byli věděli, jak dlouho to potrvá“

Škoda, že křišťálové koule nejsou na skladě.

none

Nebo měli špatnou navigaci 😁

Flek

Od přejezdu od Letohradu po kolejích, nebo z druhé strany tratě.