Jančura opouští taxikářský byznys, jeho dvě značky kupuje největší firma na trhu
Radim Jančura opouští po čtyřech letech byznys s pražskou taxislužbou. Jeho společnost Tick Tack, která provozuje taxíky pod značkami Green
Radim Jančura opouští po čtyřech letech byznys s pražskou taxislužbou. Jeho společnost Tick Tack, která provozuje taxíky pod značkami Green Prague a TICK TACK, koupila největší pražská taxislužba Taxi Praha.
Obě firmy to oznámily v tiskové zprávě, změna je patrná i z notářského zápisu uloženého ve sbírce listin obchodního rejstříku. Tick Tack provozuje zhruba dvě stě vozů taxislužby.
„Naší prioritou, na kterou se chceme dále soustředit, je vedle letenek či zájezdů veřejná hromadná doprava – především pak vlaky a autobusy. Taxislužba byla vždy doplňkovou nabídkou našich služeb a především oblastí, kde jsme chtěli být inspirací v kvalitě služeb pro zákazníky. A to se nám společně s našimi zaměstnanci a partnery – řidiči podařilo a tento trend bude TICK TACK rozvíjet i nadále,“ řekl Radim Jančura.
Pro Jančuru byl byznys s taxíky dlouho ztrátový, poslední zveřejněné výsledky za rok 2015 ukazují ztrátu 67 milionů korun. Novější data nejsou k dispozici. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje prodávají společnost jako silnou stabilizovanou firmu, která je ve svých službách lídrem na trhu.
Jančura ale pro server Lidovky.cz přiznal, že nevydělával. „Nepodařilo se nám dostat do zisku. Taxislužba v Praze funguje zhruba u flotily čítající od šesti set vozů a více, my jsme stagnovali na dvou stech autech,“ popsal Jančura. Současně se ale chlubí tím, že se stal jedničkou v transparentnosti a kvalitě taxislužeb na českém trhu. „Dokázali jsme inspirovat ostatní provozovatele k zvýšení kvality vozového parku a zavedení jednotných standardů poskytovaných služeb. TICK TACK se stal jedním z největších poskytovatelů taxislužeb mezi korporátní klientelou v Praze a na ruzyňském letišti,“ dodal Jančura.
Jančura do taxikářského byznysu vstoupil na podzim roku 2013. Přišel s novým modelem podnikání, tedy zaměstnávání řidičů přímo na pracovní smlouvu, nikoliv na živnostenský list. Později ale zjistil, že takový model není pro taxikáře dostatečně motivující. Na trh vstoupil s novými vozy Audi, později přidal ještě flotilu zelených škodovek na CNG s názvem Green Prague.
Pro zákazníky se příchodem nového vlastníka nic nemění, obě značky zůstanou preferovanou značkou pro firmy ze skupiny Student Agency. Taxi Praha bude mít k dispozici nově celkem zhruba tisíc vozidel pod pěti různými značkami.